To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

SPIDER-ek - 01-12-2011, 13:20

Ja od niedzieli nie jeździłem, a mam nowy akumulator, dzisiaj pójdę sprawdzić jak wygląda rozruch samochodu:)

35mA, nie jest dużo, przez tydzień to tylko 5,88A, akumulator u mnie (nowy) ma 74Ah (teoretyczne). Czyli do pełnego rozładowania potrzebowałbym 12,5 tygodnia. Ale to do pełnego, a wiadomo nikt nie wysysa całego akumulatora.

tws - 01-12-2011, 14:57

sveno napisał/a:
ja mierzyłem ten prad i jest tak jak pisze Artur czyli pobor w stanie uspienia bez zegarka to dokładnie 35mA


A podłącz USB do kompa (tak żeby komp go wykrył) i następnie odłącz, wtedy spadnie do 25mA (i tak będzie aż nie odłączysz akumulatora albo całkiem zasilania z UKP)



SPIDER'ek , mnożyłem przez 10.. przez 12 nie dałbym rady w pamięci :P

Ja użytkuje UKP w dwóch autach - jedno jest weekendowe, regularnie 5dni stoi a w weekend przepalane. W dodatku stoi pod chmurką. Po 5 dniach odpala, ale czuć że aku słabszy. Aku w tym aucie ma 54Wh. Ponadto jest alarm który też coś prądu zżera.

milo - 01-12-2011, 15:21

kaczart jak to bedzie działać z dieslem interesuje mnie wyswietlacz nie mniejszy jak ten http://www.artronic.pl/o_produkcie.php?id=610? chodzi mi o wymiary wyświetlacza ,i widzę na forum problemy po dłuższym postoju akumulator siada ,
jkrzysztof80 - 01-12-2011, 16:34

kaczart, rozłączyłem wszystko zostawiłem sam alarm i komputerek i ako padło po 5 dniach, kupiłem ponad miesiąc temu bosh'a 60ah, a bez komputerka na samym alarmie stał już prawie 6 dni i odpalił bez problemu. Nie wiem jak u pozostałych użytkowników ale u mnie do odpalenia VR-ka potrzebuje dużo prądu (mam dodatkowe wskaźniki, EBC, turbo timer itp...) więc wydaje mi się że pozostanie podłączenie podtrzymania napięcia do stacyjki.
Jestem ciekawy ile prądu pobiera oryginalny zegarek z galanta?

tws - 01-12-2011, 16:39

milo, moim zdaniem w galantowskim dieslu nie ma prawa dobrze, bezbłędnie działać.

jkrzysztof80, podejrzewam że fabryczny zegarek bierze z 2-4mA. Tak jak mówisz podłącz na zimę zasilanie z 23 pinu (po stacyjce) i przy wyjętym kluczyku będzie się zachowywał tak jakby był całkiem odłączony.

jkrzysztof80 - 01-12-2011, 16:47

kaczart napisał/a:
Tak jak mówisz podłącz na zimę zasilanie z 23 pinu (po stacyjce) i przy wyjętym kluczyku będzie się zachowywał tak jakby był całkiem odłączony.

Muszę tak zrobić bo do pracy mam już 500 metrów więc nie ma sensu jeździć samochodem :D , zostają tylko weekendy.
Tak przy okazji zima nie jest taka zła w UK w porównaniu do Polski :)

Owczar - 01-12-2011, 17:44

milo, przecież masz na stronie podane parametry wyświetlacza, a zasada działania nie różni się od kompa od nestora.
milo - 01-12-2011, 20:41

kaczart napisał/a:
milo, moim zdaniem w galantowskim dieslu nie ma prawa dobrze, bezbłędnie działać.
tak myślałem hmm.. jak by zastosować generator impulsów prostokątnych plus potęcjometr sprzężony z tps ??
Owczar napisał/a:
milo, przecież masz na stronie podane parametry wyświetlacza, a zasada działania nie różni się od kompa od nestora.
chodzi mi tylko o wielkość wyświetlacza UKP jest za mały
Owczar - 01-12-2011, 20:53

milo, a jak Ci działa ten od nestora?

[ Dodano: 01-12-2011, 20:53 ]
milo napisał/a:
sprzężony z tps ??


Ale w dieslu nie ma przepustnicy.. Więc skąd czujnik jej położenia?

milo - 01-12-2011, 21:08

Owczar napisał/a:
milo, a jak Ci działa ten od nestora?

[ Dodano: 01-12-2011, 20:53 ]
milo napisał/a:
sprzężony z tps ??


Ale w dieslu nie ma przepustnicy.. Więc skąd czujnik jej położenia?
jest potecjometr gazu i własnie jazda po woli jest wszystko ok nawet dobrze pokazywał ale jak dobrze przegoniłem i to dobrze to mi spalanie spadało .. pozostałe wskazania idealnie może za wolno jeżdzę hmm.....
Owczar - 01-12-2011, 21:11

A do czego Ty go podpiales? Najlepiej byłoby do sygnalu kontrolujacego czas wtrysku, ale trzeba dac impulsy odwrotne.

[ Dodano: 01-12-2011, 21:12 ]
Z czujnika położenia gazu niestety nie będzie dokładnie, bo wszystko zależy od ciśnienia doładowania....

milo - 01-12-2011, 21:15

Tak zrobiłem tylko namieszałem z tymi impulsami wgrałem chyba dobre ? generator bym podpiął z potęcjometrem oddzielne urzędzenie
Owczar - 01-12-2011, 21:27

Ale ten generator nie ma sensu, bo spalanie nie jest propocjonalne do wychylenia pedału gazu.

Wgrales ten wsad z odwrotnym zliczaniem impuslow? W dieslu wtrysk sie odbywa kiedy na tym sygnale jest zerowe napiecie. Stad potrzebne odwrotne zliczanie.

milo - 01-12-2011, 21:36

Owczar napisał/a:
Ale ten generator nie ma sensu, bo spalanie nie jest propocjonalne do wychylenia pedału gazu.

Wgrales ten wsad z odwrotnym zliczaniem impuslow? W dieslu wtrysk sie odbywa kiedy na tym sygnale jest zerowe napiecie. Stad potrzebne odwrotne zliczanie.
sens może i ma na forum nestora jest przykład i cytat tylko kto to skalibruje??? wsad wgrałem bo wczesniej mi nie pokazywał na postoju w litrach teraz już pokazuje może coś sknociłem znowu muszę podłączyć programator uff...
Owczar - 01-12-2011, 21:53

Zastanawiam się czy nie powinieneś się podpiąć pod sygnał dla solenoid spill valve. Według manuala to on odpowaida za właściwe dawkowanie paliwa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group