To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

RalfPi - 05-11-2015, 20:49

64 strona tego wątku. Dzwonilem i pisałem w tej sprawie kilkukrotnie do MMPolska.
Daj znać jak kupisz furkę.

silent22 - 05-11-2015, 21:15

Dzięki Ralf, z tego by wychodziło że tylko w wersjach w których instalowali fabrycznie instalację LPG były te wzmocnione gniazda, a w reszcie samochodów były "normalne", VIN auta posiadam bo znajomy mi podał, więc z czystej ciekawości napiszę do nich.
Dzięki za pomoc, jak kupię oczywiście podzielę sie uwagami :)

Golotheman - 06-11-2015, 08:23

Kolego lobuzek, fakt jazdy na samej bence nie uchroni Cie przed wypalaniem gniazd. Jest dwóch kolegów na forum, którzy mieli wypalone gniazda bez gazu, np. 5000km przed sprawdzeniem szklanek zgodnie z zaleceniami producenta (100kkm). Zatem nie jest to argument. Ostatnio zatankowałem do pełna benzynę. Mimo, że było taniej niż zwykle (4,20) to oswoję się ze swoim miśkiem i od razu modernizacja w oparciu o podtlenek gazianu. Mój mechanior mówił, że kwestia z utwardzanymi gniazdami to ściema. Bo wszyscy zapominają o utwardzeniu zaworów. Co z tego, że masz utwardzone gniazda jak zawory się wypalą? A druga sprawa, czemu dochodzi do tego wypalenia. Dobrze wyregulowana instalacja i masz efekty jak RalfPi. Szerokości
Trik - 06-11-2015, 16:41

Golotheman, Osoby piszące powyżej skróciły swe myśli. Lancery dostosowywane do LPG miały wzmocnione i gniazda zaworów i same zawory.
silent22 - 08-11-2015, 18:42

Witam

Co powiecie na taką ofertę cena 2900-3000

-sterownik STAG Q-box (5 lat gwarancji na elektronikę)
-reduktor STAG ACR-01 do 150 PS
-wtryskiwacze pojedyncze Barracuda plus filtr odstojnikowy Ultra 360
-zbiornik w miejsce koła/wlew pod klapką tankowania benzyny
-demontaż kolektora ssącego do wiercenia
-strojenie w drodze

plecho1 - 08-11-2015, 21:52

Doś dobry zestaw ale zamiast reduktora ACR01 wolał bym KME Tura który jest mniej problematyczny a kosztuje w detalu pewnie max 50 zł więcej. Zdjęcie kolektora do nawiertów i strojenie na drodze dobrze świadczy o tym warsztacie.
silent22 - 12-11-2015, 18:54

RalfPi,
odpowiedź z Mitsubishi Motors, na temat gniazd zaworów
w odpowiedzi na pytanie, uprzejmie informuję, że silniki samochodów Mitsubishi Lancer posiadały możliwość eksploatacji z wykorzystaniem instalacji LPG tylko dla roku modelowego MY10 oraz MY11 (i tylko w wybranej kompletacji).

MMC nie rekomenduje dostosowywania samochodów Mitsubishi do zasilania LPG, jak również nie posiada listy producentów instalacji gazowych, którzy dopasowali swoje instalacje do silników w samochodach Mitsubishi.

I tyle się dowiedziałem z VIN-u :)

lobuzek - 12-11-2015, 20:19

http://www.press.mitsubis...i-colt-z-lpg-/2
Ktoś chyba mocno mija się z prawdą. Chyba sami nie wiedzą co i kiedy sprzedawali.
Ponownie dochodzę do wniosku, że szkodzą nie tyle silniki rzekomo nieprzystosowane do gazu, tylko błędy montażowe/złe wyregulowanie i zaniedbania serwisowe.

Golotheman - 16-12-2015, 13:00

RalfPi, bo zbieram informacje na temat zbiorników. Pisałeś, że masz zbiornik 47/38l, na stronce staco
http://www.stako.pl/index...ias=T12&lang=pl
odnalazłem tylko jeden taki zbiornik - T63004712 d=630 h=204 47 37.6 m=25kg Dp=586.
Chciałoby Ci się sprawdzić, jaki masz zbiorniczek dokładnie ? Do czego zmierzam - chcę wybadać jaki największy zbiornik dam radę umieścić we wnęce, aby dotykał wyjmowanej podłogi na najwyższym położeniu. Po prostu zależy mi na jak największym możliwym zbiorniku do Sportbacka. A potrzebna mi to tego jest średnica realna zastosowanego zbiornika :) bo nie jest to takie proste, różnią się podłączenia itp.

Muszę się dokształcić, żeby potem na odpowiedź gaziarza - nie da się - mieć argumenty. Z góry thx :)


PS. Udało mi się znaleźć realizację z większym zbiornikiem: http://autogazaries.pl/mi...43km-ix-gen,853
zbiornik o tej samej szerokości jak u RalfPI, ale o 2 cm wyższy (h=225) pojemność 53/42,4. ciekawe czy wejdzie jeszcze wyższy/szerszy ?

brylekVFR - 16-12-2015, 13:35

Ja ma u siebie 650x200 czyli 52l, 80% napełnienia czyli jakieś 41,5l . Wystaje jakieś 3.5-4 cm żeby położyć półkę na dole.
RalfPi - 16-12-2015, 21:28

Witaj Golotheman - jutro spróbuje zajrzeć do dokumentów ew. zrobić ze 2 zdjęcia.

PS Gaz w Czechach tani - po 2zł, a Lancer śmiga na nim jak się patrzy.

Golotheman - 17-12-2015, 06:52

brylekVFR, oooo :shock: wszedł Ci zbiornik 650 ? no to otwiera mi to nowe możliwości :) )) czyli wystaje ponad dno bagażnika, półka jeszcze się trochę chowa jak cos tak ? I jeszcze jedno pytanie - wyciągałeś podnośnik z wnęki koła? Czy dalej tam spoczywa?

RalfPi, dzięki :) można na Tobie polegać hyhy ;)

PS. Jakby lancerek mi spalił gazu z 9-10 litrów, to byłoby o litr więcej niż ibiza w miescie. Byłaby wtedy bajka :) . Wczoraj robiłem trasę, wróciłem do krakowa w nocy, 355km na zegarku a tu dalej rezerwy nie ma :D a mam ustawioną na 50-60 km zasięgu. 32l zbiornik :) Także wyobraź sobie mój szok, kiedy w lancerze zobaczyłem 13,5 benzyny hyhy ;)

RalfPi - 18-12-2015, 17:48

13.5 Pb... grubo - regularnie na trasach w Niemczech pali mi 9l/100km gazu (przy 120km/h) + z 5l Pb na bak gazu na "rozruchy" na zimnym.
Golotheman - 18-12-2015, 20:36

A jak tam moj zbiorniczek RalfPi ? :P jak bede mial chwile jutro, wrzuce kolejne dane i wymiarach wneki itp.
RalfPi - 18-12-2015, 20:56

Wydaje mi się, że jeszcze ze 2-3 cm spokojnie by wyższy zbiornik wszedł pod płytę.. - zrobiłem kilka zdjęć - napisane jest u góry na zbiorniku STAKO e20 67R-010XXX (numer) i pod spodem POL.
Wchodzi realnie +-38l.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group