To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

Krzyzak - 23-12-2012, 14:03

cóż mogę powiedzieć - pojeździj trochę, jak po 2 tyg. nic się nie zmieni, to trzeba będzie szukać przyczyny
deejay - 23-12-2012, 14:17

Jak coś to służę pomocą :wink:
Zawsze możesz podjechac i sie sprawdzi czy wszystko masz w jak najlepszym porządku .

robertdg - 23-12-2012, 15:59

Na obudowie dla koła pasowego jest znak dla TDC, ściągasz górną obudowe rozrządu, pokrywasz marker koła zebatego wałka rozrządu i ma sie zgadzać marker TDC dla koła pasowego
hilfiger - 23-12-2012, 16:50

Dzisiaj jeszcze raz od nowa założyłem pasek rozrządu. Wszystkie zębatki ustawiłem na znakach. Procedura wykonana według manuala. Po zapaleniu dalej pyrka i trzęsie silnikiem. Silnik pyrka i wpada w wibracje w rytm pyrkania. Silnik zostawiłem zapalony na kilkanaście minut. Z czasem silnik zmniejszył obroty biegu jałowego, ale dalej trzęsie. Komputer nie wywala żadnego błędu. Może przyczyna stoi po stronie blaszki na wale. Podczas montażu ją wyjąłem i wymyłem w wodzie z płynem szorując szorstką gąbką.
Gdzie w galancie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Znalazłem dzisiaj nie podpięty pojedynczy kabelek w wiązce idącej do alternatora. Co to może być?

Hugo - 23-12-2012, 17:11

hilfiger napisał/a:
Gdzie w galancie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Odpowiedzialny za ssanie? Nr 1 http://www74.zippyshare.com/v/22564341/file.html
Nr 2 podaje sygnał na deskę rozdzielczą do wskaźnika.

deejay - 23-12-2012, 17:35

hilfiger napisał/a:
Dzisiaj jeszcze raz od nowa założyłem pasek rozrządu. Wszystkie zębatki ustawiłem na znakach. Procedura wykonana według manuala. Po zapaleniu dalej pyrka i trzęsie silnikiem. Silnik pyrka i wpada w wibracje w rytm pyrkania. Silnik zostawiłem zapalony na kilkanaście minut. Z czasem silnik zmniejszył obroty biegu jałowego, ale dalej trzęsie. Komputer nie wywala żadnego błędu. Może przyczyna stoi po stronie blaszki na wale. Podczas montażu ją wyjąłem i wymyłem w wodzie z płynem szorując szorstką gąbką.

Gdzie w galancie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Znalazłem dzisiaj nie podpięty pojedynczy kabelek w wiązce idącej do alternatora. Co to może być?



Te wibracje nie maja nic wspólnego z tym czujnikiem , po prostu gdzies jest babol w ustawieniu paska rozrządu.

maliq85 - 24-12-2012, 00:48

Mam pytanie do znawców tematu. Będę robił rozrząd i uszczelniacze bo cieknie z pod pokrywy paska. Czy moglibyście podać rozmiary uszczelniaczy na wał, balans, pompę oleju i wałek rozrządu, bo nie mogę znaleźć nigdzie. Jakie firmy polecacie tych uszczelniaczy i szacowany koszt?
sampler - 24-12-2012, 08:22

hilfiger napisał/a:
Dzisiaj jeszcze raz od nowa założyłem pasek rozrządu. Wszystkie zębatki ustawiłem na znakach. Procedura wykonana według manuala.


a walek balansowy ustawiles na znaki czy tez sprawdziles wkretakiem bo same znaki w tym przypadku nie wystarczaja?

hilfiger - 24-12-2012, 10:23

sampler, Po raz kolejny powtarzam, montaż przeprowadzony zgodnie z manualem. Wałek balansowy ustawiony na znakach i sprawdzony śrubokrętem. Wszedł cały na ponad 6 cm.

maliq85, oto numery uszczelniaczy dla silnika 4G63 z galanta 2.0 EA2A
- uszczelniacz wałka balansowego MD069950
- uszczelniacz wału MD069949
- uszczelniacz pompy oleju MD095355
- uszczelniacz walka rozrządu MD153103

maliq85 - 25-12-2012, 10:57

hilfiger, dzięki wielkie.
Ja znalazłem uszczelniacz wału o takich oznaczeniach MD008882 44x60x7 zamiennik z CORTECO. Czy to jest to samo? Wszystkie uszczelniacze z przodu powinny być prawokierunkowe?

[ Dodano: 25-12-2012, 11:02 ]
hilfiger, ja też miałem podobne pyrkanie i rozrząd był ok, a okazało się, że mam problem z jakimś zaworem na 1wszym cyl bo kompresja o połowę mniejsza. Sprawdź sprężanie dla pewności. U mnie chyba komuś przede mną nie poszło z rozrządem i teraz jakieś babole wychodzą.

hilfiger - 25-12-2012, 19:55

maliq85, tak to jest ten uszczelniacz, wszystkie uszczelniacze prawokierunkowe.

U mnie może być to samo. Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów i wykręciłem świece. Po kolei zatykałem otwory na świece ręką i kręciłem wałkiem. Na ostatniej świecy, od strony skrzyni, nie czułem zasysania i wypychania dłoni. Nie ma żadnej kompresji na jednym cylindrze. Przy wkręconych świecach powietrze uciekało poprzez dolot.

maliq85 - 04-01-2013, 12:13

Właśnie zmieniam rozrząd i powodem mego wycieku jest pęknięte kółko napędu pompy oleju. Nigdzie nie mogę go dostać. Może ma ktoś takie na zbyciu... byłbym dźwięczny o PW
rafaloGLS - 09-01-2013, 21:29

Witam, dziś wraz ze znajomym zabrałem się do wymiany rozrządu. Niestety okazało się, że do wymiany będzie więcej rzeczy niż zakładałem. Wiecie może gdzie można dostać w rozsądnej cenie (najlepiej w okolicach Białegostoku) hydrauliczny napinacz? Pozdrawiam :)
Grom - 12-02-2013, 06:20

Witam, odrazu napisze, że przeczytałem cały post, ale powiedzcie proszę co myślicie o tych częściach i ich cenach. Taką wycene dostałem w ASO:

Części zamienniki

Pasek rozrządu -110 zł brutto (mitsuboshi) / 130 (Conti) 90/83
Pompa wody - 125 zł brutto (thermotec) / 200 (GMB) 125/85
Uszcz.wal.korb.fr -oryginał 97 zł brutto - 67
Uszcz.wal.balans -oryginał 112 zł brutto 77,72
Uszcz.pomp.olej -oryginał 102 zł brutto 71,03
Pasek balansu - 53 zł brutto(conti) / 30 (mitsuboshi) 37/23
Rolka nap.pas.balans 57zł brutto (GMB) / 98 (EVR) 47/69
Rolka Paska.rozrz 94zł brutto(GMB) / 90 (EVR) 59/62
Nap.pas.rorzadu 521 zł brutto(blueprint) / 500 (Aisin) 270/325
Swiece - 44 zł NGK (kpl)



Ewentualnie które wybrać bo mam po 2 rodzaje z każdego, pasek mitsuboshi to wiem, zastanawiają mnie rolki GMB czy EVR i napinacz paska rozrządu AISIN czy BLUEPRINT. Pompa wody z tego co tu wyczytałem to chyba lepsza GMB. Z góry dzięki za odpowiedź.

Dread87 - 12-02-2013, 11:51

Zastanow sie po pierwsze, czy chcesz te czesci kupic w ASO


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group