Nasze Miśki - Chłodny
Owczar - 15-01-2016, 19:51
No i pewnie customowe mocowania. Te od AT są inne, a chyba nie weszly pnp. Nie wiem jak polosie ze skrzynią od carismy.
Fragu - 16-01-2016, 13:00
A co to ta zworka bo nie ogarniam?
Nic więcej nie trzeba, jeszcze chyba łapa sprzęgła tak? Pompke sprzęgła brać nową czy uzywke?
robertdg - 16-01-2016, 16:55
Jak trafisz dobra używke to bierz używke, pompa jest trwała o ile odpowiednio na czas miałą płyn wymieniany.
Zworka jest do wiązki aby symulowac położenie neutralne
tomchuck - 17-01-2016, 13:01
Co do customowych mocowań. To dowiedz się jak przekładkę robili, bo łapa skrzyni z gala jest wyższa i pewnie wymagała przeniesienia otworu w łapie na podłużnicy nieco wyżej. Jesli tak to musisz po prostu łapę skrzyni manualnej też przykręcić z gala razem ze skrzynią MT.
Jeśli jakimś cudem dorwali łapę z colta w automacie i łapa na podłużnicy została w oryginale to wtedy stosujesz łapę z colta ze skrzyni MT.
Co do samej skrzyni, to musiałbyś sprawdzić czy Twój automat ma 27 czy 25 frezów na przegubie wewnętrznym.
Jeśli masz 25 to wtedy bez problemu założysz swoje półosie z przegubami wewnętrznymi do skrzyni z cari.
Ale jeśli masz 27, to pojawi sie problem, bo Twoje przeguby nie będa pasowały do nowej skrzyni, a z kolei półosie które masz nie wejda w kielich przegubów wewnętrznych skrzyni z cari.
Rozwiązaniem wtedy będzie montaż półosi z przegubami z colta, te bez problemu można założyć do skrzyni z cari.
Elektryka- Tak jak zostało wyżej opisane... Zworka, czyli na złączu pozycjonera przy skrzyni łączysz ze sobą przewody czarno-żółty z czarno-czerwonym.
Można tez przerobić instalację wtedy usuwasz zbędne kable, i podajesz sygnał startera na pin 71 ecu.
Do przerobienia masz jeszcze czujnik biegu wstecznego, a raczej jego instalację, w AT jest on na tej dużej kostce pozycjonera, a w manualu masz małe dwu-pinowe złącze.
Reszta tak jak było opisane.... linki z wybierakiem z colta, pompka sprzegła z pedałem, koło zamachowe z gala 2,5 lub 2,0 v6.
Ja ostatnio u siebie w fto robiłem konwersje w drugą stronę z manuala na AT
Fragu - 17-01-2016, 13:56
No i git:) Ogólnie to wiem, ze przerabiania była dolna poduszka silnika, ale jaka jest ta przy skrzyni to nie wiem..dowiem się, również o ilość zębów na przegubie.
Rozumiem, ze najlepiej założyć właśnie sprzęgło z Galanta...
tomchuck - 17-01-2016, 14:06
Dolna poduszka była przerabiana pewnie z tyłu, a to przez to ze w galu jest ona na wózku a w colcie na belce na dole,
Tak sprzęgło z gala 2,5 lub 2.0 v6 i z tego co pamiętam to 2.0 TD też ma identyczną tarczę czyli 225mm.
sveno - 17-01-2016, 17:56
tomchuck napisał/a: | Tak sprzęgło z gala 2,5 lub 2.0 v6 i z tego co pamiętam to 2.0 TD też ma identyczną tarczę czyli 225mm. | tarcza ma identyczną budowę (wymiary i ilość zębów) ale jej budowa jest całkiem inna. Nie wiem jak w przypadku innych producentów, ale Exedy z 4D68T lub 6A12 nie nadaje się do 6A13, pisałem o tym u siebie w temacie.
Hugo - 17-01-2016, 18:25
Z tego co się orientuję to skrzynie A/T od 6A13 wszystkie były na 27 zębów, więc półosie do wymiany. Gale 2,0 16V ze skrzynią A/T z pierwszych roczników miały 25 zębów na przegubach wewnętrznych.
Fragu - 17-01-2016, 19:07
Kurde, to zła wiadomość...więc będę potrzebowal półosie z colta (mt?).
Łapa skrzyni jest łapa z colta po przerobce, więc będzie rzeźba.
Sprzęgło z 6a13:)
tomchuck - 17-01-2016, 23:11
sveno napisał/a: | tomchuck napisał/a: | Tak sprzęgło z gala 2,5 lub 2.0 v6 i z tego co pamiętam to 2.0 TD też ma identyczną tarczę czyli 225mm. | tarcza ma identyczną budowę (wymiary i ilość zębów) ale jej budowa jest całkiem inna. Nie wiem jak w przypadku innych producentów, ale Exedy z 4D68T lub 6A12 nie nadaje się do 6A13, pisałem o tym u siebie w temacie. |
U siebie w 6a12 mivec mam właśnie exedy z gala 6a13.
Więc pytanie... dlaczego się nie nadaje?
Fragu napisał/a: | Kurde, to zła wiadomość...więc będę potrzebowal półosie z colta (mt?).
Łapa skrzyni jest łapa z colta po przerobce, więc będzie rzeźba.
Sprzęgło z 6a13:) |
Nie martw sie do przodu. Niestety takie problemy trzeba rozwiązywać na bieżąco podczas wymiany, ale nie są skomplikowane
sveno - 18-01-2016, 06:46
tomchuck napisał/a: | U siebie w 6a12 mivec mam właśnie exedy z gala 6a13.
Więc pytanie... dlaczego się nie nadaje?
| przeczytaj jeszcze raz co napisałem i co Ty napisałeś. Sprzęgło z 6A13 do TD lub 6A12 ok, ale nie odwrotnie. Słabszy docisk i dziwne hałasy to tak na szybko.
Fragu - 18-01-2016, 08:48
Pompka sprzęgła od Colta CJ 1.3 będzie ok?
Fragu - 21-01-2016, 08:27
Trzeba było go odpalić trochę
Marcino - 21-01-2016, 08:34
Ładnie upchane pod maską:)
Torp12 - 21-01-2016, 09:42
Fajne fele
|
|
|