Nasze Miśki - Jako, że jestem stały w uczuciach... ELW
kabar - 17-12-2014, 20:42
booohal napisał/a: | Efekt soczewki itp. przy polerowaniu to mit. |
Dokładnie. Jedna z wielu forumowych bajek które powtarzane i powtarzane jak mantra przekształcają się w mit.
Na logikę - jaką grubość musiałaby mieć szyba takiej wielkości żeby zrobić z niej soczewkę?
Oraz ile materiału musielibyśmy zdjąć?
Tlenkiem ceru to pewnie zajęłoby jakieś.... 1000 lat :d
robertdg - 17-12-2014, 21:02
kabar napisał/a: | booohal napisał/a: | Efekt soczewki itp. przy polerowaniu to mit. |
Dokładnie. Jedna z wielu forumowych bajek które powtarzane i powtarzane jak mantra przekształcają się w mit.
Na logikę - jaką grubość musiałaby mieć szyba takiej wielkości żeby zrobić z niej soczewkę?
Oraz ile materiału musielibyśmy zdjąć?
Tlenkiem ceru to pewnie zajęłoby jakieś.... 1000 lat :d | Może nie mieliście okazji widziec jak to wygląda, ogólnie nazwa efektu soczewki jest mało wspólna z prawda, w rzeczywistości widać nierówność na szkle w formie zbyt długiego polerowania jednego obszaru.
booohal - 17-12-2014, 21:34
robertdg, Żeby coś takiego zrobić trzeba mieć niebywały talent
booohal - 28-01-2015, 18:19
Zbieractwo postępuje
Do tego jeden komplet na aucie
images upload
sveno - 28-01-2015, 18:28
sprzedajesz te z pierwszego zdjęcia?
booohal - 28-01-2015, 18:43
Ani śnię!
Długo na nie polowałem w sensownej cenie. Trochę kaski włożyłem.
Chociaż chodzą mi skrajne pomysły po głowie na nowy sezon. Od szerokiej stali 15'' po alu 18''...
Zobaczymy.
Rondelle 0026 mogę sprzedać na pewno.
WreX - 28-01-2015, 18:46
booohal, Celuj w między 16-17 ;>
booohal - 28-01-2015, 18:51
WreX, Chyba pójdę w szeroką stal. Nie widziałem jeszcze takiego Gala
booohal - 29-01-2015, 15:23
Kurna, dzisiaj prawie w rowie wylądowałem :/
Na przodzie kilkudniowe nówki, na tyle jakieś dobre 5mm a tył (tylko na bardzo śliskich zakrętach) ucieka mi na zewnątrz zakrętu...
Chyba trzeba się przyjrzeć tylnym zaciskom...
Geometria robiona jakiś tydzień temu. Zbieżność przód na 0 oczywiście, kąty na minusie, ale przy obniżeniu to wiadomo...
Tył, kąty ok, zbieżność leciutko poza normą.
W poprzedniku na tyle zbieżność miałem o wieeeeeele mocniej skopaną, a nic się na zakrętach nie działo także podejrzewam, że winne są hamulce. W sumie do tyłu to z pół roku nie zaglądałem
robertdg - 29-01-2015, 18:50
Zbieznośc na tyle powinna być na plusie, sumaryczna +18, pozatym jest w miare ok, ponadto co do opon tylnych, jak sa już przeszło 5cio letnie a do tego mają koło 5mm bieznika to nie ma sie co dziwic że nosi tyłkiem. Na stacji było sobie sprawdzić opory toczenia to byś wiedział czy zaciski trzymaja
booohal - 29-01-2015, 21:23
robertdg, Te same opony miałem jeszcze chwile temu w tym sezonie na przodzie. Wiem co i jak. Zawsze staram się jeździć na świeżych.
W poprzedniku miałem kiedyś (przez chwilkę) dużo gorsze na tyle + jedno koło miało chyba ze 30 minut odchyłki i takie cuda absolutnie się nie działy...
O wjeździe na SKP pomyślałem jak już byłem w domu Jutro podjadę
Co do tego co napisałeś o zbieżności na tyle to wychodzi na to że maszyna miała złe dane? Bo zalecane podaje -3 minuty... Podlinkujesz prawidłowe dane?
robertdg - 29-01-2015, 21:34
Tak z manuala zbieznośc tylnego koła 0°09'±09' pochylenie tylnego koła -1°00'±30'
booohal - 30-01-2015, 10:03
robertdg, Są jakieś dopuszczalne opory hamulców?
Na jednym kole wahały się od 0,02 do 0,12, na drugim mniej.
robertdg - 30-01-2015, 19:30
W jakich jednostkach Przeciętnie spotykałem sie z pomiarami rzedu 100-200N na koło dla prawidłowego stanu (większe wyniki były dla osi pednych), ale tutaj tez ma znaczenie ciśnienie w oponach
booohal - 30-01-2015, 20:17
0,02-0,13 kN
|
|
|