To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki

Owczar - 05-07-2016, 08:02

Możesz podesłać link? Pierwszy raz się z takim zaleceniem spotykam. Poza spadkami ciśnienia map sensor ulega zabrudzeniu jak wtryskiwacze, dlatego mnie to trochę dziwi :)

Tutaj jest prawidłowo:
http://lpgtech.pl/wp-cont...85czenia_PL.pdf

Marcino - 05-07-2016, 10:16

Owczar napisał/a:
Tutaj jest prawidłowo:
http://lpgtech.pl/wp-cont...85czenia_PL.pdf

No tu jest prawidłowo...:)

Krzyzak - 05-07-2016, 11:16

Owczar - nie muszę podsyłać. Oczywiście się walnąłem... a wy macie rację :)
Teraz już nie chcę przerabiać, bo mam kable dopasowane na styk, więc czy mogę dołożyć kolejny filterek lotnej między reduktor a MAFS? - taki klasyczny, bez odstojnika. Spełni zadanie filtracyjne a ciśnienie poda prawidłowe - right?

Owczar - 05-07-2016, 11:24

To nic nie da, bo spadki będą za drugim filtrem, a tym dodatkowym zrobisz jeszcze większy spadek sumaryczny. Ja bym dolutował po prostu kabelki do map sensora, zabezpieczył koszulką termokurczliwą i będzie ok. Filtr zostaw tam gdzie jest tylko map sensor daj za niego.
Krzyzak - 05-07-2016, 21:31

Polegam na tym co piszesz, tak zrobię. Pewnie nie ma znaczenia na której nitce za filtrem?
Nawet mi pasuje to rozwiązanie bo jeden z węży do wtrysków uciąłem ciut za krótki (wg mnie) i drgania silnika mogą powodować, że będzie pracował wraz z nim. Dodanie tam MAFS spowoduje, że wąż się wydłuży i załatwi ten problem (zamówiłem 2m tego 12mm i zostało mi kilkanaście cm...).

Owczar - 05-07-2016, 21:53

Nie ma znaczenia na którym dasz.
Krzyzak - 04-08-2016, 07:45

No to tak ludki moje.
LPG w kombi zamontowane, śmiga bardzo ładnie. Pierwsze spalanie uwzględniające sporego buta (żeby zebrać mapy), jazdę po mieście, jazdę autostradą 140 km/h itp. wskazuje na spalanie ok. 13l/100km. Dziś było drugie tankowanie z wygiętym pływakiem w drugą stronę - weszło niecałe 42 l (poprzednio 36) i jest to wartość nominalna tej butli. Będę jeszcze raz musiał zrobić operację podgięcia ;) bo chciałbym osiągnąć ok. 45 l (butla ma 55).
Piszczy mi jeszcze klocek hamulcowy oraz mam dziurę w wydechu - będę to ogarniał na dniach.

W bordowym jakiś szczur mi się zalęgł i zniszczył oryginalną matę pod maską. Żal spory bo pewnie jest nie do zdobycia, silnik musiałem myć, syfu pełno. Miałem też od pewnego czasu problem bo silnik podczas pracy rzęził. Myślałem, że to napinacz od rozrządu jakiś trefny, ale zajrzałem pod auto i... spadła jedna z opasek na osłonach rury wydechowej, przed plecionką... Ufff - całe 5 minut mi to zabrało. Ale dzięki temu wyważyłem koła, bo miałem je ściągnięte...


W srebrnym rekinie nic się nie dzieje, ale na 100% dostanie instalację gazową w zimie.

A do Scenica kupiłem gumowe wieszaki do tłumika i też niedługo zlikwiduję to, że się tak tłucze... niestety gumy od tłumika w tym silniku można wymieniać chyba co roku... Mam już komplet części do jego naprawy, więc niedługo zaczynam walkę. A jest co robić bo:
- manszeta przegubu
- cieknie nowy uszczelniacz wału
- cieknie oryginalny filtr oleju (olej i tak do wymiany)
- tłumik trzyma się na drucie wiązałkowym
- cieknie oring w pokrywie
- przepustnica do czyszczenia
- węże lpg fazy lotnej do wymiany (Semperit, więc po 3 latach było wiadome...).

Owczar - 04-08-2016, 08:07

Krzyzak napisał/a:
niecałe 42 l (poprzednio 36) i jest to wartość nominalna tej butli. Będę jeszcze raz musiał zrobić operację podgięcia ;) bo chciałbym osiągnąć ok. 45 l (butla ma 55).


Podginasz tak jak Ci mówiłem? W miejscu wygięcia o 90 stopni? Ja mam butlę 75 i wchodzi 70l. Gdyby teoretycznie zostawił auto tuż po zatankowaniu w słońcu, to butla i LPG w niej musiałoby się podgrzać do 60 stopni żeby doszło do upuszczania.

Krzyzak napisał/a:
W srebrnym rekinie nic się nie dzieje, ale na 100% dostanie instalację gazową w zimie.


Coś czuję, że niedługo jeszcze sąsiadowi założysz :P

Marcino - 04-08-2016, 08:12

Krzyzak napisał/a:
ok. 13l/100km.
No takie ja notuje regularnie:)
Owczar - 04-08-2016, 08:17

Cytat:
No takie ja notuje regularnie:)


Moja żona ma takie z ostatnich 10k. Dla mnie poza zasięgiem ;)

Krzyzak - 04-08-2016, 09:41

Owczar napisał/a:
Podginasz tak jak Ci mówiłem? W miejscu wygięcia o 90 stopni?
Wiesz co, może nie pamiętam a może z kimś innym rozmawiałeś, bo o podgięcie pytałem Marcino właśnie. Podginałem niestety gdzie indziej :) - ale i tak jest lepiej niż pierwotnie, bo te 36 to strasznie skromnie...
Czy możesz na rysunku to zaznaczyć jak podgiąć?: może coś więcej, który wariant?:


Cytat:
No takie ja notuje regularnie:)
dziś zatankowałem do pełna i zobaczę jak wyjdzie w jeździe głównie na trasie, tzn. tak w proporcji 80/20.
Liczę na te 20% więcej, więc myślę, że spokojnie do 11 na trasie zejdę.

Owczar - 04-08-2016, 10:20

Ja mam u siebie coś w tym stylu jak na foto:


Zmieniłem kąt prętów oznaczonych liniami poprzez skręcenie fragmentu oznaczonego jako X. Dzięki temu nie zmieniłem ramienia po którym porusza się pływak. Wcześniej próbowałem wyginać właśnie ramie, ale przez jego wygięcie skracałem jego długość i nawet jak wygiąłem mocno to więcej niż 63 nie mogłem uzyskać. W ten sposób przesuwam punkt otwarcia blokady.

Krzyzak - 04-08-2016, 12:08

Sprawdziłeś obrazek? - bo mi się nie wyświetla.
Inaczej - wyginasz na krótkiej części (tam, gdzie pływak) czy na dłuższej - tej podłączone do wielozaworu?

Owczar - 04-08-2016, 12:15

https://goo.gl/photos/CdZs6zffm3rFTgbr7
Krzyzak - 16-08-2016, 07:53

Dziś po raz 3 zatankowałem LPG. W tej chwili spalanie (głównie z trasy) wyszło mi 10,4 l/100 km. Ilość km przejechanych na PB jest pomijalna, gdyż temperatury są takie, że najpóźniej po 1km się przełącza. Z reguły jest to 200-300m po wyjeździe z domu.
Zauważyłem, że LPG podrożało - ktoś wie dlaczego? Czy to jest efekt prewencji przed tymi nowymi przepisami o których niedawno gdzieś pisał Dżus?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group