To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje

elektryk - 23-11-2016, 14:47

KUBAS007 napisał/a:
Problemem rzeczywiście było ECU a konkretniej jego zimne luty. Elektronik poprawił to i auto auto zaczęło normalnie pracować.
Chodzi o to ECU w okolicach przedniego słupka i nóg pasażera?
Jaro1974 - 26-11-2016, 16:26

Tak, dokładnie chodzi o to.
Sxizo - 24-06-2017, 23:59

Dopadło mnie to samo dzisiaj. Jaro1974, gdzie można dostać ten przekaźnik? Szukałem i nie znalazłem póki co.

Błędy :


Przekaźnik wg tego co się doszukałem w necie to MR538851, czy to ten B17X (nigdzie nie znalazłem tego oznaczenia)?


Bzyk_R1 - 25-06-2017, 16:27

Wszystkie przekaźniki z tej skrzyneczki mają to samo oznaczenie. Ja bym podmienił je miejscami co (zakładam) spowoduje zmianę kodu błędu np z P2127 na P2125 lub inny. Jak czytałeś temat to w zasadzie całą skrzynkę trzeba wywalić i sprawdzić jak tam przewodzenie prądu. Chodzi o to żeby nie uwaliło kolejnego przekaźnika.

Sam B17X pokazany jest w manualu:

Jaro1974 - 25-06-2017, 21:30

B17X to jest ten który Krzysztof wskazał w screenie manuala. Wykasuj błędy i zamień przekaźnik z tym co jest obok. Żaden błąd nie powinien się pokazać. Jeżeli wszystko wróci do normy to wiesz czego szukać. A szukaj w sklepie internetowym e-subaru. Kontaktuj się z panem Maćkiem. Nie mam do niego numeru telefonu ale na stronie jest. Jeżeli przekładka nie pomoże to ECU do sprawdzenia.
Sxizo - 25-06-2017, 21:40

Czyli podmienić na ten odpowiedzialny za kompresor A/C? Po prostu klima przestanie działać, nic więcej?


Jaro1974 - 25-06-2017, 21:48

Dokładnie tak. Ja tak zrobiłem po trzech tygodniach walki i zagadał. Gdybym wiedział trzy tygodnie wcześniej to samochód wróciłby na kołach z Włoch a nie na lawecie.
Sxizo - 26-06-2017, 23:24

No niestety u mnie podmiana przekaźnika nic nie dała :( Po zresetowaniu kompa, check zaczął świecić dalej światłem jednostajnym (P2122), reakcja na gaz minimalna, obroty wchodzą na max 2500-3000 . Wyjąłem wtyczkę od czujnika pedału żeby sprawdzić, znowu reset i teraz check zaczął migać tym samym błędem, a reakcji na gaz nie ma żadnej :shock:
Jaro1974 - 27-06-2017, 00:14

A przewody w wiązce dzwoniłeś?
Sxizo - 27-06-2017, 00:18

W wiązce od czujnika? Jeszcze nie, nie wiem jak to zrobić :)
Jaro1974 - 27-06-2017, 00:22

Spróbuj jeszcze zamienić ten od A/C (czytaj klimy) z B14X (to jest ten od kabiny czwarty).
Sxizo - 27-06-2017, 00:26

Tak zrobię. Zastanawia mnie jeszcze czy ten "accesory socket relay" to jest zapasowy?
Mają ten sam nr oe.

Edit: Da się jakoś sprawdzić bez podmianki czy czujnik jest w porządku?

Jaro1974 - 27-06-2017, 00:34

Dzwonienie przewodów w wiązce polega na tym czy dany przewód elektryczny jest drożny i w tym celu bierze się miernik i wpina we wtyczkę w kostce od pedału gazu lub we wtyczke od przepstnicy a drugi przewód miernika wpina się w kostkę przy ECU. Jak będzie przewodzi prąd to miernik będzie sygnalizował przepływ.

[ Dodano: 27-06-2017, 09:06 ]
Mówisz o czujniku pedału gazu? W manualu jest napisane w jaki sposób należy sprawdzić poszczególne elementy odpowiedzialne za powstanie danego błędu. Link do manuala podawał Bizi w tym temacie :wink:

Sxizo - 27-06-2017, 12:14

Jaro1974 napisał/a:

[ Dodano: 27-06-2017, 09:06 ]
Mówisz o czujniku pedału gazu? W manualu jest napisane w jaki sposób należy sprawdzić poszczególne elementy odpowiedzialne za powstanie danego błędu. Link do manuala podawał Bizi w tym temacie :wink:


Tak, sprawdzę tak jak mówisz. Później do sprawdzenia pójdzie ecu pod kątem zimnych lutów.

Jaro1974 - 27-06-2017, 12:38

Z tego co pamiętam to bodajże na pinie 2 i 5 w momencie dodawania gazu powinno zmieniać się napięcie : w 2 ma rosnąć do 5V a w 5 spadać do około 1 V

[ Dodano: 27-06-2017, 12:39 ]
Musiałbym zajrzeć do manuala ale teraz jestem poza zasięgiem kompa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group