To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

koliber124 - 07-12-2011, 22:23

Owczar napisał/a:
koliber124 napisał/a:
Z tego co mi doradzono należy sprawdzać co jakiś czas ustawienie mapy ponieważ potrafi siłą rzeczy czasami się poprzestawiać nawet w zenicie.


Mapa nie przestawia się z winy sterownika tylko zmiany parametrów innych komponentów, w tym np zanieczyszczenie filtra, starzenie reduktora itd.

koliber124 napisał/a:
A byłbym zapomniał przekłamywał nie o 1 czy 2 stopnie jak pisałeś a o 15


Jeśli gazownik wybrał zły czujnik temp to może przekłamywać i o 30... Wszystko zależy od instalatora. Większość decyduje się na staga bo są ku temu argumenty. Dopóki nie poznam argumentów za zenitem (a takowych nie mogę znaleźć) to nie dam się przekonać. Podejrzewam, że i na zenicie będzie śmigał jak złoto jak się go wystroi, ale nie wiem bo nie miałem przyjemności się tym bawić.
Jednak nie piszę tutaj tylko nie Zenit, unikajcie zenita, tylko STAG!!! Więc zanim coś komuś polecisz lub odradzisz, to prośba o konkretne argumenty. Na tym forum, a bynajmniej w dziale EA tak to działa. Chodzi o to by nie robić mętliku osobom czytającym te tematy.

Z pełnym szacunkiem ustępuję i urywam temat. Nie będę pisał po sześć razy tego samego, po prostu czytaj kolego dokładnie wypowiedzi ludzi a nie między wierszami, czepiając się słówek. A z tego co wiem to nie o to chodzi na tym forum. Pozdrawiam i sorry jeżeli komuś namąciłem w głowie :!:

polaff - 07-12-2011, 22:30

koliber124 napisał/a:
Owczar napisał/a:
koliber124 napisał/a:
Z tego co mi doradzono należy sprawdzać co jakiś czas ustawienie mapy ponieważ potrafi siłą rzeczy czasami się poprzestawiać nawet w zenicie.


Mapa nie przestawia się z winy sterownika tylko zmiany parametrów innych komponentów, w tym np zanieczyszczenie filtra, starzenie reduktora itd.

koliber124 napisał/a:
A byłbym zapomniał przekłamywał nie o 1 czy 2 stopnie jak pisałeś a o 15


Jeśli gazownik wybrał zły czujnik temp to może przekłamywać i o 30... Wszystko zależy od instalatora. Większość decyduje się na staga bo są ku temu argumenty. Dopóki nie poznam argumentów za zenitem (a takowych nie mogę znaleźć) to nie dam się przekonać. Podejrzewam, że i na zenicie będzie śmigał jak złoto jak się go wystroi, ale nie wiem bo nie miałem przyjemności się tym bawić.
Jednak nie piszę tutaj tylko nie Zenit, unikajcie zenita, tylko STAG!!! Więc zanim coś komuś polecisz lub odradzisz, to prośba o konkretne argumenty. Na tym forum, a bynajmniej w dziale EA tak to działa. Chodzi o to by nie robić mętliku osobom czytającym te tematy.

Z pełnym szacunkiem ustępuję i urywam temat. Nie będę pisał po sześć razy tego samego, po prostu czytaj kolego dokładnie wypowiedzi ludzi a nie między wierszami, czepiając się słówek. A z tego co wiem to nie o to chodzi na tym forum. Pozdrawiam i sorry jeżeli komuś namąciłem w głowie :!:


każda sroczka swój ogonek chwali...

eddisson - 07-12-2011, 22:33

Z instalacją (sekwencyjną, żeby nie było) jest jak z zegarkiem. Każdy na rynku chodzi podobnie dokładnie, a jeśli źle go ustawisz to obudzi Cię o 8 wieczorem a nie rano.

Sam mam STAGa i widzę jego zalety i wady, ważne by je znać, akceptować i umieć je kompensować.

polaff - 07-12-2011, 22:36

eddisson napisał/a:
Sam mam STAGa i widzę jego zalety i wady

a jakie są jego wady i zalety?
bo ja podchodzę do problemu LPG czysto uzytkowo i nie potrafię oszacować wady kontra zalety - najważniejsze, że bezproblemowo i działa, zklasyfikować nie potrafię...

eddisson - 07-12-2011, 22:41

Odpowiem enigmatycznie, ISA2 jest i zaletą i wadą. Pozwala kontrolować w 3D mnożik i jego korekcję, a pozostawiona samopas waruje...

Długo by wymieniać za i przeciw. Jak wspomniałem, ważne by znać, akceptować i umieć reagować. To mnie popchnęło do wyboru STAGa, bo jest stosunkowo "łatwy" bo ja laik jestem :P

Owczar - 07-12-2011, 23:44

koliber124, ja nie czytam między wierszami, tylko zwracam uwagę na to co rzuca się w oczy. Temat wyższości zenita nad stagiem uważam za wyczerpany, dopóki nie pojawią się jakieś opinie nt możliwości, ustawień itd.
2pac - 09-12-2011, 09:12

problem ze STAG'iem (przynajmniej na Śląsku) jest taki, że albo masz STAG'a z 2 letnią gwarancją bez limitu kilometrów w tej konfiguracji co podajesz Owczar w cenie ok. 4.000zł (warsztat z papierami od AC) lub za 3.200zł Zenit (2 lata gwar.) lub Stag (gwarancja z limitem 20.000km)

ja ze względów finansowych LPG muszę odłożyć na przyszły rok, dlatego też dalej zagłębiam się w temat - STAG jak najbardziej ok., ale jeszcze chętnie dowiedział bym się coś na temat Zenit'a - konkretnego ich najnowszego sterownika (niestety nie można ściągnąć do ich sterownika instrukcji)

KaWu - 09-12-2011, 09:22

koliber124 napisał/a:
pyta mnie dlaczego w moim aucie ( jeszcze wtedy astra) ktoś ustawił mi taką a nie inną temperaturę, przy której ma się przełączyć z benzyny na gaz.


Czyli jaką :?:

koliber124 napisał/a:
była ona ustawiona jak nakazywały standardy dla staga ale - mówi- gazownik powinien wiedzieć że stag przekłamuje. Żeby ustawienia były prawidłowe też należy go okłamać jeśli się wie jak. On wiedział. Dopiero on ustawił mi astrę tak jak należy i wziął za to normalne pieniążki.


Podejrzewam problem z umieszczeniem czujnika temp. gazu a nie z ustawieniem temp. przelaczania. A wiec Stag nie ma tu nic do tego. Mozna tak zamontwoac z kazdym sterownikiem...
Ale na 100% ni jak nie wiem o co chodzi po Twoim powyższym opisie.

koliber124 napisał/a:
A byłbym zapomniał przekłamywał nie o 1 czy 2 stopnie jak pisałeś a o 15


Czyli co, zły czujnik wybrany w programie :?:
Może się zdarzyć każdemu i to nie wina Staga a instalatora ...

Owczar - 09-12-2011, 10:18

2pac napisał/a:
ale jeszcze chętnie dowiedział bym się coś na temat Zenit'a - konkretnego ich najnowszego sterownika (niestety nie można ściągnąć do ich sterownika instrukcji)

'
To także o czymś świadczy...

Jackall - 10-12-2011, 00:43

To i ja się podepnę pod dyskusję :wink:
W niedługim czasie planuję montaż lpg i czytając kilkanaście ostatnich stron kompletnie nie wiem co wybrać?!? Mocno zastanawiam się nad prins'em ale pewnie finansowo nie wyrobię się więc wybór padnie na staga i tu konkretne pytanie jakie podzespoły wybrać?
Dodam tylko, że nie planuję sam w tym grzebać, ustawiać map itp :P

Zolar - 10-12-2011, 01:37

Ja polecam reduktor Zavoli S. Jest sprawdzony w boju, kilka lat na rynku i nie słyszałem o większych problemach jak np. w przypadku popularnego Magic'a 3. Co do wtryskiwaczy to najlepszym rozwiązaniem jest Hana. Ja osobiście zdecydowałem się na tańsze Reg OMVL i z tego co piszą to Best Low Budget Choice. Przejechałem na nich prawie 20 tys. km. i nie narzekam. A po co przepłacać?
2pac - 10-12-2011, 08:05

wyręczę Owczar'a :supz: :
- sterownik Stag 300 Plus
- wtryski zielone hana
- reduktor KME Gold
- rurki 8mm

dla 2 lat gwarancji bez limitu kilometrów trzeba montować w zakładzie partnerskim AC

Jackall, nie zdziw się jak Ci powiedzą, że przewymiarowane i zaproponują:
- wtryski czerwone hana
- reduktor KME silver / Zawoli

Ja osobiście zastanawiałem się jeszcze nad:
- sterownikiem Zenit Pro
- reduktorem Vito Super
- wtryskami Hana czerwonymi
podobno produkt wymyślony w kraju w którym powstaje większość dobrych instalacji , ale licencjonowany w Polsce i sprzedawany z nalepką AG
niestety mało informacji jest na temat tego sterownika i reduktora

gdzie montować pytaj tych z zony małopolskiej, jak przeglądałem tematy na rożnych forach, są tam co najmniej dwa polecane warsztaty

Owczar - 10-12-2011, 12:24

2pac, dzięki za wyręczenie :)

Ja oczywiście podtrzymuję swoje zdanie.

2pac napisał/a:
- sterownik Stag 300 Plus


Według mnie optymalny wybór do galanta, ponieważ oferuje bardzo dużo w tej cenie. Jest banalnie prosty i wciąż rozwijany. A z tego co czytałem to najnowszy soft STAG oferuje nawet korekty temp dla wtryskiwaczy Hana. Stag nie jest najlepszy sterownikiem, ale do galanta idealnie się sprawdza.

2pac napisał/a:
- wtryski zielone hana


Zielone bo na tym typie można ustawić reduktor na ciśnienie około 1bar. Na wtryskach czerwonych trzeba ustawić min 1,3, a jeśli będą duże spadki to nawet więcej.
Niższe ciśnienie=większa stabilność.

2pac napisał/a:
- reduktor KME Gold

Stabilny ciśnieniowo i wydajny temrmicznie. Podczas normalnej jazdy może się w galancie nudzić, ale podczas butowania ma już co robić. Jego wada to wbudowany elektrozawór. Ew alternatywa dla tego KME to KME Silver FZ8, z zasilaniem na miedź 8mm dwoma wyjściami dla fazy lotnej powinien spokojnie dać radę. Tutaj podobna wada jak u poprzednika.
Zavoli zeta S jest jednym z najbardziej niezawodnych reduktorów, ale do niego tylko hana czerwona bo pracuje na wyższym ciśnieniu. Jego wadą jak dla mnie była mała wydajność termiczna Podczas dłuższej jazdy autostradowej spada temp gazu.
Aby przeskoczyć wady reduktorów wybrałem 2xzavoli N, czyli duża wytrzymałość i wydajność ciśnieniowa i termiczna. Ale na ten pomysł gazownicy pukają się w czoło :D Chociaż na forum lpg 2 reduktory są polecane dla osób, które lubią JEŹDZIĆ, a nie tylko jeździć.

2pac napisał/a:
- rurki 8mm


Żeby zachować stabilność ciśnienia miedź 8mm koniecznie. W szczycie chwilowego spalania galant pali nawet >50l/100.

I bardzo ważny jest sposób montażu. Nawet najlepsza instalka nie zastąpi kompetentnego gazownika. Kolega w lagunie 2.0T przerobił wszystko co się dało i dzięki temu mamy pogląd jaki wpływ na działanie całości mają poszczególne podzespoły.

Najpierw zmieniał reduktor na wydajniejszy. Potem zamieniał Valtec na MagicJet. Potem zmieniał miedź i wielozawór. Na koniec jeszcze raz zmienił reduktor. Za każdym razem minimalna poprawa. KME GOLD nie wyrabiał. Okazało się, że gość spiął 2 wyjścia FL w jedno i podpiął do tego listwę. Użycie 2 wyjść FL do kompensacji wyeliminowało zupełnie spadki ciśnienia.

spown - 10-12-2011, 13:02

U mnie po około 40 tys. km padł Scorpion, a że instalacja na gwarancji AC bez limitu km, to wymienili na AC R01, czy jakoś tak... Powiem szczerze, że nie podłączałem się jeszcze komputerem, ale podczas jazdy z instalatorem po przełożeniu nie widziałem jakichś drastycznych spadków ciśnienia i teraz po około 1000 km nie odczuwam problemów... Zobaczymy jak będzie dalej.
Owczar - 10-12-2011, 17:54

Tak się zachowuje instalacja Stag 300 plus 2xZavoli N:



Jak widać, podczas rozpędzania z nogą w podłodze temp gazu spadła o 2 stopnie. Od 33 sekundy rozpędzanie na 3 biegu od 120 do 200km/h. Coś na początku butowania jedna sonda ospale wchodzi na bogato. Nie wiem z czego to wynika. Poem jest stabilnie. Na wszelki wypadek podniosłem mnożnik dla pętli otwartej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group