To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

Owczar - 30-12-2017, 10:09

A co się stało z uszczelka?
MKV - 30-12-2017, 10:17

Owczar napisał/a:
A co się stało z uszczelka?

Cieknie... na 10tys km prawie 3 litry oleju musiałem dolać :(

Owczar - 30-12-2017, 10:22

Nie przygrzala się czasem od ubogiej mieszanki na lpg?
MKV - 30-12-2017, 10:37

Owczar napisał/a:
Nie przygrzala się czasem od ubogiej mieszanki na lpg?

Raczej nie bo mieszanka nie jest uboga. Wszystko jest regularnie serwisowane i sprawdzane.
Poza tym po 2 lifcie to pewnie zaraz by jakieś błędy wyskakiwały w komputerze.

Owczar - 30-12-2017, 10:42

Nic nie wyskoczy. Sprawdzane było AFR w open loop? Pytam bo awaria uszczelki silniku nie bierze się z niczego - z reguły właśnie przez lpg.
MKV - 30-12-2017, 10:49

Owczar napisał/a:
Nic nie wyskoczy. Sprawdzane było AFR w open loop? Pytam bo awaria uszczelki silniku nie bierze się z niczego - z reguły właśnie przez lpg.


Nie wiem - nie znam się ;)
Od 5 lat serwisuję instalację tam gdzie i wiele innych Galantów czyli w Auto WiS na ul. Hery w Warszawie.

Krzyzak - 30-12-2017, 17:20

Cytat:
Nie przygrzala się czasem od ubogiej mieszanki na lpg?
Czy na instalacjach wtryskowych 4 gen i wyżej, gdzie jest na bieżąco wszystko korygowane w zależności od czasu wtrysku benzyny, takie zubożenie mieszanki jest w ogóle możliwe?
Pytam bo jakoś ostatni tez kompem robiłem dość dawno...

Owczar - 30-12-2017, 17:22

Tak - w open loop nie ma żadnej korekty. Dlatego najlepiej wystroic po AFR by mieć pewność jaka jest mieszanka poza zakresem regulacji sond.
robertdg - 30-12-2017, 19:42

Z tego co pamiętam to głowice w białasie były już robione przez poprzedniego wlasciciela, zatem może zamienna uszczelka mocno odbiega od jakosci OEM
Hugo - 30-12-2017, 21:02

robertdg napisał/a:
Z tego co pamiętam to głowice w białasie były już robione przez poprzedniego wlasciciela, zatem może zamienna uszczelka mocno odbiega od jakosci OEM
Też pamiętam, że Derpin je wymieniał, więc może coś jest z powierzchnią bloku?
deejay - 30-12-2017, 21:05

MKV napisał/a:
Owczar napisał/a:
A co się stało z uszczelka?

Cieknie... na 10tys km prawie 3 litry oleju musiałem dolać :(


A skąd ta pewność ze to uszczelka ?

Owczar - 30-12-2017, 21:05

No to wiele tłumaczy.
areksz121 - 30-12-2017, 23:23

To niezłe plamy zostawia po postoju czy jak? 3l na 10tys to może już powoli wciąga/przepala po prostu?
MKV - 31-12-2017, 04:32

Tak wymieniał mniej więcej 6 lat temu czyli jakieś 80tys km temu pod obiema głowicami. Pamiętam, że założył Elringa.
Skąd wiadomo, że pod głowicą? Takie jest podejrzenie przez diagnostę.
Od wymiany oleju przejechałem 9500km (jest obecnie 307 tys. przebiegu ) więc za kilka dni przegląd i może coś więcej się uda dowiedzieć. Plamy oleju na parkingu o dziwo właśnie nie ma. Możliwe, że gdzieś indziej cieknie. Niedawno już po wymianie rozrządu pamiętacie jak mi nagle zarzygało całą komorę silnika? Sytuacja opisana kilka stron wcześniej.
A oto co znalazłem w wątku Derpina na temat głowic.

Derpin pisał tak prawie równo 6 lat temu.
Derpin napisał/a:

"galant ma też małą dziurkę w serduszku :cry: tzn uszczelka pod tylną głowicą jest wydmuchana na jednym z kanałów olejowych, przez to w garażu mam plamę pod autem, i co 3,5 tys dolewka 0,5L oleju, na pewno nie jest to wyciek spod pokrywy zaworów, no i do tego delikatnie zaczyna pocić się przednia głowica. "


Derpin napisał/a:

stało się.....

uszczelka pod głowicą powiedziała, że dalej już nie robi. dziś wjeżdżając do poznania poczułem na światłach swąd spalonego oleju z nawiewów.... myślę sobie co jest? zjazd na pierwsza stację widok pod maskę a tam sajgon... wszystko upaprane w oleju, dosłownie wszystko, no to kontrol bagnetu coś tam jest ale minimum, więc pędzę po dolewkę ;) , w trakcie uzupełniania smarowidła, zobaczyłem że pod autem tworzy się niezła plama, myślę sobie że do dziurki to ja potrafię wcelować i leję dobrze nie po bloku :P , więc wlany olej kontrola bagnetu, może być. jedziemy dalej do celu już dosłownie parę km. dojechałem do celu poszedłem popracować :P , wracam kontrola co tam się dzieje pod autem a misiek stwierdził że ta oliwa mu nie pasuje i oddał z pół litra.... sprawdzam inne życiodajne płyny jak borygo, jest ok, temperatura silnika ok, no dobra to znaczy że uszczelka poszła już całkiem na tym kanale olejowym, zajazd na stacje w celu zaopatrzenia się w 2 butelki na dolewkę no i jakoś się dojedzie do domu.... . taaaaaa jaaaaasneee.... średnie gubienie oleju na trasie 1L na 30 km.... po 6 (słownie sześciu ) zużytych butelkach i coraz większym apetycie stwierdziłem, że dalej nie jedziemy, bynajmniej nie o własnych siłach. Białego uratowało volvo mitsumaniakowe i Fafał z narzeczoną :D ale żeby nie było że to już koniec tej przydłuuugiej opowieści to po drodze w trakcie holowania volvo złapało kapcia, jak się bawić to na całego :) dobrze że była zapasówka, ale zmiana koła przy -15 stopniach i szalejącej zamieci śnieżnej nie należy do moich ulubionych czynności, do tego w aucie też mróz bo już nie chciałem odpalać za bardzo żeby nie narobić mu szkody jakiejś.... biały już pod warsztatem. jutro sekcja i rozbieranie.

dla tego kto przeczytał do końca nagroda, jeżeli wie to niech odpowie na pytanie czy mitsubishi przy wymiane uszczelek pod głowicami przewiduje że stosujemy stare śruby czy ew mierzymy je i jeżeli są nominalne to montujemy czy tylko opcja dajemy nowe ?

ps. fj_mike ja pierwszy wymienię uszczelniacze zaworowe :P :P

Derpin napisał/a:

Xsystoff, już w takie szczegóły to ja się nie wdaję bo dla mnie planowanie i zabielanie to prawie to samo ;) bloku nie ruszamy a głowice oddane dziś do motoszlifu na lubelskiej - jak się pewnie orientujesz mają jedną z lepszych opinii w mieście jak nie najlepszą, tam mają być poddane kompletnej obróbce zależnie od tego ile będą wymagały ścięcia...

deejay, niecka była zapocona świeżym olejem, natomiast prawdopodobnie głowica/uszczelka puściła o dziwo na kanałach spustowych oleju, tym bardziej dziwne bo jakiś szczególnych ubytków płynu nie zauważyłem, tak samo jak i masła pod korkiem czy w samym płynie chłodzącym...


Derpin napisał/a:

aaa ale uszczelka sama w sobie była cała, jedynie rozwarstwiona, więc tu dochodzimy do sedna że prawdopodobnie głowica musiała być wykrzywiona/wypaczona w jakiś dziwny sposób prawdopodobnie od przegrzania odeszła od uszczelki... :roll:


Derpin napisał/a:

z głowic ściągnięte 0,12mm to już planowanie czy jeszcze zabielanie :>??


Derpin napisał/a:

730 zł brutto graty w tym:
olej Valvo Maxlife 5w40
olej GM 10w40
filtr oleju knecht ( mimo że od ostatniej wymiany oleju pyknęłęm ze 2 tysiące dopiero)
2 uszczelki pokrywy zaworów Elring
2 komplety śrub do głowic Elring
uszczelniacz wału Elring
2 uszczelniacze wałków Elring
2 uszczelki głowic Elring
pasek rozrządu Conti

450 zł netto robota głowic w tym
wymiana wszystkich 24 uszczelniaczy
docieranie wszystkich gniazd i zaworów
planowanie obu głowic
mycie głowic i sprawdzenie szczelności

650 zł netto kompletna robota montaż/demontaż (rozpięcie i spięcie rozrządu w cenie) wraz z myciem silnika od spodu i góry oraz komory,
wraz z dokładnym czyszczeniem przepustnicy, kolektora dolotowego, kominka, zaworu egr, i popychaczy. Płukanie silnika poprzez wlanie oleju GM, a następnie zalanie już docelowego oleju Valvo wraz z wymianą filtra. Składanie ze starannością jak dla siebie.

łącznie wychodzi: 1830 zł

Owczar - 31-12-2017, 09:35

Przemyśl przesczep na zdrowy silnik. Znaleźć takie 6A13 to nie problem. Serwis na podłodze - uszczelki, rozrząd i wrzucasz do auta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group