To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Wymarzone V6 -> czyli srebrna strzała Vrangsinna...

vrangsinn - 14-04-2017, 17:50

Owczar napisał/a:
Te pomiary nie mają się nijak do skuteczności hamulców w praktyce.


ok...ale tez o czymś mówią...wiec to taka półprawda co piszesz...

Fragu - 14-04-2017, 18:28

I ta Jetta i ten Focus hamują zdecydowanie lepiej od Galanta, więc Owczar dobrze prawi.

Jeżdżę golfem 2015, jeździłem V50 (bliźniak foki) i Galantem...

Owczar - 14-04-2017, 18:38

Do zablokowania kół na asfalcie potrzeba zdecydowanie mniej. Więc nawet jak będziesz miał po 10KN to nie skrocisz drogi hamowania. Na skuteczność w praktyce maja wpływ opony, warunki, odporność na przegrzanie, powtarzalność i stan zawieszenia. W rolkach przyczepność jest zupełnie inna, bo inny jest materiał i powierzchnia styku.

Golf z 2015 roku i Galant to przepaść jeśli chodzi o hamulce. Wydajne serwo i szybki układ hamulcowy z asystentem hamowania.

W lexusie mam po 3KN na każdym kole a wystarczy lekko docisnac hamulec by ABS miał już co robić. Przy szerszych oponach i dużo większej masie.

vrangsinn - 14-04-2017, 19:01

Owczar napisał/a:
Do zablokowania kół na asfalcie potrzeba zdecydowanie mniej. Więc nawet jak będziesz miał po 10KN to nie skrocisz drogi hamowania. Na skuteczność w praktyce maja wpływ opony, warunki, odporność na przegrzanie, powtarzalność i stan zawieszenia. W rolkach przyczepność jest zupełnie inna, bo inny jest materiał i powierzchnia styku.


no i teraz sie zgadzamy...:)

Owczar - 14-04-2017, 19:16

Reasumując, fajnie jest mieć dużego członka, ale to nie zawsze czyni dobrym kochankiem ;)
Hugo - 14-04-2017, 22:08

Mnie coś dzisiaj olśniło przejeżdżając obok stacji kontroli pojazdów. Nagle stwierdziłem, że chyba zapomniałem zrobić przegląd w tym roku. Okazało się, że od 1 kwietnia jeżdżę bez przeglądu (to nie prima aprilis) :mrgreen: Nie ma to jak przeglądy techniczne w Polsce, autem nawet nie wjechałem na stację, bo byłem wcześnie rano i koleś miał na kanale zaparkowane swoje i żony auto. Padło tylko pytanie czy z autem jest wszystko OK, odpowiedź twierdząca, gadka szmatka i do zobaczenia za rok :mrgreen:
Z tego wszystkiego zapomniałem zabrać dowodu rejestracyjnego i musiałem wrócić się na stację jeszcze raz :wink:

Sorry za OT.

vrangsinn - 19-10-2017, 20:58

Witam po baaardzo długiej przerwie....zmieniło sie wiele u mnie w ostatnim czasie a przede wszystkim pojawiła sie ona 18.09.2017...: Łucja (teraz człowiek jest spełniony, syn jest, córka jest, dom stoi)



A teraz do rzeczy...w aucie ze względu na ciągle wypadające wydatki, zmiany zachodzą powoooooli... :cry:

Na początek wymieniona została chłodnica wody na POLCAR

stara


porównanie ^^



wymiana banalna, układ zalany




W między czasie zaliczyło sie 3 wesela...wypad w góry, chwilę na zlocie...jazde na porodówkę prosto z oczepin...TAK córka jest z Grudziądza :lol:

Było ostro...az tu sie okazało ze od ostatniej zmiany oleju mineło....13 tys km :oops:
I tak przy 183 500 nastąpiła wymiana: Ol3j AMSOIL ECF 5W40, filtr Mann i u mnie przed zimą tradycyjnie filtr powietrza KNECHT.


wyczyszczony filtr powietrza:


^przed



^po

Zakupione zostały pewne częsci i tak sobie w sumie leżą i czekają chyba na jakiś cud z montażem^^....a to mam nadzieje zbliża sie już ku finalizacji.....



^przez ta ochydna konieczność pewne prace i modyfikacje sa nieszczęśliwie opóźniane...


Pozdrawiam i baardzo sie ciesze ze udało mi sie tego up-a wystawic po 5h godzinnej walce z dziecmi/zona/komputerem.... (chciało sie mięc dzieci... :wink: )

Bzyk_R1 - 19-10-2017, 21:16

Gratulacje córeczki;-) przez 13 dni była najmłodszą MM. Musimy kiedyś poznać ze sobą dzieciaki ;-)
areksz121 - 19-10-2017, 23:14

Gratulacje, niech się zdrowo chowa :wink:
Moja Zosia to akurat już swój pierwszy zlot zaliczyła bo z 15 czerwca jest :wink:

vrangsinn - 26-10-2017, 17:16

Jest chwila czasu, a że mamy mały jubileusz to podsumujemy me sreberko :)

Auto mam już 3,5 roku :finga: i w tym czasie zrobione praktycznie równe 50 tys km :finga:
Galancik to Avance 2,5v6, rocznik 2000 rok modelowy 2001, skóry itd

Zawieszenie:

Amortyzatory: przód/tył: KYB UltraSR
Sprężyny: przód/tył: Eibach/Ori
Wachacze: przód/tył: Ori!!
Rozpórka: Staffa

Hamulce:

Przód II lift 276/26/jednotłoczkowe: Zimmermann CoatZ nawiercane/klocki Brembo
Tył: TRW/ klocki Ate

Koła:

SetUp letni: Yokohama Advan V105 225/45 na felgach 17
SetUp zimowy: Yokohama W.Drive V905 205/55 na felgach 16

Wnętrze:
Oświetlenie: komplet wymieniony na led barwa biała ciepła
Pozostałe: Ori

Płyny/filtry:

Olej silnikowy/filtr: Amsoil 5w40 ECA/ Mann
Płyn hamulcowy: Textar
Płyn chłodniczy: Dynagel 2000
Olej w skrzyni biegów: Textar 85W90
filt powietrza: K&N
filtr kabinowy: Knecht

Układ zapłonowy:
Świece: Denso 20 ktt
Przewody: ORI!!

Awarie:

- Zapieczony prawy przód zacisk hamulcowy
- wymiana chłodnicy
- nie działająca od lipca antena - do wymiany po zimie
- naprawa nadkoli tył - za niedługo

Plany:
- bogaaaaate, nie rozpisując się do zainwestowania w auto z pracą własną około 15 tys wg moich skromnych wyliczeń :rolleyes:

W sumie na zmiany/modyfikacje które robiłem bo chciałem wg moich wyliczeń przeznaczyłem około: 4600 zl.
Naprawy: 350zl

Podsumowanie:

Najważniejsze to to, że z auta jestem mega zadowolony...praktycznie bezawaryjne, lać paliwo i jeździć, absolutnie nie mam zamiaru się go pozbywać, jedynie czego mi odrobinę po tych 3 latach brakuje to troszku wiecej mocy o jakiej 30km i okolo 20-30 NM. Linia nadwozia jest po prostu nie do podrobienia, a ryjek to majstersztyk.
Auto ma zwoje wady, dziwne i mniej dziwne rozwiązania, starzeje sie i paru rzeczy nie ma (głownie elektroniki, dla mnie osobiście to +). Alternatywy co do zmiany przy moich wymaganiach nie ma lub są mega drogie, zarówno jeśli chodzi o starsze auta jak i nowe.

Także tyle ku potomności i mojej archiwizacji ku pamięci. Działamy dalej mam nadzieje ze z większym tempem... :roll:

Pozdrawiam galanciarzy i prawdziwych miłośników tego auta, oby było nas jak najwięcej, bo wielka szkoda by te auta widziane byty głownie na skupach złomu za pare lat. Ratujmy auta z V-kami bo tak szybko odchodzą... :(

A tu nasz bohater przed robotą a la taxi...:)


vrangsinn - 04-11-2017, 15:40

Po wyżuceniu check engine zaopatrzyłem się w końcu w złącze obdII który wykazał błąd P0403 (ogólnie ujmując EGR), a że mam wolną sobotę...zabrałem się za demontaż (za to uwielbiam to auto proste to jak j.....:) ) o to widok po odkręceniu (dobrze pewnie nie widać ale syfu się nazbierało, naszczęscie suchy, jak sobie przypomnę demontaż z peugeota w dieslu i widok egr-u to...nigdy wiecej):



użyte specyfiki ^^



tutaj już czyste + patyczki do uszu dla niemowląt użyte do czyszczenia strony od silnika (tu tylko 3 ale było ich dużo więcej)



Efekt....szczerze powiem auta jakby sie wkręcało szybciej na obroty...albo mam schize :roll: :roll: ale check engine znikł i to mnie cieszy... :)

Przy okazji zmiana opon na set zimowy.....


Hugo - 04-11-2017, 16:30

Hmm, w moim CE się nie zapala, ale często na wolnych obrotach słychać cykanie elektrozaworu od EGR-a. Może czyszczenie EGR-a wyeliminowałoby to cykanie. Muszę w wolnej chwili się pobawić :wink:
Swoją drogą ciekawe, że w przedliftowych V6 i tych po I lifcie ten elektrozawór rzadko cyka, a po II lifcie w każdym, którego słyszałem się odzywał. A w Twoim cyka?

vrangsinn - 04-11-2017, 17:14

cyka/cykał...o tak...ale tylko w niskich predkosciach rzedu 50-60 km/h, a po czyszczeniu nie zwrocilem uwagi...sprawdze jutro bo teraz juz po piwku... :wink:

EDIT.
Hugo nie cyka... :) poza tym auto po czyszczeniu ożyło, zbiera sie lepiej...polecam każdemu czyszczenie EGR-u bo akurat w tym silniku dostęp dziecinnie prosty

Marcino - 06-11-2017, 00:43

Swojego egr jeszcze nie dotykałem. Trzeba cis później regulować ?
vrangsinn - 06-11-2017, 09:39

Marcino napisał/a:
Swojego egr jeszcze nie dotykałem. Trzeba cis później regulować ?


ja nic nie regulowałem bo nie było dotychczas potrzeby



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group