To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

AteC - 15-12-2012, 22:02

Hugo napisał/a:
Jak najbardziej


Czyli wystarczy autko jeszcze raz na warsztat i od nowa złożyć rozrząd? A jazda w takim stanie w jakim jest obecnie nie skończy się tragicznie dla rozrządu? Bo do mechanika z 20 km będzie.

Hugo - 15-12-2012, 22:10

AteC napisał/a:
A jazda w takim stanie w jakim jest obecnie nie skończy się tragicznie dla rozrządu?
Nie wiem, jak nie bedziesz pałował to chyba nie.
AteC napisał/a:
Czyli wystarczy autko jeszcze raz na warsztat i od nowa złożyć rozrząd?
Dokładnie tak.
AteC - 17-12-2012, 16:01

A więc byłem dziś u mechanika, przy mnie zdjął osłony rozrządu, koło pasowe, pompy wody i obrócił wałem tak aby zrównać wszystkie znaki. Ja odkręciłem śrubę w bloku z przodu silnika obok rozrusznika i włożyłem dosyć długą śrubę, która weszła ponad 60mm. Wymieniane były też świece, założyłem stare i objawy te same. Przez ok 3 km można jechać normalnie, później zaczyna trząść silnikiem, brak mocy i kontrolka check engine mało tego pracuje podobnie do Cinqecento 700 :cry: Jest jeszcze taka prawidłowość, że przy bardzo delikatnej jeździe w zakresie 2000 do 2600 rpm rzadko ten błąd występuje.

Tak jak radził wyderka wymrugałem błędy (link poniżej) pomóżcie odczytać i coś wywnioskować :(

Kontrolka silnika

wyderka - 17-12-2012, 16:37

do sprawdzenia sonda lambda i któraś cewka zapłonowa
AteC - 17-12-2012, 16:48

wyderka napisał/a:
sonda lambda i któraś cewka


Przed rozrządem zapalała mi się od czasu do czasu kontrolka check engine na około 1 lub 2 minuty, lecz nie było wpływu na jazdę pewnie właśnie sonda.
Jeżeli chodzi o cewkę jak mogę sprawdzić poprawność działania?

wyderka - 17-12-2012, 17:09

musisz pobrać z działu downloads service manual do swojego silnika i tam w dziale electrical jest opisane
deejay - 17-12-2012, 19:40

AteC napisał/a:
Jeżeli chodzi o cewkę jak mogę sprawdzić poprawność działania?


Na 100% któraś cewka , najlepiej zamienic miejscami na cylinder który pracuje poprawnie i masz pewnoc 100% ze to cewka ma przebicie .

AteC - 18-12-2012, 11:45

deejay napisał/a:
Na 100% któraś cewka


Wczoraj wieczorem zdjąłem obie cewki, wyciągnąłem z nich fajki, wszystkie styki zlałem sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. Poskładałem wszystko w całość mocno dociskając każde miejsce gdzie są owe styki. Odłączyłem accu na noc, dziś podłączyłem z powrotem. Misiek popracował 10 min na wolnych obrotach i w drogę. Wcześniej problem występował szybko, po przejechaniu około 3 km w okolicy 3000 rpm. Dziś przejechałem 20 km utrzymując go w tym zakresie obrotów i na razie silnik pracuje prawidłowo :)

hilfiger - 21-12-2012, 23:40

Ciekawy filmik jak łatwo ustawić zębatkę pompy olejowej
FILM

[ Dodano: 22-12-2012, 19:06 ]
Mam problem. Dzisiaj skończyłem wymieniać rozrząd. Wszystko robiłem według manuala. Po odpaleniu silnik nierówno pracuje i wpada w wibracje i ma obroty ok 1500 na biegu jałowym. W czym może być problem? Oczywiście blokowałem śrubokrętem wałek balansowy. Czy wpływ na to może mieć odłączenie akumulatora na czas montażu.
Po zdemontowaniu osłon, zauważyłem że stary rozrząd był źle ustawiony. Wszystkie koła były na znakach oprócz koła wału. Był przestawiony o 3 zębatki w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Nowy rozrząd ustawiłem na znakach fabrycznych.
Ile obrotów wałem trzeba zrobić, aby wszystkie znaki się pokryły? Mi co szósty obrót wszystkie znaki się pokrywały. W innym przypadku koło od pompy nie zgrywało się na znaku.

Z góry dziękuje za pomoc. Mam tydzień na uzdrowienie auta, za tydzień mam wyjazd.

Krzyzak - 22-12-2012, 22:47

hilfiger napisał/a:
Nowy rozrząd ustawiłem na znakach fabrycznych.
sprawdź kolego położenie aparatu zapłonowego, bo przy przestawieniu rozrządu o 3 zęby, to nawet nie powinno za bardzo chodzić
powyżej 2 zębów już mogły się tłoki i zawory spotkać
jaki rocznik tego Gala i jaki model? - bo w EA już była zapłon elektroniczny i ECU wszystko rozdzielało
masz pewność, że teraz jest na znaki? - może błąd paralaksy?

robertdg - 22-12-2012, 22:57

hilfiger, znak na wale korbowym jest gdzieś na godzinie 11, jesteś pewien, że prawidłowo ustawiłes, przy przestawieniu o 3 zęby silnik ledwo będzie zipał już nie wspominając o tym, że tłoki z zaworami będa dążyć do zderzeń
hilfiger - 22-12-2012, 22:58

Jest to Galant z 97 roku model EA2A. Jestem pewien na 99% co do ustawienia znaków. Po montażu kilka razy kręciłem wałem. Znaki się zgadzały i nie było kolizji. Jutro jeszcze raz sprawdzę wszystko i włożę śrubokręt, aby być na 100% pewny.
Może głupie pytanie, ale co to jest błąd paralaksy?

[ Dodano: 22-12-2012, 23:01 ]
Dla ścisłości, to stary rozrząd był źle ustawiony. Ja ustawiłem na znaki fabryczne, tak jak w manualu. Znak na wale na godzinę 11. Wcześniej był ustawiony na 10.

[ Dodano: 22-12-2012, 23:04 ]
Z tym przestawieniem o 3 zęby to się zagalopowałem. Patrząc na zdjęcia rozrządu, to był przestawiony o 1 ząb. Poniżej foto z rozrządem ustawionym na znakach fabrycznych. Czerwoną kreską zaznaczyłem gdzie znajdowało się wcięcie na blaszce w starym rozrządzie gdy ustawiłem go na znakach.


robertdg - 22-12-2012, 23:05

hilfiger napisał/a:
Może głupie pytanie, ale co to jest błąd paralaksy?
Błąd polegający na zmianie perspektywy (kierunku) w postrzeganiu obiektu
Krzyzak - 22-12-2012, 23:39

a tak obrazowo - to jak patrzysz pionowo na wskazówkę w zegarku wskazującym powiedzmy 12-tą, to widzisz 12-tą, ale jak patrzysz lekko z lewej strony (a tak się często patrzy na zębatkę wałka rozrządu), to widzisz minutę po 12-tej
hilfiger napisał/a:
Dla ścisłości, to stary rozrząd był źle ustawiony.
tak odczytałem, spoko

hilfiger napisał/a:
Patrząc na zdjęcia rozrządu, to był przestawiony o 1 ząb.
na czym? - bo masz 4 zębatki do wyboru
hilfiger - 22-12-2012, 23:56

Źle ustawiona była zębatka na wale. Reszta zębatek była na znakach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group