To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzajcie łańcuch rozrządu! Spostrzeżenia własne i opinie

pablo diablo - 17-03-2015, 10:21

Czy Łańcuch w Dieslach 1.8 did jest inny mocniejszy ?
czy też lepiej jeździć na wyższych obrotach?
by sprawdzić stan łańcucha to chyba trzeba pół silnika rozebrać

tyku - 17-03-2015, 10:30

Bart2001, Nie obraź się na mnie :wink: , ale znalazłem taki twój wpis
Bart2001 napisał/a:
Godny przebieg,
U mnie stuknęło 120 tys po 5 latach i przekazałem samochód żonie

Łańcuch się wyciągnął, klekotało, a żona jeździła i katowała silnik dalej.
Stąd takie skutki uboczne. :wink:
Jackie napisał/a:
ale jak przyszło co do czego to się, żona przyznała ;)
To by potwierdziło teorię Jackie, :wink:
Bart2001 - 17-03-2015, 10:35

Nie dorabiajcie historii. Żona zdążyła przejechać ok 2-3 tys. km a w międzyczasie sam jeździłem oraz samochód 1 tys. km był na przeglądzie w ASO Lis. Także proszę czytajcie to co jest napisane a nie dorabiajcie historii.
Ponadto żona jest moim zdaniem bardzo dobrym kierowcą i raczej śmiga na wysokich obrotach niż na niskich. :twisted:
Także odpuście sobie...

tyku - 17-03-2015, 11:01

Bart2001 napisał/a:
Nie dorabiajcie historii.

Przepraszam. :oops:
Bart2001 napisał/a:
w międzyczasie sam jeździłem

W takim razie przespałeś moment, w którym mogłeś zapobiec katastrofie. :roll:

Bart2001 - 17-03-2015, 11:06

No niestety nic nie słyszałem. Ale żeby serwis też nic nie słyszał? A 1 tys km później złom...
Może czas do laryngologa, albo kursy muzykologii jak powinien pracować silnik... :D

Jackie - 17-03-2015, 11:19

Bart2001,
Bart2001 napisał/a:
Jednocześnie wykonanie diagnozy poza punktem serwisowym, w którym samochód odbył ostatni przegląd, zamknęło możliwość zajęcia stanowiska przez serwis oraz MMC, jak również zbadania przyczyn zaistniałego problemu oraz zaoferowania sposobu jego rozwiązania.

Więc raz jeszcze.
Nie można brać odpowiedzialności na klatę za pracę innych ludzi, po prostu, więc to nie jest tak, że z Twojej strony wszystko było jak trzeba. Trudno mieć pretensje do MMC jeżeli nie zostały spełnione ich warunki i to nie z ich winy ;)
Pozdrawiam

gulgulq - 17-03-2015, 11:19

Jackie napisał/a:
Unikać niskich obrotów, z wysokimi rozgrzany silnik poradzi sobie doskonale.


Tylko to trochę bez sensu bo każdy poradnik zaleca jazdę na niskich obrotach i wysokim biegu.
Nawet większość komputerów w samochodach pokazuje wbijanie wyższego biegu przy niskich obrotach (jazda ekonomiczna). U siebie widzę 1900-2000 obr/min, 6 bieg, prędkość 90-100 i jazda na bardzo ekonomicznym spalaniu.

Uwex - 17-03-2015, 11:27

gulgulq napisał/a:
większość komputerów w samochodach pokazuje wbijanie wyższego biegu przy niskich obrotach (jazda ekonomiczna)


co nie znaczy, że to jest zdrowe dla samochodu ! nie tylko dla silnika- koło dwumasowe też dostaje wtedy w edit . [-X

Jackie - 17-03-2015, 11:35

gulgulq napisał/a:
Tylko to trochę bez sensu bo każdy poradnik zaleca jazdę na niskich obrotach i wysokim biegu.

Czego jako ASO bardzo sobie życzę ;) Wymiana panewek ma swoją wagę finansową ;)
Żart oczywiście ale pamietaj, że ecodriving to nic dobrego.
Pozdrawiam

Bart2001 - 17-03-2015, 11:38

Cytat:
Więc raz jeszcze.
Nie można brać odpowiedzialności na klatę za pracę innych ludzi, po prostu, więc to nie jest tak, że z Twojej strony wszystko było jak trzeba. Trudno mieć pretensje do MMC jeżeli nie zostały spełnione ich warunki i to nie z ich winy

Rozumiem podejście MMC w mojej sprawie, ale oczekiwałby trochę więcej - inne marki to potrafią. Nie mam zamiaru kontynuować z nimi sporu. Stało się i już.
Tylko proszę nie udowadniajcie cały czas, że awaria łańcucha spowodowana była przez użytkowników skoro tak nie jest.

Vertigo80 - 17-03-2015, 11:38

Zaraz się okaże, że w mieście tylko 2 bieg jest wskazany, a spalanie 15l/100km.
Hubeeert - 17-03-2015, 11:50

Vertigo80 napisał/a:
Zaraz się okaże, że w mieście tylko 2 bieg jest wskazany, a spalanie 15l/100km.

Proszę, nie popadajcie w skrajności, nikt nie wymaga jazdy powyżej 5000 obr przez cały czas.
Jeździć należy powyżej 2000 obrotów a niżej? No cóż, da się, ale nie przyspieszać z nogą w podłodze od 1200...

Vertigo80 - 17-03-2015, 11:59

Hubeeert napisał/a:
Jeździć należy powyżej 2000 obrotów


Tej zasady się trzymam.
Pierwszy właściciel najechał 132tyś., a w jaki stylu trudno mi powiedzieć.
Obecny stan licznika nie całe 140tyś.

gulgulq - 17-03-2015, 12:51

Jackie napisał/a:
Czego jako ASO bardzo sobie życzę Wymiana panewek ma swoją wagę finansową
Żart oczywiście ale pamiętaj, że ecodriving to nic dobrego.


żart nie żart - zakładając że jestem mało świadomym użytkownikiem - jeżdżę jak pokazuje mi komputer, zmieniam biegi zgodnie ze wskazaniami dzięki temu serwuje sobie ewentualnie:
- przyśpieszone zużycie łańcucha
- przyśpieszone zużycie panewek
- przyśpieszone zużycie koła dwumasowego
- ewentualnie zapchany dpf i prawdopodobnie też zawór egr

Skoro producent pojazdu tak programuje komputer (ecodraving) to czy takie działanie nazwiemy żartem ? :shock: . Rozwińmy w takim razie moją listę:
- sprzedamy ci kiepski samochód za duże pieniądze
- kolejne duże pieniążki zdzieramy z Ciebie przy obowiązkowym serwisie
- jeśli będziesz jeździł tak jak Ci wskażemy prawdopodobnie coś Ci szybciej padnie
- a jak Ci padnie to czy to naprawimy zależy od naszego widzimisie :twisted: :mrgreen:

Jackie - 17-03-2015, 13:40

gulgulq napisał/a:
Skoro producent pojazdu tak programuje komputer (ecodraving) to czy takie działanie nazwiemy żartem ? . Rozwińmy w takim razie moją listę:
- sprzedamy ci kiepski samochód za duże pieniądze
- kolejne duże pieniążki zdzieramy z Ciebie przy obowiązkowym serwisie
- jeśli będziesz jeździł tak jak Ci wskażemy prawdopodobnie coś Ci szybciej padnie
- a jak Ci padnie to czy to naprawimy zależy od naszego widzimisie

I miałbyś rację gdyby:
- samochód nie jest kiepski i jest tani (sorry Misie są zwyczajnie tanie w porównaniu do innych aut)
- pieniądze za serwis są normalne (nie znaczy, że jest tanio ale w porównaniu do Hondy czy Subaru - akceptowalnie)
- nie wiem czy coś Ci szybciej padnie jak będziesz tak jeździł jak wskazuje ecodriving ale na pewno będziesz jeździł długo jak będziesz stosował moją zasadę ;) (z wcześniejszych doświadczeń wynika, że obciążanie krótkoskokowego silnika na niskich obrotach uderza w panewki)
- naprawią nie jak będzie ich widzimisie ale jak udowodnisz, że po Twojej stronie nie ma błędów lub zaniedbania (przynajmniej w tym konkretnym przypadku)
Więc jest trochę jak z wiadomością z Radia Erewań - "W Moskwie na Placu czerwonym rozdają motory!" i prawie wszystko się zgadza tylko nie w Moskwie a w Rostowie, nie na Placu Czerwonym a na ulicy Puszkina, nie dają a kradną i nie motory a rowery. Poza tym - wszystko ok ;)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group