To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

Jarulas - 18-01-2010, 13:23

Nie czytałem wszystkich 82 stron tego wątku, ale zastanawiam się czy komuś również pojawiła się rdza na tłumiku końcowym? Już rok temu po pierwszej zimie u mnie to wystąpiło, ale wyczyściłem, zamalowałem i na razie jest git. Zobaczymy na wiosnę...

Poza tym przez 25k km nic więcej nie wyszło.

Luk - 18-01-2010, 14:12

Jarulas napisał/a:
czy komuś również pojawiła się rdza na tłumiku końcowym?

Rdza w sensie, że nie jest już taki ładny i błyszczący jak nowy, czy że odpada płatami? Bo jak to pierwsze, to jak najbardziej, u mnie tak samo. Ale moim zdaniem rdzewieje każdy tłumik, pech w tym, że w Sportbacku jest bardziej widoczny :( Mimo to nie mam zamiaru z nim nic robić, poczekam aż przerdzewieje na wylot. Co mam nadzieję nie nastąpi wcześniej niż za 4 lata :D

Bardziej denerwują mnie chromowane nakrętki od felg z lekkim żółtym nalotem...

Szmurlak - 18-01-2010, 16:54

Uwex napisał/a:
nie dzieje się tak przypadkiem po ostatnim tankowaniu ? Może warto dotankować dobrego paliwa i sprawdzić .


Prawie zawsze bp, czasami neste albo statoil- unikalem stacji przy supermarketach, zdarzyl sie orlen (zawsze 95). A tu juz drugie tankowanie i problem nie znika. Tzn nie dzieje sie to kazdego dnia, po prostu czasami jakby silnik chcialby poszalec. Tak raz na kilka dni.

Anonymous - 19-01-2010, 00:03

Wracając do tematu sprzęgła, czy może mi ktoś objaśnić, co ma wspólnego TC ze spalonym sprzęgłem? Bo już nie wiem w jakim celu wymyślono Tc i ESP, chyba nie po to aby spalić sprzęgło? Bo jeśli tak, to wyłączam te ustrojstwa i po sprawie:)
Uwex - 19-01-2010, 09:04

Bastek77 - spokojnie ! Są sytuacje , że lepiej ESP wyłączyć , żeby spróbować złapać przyczepność i tyle . Przy normalnej codziennej jeździe bez obaw . I tak jak pisali koledzy -
nawet jeśli ciut się przypali , to nie znaczy , że jest od razu do wymiany - smród jest bardzo sugestywny , ale żeby naprawdę zniszczyć sprzęgło to trzeba by się bardzo postarać .

Anonymous - 19-01-2010, 10:46

Też tak mi się wydaje, dlatego byłem nieco zdziwiony i zaniepokojony postami kolegów.
Myślę, że normalna eksploatacja nie spowoduje problemów ze sprzęgłem nawet z TC:)tym bardziej, że system TC działa poprzez sterowanie otwarcia przepustnicy bądź hamowania któregoś z kół, więc chyba wiedzieli co robią?

jaca71 - 19-01-2010, 18:17

Bastek77 napisał/a:
że system TC działa poprzez sterowanie otwarcia przepustnicy bądź hamowania któregoś z kół, więc chyba wiedzieli co robią?
TC czy tez CT (część ESP odpowiedzialna za ruszanie) ogranicza tylko i wyłącznie moment obrotowy.
Trudno sobie wyobrazić by system ten był stworzony do palenia sprzęgła ;) Ale rożne są rzeczy na świecie o których mędrcy nawet nie śnili.

Szmurlak - 20-01-2010, 13:38

"Problem ze zmiennymi fazami rozrządu" :(
We wtorek dogłębne sprawdzenie problemu.
Fatalnie.

daktaris - 20-01-2010, 13:58

Szmurlak napisał/a:
"Problem ze zmiennymi fazami rozrządu"
We wtorek dogłębne sprawdzenie problemu.
Fatalnie.


witam, moglbys napisac cos wiecej ? jakies objawy , zapalenie sie kontrolki ??

bastek - 20-01-2010, 14:01

odnośnie wyłączania elektroniki
dzis załapałem trochę sniegu z pobocza (nawiany na jezdnię jęzor ok. 5 metrów, a pod nim chyba lód był?) jak jechałem. szybkośc ok. 80km/godz, pod górke, więc gaz mocniej nacisniety, 4-ty bieg - kółko prawe przednie wpadło w poslizg na którciutko, ale kierunek jazdy wogóle sie nie zmienił. aha, nie wyświetlił się komunikat o posluzgu, ale elektronika zadziała na pewno słychać było i czuć buksowanie jednego koła
kiedys tak mnie obróciło na jedni, autem bez eklektroniki

Szmurlak - 20-01-2010, 15:52

tak jak pisałem wczesniej- szalone obroty. czasem trzyma na 2000, czasem po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do zera i gaśnie. zawsze dopiero po rozgrzaniu silnika. kiedy stoi na światłach czuć co pewien czas drobne wstrząsy na kierownicy. nie zapaliły się żadne dodatkowe kontrolki, żadnego komunikatu. ciekawe czy to naprawią, czy nie uda im sie i powiedzą "ten typ tak ma".
Luk - 20-01-2010, 15:57

Szmurlak, a skąd wiesz, że to "Problem ze zmiennymi fazami rozrządu"?
jaca71 - 20-01-2010, 16:32

Szmurlak napisał/a:
ciekawe czy to naprawią, czy nie uda im sie i powiedzą "ten typ tak ma".

Swego czasu ekspert z PZMotu stwierdził że obecne samochody nie mają zalet ani wad tylko cechy. :( Czyli tłumacząc na nasze cechą tego modelu/silnika są falujące obroty? Nie są. Wniosek jest taki że muszą naprawić - kwestią otwartą pozostaje czy dadzą radę. Ja byłbym optymistą.

Szmurlak - 20-01-2010, 16:54

wiem stąd, że byłem dzisiaj w ASO i taka jest diagnoza. a naprawiać będą we wtorek.
kotakot - 20-01-2010, 22:24

Co do sprzęgła to wydaje się być wszystko ok, nie sprawdzałem na wyższych biegach (4 i 5) na wysokich obrotach bo chwilowo nie mam gdzie ;P Jakby co to podskoczę do ASO ale póki co nie mam czasu a autko na szczęście wróciło do normy . Pewnie skróci ten incydent żywotnośc sprzęgła ale mam nadzieję że "trochę" jeszcze pojeżdżę... ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group