To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 31-12-2017, 09:44

Owczar napisał/a:
Przemyśl przesczep na zdrowy silnik. Znaleźć takie 6A13 to nie problem. Serwis na podłodze - uszczelki, rozrząd i wrzucasz do auta.

Jeśli się okaże,ze to głowica to czemu nie bo 6A13 jest za grosze. Szkoda, że 6A13TT nigdzie nie ma ;)

Owczar - 31-12-2017, 09:55

Poszukiwania 6A13TT to lepszy moment niż może się wydawać ;) Ja bym popatrzył po ogłoszeniach za dawcą.

Nawet jeśli głowice są ok, to lepszą opcją może być wymiana. Jak widać przy kompleksowej naprawie problem wrócił. Te silniki nie mają problemu z uszczelkami, więc coś musiało pójść nie tak...

MKV - 31-12-2017, 10:06

Owczar napisał/a:
Poszukiwania 6A13TT to lepszy moment niż może się wydawać ;) Ja bym popatrzył po ogłoszeniach za dawcą.

Nawet jeśli głowice są ok, to lepszą opcją może być wymiana. Jak widać przy kompleksowej naprawie problem wrócił. Te silniki nie mają problemu z uszczelkami, więc coś musiało pójść nie tak...


Pytanie tylko kiedy i co. Jeśli głowica została kiedyś przegrzana i się skrzywiła to planowanie raczej powinno rozwiązać problem, zwłaszcza, że zebrano aż 0.12mm z powierzchni (swoją drogą ten teoretyczny przyrost 5KM mnie trochę rozbawił ;) ).
Muszę się z ciekawości chyba przejechać na hamownię ile ten silnik obecnie tak naprawdę ma mocy ;)
Super by było włożyć 6A13TT i zrobić VR2 (tylko czy manual wytrzyma...) ale raz że w tym roku się żenię i inne wydatki są a dwa, że musi to być okres od wiosny do jesieni, żebym w czasie SWAPu mógł do pracy jeździć Swiftem bo zimą to on stoi w garażu (swoją droga muszę mu aku podładować ;) )

Hugo - 31-12-2017, 10:27

Dlatego pisałem o zapadniętym bloku.
MKV - 31-12-2017, 10:35

Hugo napisał/a:
Dlatego pisałem o zapadniętym bloku.


Najwyżej wpadnie nowy silnik, jak nie 6A13TT to przynajmniej od razu przedliftowy 6A13 - kilka problemów mniej. No ale zobaczymy najpierw skąd naprawdę cieknie bo póki co to tylko przypuszczenia, że spod głowicy.
Z drugiej strony szkoda, że nie ma jakiegoś większego wartego włożenia wolnossaka (chociaż wiem, że ja YouTube jest tak iz włożonym 3.8 V6 z kolejnej generacji)
https://youtu.be/n5a1EsgA0_g

larelijux - 31-12-2017, 10:38

Jak dla mnie wsadzanie czegoś więcej na samą przednią oś mija się z celem
MKV - 31-12-2017, 10:40

larelijux napisał/a:
Jak dla mnie wsadzanie czegoś więcej na samą przednią oś mija się z celem

Dlaczego? Jeździłeś mocnymi ośkami? Trzeba umieć odpowiednio operować pedałem gazu i tyle.

larelijux - 31-12-2017, 10:43

Da się na pewno, ale dynamiczny start od zera praktycznie nie istnieje, poza tym nie można poszaleć w zakrętach bo auto nadal jest podsterowne :?
MKV - 31-12-2017, 10:55

larelijux napisał/a:
Da się na pewno, ale dynamiczny start od zera praktycznie nie istnieje, poza tym nie można poszaleć w zakrętach bo auto nadal jest podsterowne :?

Ale jednak moc i moment nie przydają się wyłącznie podczas startu z miejsca ;)
A poszaleć w zakrętach jak najbardziej można ale trzeba pamiętać o jednej zasadzie - gazu dodajesz w zakręcie dopiero w takim momencie, w którym jesteś pewien, że nie będziesz go już musiał odejmować ;)

Owczar - 31-12-2017, 11:29

Moc się przydaje na autostradzie :)
MKV - 31-12-2017, 11:39

Owczar napisał/a:
Moc się przydaje na autostradzie :)

Dokładnie, a codziennie do pracy w obie strony jeżdżę okł 50 kilometrów w 99% ekspresówką więc jak najbardziej 6A13TT byłby właściwie wykorzystywany - oczywiście na LPG ;)

mkm - 31-12-2017, 11:55

MKV, też poszukałbym drugiego silnika - ostatnio kupiłem silnik za 500zł faktycznie do założenia z bonusem w postaci nowego rozrządu :wink:
Na razie jeździ :P

Co do Twojej usterki to nie masz co szukać. Poprzednia naprawa na zamiennikach, więc i tak długo wytrzymała.
Jakby coś poszło nie tak (śruby, obróbka) to wydmuchałoby ją już dawno :wink:

Hugo - 31-12-2017, 12:42

Z jakich powodów przedliftowy 6A13 jest mniej problematyczny od poliftowego? :shock:
MKV - 31-12-2017, 13:08

Hugo napisał/a:
Z jakich powodów przedliftowy 6A13 jest mniej problematyczny od poliftowego? :shock:


Chodziło mi głównie o prekaty, które już raz wymieniałem a znowu drobne fragmenty niedawno znalazłem przed głównym katalizatorem.

robertdg - 31-12-2017, 15:26

Silnik jako słupek praktycznie bez różnicy, przedlift/polift to głownie róznica w osprzęcie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group