To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

brodzky - 31-07-2011, 15:10

Nawet spasowało przy czym:
- jakieś niewymiarowe tarcze Mikoda zrobiła i nie chciały wejść na piastę ale robertdg sprawnie operuje kątówką :D
- Japaneze dał za krótkie przewody i jest delikatny drut do jutrzejszego zakupu przewodów.

Kocki idealnie pasują
Szrot przed:

Wypas po:

Dalej jednak nie ma hamulca jakiego bym oczekiwał :/

Tomii - 31-07-2011, 15:23

brodzky napisał/a:

Dalej jednak nie ma hamulca jakiego bym oczekiwał :/


brodzky, daj się im ułożyć.

robertdg - 31-07-2011, 15:35

brodzky napisał/a:
jakieś niewymiarowe tarcze Mikoda zrobiła i nie chciały wejść na piastę ale robertdg sprawnie operuje kątówką :D
Ale ja tylko rdze wyczyściłem :-) A tak na poważnie to coś im tokarka/frezarka się chyba popitoliła, bo osadzenie tarczy za ciasne o jakieś ½mm więc jak ktoś sobie zamówi na przyszłość niech zapomni że tarcza się wciśnie na piaste, trzeba dokładnie wyczyścić korozje i pilnikiem albo szlifierką równomiernie liznąć krawedź osadzenia na piaście, musi być to precyzyjnie wykonane aby nic nam nie wibrowało :-)

A hamulce się ułoża i będa hamowały dobrze, tylko trzeba najpierw doprowadzić do ładu sprawe z przewodami hamulcowymi - sprzedane przez Japaneze były 10cm za krótkie, udało nam sie ułożyć je bezkolizyjnie aby bezpiecznie objeździć czas dopóki się nie zakupi należytych przewodów.

brodzky - 31-07-2011, 17:04

Nie zrobiłem fotki bo lało i aparat w komórce musi mieć 1000lux ale po tych ~10-15km co przejechałem widać na tarczach bardzo ładnie, że klocki biorą równiutko.

Nie ma hamowania jakiego bym się spodziewał bo wiem jak hamuje grande punto (wiem, że waży 1t a nie 1,5t). Dotykasz pedał i staje w miejscu. Jak wduszę z umiarem i stanę to będzie git. Na razie mocno nie wciskałem ale widzę, że do grande i tak daleko chociaż w czasie deszczu duużo lepiej niż było.

robertdg - 31-07-2011, 17:47

Cierpliwości, może nie będzie to duża kropka ale powinieneś być zadowolony
Krzyzak - 31-07-2011, 20:14

brodzky napisał/a:
bo wiem jak hamuje grande punto

nawet zwykłe punto hamuje lepiej od Galanta przed liftem... empirycznie sprawdzone

pipi_ja - 31-07-2011, 20:54

Heh trzeba sobie zadać pytanie który samochód podobnej klasy hamuje gorzej od galanta?
brodzky - 31-07-2011, 21:25

Krzyzak ale teraz mam duże tarcze, podwójny tłok i Ferodo na przodzie, kashiyama (tak się pisze?) na tyle + nowe tarczobębny i chciałbym się wreszcie w 4 osoby z bagażem zatrzymać bez strategicznego rozważania nt. możliwych scenariuszy rozwoju sytuacji na drodze. Zobaczymy po pełnym przepompowaniu płynu w całym układzie czy się coś poprawi. Jak na razie to widzę taką poprawę na tych tarczach +zaciskach jak po zeszłotygodniowej zmianie hamulców na tyle. 4 dni było jakby lepiej i dalej lipa :/ Na zlocie wszysycy mówili panie zakładaj pan będziesz zadowolony różnica ogromna. Na razie nie jest :(
wilukce - 31-07-2011, 23:01

brodzky, ile dałeś za wszystkie części, bo ja też muszę hamulce robić niedługo. Przód i tył.
brodzky - 31-07-2011, 23:17

zacisk 160zł/sztuka
klocki przód ferodo 110/140zł komplet
tarczobębny tył 47zł/sztuka
klocki tył kashicoś ~60zł - kicha; lepiej dołóż do klocków a przyoszczędź na tarczy
tarcze przód 333,50zł (wliczając przesyłkę)
dot 5.1 35/40zł
update: przewody 120zł
to tak z głowy bo rachunki 70km stąd

do tego muszę dokupić lub dorobić przewody bo są za krótkie:

Hugo - 01-08-2011, 00:05

pipi_ja napisał/a:
Heh trzeba sobie zadać pytanie który samochód podobnej klasy hamuje gorzej od galanta?
Żaden? Ja do skuteczności hamowania nie mam żadnych zastrzeżeń, tylko te wichrujące sie tarcze...
Krzyzak - 01-08-2011, 07:03

brodzky napisał/a:
Na zlocie wszysycy mówili panie zakładaj pan będziesz zadowolony różnica ogromna.

bo być powinna i to ogromna
2 tłoczki hamują bardzo, ale to bardzo porządnie
mam obecnie 2 rekiny - jeden 2 tłoczki a drugi jeden tłoczek z tarczą 276 i ten pierwszy zestaw hamuje tak, że po każdym innym aucie muszę się przestawić, żeby pasażerowie po lekkim depnięciu nie fruwali w środku...

polaff - 01-08-2011, 07:41

Krzyzak napisał/a:
brodzky napisał/a:
Na zlocie wszysycy mówili panie zakładaj pan będziesz zadowolony różnica ogromna.

bo być powinna i to ogromna
2 tłoczki hamują bardzo, ale to bardzo porządnie
mam obecnie 2 rekiny - jeden 2 tłoczki a drugi jeden tłoczek z tarczą 276 i ten pierwszy zestaw hamuje tak, że po każdym innym aucie muszę się przestawić, żeby pasażerowie po lekkim depnięciu nie fruwali w środku...


ja tylko nie kumam jaką różnicę robi ilość tłoczków w kwestii przegrzewania się tarcz.

Wiem powierzchnia czynna tarczy jest większa, ale siła jej ściskania - sila hamowania również staje się większa i zaburzamy fabryczny balans tył/przód co powoduje, że przednia oś hamuje z większą siła więc temperatura również rośnie... :doubt:

Krzyzak - 01-08-2011, 08:32

polaff napisał/a:
zaburzamy fabryczny balans tył/przód co powoduje, że przednia oś hamuje z większą siła

hmmm - to akurat nic dziwnego - w niemal każdym (o ile nie w każdym) aucie przód hamuje z dużo większą siłą - i to bardzo dużą, rzędu 3 lub 4 do 1

polaff - 01-08-2011, 14:43

Krzyzak napisał/a:
polaff napisał/a:
zaburzamy fabryczny balans tył/przód co powoduje, że przednia oś hamuje z większą siła

hmmm - to akurat nic dziwnego - w niemal każdym (o ile nie w każdym) aucie przód hamuje z dużo większą siłą - i to bardzo dużą, rzędu 3 lub 4 do 1



wiem, ale widać, że nie wszystkim to pomaga...

Ja po 11kkm na ATE klocki + tarcze (przedlifotwe) jestem zadowolony, zastanawiam się jednak czy lekkie wibracje, które się czasem pojawiają nie są związane z wibratorem powodującym drgania w okolicach 120km/h - przeguby wewnętrzne (?)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group