[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
Tomek - 30-03-2012, 11:51
ja się z używek skutecznie wyleczyłem, a kupiłem Conti sport 3, jakieś 6-6,5 mm
kupiłem nowe Nankangi - też się wyleczyłem
temen, nie wiem co za rozmiar szukasz, bo jeśli 15stki albo 16stki do 205, to wogóle się nie opłaca używek
a jeśli 17stki to możesz kupić dobrą używkę w granicach 300-350-400 wysokiej klasy 7-7,5 mm/sztukę
albo za podobną cenę coś w średniej klasie
Owczar - 30-03-2012, 11:52
Nie, lepiej kupić 2 nowe, a potem wymienić kolejne 2. Przy czym te 2 nowe przeważnie dajesz na przód auta.
temen napisał/a: | @Owczar, pytanie tylko jaki mają bieżnik te używki, o których m6riano pisze. |
W tej cenie i w tym rozmiarze to raczej nic specjalnego. Ale chętnie bym zobaczył jak wygląda taka opona.
Ja wyznaję zasadę, że lepiej np mniejsze koła, ale lepsze opony niż wielkie felgi, a nich słabe opony.
Tomek - 30-03-2012, 11:55
Cytat: |
@Owczar, pytanie tylko jaki mają bieżnik te używki, o których m6riano pisze. |
nie wiem, ale z tego co mariano pisał kiedyś to on kupuje opony rzędu 3-4 mm
Cytat: |
Czyli Wasze zdanie jest dokupić 2 nowe w takim samym rozmiarze i wymieniać co 2 jak się zużyje któraś para.. no dobrz, to idę sprawdzić rozmiar i poszukam opon chyba.. |
ja bym tak zrobił
jaki masz rozmiar, jesli 15-16 to masz oponę w dobrej cenie, około 300 zł
wiec moim zdaniem nie warto kombinowac
opony używane, jak mają poniżej tych 7-7,5 to nigdy nie masz pewnosci jak byly uzywane i ile wycierpiały
jak mają 7-7,5 mm to jest szansa, ze jeszcze nie dostaly po zadzie
ale takie opony ludzie sprzedaja w cenach niewiele nizszych niz nowe
temen - 30-03-2012, 11:56
Czyli Wasze zdanie jest dokupić 2 nowe w takim samym rozmiarze i wymieniać co 2 jak się zużyje któraś para.. no dobrz, to idę sprawdzić rozmiar i poszukam opon chyba..
m6riano - 31-03-2012, 14:39
Owczar napisał/a: | Kupno używki z bieżnikiem poniżej 5,5-6mm (dla letnich) nie ma żadnego sensu |
dla zimówek to sie zgodze...dla letnich 4mm na jeden sezon będzie ok.
Dread87 - 14-04-2012, 23:33
Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? Nie chce mi sie calego tematu czytac;) jesli ktos sprawdzal to prosze o cynk;) samochod nie jest obnizany
Owczar - 14-04-2012, 23:38
Zależy od ET i szerokości felgi, ale na tym rozmiarze ten diesel już będzie się męczył...
Szafiq - 15-04-2012, 07:19
Dread87 napisał/a: | Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? Nie chce mi sie calego tematu czytac;) jesli ktos sprawdzal to prosze o cynk;) samochod nie jest obnizany |
Ja mam 215/45/17 i nic nie obciera a zawieszenie standardowe. A jakie parametry ma felga to nie wiem...
Tomii - 15-04-2012, 08:40
Dread87 napisał/a: | Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? Nie chce mi sie calego tematu czytac;) jesli ktos sprawdzal to prosze o cynk;) samochod nie jest obnizany |
Dread, jak już to szukaj 205/50r17
major - 15-04-2012, 12:11
Dread87 napisał/a: | Oponka 215/50 r17 nie bedzie mi tarła o nadkola? |
Nie będzie, u mnie jest 225/50/17 i jest ok:) a mam zawieszenie obnizone więc u Ciebie tym bardziej wejdą. Tylko zależy jeszcze jaka felga u mnie et40
ALEX-77 - 15-04-2012, 12:29
U mnie na zimówkach 225/50R17 na standartowym zawieszeniu oryginalna felga model AVANCE to jak z tyłu siedzi pasażer, to czasami przyciera .
2pac - 15-04-2012, 16:22
jestem po wymianie zimówek 195/60R15 na letnie chińskie 225/55R16 - pierwszy skręt, pierwsze przyspieszenie i już wiem, dlaczego mało palił w zimie
Zhan - 15-04-2012, 16:37
No właśnie... a ja mam takie pytanko, jakie są Wasze subiektywne odczucia z komfortu jazdy po przesiadce z 15" na 17"? Przymierzam się w końcu do 17" ale trochę się obawiam drastycznego pogorszenia komfortu. Jak czasem jeżdzę kumpla Accordem to mam wrażenie, że tamten samochód jest zepsuty, jest Ciągła walka z kierownicą
Tomek - 15-04-2012, 16:45
Zhan napisał/a: | Przymierzam się w końcu do 17" ale trochę się obawiam drastycznego pogorszenia komfortu |
nie ma się co obawiać, tylko przyjąć do wiadomości fakt, że będzie gorzej
Zhan napisał/a: | Ciągła walka z kierownicą |
to akurat zależy tylko od szerokości opony, przy 205 będzie nawet ok
przy 225 to na polskich koleinach już się robi ciekawie
no, ale przy 225/45 a tym bardziej 215/45 zapomnij o przelatywaniu nad progami, czy radosnym pokonywaniu pozimowych dziurowisk - felgi od razu do roboty
a już szczególnie przy obniżonej sprężynie
mi po zimie schodzi tydzień, żeby zakodować sobie w głowie, że trzeba kierownice jednak trzymać mocniej
Szafiq - 15-04-2012, 17:32
2pac napisał/a: | jestem po wymianie zimówek 195/60R15 na letnie chińskie 225/55R16 - pierwszy skręt, pierwsze przyspieszenie i już wiem, dlaczego mało palił w zimie |
Jest dokładnie tak jak napisał 2pac. Ogólnie pogorszenie przyspieszenia i to odczuwalne, co do zwiększenia spalania to tak średnio, w zime jest przecież zimno i więcej pali niż normalnie, teraz już temperatury inne a spalanie na podobnym poziomie.
Trzeba mocniej trzymać kierownicę na nierówych drogach, za to lepiej trzyma się drogi i nie przechyla się tak na zakrętach
Z felgami jest wszystko OK, ale może dlatego że nie zapie...alam na dziurach i przez progi...
|
|
|