[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
tws - 08-03-2012, 14:07
Bo nie ma takich OLED'ów w innych kolorach u producenta - tylko niebieskie. Uwierz mi, przeszukałem już cały wschód w poszukiwaniu właściwych oledów Producent może zrobić w dowolnym kolorze, jak zamówie kilka tyś. sztuk
Pozostaje albo się pogodzić z tym kolorem, albo zostać przy LCD.
marcinspike - 11-03-2012, 20:16
A myślicie o tym:
http://allegro.pl/poklado...2173185362.html
milo - 11-03-2012, 21:18
marcinspike napisał/a: | A myślicie o tym: |
Dość ciekawe
Tomek - 11-03-2012, 21:22
żeby jakieś realfoto było to można się wypowiadać
na plus łatwiejszy montaż, wystarczy tylko 2 kable wlutować (przy gazie 3), wyświetlacz daje więcej możliwości, może i dość ciekawy, ale jak wyżej, brak realfoto
wyświetlacz jest dość duży, do tego zintegrowany z kompem, co może troche zmniejszać uniwersalność
zasilanie z zapalniczki to rozwiązanie jedynie tymczasowe
w opisie brak słowa o konieczności zalutowania sygnału "+ po światłacz", także nie widzę możliwości, żeby to robiło za przypominacz o światłach
na plus pilot
swinks_UK - 11-03-2012, 21:45
Eee tam... mniej funkcji.
Artur, ty nie słuchaj marud, tylko rób tą wersję OLED.
sveno - 11-03-2012, 21:45
tomek84 napisał/a: | żeby jakieś realfoto było to można się wypowiadać |
jest link do filmu: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
przybajerzony to jest, ale chyba za bardzo
mar111cin - 11-03-2012, 21:48
ogólnie jak podane są parametry wyświetlacza, to wydaje mi sie on strasznie mały, a jest na nim tyle informacji. Z góry go oceniam że jest mocno nieczytelny.
Do tego całość jest za duża żeby go jakoś starannie ukryć, i pomysl z zapalniczką itp.... odpada.
sveno - 11-03-2012, 21:51
tomek84 napisał/a: | w opisie brak słowa o konieczności zalutowania sygnału "+ po światłacz", także nie widzę możliwości, żeby to robiło za przypominacz o światłach
| bardzo prosto: po odpaleniu pierwsze ruszenie (VSS>0) i wyskakuje przypomnienie na powiedzmy 3 sec. Plus taki, że jeden kabelek do znalezienia i zlutowania mniej, minus: przypomni o światłach nawet jeżeli masz je zapalone
tomek84 napisał/a: | wyświetlacz jest dość duży, do tego zintegrowany z kompem, co może troche zmniejszać uniwersalność | dokładnie, nie dało by się go upchnąć w zegarach, chociaż....
tomek84 napisał/a: | na plus łatwiejszy montaż, wystarczy tylko 2 kable wlutować (przy gazie 3) | w UKP tez żeby wyświetlić podstawowe funkcje.
swinks_UK napisał/a: | Artur, ty nie słuchaj marud, tylko rób tą wersję OLED | dokładnie :0 potrzebuje tanio odkupić LCd do testów
[ Dodano: 17-03-2012, 23:11 ]
Oooo kaczart zmienił nick na tws?? nie wiedziałem że tak można ale ja tu nie po to.
Dzisiaj wracając z pracy bawiłem się potencjometrem od ściemniania zegarów/przycisków i wpadłem na pomysł. Zegary się ściemniają, wyswietlacz UKP też, czemu tego nie połączyć? Ja wstawiłem wyswietlacz UKP w zegary i aż się o to prosi. Pytanie brzmi jak to zrobić?
Konieczna jest ingerencja w soft UKP? Czy może da się to zrobić tak jak myślę, czyli podpiąć zasilanie podświetlenia wyświetlacza równolegle pod zasilanie np modułu HC w zegarach lub podświetlania przycisków?
Z tej rozpiski: http://www.telwis.pl/lcd_122x32.pdf wynika, że zasilanie podświetlania wyświetlacza to piny 17 i 18 trzeba tylko dać szeregowo odpowiedni opornik bo tam ma być 5V a w aucie jest 14V. Dobrze kombinuje? Czy może zmniejszenie jasności podświetlania w UKP jest realizowane inaczej?
Tomek - 18-03-2012, 07:49
sveno napisał/a: | Oooo kaczart zmienił nick na tws?? nie wiedziałem że tak można ale ja tu nie po to.
|
można, można
sveno napisał/a: |
Dzisiaj wracając z pracy bawiłem się potencjometrem od ściemniania zegarów/przycisków i wpadłem na pomysł. Zegary się ściemniają, wyswietlacz UKP też, czemu tego nie połączyć? Ja wstawiłem wyswietlacz UKP w zegary i aż się o to prosi. Pytanie brzmi jak to zrobić?
Konieczna jest ingerencja w soft UKP? Czy może da się to zrobić tak jak myślę, czyli podpiąć zasilanie podświetlenia wyświetlacza równolegle pod zasilanie np modułu HC w zegarach lub podświetlania przycisków?
Z tej rozpiski: http://www.telwis.pl/lcd_122x32.pdf wynika, że zasilanie podświetlania wyświetlacza to piny 17 i 18 trzeba tylko dać szeregowo odpowiedni opornik bo tam ma być 5V a w aucie jest 14V. Dobrze kombinuje? Czy może zmniejszenie jasności podświetlania w UKP jest realizowane inaczej? |
tws - 18-03-2012, 08:22
dobrze kombinujesz, 0V - jasność 0%, 5V - jasność 100%. 5,5V - podświetlenie od LCD spalone.
Zadbaj o regulacje na potencjometrze 0-5V i będzie ok. Pamiętaj żeby przeciąć jedne przewód na taśmie, tak żeby podśw. LCD nie było już regulowane przez UKP.
Pochwal się zdjęciami jak to w zegary wrzuciłeś i jak z widonoczścią
sveno - 18-03-2012, 10:11
tws napisał/a: | 5,5V - podświetlenie od LCD spalone. | tylko tyle? w takim razie jaki opornik trzeba dać w szereg z wyświetlaczem? Czy może jakiś układ stabilizujący napięcie?
tws napisał/a: | żeby podśw. LCD nie było już regulowane przez UKP. | to jest oczywiste
tws napisał/a: | Pochwal się zdjęciami jak to w zegary wrzuciłeś i jak z widonoczścią | z widocznością lepiej niż bardzo dobrze, nawet pomimo faktu, że wyświetlacz jest za przyciemnioną szybą zegarów HC. Muszę tylko dorwać nowe tarcze i lepiej, staranniej wyciąć w nich otwór na wyświetlacz, bo tu mi trochę "zeszło"
tu bez podświetlenia-połączenie z kompem przez USB:
Tu na pełnym podświetleniu:
i tylko 10% podświetlenia (przepraszam za słabą jakość)
lepiej będzie tu pasował negatyw tego wyświetlacza, czyli "czarne" podświetlenie i białe piksele
tws - 18-03-2012, 10:21
wystarczy, że dasz w szereg rezystor o regulowanej oporności (potencjometr), on ma 3 nóżki. Na jedną dajesz napięcie maksymalne (koniecznie 5V i nie wiecej), na drugą dajesz masę, a na trzeciej nóżce masz napięcie wyjściowe, w zależności od aktualnie ustawionej oporności na potencjometrze (w przedziale 0-5V).
Mógłbyś zastosować ten potencjometr co masz w aucie, jeżeli idzie na niego 5V a nie 12V. Jeżeli idzie 12V, to też go możesz zastosować ale przed wejściem do LCD dać dzielnik napięcia (bo będziesz miał regulacje 0-12V i trzeba ją zbić na 0-5V). Pamiętaj też, że po odpaleniu auta napięcie może dojść do 14,4V więc jak będziesz zbijał na dzielniku to nie zapomnij tego uwzględnić.
ps. w zegarach czarny LCD pewnie by kozacko wyglądał
ps2. galant v6 ma licznik tylko do 180 wyskalowany? to jakiś żart ?
sveno - 18-03-2012, 10:39
tws napisał/a: | wystarczy, że dasz w szereg rezystor o regulowanej oporności (potencjometr), on ma 3 nóżki. | to odpada, bo jest bez sensu, to i tak osobne regulowanie podświetlenia, a mi chodzi o to, żeby wszystko ściemniać jednym potencjometrem
tws napisał/a: | Mógłbyś zastosować ten potencjometr co masz w aucie, | właśnie to chcę zrobić Idzie na niego raczej 12V
tws napisał/a: | Pamiętaj też, że po odpaleniu auta napięcie może dojść do 14,4V więc jak będziesz zbijał na dzielniku to nie zapomnij tego uwzględnić. | UKP cały czas mnie informuje, że mam 14.3V więc napewno nie zapomnę
tws napisał/a: | ps2. galant v6 ma licznik tylko do 180 wyskalowany? to jakiś żart ? | normalny Galant V6 miał 260km/h na blacie, mój miał 240, a to są zegary od VR4-najmocniejszej wersji Galanta: 2.5 V6 TwinTurbo 280KM ale że to wychodziło tylko na Japonię a tam więcej jak 180 nie można (a raczej policja nie ściga )to tak zostawili. VR4 miał elektroniczne ograniczenie prędkości do 180km/h
nevercry - 18-03-2012, 11:48
tws - Mam pewną sugestie:
Chodzi o współprace UKP z sekwencyjnymi instalacjami gazowymi. Aktualnie sygnał który zlicza UKP brany jest z wtryskiwaczy benzynowych. Po załączeniu instalacji gazowej ten sam sygnał mnożony jest przez inną (w porównaniu do benzyny) stałą wtrysku. I w tym tkwi problem ponieważ rzadko kiedy nowe instalacje są skalibrowane tak, że jest ściśle liniowa zależność czasów otwarcia wtrysków benzynowych i gazowych. Domyślam się, że rozwiązaliście to w taki a nie inny sposób, żeby UKP mógł współpracować z niesekwencyjnymi instalacjami gazowymi (brak wtrysków gazowych). Dobrym rozwiązaniem było by niezależne zliczanie impulsów wtryskiwaczy benzynowych i gazowych. Wówczas nieliniowa mapa wtrysków centralki gazowej nie miała by nic do znaczenia. Kolejny mankament jest taki, że aby w ogóle można było estymować spalanie na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy trzeba przyjąć założenie, że nie zmienia się ciśnienie gazu przed wtryskiwaczem. A sęk w tym, że się zmienia. Dajesz w pedał to ciśnienie spada, spada ciśnienie i nie można przyjąć, że czas otwarcia wtryskiwaczy to spalanie. Ja u siebie rozwiązałem te mankamenty wstawiając wydajniejsze wtryskiwacze i reduktor. Wydajniejszy wtryskiwacz otwiera się na krótszy czas i nie ma potrzeby wprowadzania nieliniowości. Ponadto przy większych wtryskiwaczach należy zmniejszyć ciśnienie gazu i przy zastosowaniu większego reduktora nie ma wahań ciśnienia. Więc mankamenty o których pisałem da się rozwiązać stosując wydajniejsze wtryskiwacze i reduktor. Gazownicy jednak podchodzą do tematu oszczędnie i nie będą zbędnie przewymiarować podzespołów tak jak u mnie gdzie reduktor jest do 300koni a silnik ma 163 ;] Proponował bym więc w przyszłych wersjach oprogramowania UKP wprowadzić możliwość zliczania impulsów z wtryskiwaczy gazowych. Trochę się rozpisałem ale mam nadzieje, że zrozumiecie o co mi chodzi ;]
sveno - 18-03-2012, 12:51
nikt Ci nie broni podpiąć tego jednego pinu z ukp pod wtryskiwacz gazu a nie benzyny, pytanie po co? U mnie ukp skalibrowany jest tak dokładnie, że błąd wskazań spalania na lpg wynosi 1% co równie dobrze można przypisać temu, że na jednej stacji wlejesz do butli 33l a na drugiej 34l. Po co bardziej komplikować sprawę?
|
|
|