To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander a jego silnik 2.0 Di-D.

Hubeeert - 30-09-2007, 14:07

alvent napisał/a:
A spróbujcie przy około 1200 0brotów na 4 wcisnąć do podłogi gaz.......kicha....
Toż nawet jak na diesla są to obroty za niskie. Gdybyś popatrzył na wykres momentu obrotowego okazałoby się że przy 1200 masz okkoło 1/3 lub mniej. Nie mówiąc o tym, że deptanie przy 1200 obr to potężne obciążanie układu korbowo tłokowego ze szczegółnym uwzględnieniem panewek.

Teraz będą moje uwagi co do diesli
1500 - absolutna granica poniżej której nie schodzimy przy bardzo spokojnej jeździe ze stałą prędkością na biegach 4 i 5 (i 6)
1900 - 2000 przy tych obrotach większość diesli ma już 80% max momentu obrotowego lub max moment. Przy szybszej jeździe starajcie się tak zmieniać bieg na wyższy, żeby trafić w te obroty to ułatwi Wam przyspieszanie. I przyspieszamy nie jak w benzynce 16V do odcinki a do około 3,5 - 4 tys obrotów. Wtedy docodzimy do mocy max a dalsze kręcenie jest wlaściwie nieuzasadnione

Diesel lubi niskie obroty. Ja wiem, że te nowoczesne się kręcą ale i tak jak możemy - 2-3tys obrotów i tak jechać. Spróbujcie - stała prędkość, pewność, że pod nogą czeka tylko na przyspieszenie żeby wyprzedzić marudera no i mniejsze zużycie paliwa. Aha - wspominałem już, że przy tych obrotach jest ciszej?

Wiadomo Outlander te 160-180 pojedzie. Ale na dłuższą metę to jest tak
1. Nie da się tak długo bo jakiś maruder wyskoczy
2. Zużycie paliwa wzrasta dramatycznie
3. HAŁAS zabija radość z jazdy
4. Policja itd

Pozdrawiam

PS
Jackie ma serwis w Białymstoku.
www.mitsubishi-grafix.pl

Anonymous - 30-09-2007, 15:01

a tak przy okazji ... ile wycisnęliście max na autostradzie ? :-)

chodzi o Outka II oczywiście

Jackie - 01-10-2007, 13:34

alvent napisał/a:
Jackie...czy to jest zgodne z gwarancją????... Mogę się wybrać do Twojego serwisu:)...zreszta niebawem mam przegląd po 15 tyś.

Jak najbardziej. Program dostarcza MMC ;) Jeżeli tylko masz ochotę, zapraszam do Białego na przegląd ;)
Pozdrawiam

Anonymous - 01-10-2007, 22:21

Jackie napisał/a:
Jak najbardziej. Program dostarcza MMC ;) Jeżeli tylko masz ochotę, zapraszam do Białego na przegląd ;)


a możesz podać trochę szczegółów? które parametry są zmieniane i jakie są tego efekty...

Hubeeert - 02-10-2007, 00:21

tommay ja znam MMC to nie podają jakichkolwiek info oprócz tego, że to update softu - tak samo robił i robi VW. Nawet zresztę nie pytają czy chcesz tylko wgrywają

Efekty trzeba by było na hamowni sprawdzać.

Pozdrawiam

Anonymous - 02-10-2007, 08:22

no szkoda... trochę się łudziłem że może uda się coś dowiedzieć...

Ale czy można update softu rozumieć jako lepszy komfort jazdy (osiągi) przy jednoczesnym niskim spalaniu? Wcześniej pisano, że w Outku ludzie uskarżają się na turbo dziurę, na co jakimś tam lekarstwem ma być ów nowy soft... Stąd chciałbym wiedzieć na ile poprawia się poziom jazdy, a na ile jest to czysta kosmetyka :-)

Hubeeert - 03-10-2007, 00:15

tommay, powiem tak - popularny CHIPTUNING w kupie jaką była 75KM astra wreszcie dał mi możliwość jazdy poniże 2000obr i ruszania bez dławienia silnika.

Wszystko jest kwestią dobrania programu do samochodu a więc jego masy, napędu i oczekiwanych parametrów typu osiągi, spalanie, ekologia.

Hiszpan - 03-10-2007, 08:46

Hubeeert napisał/a:
Wszystko jest kwestią dobrania programu do samochodu a więc jego masy, napędu i oczekiwanych parametrów typu osiągi, spalanie, ekologia.


Jadę dzisiaj na serwis, więc zobaczymy co z tym nowym softem

Chociaż szczerze mówiąc niespodziewam się, aby po zmianie miał 300 KM, palił 4l/100km i do setki dochodził w 2 s (tak potrafi tylko moja waga łazienkowa) ;)

Gene - 03-10-2007, 08:52

Hiszpan napisał/a:
(tak potrafi tylko moja waga łazienkowa)
:laughing5: :laughing5: :laughing5:
Anonymous - 03-10-2007, 09:36

Hiszpan napisał/a:


Jadę dzisiaj na serwis, więc zobaczymy co z tym nowym softem

Chociaż szczerze mówiąc niespodziewam się, aby po zmianie miał 300 KM, palił 4l/100km i do setki dochodził w 2 s (tak potrafi tylko moja waga łazienkowa) ;)


Powiem tak, jakakolwiek zmiana na lepsze zawsze jest lepszym rozwiązaniem niż brak tej zmiany... Ja jestem w zasadzie zadowolony z mojego Outka, ale skoro może być lepiej, to dlaczego nie... :-)

Napisz jak już będziesz po, i podziel się efektami zmiany softu ..

Mateusz - 03-10-2007, 14:24

ja takze jestem ciekaw doznan po wprowadzeniu zmian, swoja droga mozecie mi wierzyc lub nie ale uzytkujac wczesniej VW Passata z tym samym silnikiem co w nowym Outku mam porownanie- w Outlanderze II jest lepiej, poki co 2500km przejechane ale po pierwsze nie bierze oleju po drugie nie kopci a to juz dla mnie znaczy lepiej.
pozdrawiam,
mateusz

Anonymous - 03-10-2007, 18:56

Z informacji, które przekazano mi w ASO - nowy soft poprawia pracę silnika na "zimno". Podobno nic więcej :( .

Cytat:
poki co 2500km przejechane ale po pierwsze nie bierze oleju


bierze...bierze...ale nie aż tak dużo... podczas przejechanych około 12 000 km dolałem jakieś 700 ml.

Anonymous - 03-10-2007, 21:33

a co to znaczy "poprawia pracę na zimno"?
Anonymous - 03-10-2007, 22:56

Może niezbyt precyzyjnie się wypowiedziałem....chodzi o pracę silnika zaraz po rozruchu, po dłuższym postoju. Faktycznie jakieś dziwne "drgawki" pojawiały sę czasem.
Tyle się dowiedziałem.

Hiszpan - 03-10-2007, 23:56

"Klekotu" TDI na zimno niepoprawi żaden soft ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group