To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - ZBIORNIK PALIWA

Filateam - 05-03-2017, 19:08

O ile mnie pamięć nie myli, to 1x12 mm oraz 2 x 7 mm oraz opaski zaciskowe. Zmierz suwmiarką. Element jest ukryty pod plastikową nieszczęsną osłoną. Zdemontowałem ją na stałe i nie bawiłem się w coś zamiennego. Jedynie rurę od Lanosa dałem w dodatkowy peszel dla ochrony. Mata dekarska może zamykać przestrzeń dla wilgoci i napędzać rudą. Po wyjęciu osłony mam bezproblemowy dostęp myjką i suszę... ( gdy nie pada :D ).
Georg - 05-03-2017, 19:32

Filateam napisał/a:
(...) pod plastikową nieszczęsną osłoną. Zdemontowałem ją na stałe i nie bawiłem się w coś zamiennego. Po wyjęciu osłony mam bezproblemowy dostęp myjką i suszę... ( gdy nie pada :D ).

Mam tak samo - dodatkowo walę na rury dwie garście towotu i mam spokój na 3 lata. :wink:

Janusz_s - 05-03-2017, 19:51

Rurę z Lanosa wsadzę w arota.
Jak giąłeś rurki?

Robert1993 - 11-03-2017, 16:00

Zbiornik kupić taki z tworzywa jak np. http://allegro.pl/mitsubi...6125145686.html czy metalowy na e-pajero.pl ?
Michał_PIII - 11-03-2017, 19:17

ja mam z tymi zbiornikami z tworzywa złe doświadczenia, rozklejają się
zbyszekm2 - 13-03-2017, 08:10

Michał_PIII napisał/a:
ja mam z tymi zbiornikami z tworzywa złe doświadczenia, rozklejają się

Mamy zbiorniki "plastikowe" z profesjonalnej firmy i te się nie rozklejają. Te tańsze "plastikowe' Klienci przywozili do montażu ale jak kolega mówi, puszczały na złączu dwóch połówek.

Filateam - 14-03-2017, 22:53

A ja mam z spawany z nierdzewki gr. 2 mm. Materiał i cięcie laserowe wyszło ok. 1400 zł. Dodatkowo spawanie, montaż i nowe przewody... Wszystko dało sumę ok. 2200 zł. Bak wygląda, jak czołg! To chyba najmocniejszy element w moim Miśku :) . Jeżeli, kiedyś będę zamieniał P3 na P4, to bak idzie do kolejnego autka. Pozdr!
Mike87 - 30-03-2017, 23:08

Rozważam jak najszybciej wymianę baku ze wględu na obawy o pompę wtryskową i mam pytanie czy ten bak w zupełności wystarczy?

https://e-pajero.pl/zbiorniki/946-zbiornik-paliwa-bak-stalowy-pajero-iii-iv-long-mr342855.html?search_query=zbiornik+paliwa+pajero+&results=54

Na pewno do wymiany będą przewody paliwowe.
Jaki polecacie filtr paliwa?

Co ewentualnie jeszcze muszę wymienić podczas wymiany baku?
Proszę o pomoc.

zbyszekm2 - 31-03-2017, 08:23

Będzie bardzo dobry :)
Sebastian_T - 31-03-2017, 09:17

Potwierdzam, baki od Zbyszka są OK ;-)


@Zbyszek, ja Ci tam maila ze dwa razy pisałem, bo to tak trochę za długo na telefon, bo Ty w biegu, rzuć okiem w wolnej chwili. Czy mam raz jeszcze przesłać? ;-)

DonVito - 10-07-2017, 15:45

Pytanie zapewne niepunktowane.
Czy jak warsztat zamawia to dostaje rabat ?
Nie pytam jaki, pytam czy ...

Boo ... Pan Mechanik krzywo paczy :shock: na części zakupione przez klienta i nie daje też wtedy gwarancji na robotę.
Znów jak sam zamawia to ...

Maciekszot - 16-07-2017, 19:15

buszmen25811, witam kolego jakie miałeś objawy zabrudzonego nastawnika?
zeroeight - 12-07-2018, 22:21

Witam, stałem się (już prawie) szczęśliwym posiadaczem Pajero III 3.2 Did, polski salon, do 09.2016 serwisowany w ASO, generalnie b. ładna sztuka.

Właściciel zarzekał się, że była robiona pompa paliwa, ale mowił, że nie może znaleźć potwierdzenia, ale na pewno ma. Oczywiście jak się okazało nie ma papierów. Twierdzi nadal, że pompa była zrobiona i że o jej świetnym stanie świadczy to, że auto odpala od tzw. "strzała", a nie długo kręci (jak to wd. niego przy uszkodzonych pompach jest).

Bak był nie ruszany i on twierdził, że wystarczy często filtr paliwa zmieniać. W bajki nie wierzę, zakładam, że pompy nikt nie ruszał i w związku z tym chciałem się przygotować zawczasu i zrobić co trzeba teraz, a nie jak będzie za późno.

Filtr wymieniłem, jutro mechanik rozetnie stary i sprawdzi czy były opiłki.

W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy da się jakoś nieinwazyjnie sprawdzić stan pompy (czy w ogóle była ruszana) i układu paliwowego? Stan zbiornika, wlewu?
2. Jakie elementy powinienem wymienić profilaktycznie i co przeczyścić?
3. Myślałem o wymianie zbiornika na stalowy z e-pajero, wymianie wlewu (a może da się go jakoś odratować?) i czyszczeniu układu. Czy polecacie kogoś kto zrobi to za rozsądne pieniądze w Warszawie lub okolicy (+100km)
4. Jak oceniacie te zbiorniki laminatowe? https://allegro.pl/mitsubishi-pajero-iii-iv-3-2-zbiornik-paliwa-nowy-i7436491368.html#thumb/1

Z góry dzięki!

igor - 13-07-2018, 07:05

Tam gdzie ja robiłem pompę czyli w Profitec w Międzyrzeczu oraz w Diesel Serwis Lublin zawsze pompa wracała z poznakowanymi farbą śrubkami.
Zbiornik słabo się ogląda w środku bo ma kilka przegród a otwory są małe.
Jeżeli misiek odpala od strzała to bardzo dobrze, tylko się cieszyć.
Długie kręcenie to jeden z możliwych objawów uwalonej pompy.

Bazując na swoich przejściach z P3 proponuję-
- wymiana zbiornika (stal z e-pajero jest ok, masz kase możesz sobie zamontowac laminat)
- czyszczenie i przepłukanie całego układu paliwowego,
- wymiana wlewu (coś z lanosa gdzies pisał, że przy niewielkiej rzeźbie idzie to łatwo zaadoptować)
- jak juz wóz bedzie stał w warsztacie wymontuj pompe i wyslij gdzieś do serwisu (ja polecam Diesel Serwis z Lublina) - bedziesz na 100% pewny, że masz pompę ok. Życze Ci żeby się skończyło na czyszczeniu wymianie niezbędnych uszczelnień i regulacji. Jeżeli bedziesz miał mniej szczęścia to regeneracja.

Kosztowne to wszystko ale będziesz pewny, że masz pewny wóz.

No i zadowolenia z pojazdu życzę.

zeroeight - 14-07-2018, 15:53

Dzięki Igor.

Swoją drogą samochód kupiłem w Białej Podlaskiej i podobno pompa była robiona gdzieś pod Lubartowem, znalazłem tam Diesel Wloch Service.

Samochód oddaję do warsztatu w poniedziałek, na zrobienie klimy - poproszę ich o skosztorysowanie wszystkich napraw związanych z układem paliwa.

Czy ktoś z Was serwisował miśka w http://serwis-japonskich.pl/ ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group