Nasze Miśki - Jak wino...
sveno - 02-09-2012, 20:45
Zlot, zlot i po zlocie, ale po kolei:
We wtorek był przegląd, pierwszy raz Galant prawie go nie przeszedł z powodu słabych hamulców z tyłu i spalonej żarówki w lewym halogenie przeciwmgielnym. Pokazałem diagnoście nowe części w bagażniku i podbił przegląd
Wyniki hamulców:
przód 3.25kN i 2.81kN
tył: 0.85kN i 1.00 kN
Amortyzatory przód: 72 i 67% ten drugi trochę cieknie
tył 78% i 71%, amorki na tyle mają rok.
Galant waży 1558kg.
Po powrocie z SKP auto poszło na cegły, wszystkie zaciski zdjęte, przeczyszczone i pomalowane, prowadnice w lewym tyle stanęły na amen, na prawym tyle jeszcze pracowały ale topornie, no i ktoś źle je złożył bo prowadnica z gumką była na dole pomalowałem także tarcze w miejscach gdzie nie będą pracowały z klockami, tu przygotowania do malowanie, czyszczenie i oklejanie:
zaciski na farbę żaroodporną dostały także warstwę bezbarwnego, a tak wygląda efekt końcowy, zgaduj zgadula na której osi nowy zestaw hamulców hula:

Potem przyszła pora na Avancowanie tyłu, brat jak zwykle nie miał czasu, więc dokładki tylnego zderzaka musiałem pomalować sobie sam, dostałem kilka instrukcji przez telefon odnośnie proporcji lakier/rozpuszczalnik/utwardzacz i tego jak ustawiać mieszankę na pistolecie i chyba dałem radę
A tak wygląda tył pod zderzakiem:
Trochę się baęłm tego co tam znajdę bo wiem, że Galant miał przygodę tyłem w Szwajcarii (prawdopodobnie ktoś wjechał nim w rurkę i potem dołożone zostały czujniki cofania) ale na szczęście lekko zagięta było tylko ta mała belka pod zderzakiem, jak widać nie ma grama rdzy i to mnie cieszy.
A tu efekt końcowy:
Tym samym Avancowanie GLSa uznaję za zakończone, brakuje maski z dużym garbem ale ją sobie daruję, chyba że trafi się coś w fajnej cenie no i może w kolorze
Rok temu na zlocie powiedziałem sobie i innym, że na następny zlot Rekińczyk będzie wyglądał inaczej, a rok temu wyglądał tak:
, słowa dotrzymałem , w tym roku powiedziałem sobie, że na następnym zlocie Galant będzie mocniejszy trzymajcie kciuki.
Co do mocy: na zlocie była hamownia, nad wartościami przez nią pokazywanymi można polemizować, ale nie zmienia to faktu, że była to okazja sprawdzić kilkanaście aut na tej samej hamowni i w tych samych warunkach atmosferycznych, więc można porównać kondycję poszczególnych egzemplarzy, z wyników jestem więcej niż zadowolony: 164,2 KM i 218 Nm na Pb oraz 156KM i 209Nm na lpg to jeden z lepszych wyników tego dnia ale nie ma tak różowo, hamownia potwierdziła, że instalacja lpg nie wyrabia, gazu zaczyna brakować przy 6krpm i Stag zaczyna się wtedy podpierać benzyną, ale do punktu maksymalnej mocy wszystko jest ok. Jutro postaram się zeskanować wykres i wrzucić go na forum.
Dziękować za super zlot. Wreszcie była okazja poznać te wszystkie mordy z którymi się obcuje na forum poznać i "poczytać" wspólnie Dziekujemy
robertdg - 02-09-2012, 21:03
sveno napisał/a: | zaciski na farbę żaroodporną dostały także warstwę bezbarwnego, a tak wygląda efekt końcowy | Coś słabo poczyściłes piasty na tyle sveno napisał/a: | brakuje maski z dużym garbem ale ją sobie daruję, chyba że trafi się coś w fajnej cenie no i może w kolorze
| co masz na myśli mówiąc fajna cena za maskę która byłaby w twoim kolorze
sveno - 02-09-2012, 21:25
robertdg napisał/a: | Coś słabo poczyściłes piasty na tyle | wogóle ich nie czyściłem, brak czasu zapomniałem nawet ręcznego podciągnąć
robertdg napisał/a: | co masz na myśli mówiąc fajna cena za maskę która byłaby w twoim kolorze | prezent od anonimowego miłośnika marki, bo przecież że nie jakąś okazję jak w przypadku przedniego zderzaka i grilla (1/2 ceny rynkowej) pożyjemy, zobaczymy
deejay - 02-09-2012, 21:29
sveno napisał/a: | bertdg napisał/a:
Coś słabo poczyściłes piasty na tyle
wogóle ich nie czyściłem, brak czasu |
Zrób to jak najszybciej , bo tarcze beda do śmietnika .
robertdg - 02-09-2012, 21:56
sveno napisał/a: | wogóle ich nie czyściłem, brak czasu |
Cytat: | |
sveno napisał/a: | prezent od anonimowego miłośnika marki, bo przecież że nie jakąś okazję jak w przypadku przedniego zderzaka i grilla (1/2 ceny rynkowej) pożyjemy, zobaczymy | Pytałem poważnie, bo w okolicznym autohandlu (w sensie, że bliżej KRK) były 2 garbate maski, srebrna i bordowa
sveno - 02-09-2012, 23:15
robertdg napisał/a: | były 2 garbate maski, srebrna i bordowa | gdzie? Poka poka.
Wykres z hamowni:
i jeszcze to co kole w oczy w Galancie: żeby wymienić żarówkę w przeciwmgielnym w zderzaku mojego typu trzeba zrzucić zderzak, zdjąć zaślepkę halogenów, a następnie wymontować ten zespolony halogen i rozebrać go na części pierwsze operacja która w normalnym aucie zajmuje góra 3 min tutaj potrafi doprowadzić do szewskiej pasji.
A na koniec mały paradoks: hamulce w Galancie są skopane, to wie każdy, ale wydaje mi się, że nie dość, że inżynierowie skopali projekt to jeszcze wyszli z założenia, że Galant będzie miał super hamulce i cześciej będzie miał wjeżdżane w tył niż będzie wjeżdżał przodem w kogoś, bo zderzak przedni mocowany jest na 4 śruby i 4 wkręty a tylny na 16 śrub
Tomek - 03-09-2012, 07:41
sveno, trzeba było założyć jedyne słuszne halogeny w Avance i po problemie
tresorex - 03-09-2012, 07:59
Ciekawie wygląda Twój gal
Sam zakładałeś lotkę na bagażnik? Pytam bo mam taką samą lub podobną i moja jest przyklejona na klej a w weekend zaczął puszczać więc chciałbym ją przykręcić na śruby...
Hugo - 03-09-2012, 08:25
Jak się jeździ z tak siedzącym tyłem? U mnie na kołach 17" i oponach 225 myślałem, ze tył rozerwie na nierównościach. Zmień sprężyny czym prędzej, bo zniszczysz zawieszenie.
robertdg - 03-09-2012, 08:31
Nie wiem czy wystawiają się na allegro, to był czysty przypadek, w dodatku cena była typowa
sveno - 03-09-2012, 09:27
tomek84 napisał/a: | trzeba było założyć jedyne słuszne halogeny w Avance i po problemie | ja nie miałem wyboru brałem co dawali.
tresorex napisał/a: | Sam zakładałeś lotkę na bagażnik? | tak i jest przykręcona na 4 śruby do klapy, jeżeli Twoja nie ma zatopionych śrub to możesz mieć problem...
Hugo napisał/a: | Jak się jeździ z tak siedzącym tyłem? | wczoraj na S1 tomek84, stwierdził, że zostawiam 4 ślady Hugo napisał/a: | Zmień sprężyny czym prędzej | mam taki zamiar, myślę o Twoich Eibachach, na tył do mnie
tresorex - 03-09-2012, 09:46
sveno napisał/a: | tresorex napisał/a: | Sam zakładałeś lotkę na bagażnik? | tak i jest przykręcona na 4 śruby do klapy, jeżeli Twoja nie ma zatopionych śrub to możesz mieć problem... |
Śrub raczej nie ma... ale mam pomysł aby wywiercić w niej otwory w kształcie wkładki zamka do drzwi od mieszkania, jeden większy drugi mniejszy i przez ten większy włożyć łepek śruby i przesunąć w tył i tak ją przykręcić do klapy. U mnie również kabel przechodzi bokiem przez szparę pomiędzy klapą a błotnikiem... muszę to poprawić bo spojler jest bardzo druciarski zamontowany
A otwory masz blisko krawędzi czy pod tapicerką klapy bagażnika?
Marcin-Krak - 03-09-2012, 12:35
sveno napisał/a: | wczoraj na S1 tomek84, stwierdził, że zostawiam 4 ślady
Hugo napisał/a: |
I coś w tym jest
Tomek - 03-09-2012, 12:39
sveno napisał/a: | wczoraj na S1 tomek84, stwierdził, że zostawiam 4 ślady |
może to tylko złudzenie, ale jak jechałem za tobą, to widziałem lewy bok auta
i koła lekko nie w linii, tak jakby przednie lewe wychodziło za bardzo w lewo
sveno - 03-09-2012, 14:34
wiesz że masz tak samo? Co lepsze to z prawej strony jest analogicznie. Podobnie jak większość samochodów, Galant ma delikatnie większy rozstaw kół z przodu tzn przód jest szerszy niż tył i tak powinno być. Robiłem zbierzonsc z tylu i z przodu po wymianie końcówki drażka kierowniczego na jesieni i wydaje mi się że jej nie zgubił bo zarówno zimówki jak i letnie opony nie zużywają się za szybko i nie tnie jednej strony opony co miało miejsce przy rozjechanym tyle (dwie roczne opony poszły na śmietnik po 7-10kkm) poza tym do prowadzenia się auta nie mam zastrzeżeń, nie ściąga go i nie rzuca po całej drodze przy zmianie pasa itp. Buja trochę tyłem na nierównościach jak jest załadowany. W pracy jeżdżę fiatem który na pewno nie trzyma geometrii i powiem Ci że dużo trzeba się napocić żeby utrzymać kierunek jazdy na równej drodze, na dziurach jest tragicznie i więcej jak 50 to się tym nie jeździ, ale szef o to nie dba więc... Co do Galanta to bity nie był (poza rurką w tyle ale ona nawet pasu tylnego nie zagięła) i ćwiartki nie ma wstawianej
|
|
|