To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Tomek - 30-03-2012, 11:51

ja się z używek skutecznie wyleczyłem, a kupiłem Conti sport 3, jakieś 6-6,5 mm
kupiłem nowe Nankangi - też się wyleczyłem

temen, nie wiem co za rozmiar szukasz, bo jeśli 15stki albo 16stki do 205, to wogóle się nie opłaca używek
a jeśli 17stki to możesz kupić dobrą używkę w granicach 300-350-400 wysokiej klasy 7-7,5 mm/sztukę
albo za podobną cenę coś w średniej klasie

Owczar - 30-03-2012, 11:52

Nie, lepiej kupić 2 nowe, a potem wymienić kolejne 2. Przy czym te 2 nowe przeważnie dajesz na przód auta.

temen napisał/a:
@Owczar, pytanie tylko jaki mają bieżnik te używki, o których m6riano pisze.


W tej cenie i w tym rozmiarze to raczej nic specjalnego. Ale chętnie bym zobaczył jak wygląda taka opona.

Ja wyznaję zasadę, że lepiej np mniejsze koła, ale lepsze opony niż wielkie felgi, a nich słabe opony.

Tomek - 30-03-2012, 11:55

Cytat:

@Owczar, pytanie tylko jaki mają bieżnik te używki, o których m6riano pisze.


nie wiem, ale z tego co mariano pisał kiedyś to on kupuje opony rzędu 3-4 mm

Cytat:

Czyli Wasze zdanie jest dokupić 2 nowe w takim samym rozmiarze i wymieniać co 2 jak się zużyje któraś para.. no dobrz, to idę sprawdzić rozmiar i poszukam opon chyba.. ;)


ja bym tak zrobił
jaki masz rozmiar, jesli 15-16 to masz oponę w dobrej cenie, około 300 zł
wiec moim zdaniem nie warto kombinowac

opony używane, jak mają poniżej tych 7-7,5 to nigdy nie masz pewnosci jak byly uzywane i ile wycierpiały
jak mają 7-7,5 mm to jest szansa, ze jeszcze nie dostaly po zadzie
ale takie opony ludzie sprzedaja w cenach niewiele nizszych niz nowe

temen - 30-03-2012, 11:56

Czyli Wasze zdanie jest dokupić 2 nowe w takim samym rozmiarze i wymieniać co 2 jak się zużyje któraś para.. no dobrz, to idę sprawdzić rozmiar i poszukam opon chyba.. ;)
m6riano - 31-03-2012, 14:39

Owczar napisał/a:
Kupno używki z bieżnikiem poniżej 5,5-6mm (dla letnich) nie ma żadnego sensu

dla zimówek to sie zgodze...dla letnich 4mm na jeden sezon będzie ok.

Dread87 - 14-04-2012, 23:33

Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? Nie chce mi sie calego tematu czytac;) jesli ktos sprawdzal to prosze o cynk;) samochod nie jest obnizany
Owczar - 14-04-2012, 23:38

Zależy od ET i szerokości felgi, ale na tym rozmiarze ten diesel już będzie się męczył...
Szafiq - 15-04-2012, 07:19

Dread87 napisał/a:
Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? Nie chce mi sie calego tematu czytac;) jesli ktos sprawdzal to prosze o cynk;) samochod nie jest obnizany


Ja mam 215/45/17 i nic nie obciera a zawieszenie standardowe. A jakie parametry ma felga to nie wiem...

Tomii - 15-04-2012, 08:40

Dread87 napisał/a:
Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? Nie chce mi sie calego tematu czytac;) jesli ktos sprawdzal to prosze o cynk;) samochod nie jest obnizany


Dread, jak już to szukaj 205/50r17

major - 15-04-2012, 12:11

Dread87 napisał/a:
Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola?


Nie będzie, u mnie jest 225/50/17 i jest ok:) a mam zawieszenie obnizone więc u Ciebie tym bardziej wejdą. Tylko zależy jeszcze jaka felga u mnie et40

ALEX-77 - 15-04-2012, 12:29

U mnie na zimówkach 225/50R17 na standartowym zawieszeniu oryginalna felga model AVANCE to jak z tyłu siedzi pasażer, to czasami przyciera .
2pac - 15-04-2012, 16:22

jestem po wymianie zimówek 195/60R15 na letnie chińskie 225/55R16 - pierwszy skręt, pierwsze przyspieszenie i już wiem, dlaczego mało palił w zimie :P
Zhan - 15-04-2012, 16:37

No właśnie... a ja mam takie pytanko, jakie są Wasze subiektywne odczucia z komfortu jazdy po przesiadce z 15" na 17"? Przymierzam się w końcu do 17" ale trochę się obawiam drastycznego pogorszenia komfortu. Jak czasem jeżdzę kumpla Accordem to mam wrażenie, że tamten samochód jest zepsuty, jest Ciągła walka z kierownicą :-)
Tomek - 15-04-2012, 16:45

Zhan napisał/a:
Przymierzam się w końcu do 17" ale trochę się obawiam drastycznego pogorszenia komfortu


nie ma się co obawiać, tylko przyjąć do wiadomości fakt, że będzie gorzej

Zhan napisał/a:
Ciągła walka z kierownicą :-)


to akurat zależy tylko od szerokości opony, przy 205 będzie nawet ok
przy 225 to na polskich koleinach już się robi ciekawie

no, ale przy 225/45 a tym bardziej 215/45 zapomnij o przelatywaniu nad progami, czy radosnym pokonywaniu pozimowych dziurowisk - felgi od razu do roboty
a już szczególnie przy obniżonej sprężynie

mi po zimie schodzi tydzień, żeby zakodować sobie w głowie, że trzeba kierownice jednak trzymać mocniej :mrgreen:

Szafiq - 15-04-2012, 17:32

2pac napisał/a:
jestem po wymianie zimówek 195/60R15 na letnie chińskie 225/55R16 - pierwszy skręt, pierwsze przyspieszenie i już wiem, dlaczego mało palił w zimie :P


Jest dokładnie tak jak napisał 2pac. Ogólnie pogorszenie przyspieszenia i to odczuwalne, co do zwiększenia spalania to tak średnio, w zime jest przecież zimno i więcej pali niż normalnie, teraz już temperatury inne a spalanie na podobnym poziomie.
Trzeba mocniej trzymać kierownicę na nierówych drogach, za to lepiej trzyma się drogi i nie przechyla się tak na zakrętach :)
Z felgami jest wszystko OK, ale może dlatego że nie zapie...alam na dziurach i przez progi...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group