To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki

robertdg - 10-01-2018, 00:39

Trudno mi odebrac to co piszesz, bo zawsze montowałem tłoki na tulejach sciskowych, zawsze na oliwie do montazu, nigdy nie zwracałem uwagi na róznice w pracy miedzy starymi a nowymi pierscieniami, tylko kontrolowałem wielkosc rowka i cala reszte, ale logicznie jezeli pierscienie byly zapieczone nagarem to tlok powinien lżej chodzić, bo pierscienie sie nie rozprezaja tak jak nowe.
deejay - 10-01-2018, 07:39

Darek dla mnie to co zaznaczyłeś na czerwono to po prostu zwykle podtarcie tłoka. Miałem tak kiedyś w swoim E33 I zdecydowałem sie na kapitalny remont. Jeśli planujesz montować pierścienie nominały to licz sie z tym na przyszłość ze silnik może konsumować olej.
Na twoim miejscu pożyczyłbym średnicówkę i spr cylindry , aby pózniej nie pluć sobie w brodę.

Krzyzak - 10-01-2018, 08:21

cylinder mierzyłem tylko u góry, tam, gdzie wchodziła suwmiarka - był nominał, 80.6mm
ale wiem, że należy sprawdzić w 3 miejscach - pośrodku, na dole i 12mm od góry (czyli tam, gdzie dochodzi pierścień nr 1)
co prawda założyłem już tłoki, ale mogę je przesuwać, więc i pomiar jest możliwy

deejay napisał/a:
to co zaznaczyłeś na czerwono to po prostu zwykle podtarcie tłoka
hmm - ale ja zaznaczyłem to na cylindrze, tłoka chyba jeszcze nie pokazywałem w miejscu, które mnie nurtuje (chyba)

porobię foty czymś lepszym niż telefon
kapitalny remont to masz na myśli szlify już i nadwymiar?

deejay - 10-01-2018, 08:35

Zrób fotki tłoka i wstaw zdjęcia tych tłokow gdzie ma braki honowania na bloku.
Krzyzak - 11-01-2018, 21:15

No to zdjęcia gotowe - mam nadzieję, że da się coś zobaczyć i ocenić. Ta biała plama to od lampki czołowej :)
Są też panewki, mają 1.5mm i wg mnie są idealne, więc raczej tu nie ma problemów. Nie wiem jak podpory wału, bo nie zdejmowałem.
























Krzyzak - 13-01-2018, 19:23

Pomiary zrobiłem pierścieniem - wsadzałem oba pierścienie kompresyjne i badałem czy szczelina jest w nominale. Była. Tu zdjęcie pierścienia nr 2 na górze (badałem w 3 miejscach).


A potem założona głowica.





W tej chwili już założony rozrząd jest. Czekam na zestaw uszczelek od Zbyszka Montowskiego i składam resztę. Póki nie mam tej od smoka, to dół silnika czeka. Reszta też, bo nie zdejmę skrzyni (następna w kolejności wraz ze sprzęgłem) nie mając belki pod silnikiem. A belka czeka na montaż miski. A miska na smok. A smok na uszczelkę :)

Krzyzak - 14-01-2018, 16:04

Takie pytanie - czy po wymianie pierścieni i tej reszty, którą tu udokumentowałem, mogę na pierwsze 1000km, czyli dotarcie, wlać stary olej? - Miał przejechane zaledwie 1000km zanim go zlałem, ale oczywiście jest czarny...
Czy lepiej dać nowy olej, jak to drzewiej bywało - najtańszy minerał - a po 1000km zmienić na docelowy?
Czy z tym nowym olejem muszę dawać nowy filtr? - w sensie na czas dotarcia, czy mogę zostawić ten stary filtr co przejechał 1000km? Potem dla oleju docelowego to już wiem, że filtr muszę zmienić...

jacek11 - 14-01-2018, 17:47

Nowy olej,i nowy filtr. Kup jakiegoś Elfa,może być mineralny,aczkolwiek ja bym zalał 10W40. To nie są duże koszta w porównaniu do tego co już zrobiłeś.
robertdg - 14-01-2018, 17:53

Te otarcia wygladaja jakby silnik był przelany paliwem i doszło do zmycvia filmu olejowego z gładzi.
Silnik zalej najtanszym minerałem na okres dotarcia nowym filtrem, pozniej zalej olejem wlasciwym do dalszej eksploatacji wraz z nowym filtrem, tyle sie narobiles to nie ma co oszczedzac

Krzyzak - 14-01-2018, 19:03

Dziękuję. Zalany olej był 10W40 Specol, więc również budżetowo, filtr Ashika za 9zł. Teraz planuję w takim razie jakiegoś Lotosa 10W40 a potem jakiś 5W40, ale nie wiem jakiej firmy, nie mam jeszcze zdania.
robertdg napisał/a:
otarcia wygladaja jakby silnik był przelany paliwem
mogło się tak zdarzać dawno temu jak miałem inne wtryskiwacze; zmieniłem je jakoś w 2004 r bo miałem kłopoty z odpaleniem latem - wtryski musiały mocno lać (za to zimą odpalał realnie na tzw. dotyk)
był też moment, kiedy kabel od lambdy odpadł od mocowania i go podłączyłem do... przewodu zapłonowego - zaczął palić wtedy 14 litrów na 100

Marcino - 14-01-2018, 23:37

Nie kombinuj tylko nowy olej zalej i filtr. Ja bym tam mineralnego nie lał.....
Krzyzak - 18-01-2018, 12:49

Kupiłem nowe oleje - GM10W40 na dotarcie a potem 5W40 jako docelowy. Do tego nowe filtry, wziąłem Knecht z zaworkiem zwrotnym. Smok złożę na uszczelkę zrobioną własnoręcznie z klingierytu, bo się doczekać nie mogę. Pozwoli to założyć miskę, belkę pod silnik i poduszkę. Czekając na resztę części będę mógł już robić skrzynię - w sensie sprzęgło, łożyska czy synchronizatory.
Krzyzak - 20-01-2018, 22:14

Przyjechało kilka uszczelek, zamówiłem też na układ wydechowy, ale to w dalszej części prac.
Silnik już prawie skręcony, pokrywa założona, oleje czekają w Paczkomacie, miska olejowa złożona...
Nowe oringi aparatu zapłonowego przygotowane.
Pozostaje poskładać dolot i brać się za skrzynię.
Następne będą porządne hamulce - przód już ma 276 i 2 tłoczki, ale planuję lepsze tarcze. Na tył też mam zestaw do swapa z bębnów na tarcze - dzięki se7en.




se7en - 21-01-2018, 00:00

Krzyzak napisał/a:
dzięki se7en


nie ma za co :P
pod machą umyłeś, szczególnie po lewej stronie sie mało błyszczy :shock:

Krzyzak - 21-01-2018, 10:40

latem ubiegłego roku kuna mi zrobiła gniazdo tam... niszcząc spory kawałek wygłuszenia maski przy okazji


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group