To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Kierownica - wymiana, obszywanie, problemy z przyciskami.

Bizi78 - 28-03-2021, 10:56

Tylko pytanie, czy taśma jest ok i po skasowaniu błąd zaraz nie powróci :?
Grzeniu92 - 28-03-2021, 11:32

To jest nowa taśma prosto z allegro, a po wymianie przeczytałem, że za każdym razem trzeba resetować sensory lub programować, przy zdjęciu kierownicy. Wystarczy pod OBD podpiąć ale te darmowe aplikacje nie mają opcji sprawdzania sensorów ABS/ESP.
HUGIO - 28-03-2021, 11:50

Tylko pytanie, czy to masz błąd, który siedzi w pamięci i się wyświetla, czy te systemy cały czas nie działają do czasu resetu :?: .

PS. Wymieniałeś na odłączonym akumulatorze?

Grzeniu92 - 28-03-2021, 11:55

Tak wymieniałem na odłączonym akumulatorze, niestety nie wpiąłem dokładnie wtyczki od przycisków na kierownicy i wypadła (ta szara). Poczekam na wypłatę i sobie kupie jakiś tester diagnostyczny do 300zł. Bez ESP da się jeździć.
Dzidek1 - 04-04-2021, 15:54

Kup sobie kabelek mini vci do Toyoty i program MMCodingWriter z forum https://forum.kolyandex.su/ i będziesz mógł zrobić o wiele więcej w mitsubishi niż jakieś skanery za 300zł
Grzeniu92 - 05-04-2021, 13:08

Już zamówiłem skaner OBD za 600zł, ale dzięki, jak nie będę mógł resetować wtedy pomyśle nad tym programem.

[ Dodano: 10-04-2021, 15:56 ]
Kupiłem sprawdziłem odesłałem, NT630 FOXWELL, nie miał możliwość resetowania SAS, ale za to wyczyścił coś i ABS przestał działać i cały czas wyje jak przy rozpiętym pasie. Normalnie nie byłbym sobą gdybym coś próbował naprawić i nie [edit]. XD

Tutaj wygląd tego SAS



:roll:

EDIT:
błąd C2100 prawdopodobnie po wgraniu złego softu spalił się moduł ABS, teraz szukam magika żeby mi to potwierdził

EDIT:
naprawa polegała na wgraniu nowego oprogramowania do modułu ABS, wszystko działa

Konrad24 - 31-07-2021, 15:57

Dzisiaj wypinałem zwijak bez odłączonego akumulatora i nie było błędów.

Tylko przysłali mi coś co nie miało jednego gniazda przy wtyczce która wystaje do poduszki. Nie widać tego na zdjęciach bo każdy kopiuje na aukcjach te same fotki na których nie wiele widać. Ktoś może posiada numer zwijaka z tym gniazdem, obok kabli od poduszki?

//Edit :)

Jako, że mam chwilę czasu to uzupełnię post o parę informacji dla potomnych.

Oryginalny zwijak miał oznaczenie KKP.C84..9687. Z tego co widzę można dostać głównie na ebayu w cenie 500-600zł i przeważnie niebotyczna cena za dostawę. Pomijając poprzednie zamówienie, które prawdopodobnie było do generacji wcześniej. Zamówiłem z allegro zwijak ME Premium nr. katalogowy części: 8619A018. Cena 250zł. Tempomat dalej mi nie działa, widać taśmę miałem dobrą, cóż. Nie chciało mi się mierzyć... Do rzeczy. Cena spora a przypuszczam, że to zestaw z Ali za 40zł. Wtyczka od poduszki wchodziła z dużym oporem. Z 15 minut się męczyłem aby doszła do końca. Całość robiona "jak dla obcego". Jakby nie fakt, że już wziąłem się za montaż więc część była używana, to bym odesłał. Miłe zaskoczenie, że była instrukcja montażu ale całe wykonanie, masakra.

Dlatego jeśli ktoś kupuje te zwijaki na allegro to polecam tylko się upewnić czy ma daną ilość gniazd i kupić najtańszy. Ewentualnie samą taśmę z Ali za kilkanaście złotych i wymienić. Rozbierałem stary zwijak i nie ma tam nic szczególnego. Ale jako, że to część zasilania poduszki to polecam mieć jakieś zdolności techniczne. Nawet na obudowie zwijaka pisze aby nie naprawiać...

Co do błędów bo się pochwaliłem, że nic nie było. Gdy później odstawiałem auto do garażu to całą drogę wyskakiwał mi błąd kontroli trakcji. Auto przy lekkim skręcie kierownicą, hamowało mi kołami jakby chciał ustabilizować tor jazdy. Za pierwszym razem to myślałem, że mi gumę złapał. Ogólnie dziwne zachowanie. Powinno wyrzucić błąd i wyłączyć system. Nie było to za bezpieczne w razie jakiegoś omijania przeszkody... Nie wiem czy coś było źle poskładane. Tyle dodam, że przykręciłem źle kierownicę bo przy zdejmowaniu gdzieś ją przekręciłem. Koła prosto, kierownica skręcona, chociaż doświetlanie zakrętów działało ok. Doświetlanie ma czujnik za kierownicą, z tego co zauważyłem, ta plastikowa tulejka, zesprzęglona z kierownicą go inicjuje. Błędy zniknęły przy nowej taśmie ale pewnie stara taśma jest ok.

Trochę się rozpisałem. Mam nadzieję, że komuś to pomoże i nie zanudziłem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group