To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Pajero PININ

cezare - 02-10-2014, 10:59

słuchajcie z tym swapem jest JEDEN podstawowy problem.

Kiedy masz auto na ramie- pełen looz.. wisi silnik na łańcuchu - i sobie do ramy spawasz łapy JAK CI PASUJE ... kiedy masz samonośną konstrukcję z wprutą ramą za każdym razem opuszczasz silnik i patrzysz czy OK ... wiec nie jest prosto i zaczyna się tzw rzeźba, a co jak co jak masz auto wyprawowe to nie ma być rzeźba .. bo to przeca obciążenia są kosmiczne .. 120HP na reduktorze = 240HP ... !!!!!

madź - 02-10-2014, 15:16

mkm napisał/a:
cezare napisał/a:
gość pomierzył polookał pocmokał pokiwal głową i do dziś czekam na info z jego strony ...

:mrgreen: :mrgreen: eeee to widzę fachman "pełnom gembom" jak nawet z 3000-ki mierzył.
Rozwalają mnie tacy fachowcy - nawet jak Ci napisze, że coś "domierzy" to omijaj chłopa z daleka... i nie słuchaj tak chorych pomysłów. :wink:
"Podwójnej świni" nie proponował? :mrgreen:

Ty jak zwykle, nawet jak tematu (czy osoby) nie znasz, to i tak wystawisz swoją opinię. Byleby coś napisać.
cezare napisał/a:
słuchajcie z tym swapem jest JEDEN podstawowy problem.
Kiedy masz auto na ramie- pełen looz.. wisi silnik na łańcuchu - i sobie do ramy spawasz łapy JAK CI PASUJE ... kiedy masz samonośną konstrukcję z wprutą ramą za każdym razem opuszczasz silnik i patrzysz czy OK ... wiec nie jest prosto i zaczyna się tzw rzeźba, a co jak co jak masz auto wyprawowe to nie ma być rzeźba .. bo to przeca obciążenia są kosmiczne .. 120HP na reduktorze = 240HP ... !!!!!

Każdy swap to mniejsza lub większa rzeźba. Nawet gdy auto masz na ramie. :mrgreen:

cezare - 02-10-2014, 16:28

madź napisał/a:

Każdy swap to mniejsza lub większa rzeźba. Nawet gdy auto masz na ramie. :mrgreen:

ta ale jak masz auto na ramie to widzisz TO :



i tak to sobie można spawać na wymiar.. a tu tak niema ..

cezare - 11-10-2014, 12:32

3 godizny walki - zciągnąłem dolot do czyszczenia ..

w 2giej świecy 5cm oleju - cała pływa ...

EGR zaraz pod przepustnicą w 100% nie drożny .. jest tam coś jakby opaska wewnętrzna stalowa i nie mam pojęcia jak ją zdjać ... bo muszęto wyczyscić - jest nie drożna - nawet płyn nie przecieknie nie mówiąc o druciku - zresztą to jest dookoła jakby dolotu do którego montuje sie przepustnicę...


wie ktoś jak toto zciagnać ?

fotka : https://www.dropbox.com/s...122536.jpg?dl=0

mkm - 13-10-2014, 03:31

cezare napisał/a:
wie ktoś jak toto zciagnać ?

Nagar czy uszczelkę?
Uszczelkę zeskrobac - np. nożykiem tylko, nie narób zadziorów.
Nagar jakimś preparatem do czyszczenia gaźników/przepustnic :wink:
STP, LiquiMoly, Wynn's, Kleen Flo itp. id.

cezare - 13-10-2014, 16:36

mkm napisał/a:
cezare napisał/a:
wie ktoś jak toto zciagnać ?

Nagar czy uszczelkę?
Uszczelkę zeskrobac - np. nożykiem tylko, nie narób zadziorów.
Nagar jakimś preparatem do czyszczenia gaźników/przepustnic :wink:
STP, LiquiMoly, Wynn's, Kleen Flo itp. id.


mkm - widzisz ten pierścień w środku na fotce - jego chciałem wydłubać ..

tu więcej fotek -

https://www.dropbox.com/s...G92fqd2D3a?dl=0

pierścień jest jakby osłoną kanałów w 100% zabitych nagarem .. ruszyć go nei sposób - w końcu za namową rosjan - zaślepiłem egr - jak zoabczyłem te manały to Ci powiem japońce zwariowali .. zatkasz to 2ma gumami do żucia takie cieniuteńkie tam kanaliki są na spaliny

cezare - 18-10-2014, 21:36

a dziś przygoda z pompą.. czyli wyjąć rozłożyć przeczyścić - wyszlifować, złożyć ..
zamontować jutro ..

https://www.dropbox.com/s...TLsr7m5Psa?dl=0

cezare - 19-10-2014, 12:17
Temat postu: koniec błędu 56 - pompa naprawiona
a to tak żeby sie pochwalić.
pompę wysokiego ciśnienia zregenerowałem
egr z rurą wymieniłem
zostawiłem zaślepiony EGR przed przepustnicą
obroty 650 równo stoją.. po 4ch min przechodzi ładnie na mieszankę ubogą..
i wreszcie jak stoję w korku to nie pali prawie nic.

ilu mechaników zjeździłem to moje .. kady mówił co innego ... doświadczenie bezcenne

wyderka - 19-10-2014, 12:39

masz chłopie zapał do tego auta, ja chyba już dawno bym go podpalił :P
cezare - 19-10-2014, 13:02

wyderka napisał/a:
masz chłopie zapał do tego auta, ja chyba już dawno bym go podpalił :P
pojecia nie masz ile razy sie prze to auto schlałem .. - ale to już brałem na zasadzie "nie wygrasz ze mną bo się uparłem" .. dziś świętuję po jakby nie było prawie roku walki ;) - no .. tfu tfu tfu - zobaczymy na jak długo..

takie tam FOTKI Z DZIŚ : https://www.dropbox.com/s...Zy7gyc7WCa?dl=0

cezare - 23-10-2014, 10:45

odślepiłem EGR
efekt :
mniej pali jakieś 10-15%
gładsza jazda w zakresie obrotów 1-3k rpm
pieknie świeci ECO GDI
czyli same plusy .. raz do roku zamierzam czyścić EGR i przepustnicę - opłaca się..

konkluzja co do EGR + GDI.. jak ktoś ma dużo kasy - tu jest książka.
LINK

W skrócie - nie dostarczamy silnikowi poprawnego składu mieszanki, mamy 2 serwomechanizmy - EGR + Przepustnica ... gdy wciskasz gaz na 50% - ECU by spełnić Twoje żądanie otwiera np przepustnicę 80% i EGR 20% by suma objętości gazów była 100%. to już nam mówi że silnik z zaślepionym EGR'em (GDI) będzie miał na dzień dobry spapraną mieszankę.. - zbyt ubogą.. a jakie są tego konsekwencje - każdy już wie.

a tak chodzi silniczek po regeneracji pompy : soory za texty RUS w tle .. ale tam dość czasu spędziłem .. musiałem im nagrać i podziękować za pomoc
https://www.dropbox.com/s...n%20ok.mp4?dl=0

Hubeeert - 23-10-2014, 14:12

Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie?
cezare - 23-10-2014, 16:57

Hubeeert napisał/a:
Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie?

ja nie muszę odpowiadać prawda ;) ?

wreszcie zacząłem oddychać .. w sensie PININ teraz dostanie to co już dawno powinien, jest sprawny w 100% a więc czas na detale .. odsłona pierwsza ot drobny halogen na zdrzak dziś kupiony .. ot 100Watt łyka pięknie..



kolejnych pomysłów mam całą głowę.. ale po kolei ;) ..

Hubeeert - 23-10-2014, 17:38

cezare napisał/a:
ja nie muszę odpowiadać prawda :wink: ?

Nie, Ty nie musisz ;)

Ze swojej strony (czytałem Twój post o pompie WC) mógłbym polecić trzy rzeczy:
1. Zdjęcie zbiornika paliwa i kontrole jego stanu od środka - jeżeli jest skorodowany to wkrótce powtórzy się temat kłopotów z pompą. Nowy kosztuje około 4000 zł.... :roll: Używany w dobrym stanie - loteria, ale najlepiej jest kupić przez Allegro z opcją sprawdzenia przy odbiorze.
2. Wymianę filtrów paliwa w pompie WC (takie małe naparstki)
3. Kontrolę rury łączącej wlew paliwa ze zbiornikiem - jej umiejscowienie powoduje, że koroduje w tempie błyskawicznym a nie muszę nikomu tłumaczyć co się stanie jak do baku dostanie się woda z błotem...

madź - 23-10-2014, 19:30

Hubeeert napisał/a:
Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie?

Ja się zawsze gubiłam w tych określeniach :roll: ale na pewno na opak... :lol: Prostopadle do grodzi, nie równolegle jak w Carismie czy Space Starze. :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group