To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

tws - 08-03-2012, 14:07

Bo nie ma takich OLED'ów w innych kolorach u producenta - tylko niebieskie. Uwierz mi, przeszukałem już cały wschód w poszukiwaniu właściwych oledów ;) Producent może zrobić w dowolnym kolorze, jak zamówie kilka tyś. sztuk ;)

Pozostaje albo się pogodzić z tym kolorem, albo zostać przy LCD.

marcinspike - 11-03-2012, 20:16

A myślicie o tym:
http://allegro.pl/poklado...2173185362.html

milo - 11-03-2012, 21:18

marcinspike napisał/a:
A myślicie o tym:

Dość ciekawe :D

Tomek - 11-03-2012, 21:22

marcinspike napisał/a:
A myślicie o tym:
http://allegro.pl/poklado...2173185362.html


żeby jakieś realfoto było to można się wypowiadać

na plus łatwiejszy montaż, wystarczy tylko 2 kable wlutować (przy gazie 3), wyświetlacz daje więcej możliwości, może i dość ciekawy, ale jak wyżej, brak realfoto
wyświetlacz jest dość duży, do tego zintegrowany z kompem, co może troche zmniejszać uniwersalność
zasilanie z zapalniczki to rozwiązanie jedynie tymczasowe

w opisie brak słowa o konieczności zalutowania sygnału "+ po światłacz", także nie widzę możliwości, żeby to robiło za przypominacz o światłach

na plus pilot

swinks_UK - 11-03-2012, 21:45

Eee tam... mniej funkcji.

Artur, ty nie słuchaj marud, tylko rób tą wersję OLED. :mrgreen:

sveno - 11-03-2012, 21:45

tomek84 napisał/a:
żeby jakieś realfoto było to można się wypowiadać

jest link do filmu: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
przybajerzony to jest, ale chyba za bardzo :)

mar111cin - 11-03-2012, 21:48

ogólnie jak podane są parametry wyświetlacza, to wydaje mi sie on strasznie mały, a jest na nim tyle informacji. Z góry go oceniam że jest mocno nieczytelny.

Do tego całość jest za duża żeby go jakoś starannie ukryć, i pomysl z zapalniczką itp.... odpada.

sveno - 11-03-2012, 21:51

tomek84 napisał/a:
w opisie brak słowa o konieczności zalutowania sygnału "+ po światłacz", także nie widzę możliwości, żeby to robiło za przypominacz o światłach
bardzo prosto: po odpaleniu pierwsze ruszenie (VSS>0) i wyskakuje przypomnienie na powiedzmy 3 sec. Plus taki, że jeden kabelek do znalezienia i zlutowania mniej, minus: przypomni o światłach nawet jeżeli masz je zapalone :)
tomek84 napisał/a:
wyświetlacz jest dość duży, do tego zintegrowany z kompem, co może troche zmniejszać uniwersalność
dokładnie, nie dało by się go upchnąć w zegarach, chociaż.... :)
tomek84 napisał/a:
na plus łatwiejszy montaż, wystarczy tylko 2 kable wlutować (przy gazie 3)
w UKP tez żeby wyświetlić podstawowe funkcje.
swinks_UK napisał/a:
Artur, ty nie słuchaj marud, tylko rób tą wersję OLED
dokładnie :0 potrzebuje tanio odkupić LCd do testów :)

[ Dodano: 17-03-2012, 23:11 ]
Oooo kaczart zmienił nick na tws?? nie wiedziałem że tak można :) ale ja tu nie po to.
Dzisiaj wracając z pracy bawiłem się potencjometrem od ściemniania zegarów/przycisków i wpadłem na pomysł. Zegary się ściemniają, wyswietlacz UKP też, czemu tego nie połączyć? Ja wstawiłem wyswietlacz UKP w zegary i aż się o to prosi. Pytanie brzmi jak to zrobić?
Konieczna jest ingerencja w soft UKP? Czy może da się to zrobić tak jak myślę, czyli podpiąć zasilanie podświetlenia wyświetlacza równolegle pod zasilanie np modułu HC w zegarach lub podświetlania przycisków?
Z tej rozpiski: http://www.telwis.pl/lcd_122x32.pdf wynika, że zasilanie podświetlania wyświetlacza to piny 17 i 18 trzeba tylko dać szeregowo odpowiedni opornik bo tam ma być 5V a w aucie jest 14V. Dobrze kombinuje? Czy może zmniejszenie jasności podświetlania w UKP jest realizowane inaczej?

Tomek - 18-03-2012, 07:49

sveno napisał/a:
Oooo kaczart zmienił nick na tws?? nie wiedziałem że tak można :) ale ja tu nie po to.


można, można
sveno napisał/a:

Dzisiaj wracając z pracy bawiłem się potencjometrem od ściemniania zegarów/przycisków i wpadłem na pomysł. Zegary się ściemniają, wyswietlacz UKP też, czemu tego nie połączyć? Ja wstawiłem wyswietlacz UKP w zegary i aż się o to prosi. Pytanie brzmi jak to zrobić?
Konieczna jest ingerencja w soft UKP? Czy może da się to zrobić tak jak myślę, czyli podpiąć zasilanie podświetlenia wyświetlacza równolegle pod zasilanie np modułu HC w zegarach lub podświetlania przycisków?
Z tej rozpiski: http://www.telwis.pl/lcd_122x32.pdf wynika, że zasilanie podświetlania wyświetlacza to piny 17 i 18 trzeba tylko dać szeregowo odpowiedni opornik bo tam ma być 5V a w aucie jest 14V. Dobrze kombinuje? Czy może zmniejszenie jasności podświetlania w UKP jest realizowane inaczej?

tws - 18-03-2012, 08:22

dobrze kombinujesz, 0V - jasność 0%, 5V - jasność 100%. 5,5V - podświetlenie od LCD spalone.

Zadbaj o regulacje na potencjometrze 0-5V i będzie ok. Pamiętaj żeby przeciąć jedne przewód na taśmie, tak żeby podśw. LCD nie było już regulowane przez UKP.

Pochwal się zdjęciami jak to w zegary wrzuciłeś i jak z widonoczścią

sveno - 18-03-2012, 10:11

tws napisał/a:
5,5V - podświetlenie od LCD spalone.
tylko tyle? w takim razie jaki opornik trzeba dać w szereg z wyświetlaczem? Czy może jakiś układ stabilizujący napięcie?

tws napisał/a:
żeby podśw. LCD nie było już regulowane przez UKP.
to jest oczywiste :)
tws napisał/a:
Pochwal się zdjęciami jak to w zegary wrzuciłeś i jak z widonoczścią
z widocznością lepiej niż bardzo dobrze, nawet pomimo faktu, że wyświetlacz jest za przyciemnioną szybą zegarów HC. Muszę tylko dorwać nowe tarcze i lepiej, staranniej wyciąć w nich otwór na wyświetlacz, bo tu mi trochę "zeszło" :)




tu bez podświetlenia-połączenie z kompem przez USB:


Tu na pełnym podświetleniu:


i tylko 10% podświetlenia (przepraszam za słabą jakość)



lepiej będzie tu pasował negatyw tego wyświetlacza, czyli "czarne" podświetlenie i białe piksele

tws - 18-03-2012, 10:21

wystarczy, że dasz w szereg rezystor o regulowanej oporności (potencjometr), on ma 3 nóżki. Na jedną dajesz napięcie maksymalne (koniecznie 5V i nie wiecej), na drugą dajesz masę, a na trzeciej nóżce masz napięcie wyjściowe, w zależności od aktualnie ustawionej oporności na potencjometrze (w przedziale 0-5V).

Mógłbyś zastosować ten potencjometr co masz w aucie, jeżeli idzie na niego 5V a nie 12V. Jeżeli idzie 12V, to też go możesz zastosować ale przed wejściem do LCD dać dzielnik napięcia (bo będziesz miał regulacje 0-12V i trzeba ją zbić na 0-5V). Pamiętaj też, że po odpaleniu auta napięcie może dojść do 14,4V więc jak będziesz zbijał na dzielniku to nie zapomnij tego uwzględnić.

ps. w zegarach czarny LCD pewnie by kozacko wyglądał
ps2. galant v6 ma licznik tylko do 180 wyskalowany? to jakiś żart ? :D

sveno - 18-03-2012, 10:39

tws napisał/a:
wystarczy, że dasz w szereg rezystor o regulowanej oporności (potencjometr), on ma 3 nóżki.
to odpada, bo jest bez sensu, to i tak osobne regulowanie podświetlenia, a mi chodzi o to, żeby wszystko ściemniać jednym potencjometrem :)
tws napisał/a:
Mógłbyś zastosować ten potencjometr co masz w aucie,
właśnie to chcę zrobić :) Idzie na niego raczej 12V :(
tws napisał/a:
Pamiętaj też, że po odpaleniu auta napięcie może dojść do 14,4V więc jak będziesz zbijał na dzielniku to nie zapomnij tego uwzględnić.
UKP cały czas mnie informuje, że mam 14.3V więc napewno nie zapomnę :P
tws napisał/a:
ps2. galant v6 ma licznik tylko do 180 wyskalowany? to jakiś żart ? :D
normalny Galant V6 miał 260km/h na blacie, mój miał 240, a to są zegary od VR4-najmocniejszej wersji Galanta: 2.5 V6 TwinTurbo 280KM :) ale że to wychodziło tylko na Japonię a tam więcej jak 180 nie można (a raczej policja nie ściga :) )to tak zostawili. VR4 miał elektroniczne ograniczenie prędkości do 180km/h
nevercry - 18-03-2012, 11:48

tws - Mam pewną sugestie:
Chodzi o współprace UKP z sekwencyjnymi instalacjami gazowymi. Aktualnie sygnał który zlicza UKP brany jest z wtryskiwaczy benzynowych. Po załączeniu instalacji gazowej ten sam sygnał mnożony jest przez inną (w porównaniu do benzyny) stałą wtrysku. I w tym tkwi problem ponieważ rzadko kiedy nowe instalacje są skalibrowane tak, że jest ściśle liniowa zależność czasów otwarcia wtrysków benzynowych i gazowych. Domyślam się, że rozwiązaliście to w taki a nie inny sposób, żeby UKP mógł współpracować z niesekwencyjnymi instalacjami gazowymi (brak wtrysków gazowych). Dobrym rozwiązaniem było by niezależne zliczanie impulsów wtryskiwaczy benzynowych i gazowych. Wówczas nieliniowa mapa wtrysków centralki gazowej nie miała by nic do znaczenia. Kolejny mankament jest taki, że aby w ogóle można było estymować spalanie na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy trzeba przyjąć założenie, że nie zmienia się ciśnienie gazu przed wtryskiwaczem. A sęk w tym, że się zmienia. Dajesz w pedał to ciśnienie spada, spada ciśnienie i nie można przyjąć, że czas otwarcia wtryskiwaczy to spalanie. Ja u siebie rozwiązałem te mankamenty wstawiając wydajniejsze wtryskiwacze i reduktor. Wydajniejszy wtryskiwacz otwiera się na krótszy czas i nie ma potrzeby wprowadzania nieliniowości. Ponadto przy większych wtryskiwaczach należy zmniejszyć ciśnienie gazu i przy zastosowaniu większego reduktora nie ma wahań ciśnienia. Więc mankamenty o których pisałem da się rozwiązać stosując wydajniejsze wtryskiwacze i reduktor. Gazownicy jednak podchodzą do tematu oszczędnie i nie będą zbędnie przewymiarować podzespołów tak jak u mnie gdzie reduktor jest do 300koni a silnik ma 163 ;] Proponował bym więc w przyszłych wersjach oprogramowania UKP wprowadzić możliwość zliczania impulsów z wtryskiwaczy gazowych. Trochę się rozpisałem ale mam nadzieje, że zrozumiecie o co mi chodzi ;]

sveno - 18-03-2012, 12:51

nikt Ci nie broni podpiąć tego jednego pinu z ukp pod wtryskiwacz gazu a nie benzyny, pytanie po co? U mnie ukp skalibrowany jest tak dokładnie, że błąd wskazań spalania na lpg wynosi 1% co równie dobrze można przypisać temu, że na jednej stacji wlejesz do butli 33l a na drugiej 34l. Po co bardziej komplikować sprawę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group