To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jako, że jestem stały w uczuciach... ELW

kabar - 17-12-2014, 20:42

booohal napisał/a:
Efekt soczewki itp. przy polerowaniu to mit.


Dokładnie. Jedna z wielu forumowych bajek które powtarzane i powtarzane jak mantra przekształcają się w mit. :)

Na logikę - jaką grubość musiałaby mieć szyba takiej wielkości żeby zrobić z niej soczewkę?
Oraz ile materiału musielibyśmy zdjąć?
Tlenkiem ceru to pewnie zajęłoby jakieś.... 1000 lat :d

robertdg - 17-12-2014, 21:02

kabar napisał/a:
booohal napisał/a:
Efekt soczewki itp. przy polerowaniu to mit.


Dokładnie. Jedna z wielu forumowych bajek które powtarzane i powtarzane jak mantra przekształcają się w mit. :)

Na logikę - jaką grubość musiałaby mieć szyba takiej wielkości żeby zrobić z niej soczewkę?
Oraz ile materiału musielibyśmy zdjąć?
Tlenkiem ceru to pewnie zajęłoby jakieś.... 1000 lat :d
Może nie mieliście okazji widziec jak to wygląda, ogólnie nazwa efektu soczewki jest mało wspólna z prawda, w rzeczywistości widać nierówność na szkle w formie zbyt długiego polerowania jednego obszaru.
booohal - 17-12-2014, 21:34

robertdg, Żeby coś takiego zrobić trzeba mieć niebywały talent :roll:
booohal - 28-01-2015, 18:19

Zbieractwo postępuje :)
Do tego jeden komplet na aucie ;)













images upload

sveno - 28-01-2015, 18:28

sprzedajesz te z pierwszego zdjęcia?
booohal - 28-01-2015, 18:43

Ani śnię! ;)
Długo na nie polowałem w sensownej cenie. Trochę kaski włożyłem.
Chociaż chodzą mi skrajne pomysły po głowie na nowy sezon. Od szerokiej stali 15'' po alu 18''...
Zobaczymy.
Rondelle 0026 mogę sprzedać na pewno.

WreX - 28-01-2015, 18:46

booohal, Celuj w między 16-17 ;>
booohal - 28-01-2015, 18:51

WreX, Chyba pójdę w szeroką stal. Nie widziałem jeszcze takiego Gala ;)
booohal - 29-01-2015, 15:23

Kurna, dzisiaj prawie w rowie wylądowałem :/
Na przodzie kilkudniowe nówki, na tyle jakieś dobre 5mm a tył (tylko na bardzo śliskich zakrętach) ucieka mi na zewnątrz zakrętu...
Chyba trzeba się przyjrzeć tylnym zaciskom...
Geometria robiona jakiś tydzień temu. Zbieżność przód na 0 oczywiście, kąty na minusie, ale przy obniżeniu to wiadomo...
Tył, kąty ok, zbieżność leciutko poza normą.
W poprzedniku na tyle zbieżność miałem o wieeeeeele mocniej skopaną, a nic się na zakrętach nie działo także podejrzewam, że winne są hamulce. W sumie do tyłu to z pół roku nie zaglądałem ;)

robertdg - 29-01-2015, 18:50

Zbieznośc na tyle powinna być na plusie, sumaryczna +18, pozatym jest w miare ok, ponadto co do opon tylnych, jak sa już przeszło 5cio letnie a do tego mają koło 5mm bieznika to nie ma sie co dziwic że nosi tyłkiem. Na stacji było sobie sprawdzić opory toczenia to byś wiedział czy zaciski trzymaja
booohal - 29-01-2015, 21:23

robertdg, Te same opony miałem jeszcze chwile temu w tym sezonie na przodzie. Wiem co i jak. Zawsze staram się jeździć na świeżych.
W poprzedniku miałem kiedyś (przez chwilkę) dużo gorsze na tyle + jedno koło miało chyba ze 30 minut odchyłki i takie cuda absolutnie się nie działy...
O wjeździe na SKP pomyślałem jak już byłem w domu :oops: Jutro podjadę :)
Co do tego co napisałeś o zbieżności na tyle to wychodzi na to że maszyna miała złe dane? Bo zalecane podaje -3 minuty... Podlinkujesz prawidłowe dane?

robertdg - 29-01-2015, 21:34

Tak z manuala zbieznośc tylnego koła 0°09'±09' pochylenie tylnego koła -1°00'±30'
booohal - 30-01-2015, 10:03

robertdg, Są jakieś dopuszczalne opory hamulców?
Na jednym kole wahały się od 0,02 do 0,12, na drugim mniej.

robertdg - 30-01-2015, 19:30

W jakich jednostkach :?: Przeciętnie spotykałem sie z pomiarami rzedu 100-200N na koło dla prawidłowego stanu (większe wyniki były dla osi pednych), ale tutaj tez ma znaczenie ciśnienie w oponach ;-)
booohal - 30-01-2015, 20:17

0,02-0,13 kN


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group