To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Sylwia - 01-12-2011, 12:58

jeśli masz ochotę na staga (polecam również) to wybierz staga300plus, wtryski hana,
kwestaia reduktora to:
KME lub AC RO1 (ten oficjalnie jest do 150 koni, ale powinien dać rade. mój brat założył sobie taki i jest OK )

KaWu - 01-12-2011, 13:37

kuzi napisał/a:
z tego co pamiętam reduktor ma wysokie ciśnienie (nie znam się na tym, tego dowiedziałem się na ostatniej regulacji)


Wysokie to jakie wg Ciebie :?:
Obstawiam, ze max to pewnie 1,25 bara.

kuzi napisał/a:
odczuwalny jest znaczny spadek mocy po przełaczeniu z benzyny na lpg - zaryzykowałbym stwierdzeniem, że nawet 15%


To juz niedobrze.

kuzi napisał/a:
przy stałej jeździe między 2.000 a 2.500 rpm często wyskakuje CHECK ENGINE - błąd sondy lambda... ogólnie rzecz biorąc sonda jest OK, to z gazem coś jest nie tak


Na 90% UBOGA mieszanka.

Owczar - 01-12-2011, 13:52

Wersja econo:

Regenracja reduktora i przerobienie go na S.

Wymiana dyszy i ponowna kalibracja.

Jeśli chciałbyś to przebudować porządnie to prawie wszystko na nowe... Według mnie się nie opłaca. W ostateczności KME GOLD zamiast zavolaka, odpowiednia kalibracja i będzie śmigał.

Anonymous - 01-12-2011, 16:20

KaWu napisał/a:
kuzi napisał/a:
z tego co pamiętam reduktor ma wysokie ciśnienie (nie znam się na tym, tego dowiedziałem się na ostatniej regulacji)


Wysokie to jakie wg Ciebie :?:
Obstawiam, ze max to pewnie 1,25 bara.

1,7

Owczar napisał/a:
Wersja econo:

Regenracja reduktora i przerobienie go na S.

Wymiana dyszy i ponowna kalibracja.

Jeśli chciałbyś to przebudować porządnie to prawie wszystko na nowe... Według mnie się nie opłaca. W ostateczności KME GOLD zamiast zavolaka, odpowiednia kalibracja i będzie śmigał.

A dołożenie drugiej "N"-ki?

Owczar - 01-12-2011, 16:31

Ale to ciśnienie względne czy bezwzględne?

Jeśli względne to nie jest raczej N-ka. Jeśli bezwzględne to ciśnienie jest ok.


Druga N-ka jak najbardziej, ale razem z nią miedź 8 i wielozawór extra. Przy okazji regenracja pierwszej N-ki. Potem spięcie z kompensacją i 2 filtry FL.

KaWu - 01-12-2011, 23:41

Owczar napisał/a:
Jeśli względne to nie jest raczej N-ka


Pewnie to jest Zavoli Ska.

Owczar napisał/a:
razem z nią miedź 8 i


6 tez sobie daje rade w Vce.

Owczar - 01-12-2011, 23:46

KaWu napisał/a:
Pewnie to jest Zavoli Ska.


Niekoniecznie. Podobno SEC pokazuje sumę ciśnień, a nie różnicę ciśnień między ciśnieniem reduktora i kolektora.

KaWu napisał/a:
6 tez sobie daje rade w Vce.


Pewnie tak, ale z dwoma reduktorami dochodzi jeszcze rozdzielacz, który stanowi powoduje spore straty przepływu i zasilenie dwóch reduktorów równolegle może być mniej stabilne.

ent - 02-12-2011, 01:29

Witam,

Póki co przekopałem się przez 1/3 tematu, ale w wolnej chwili dobrnę do końca.

Z tego co wyczytałem, to (zakładając ekonomiczny budżet) polecacie Stag 300 plus, Magic Jety.
Większość postów dotyczy V6, czy dla 2.0 to też się zgadza?
Czy przy silniku 136KM na markę reduktora również należałoby zwrócić uwagę?

EDIT: No i oczywiście jeśli jesteście w stanie polecić zakład w Łodzi lub Katowicach, to proszę o cynk.

EDIT2: Doczytałem trochę więcej. Widzę, że Magic 3 jest polecany, ale parę osób zwraca uwagę na moc na cylinder a 2.0 to wychodzi więcej. Czy taki Magic 3 dla 2.0 będzie ok? Czy może to nawet za dużo?

fredfm - 02-12-2011, 08:33

Kolego jak najbardziej polecanym sterownikiem jest STAG 300, do tego wtryskiwacze HANA2000, reduktora Magic III do końca nie polecałbym. Sam na takim jeżdżę, spisuje się b. dobrze jednak duża cześć tych reduktorów była wadliwa i lubiła puszczać gaz do układu chłodzenia. A kupując taki nie wiesz na co trafisz. Po ostatniej rozmowie z gaziarzem proponowałbym do 2.0 nowość od AC a mianowicie reduktor AC RO1. Jakość w rozsądnej cenie, również polecany na lpgforum.

W MagicJety się nie pchaj, to już nie ta jakość co kilka lat temu....

A z zakładów gazowniczych mogę z czystym sumieniem polecić GEG Auto Gaz w Krakowie na ul. Karola Darwina. Z Łodzi do Krakowa a nie Katowic to już nie wielka różnica:) A jak wiesz "partaczy" wszędzie jest pełno.

KaWu - 02-12-2011, 08:43

ent napisał/a:
Widzę, że Magic 3 jest polecany


fredfm napisał/a:
jednak duża cześć tych reduktorów była wadliwa i lubiła puszczać gaz do układu chłodzenia

Dokładnie. W necie sporo o nich jest. Jak nie serwisujesz na biezaco reduktora to strach na nim jezdzic.

Cytat:
Czy przy silniku 136KM na markę reduktora również należałoby zwrócić uwagę?

Zavoli

ent napisał/a:
Doczytałem trochę więcej. Widzę, że Magic 3 jest polecany, ale parę osób zwraca uwagę na moc na cylinder a 2.0 to wychodzi więcej. Czy taki Magic 3 dla 2.0 będzie ok? Czy może to nawet za dużo?


Reduktor niema nic wspolnego z moca na 1 cylinder. Ale z "calkowita" moca silnika. Dobierasz pod "caly" silnik. Pewnie pomyliles reduktor z wtryskiwaczami 8)

fredfm napisał/a:
W MagicJety się nie pchaj, to już nie ta jakość co kilka lat temu....


2 tygodnie temu zmienialem stare MJ (po przebiegu ~50kkm) na nowe MJ.
Zobaczymy jak sie to sprawdzi. Podobno maja jeszcze dluzej wytrzymac-to jakas ich kolejna wersja.

Bury - 02-12-2011, 14:17

Cytat:
2 tygodnie temu zmienialem stare MJ (po przebiegu ~50kkm) na nowe MJ.
Zobaczymy jak sie to sprawdzi. Podobno maja jeszcze dluzej wytrzymac-to jakas ich kolejna wersja.


Te nowe MJ FX zalożyłeś??Widziałem gdzieś cos takiego ale cena prawie taka jak za hany,co mnei zaskoczyło bo z jakością na razie troche niewiadoma.

KaWu - 02-12-2011, 15:44

Bury napisał/a:
Te nowe MJ FX zalożyłeś


FX :?: Nie srebrne tylko czarne.

Bury napisał/a:
cena prawie taka jak za hany


4szt w listwie 220 zł. Hany kupisz "połowę" w tej cenie :)

Bury - 02-12-2011, 16:31

Już wiem.
Sprzedają jakieś niby poprawione,w cenie jaką podałeś,oraz jakiś nowy model FX ale prawie w cenie Hany :D
Tego FX-a mało chyba kto kupi,jak to kot worku za cenę sprawdzonej w miarę Hany.
Piszę 'w miarę' bo nie widziałem jeszcze opinii o hanach po przebiegu np 100tys km.
W MJ jestem w stanie uwierzyc,bo na starych zblizam sie pomalu do magicznych 100tys,wiec kiedys umieli robic wtryskiwacze.

KaWu, Ty nie siedz na forum,tylko idz nabijac kilometry :mrgreen: bo póki co za mało onfo o nowych MJ :wink:

ent - 02-12-2011, 19:03

Dostałem odpowiedź od skądinąd znanego zakładu z Łodzi (również z tego, że wysoko się cenią).

Do Pana samochodu proponujemy:
1. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Plus. Koszt całkowity instalacji to 2700 zł ze zbiornikiem toroidalnym w miejsce koła (we wnęce koła zapasowego). Przy płatności kartą do ceny doliczamy 2% prowizji. Utrata mocy ok. 3-5 % nieodczuwalna przy eksploatacji.
Cena obejmuje: tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji, pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego.Po montażu otrzymuje Pan fakturę, atest zbiornika, kartkę gwarancyjną oraz wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem. Gwarancja na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy oraz 24 miesiące na pozostałe elementy.
Kompletacja elektronika: AC Stag 4 Plus, reduktor Zavoli Zeta N, wtryskiwacze Valtec 30, zawór gazowy MED lub Valtek - zależnie od stanu magazynowego,
zbiorniki Bormech, Stako,Irene, Grodków - zależnie od stanu magazynowego, osprzęt zbiornika Tomasetto, Lovato - zależnie od stanu magazynowego.
lub
2.instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Plus. Koszt całkowity instalacji z wtryskiwaczami Hana 2000 to 3100 zł ze zbiornikiem toroidalnym w miejsce koła (we wnęce koła zapasowego). Przy płatności kartą do ceny doliczamy 2% prowizji. Utrata mocy ok. 3-5 % nieodczuwalna przy eksploatacji.
Cena obejmuje: tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji, pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego.
Po montażu otrzymuje Pan fakturę, atest zbiornika, kartkę gwarancyjną oraz wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej
dany typ pojazdu do zasilania gazem. Gwarancja na reduktor i listwę wtryskiwaczy 12 miesięcy oraz 24 miesiące na pozostałe elementy.
Kompletacja elektronika: AC Stag 4 Plus, reduktor Zavoli Zeta N, wtryskiwacze Hana 2000, zawór gazowy MED lub Valtek - zależnie od stanu magazynowego,
zbiorniki Bormech, Stako,Irene, Grodków - zależnie od stanu magazynowego, osprzęt zbiornika Tomasetto, Lovato - zależnie od stanu magazynowego.

UWAGA PROMOCJA "3 lub 300"!:

Od 7.11.2011 r. do odwołania w ramach tej promocji oferujemy:
1. w przypadku wyboru instalacji Landi Renzo od powyżej podanych cen obowiązuje rabat 300 zł;
2. w przypadku instalacji AC Stag są dwa dostępne warianty do wyboru:
- przedłużenie gwarancji o 1 rok (czyli gwarancja na reduktor i listwę wtryskiwaczy 2 lata oraz 3 lata na pozostałe elementy z limitem przebiegu do 100000 km) lub
- rabat 300 zł od podanej wyżej ceny .

Możliwość montażu wlewu gazu przy wlewie benzyny oraz usytuowanie przełącznika ustalane są z technikami przy pozostawianiu samochodu na montaż. Bez dopłat.

Czyli:
Stag 4 plus, Zavoli N, Valtec 2400zł z uwzględnieniem promocji
lub
Stag 4 plus, Zavoli N, Hana2000 (nie wiadomo jakie, bo rozumiem, że są różne kolory - wydajności) 2800zł z uwzględnieniem promocji


W innym zakładzie zaproponowano mi:
Stag 4 plus, reduktor Shark (firma lpgtech), wtryskiwacze mastery (z tego co czytałem to podobne do Valtec, tzn. niepochlebne opinie) za 2500zł.
Ten Pan odradzał reduktory AC R01 i Zavoli, ale stwierdził, że powody może zdradzić na miejscu.

Owczar - 02-12-2011, 20:46

Cena dość wysoka. Dziwi mnie dopłata do hany. Jedna sztuka na allegro kosztuje 110zł. W hurcie pewnie mają poniżej 100zł, a dopłacasz 400zł, tak jakby valtec rozdawali za darmo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group