To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM

Marcino - 23-10-2025, 12:05

Cytat:
Ale świeca to się w oleju trochę skąpała... pewnie uszczelka na deklu puszczała. Ja je zawsze na dirco składałem.

O dziwo jest tam sucho. Wg mnie uszczelnienienie świecy puściło. Ale to były zwykłe K20TT które przejechały na LPG - z 69tyś km.
Co do kopułki i palca - nuby ok, ale takie już zaśniedziałe i pęknieta koło jednej ze śrub. Jest nowe po tylu latach, teraz juz pewnie dozywocie abo aż cewka padnie.

Marcino - 28-10-2025, 08:06

Kominek doszczelniłem a odplywysą drozne, wyglada na to ze już nie bedzie zaciekało pod nogi pasażera.
Spalanie na nowym układzie zapłonowym jest lepsze bo nie zapala się obecnie lapmka Checka.

Ale żeby nie było zbyt cukkierkowo - czasami nadal ciężej zapala - obstawiam zatem ze wtryski LPG puszczaja lekko i na postoju zostaje poporostu zalany LPG, ale bede to weryfikował. Dostęp do 3 z przedniego banku jest supe są to pojedybcze AC w01. Gorzej na tylnym, najwyzej zdjemę znowy kolektor. Mam w sumie prawie nową listwe 4x ACw01 wiec moze od razu na podmiankę.

jacek11 - 01-11-2025, 21:37

W Galancie mojego brata też był problem z zapalaniem. I tak. Instalacja gazowa była przyczyną. A dokładnie zaworek w reduktorze. Wystarczyło go wyczyścić, i misiek pali jak powinien.
Krzyzak - 02-11-2025, 18:56

jacek11 napisał/a:
zaworek w reduktorze
może nie znam tak dokładnie budowy, ale gdzie tam jest zawór?
jacek11 - 02-11-2025, 20:55

Zawór jest przy filtrze fazy ciekłej. Czasem jest zintegrowany z reduktorem, a czasem osobno.
Krzyzak - 03-11-2025, 08:22

Chodzi o elektrozawór przed reduktorem - a to inna część w ogóle. Tak najczęściej to się syfi jak jest błędnie zamontowany - czyli cewką w dół. Jeszcze nie widziałem takowego zintegrowanego z reduktorem, ale sam miałem taki bezpośrednio w reduktor wkręcony - to dobra opcja, kompaktowo wychodzi, ale czasem właśnie przy wkręcaniu może być problem zrobić dodatkowe pół obrotu na gwincie i wychodzi, że jest on iglicą w górę zamiast w dół.
jacek11 - 03-11-2025, 22:02

No faktycznie jak elektrozawór będzie na dole, to może się w nim syf zbierać. Tłoczek zacznie ciężko chodzić, i może być nieszczelność. Teraz dotarło do mnie, że butla również ma swój zawór. On też jest do wyczyszczenia w takim wypadku :roll:
Marcino - 13-11-2025, 07:39

Rczej to nie ten zaworek a któryś z wtrysków bo jak rozkrecam weża na fazie lotnej to nie mam juz ciśneinia. Musże to jeszcze zweryfikować dokłądnie. Ogólnie to... pali tak nie na raz ale na 1.5 :)
Nie było mnie praktycznie od 3 listopda w domu wiec nie było czasu.

Owczar - 13-11-2025, 13:04

TO zdecydowanie przyczyna. Miałem to samo. Wtryski sie nie domykały. Jako remedium dołożyłem wyłącznik LPG. Jak dojezdzalem do domu, to odcinałem gaz przy butli przyciskiem żebyt wypalić wszystko z układu.

Najlepiej zdemontować wtryski i wyczyscić na myjce. Niestety miałem pod kolektorem.... wiec musialem rzezbic. Podawałem jakiś rozpuszczalnik strzykawnką do przewódów na odpalonym aucie odpinając jeden wtrysk po drugim :D
Najpierw zalałem wszystkie na noc żeby się syf rozpuścił.

Krzyzak - 13-11-2025, 21:16

A nie lepiej wymienić? wtryski LPG są tanie (może poza keihin) i raz na te 80-100k można komplet zmienić.
Owczar - 13-11-2025, 21:39

Oczywiście że lepsza wymiana. Hany po 80 tys km to byl śmietnik. Tyle, ze u mnie zabrudziły aie po 20tys km. Od tamtej pory tylko filtry z odstojnikiem.
Marcino - 14-11-2025, 15:15

W sumie to mam 4 szt z innego auta prawie nowe w listwie, wiec na szybko mogę je założyć na przednim bank - to są ACW01. A na tylnym zobaczymy, nawyzej zdjemę kolektor to pewnie jakięś 3szt z 6szt da się wybrać. Więc na jutro jest co robić.
Owczar - 17-11-2025, 11:26

Niestety, lepiej dać wszystkie z tej samej serii, bo moga miec rozny wydatek. Np Baraccudy były kalibrowne na rożnych ciśnieniach.
Marcino - 18-11-2025, 08:48

To prawda lepiej wszytkie jednakowe. Załozyłem te 4 szt z których 3 obsługują 1 bank, ale tak włsnie się zastanawiałem i nie pamietałem jakie powinienem mieć rozmiary dyszy. W zdjętych STAG AC W031 BFC mam 2.5mm bo takie wiertło mi wchodziło a te drugie już nie chciałem zdjemowac ale jedziły w c5 2.0.
Testy pokazują ze jest dobrze, albo rozgladnę się za nowymi albo musze wykalibrowac puki co te co mam.
https://allegro.pl/oferta/listwa-ac-stag-w-031-bfc-3-cyl-1-9-ohm-trojniki-13404355474 czyli takie 2 listwy albo same wtryskiwacze
https://allegro.pl/oferta/listwa-ac-stag-w-031-bfc-1-cyl-1-9-ohm-wtryskiwacz-10661991566

Po zmianie układu zapłonowego nie mam check engine z powodu wydechu "katanima", jezdzi jak wsciekły.

Niestety jest gorsza sprawa , nadal mam ptrzeciek pod nogami pasazera, mimo ze uszczelnilem kominek. Muszę to rozebrać jednak od środka.
Jak byłem myjka szybe od strony paszera to mam zaciek wodny idący z naroznika grodzi.
Moze szyba ? ???

Krzyzak - 18-11-2025, 14:44

Jak wtryski są szybkie, to możesz nawet całkowicie zdjąć dysze - pamiętam, że tak mi Owczar doradził gdy zakładałem instalację i wszystko się "samo" wyregulowało czasem wtrysku, który był niemal zbliżony do benzynowego (np. benzynowy 2.3ms a LPG 2.8ms).

Z kominkiem jest tak, że podszybie nie jest płaskie, ale idzie po łuku, żeby woda na boki spływała. Ja uszczelniłem kominek z 3 stron tylko bo od tyłu czyli od błotnika nie mogłem dojść ręką i nie ciekło. Może przecieka na styku poziomej blachy podszybia i pionowej od grodzi?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group