To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

nevercry - 18-03-2012, 13:44

Cytat:
nikt Ci nie broni podpiąć tego jednego pinu z ukp pod wtryskiwacz gazu a nie benzyny

odwrócenie sytuacji nie rozwiązuje problemu. Wówczas dokładniejszy pomiar miałbym na gazie ale przekłamany na benzynie.

Cytat:
U mnie ukp skalibrowany jest tak dokładnie, że błąd wskazań spalania na lpg wynosi 1%

w takim razie masz wydajny reduktor i liniową poprawkę co nie jest regułą, lub nie katujesz samochodu ;]

Cytat:
Po co bardziej komplikować sprawę?

Uważam, że to nie komplikuje sprawy. Co więcej staje się ona bardziej intuicyjna bo spalanie na benzynie było by z benzynowych wtryskiwaczy a na gazie z gazowych.

Kolejna sprawa to jeszcze kto jak jeździ. zatankuj do pustego zbiornika np za 10zł gazu, wprowadź ilość zatankowanego gazu do UKP i te 10zł wyjeździj agresywną jazdą (spadnie ciśnienie, wejdziesz w nieliniową poprawkę)). Obstawiam, że wyniki będą przekłamane...

sveno - 18-03-2012, 14:19

wszystko co piszesz jest prawda, co więcej było to już nie raz powiedziane na tym forum. Moim zdaniem gra nie warta świeczki, bo nawet jeśli dokładniej określisz ilość podawanego gazu to i tak błąd spalania i ilości pozostałego gazu dalej będzie zależał od uczciwości stacji na której tankujesz i od tego w jakiej temperaturze tankujesz. Nawet jeżeli błąd ukp wynosi 3% to czy taką wielką różnice Ci sprawia to że na wyświetlaczu widzisz 10l czy 10.3l? Mój ukp jest skalibrowany pod moja instalację i pod mój styl jazdy i naprawdę jest nieźle.
nevercry - 18-03-2012, 15:02

Jestem na forum od niedawna i nie wiedziałem, że temat już wałkowaliście. sorry jeśli niepotrzebnie go odkopałem, chciałem jedynie zasugerować jak można by było w miarę prosty sposób niewrażliwiec UKP na różne style jazdy czy ogólnie na czynniki przekłamujące wynik spalania.
tws - 18-03-2012, 15:17

taka opcja będzie w 2.0.4 albo w 2.0.5, tj. wtryskiwacz benzynowy pod osobne wejscie a wtryskiwacz gazowy pod wejście od lpg. Jednakże będzie to podyktowane innym warunkiem - w niektórych autach z fabryczną instalacją gazową po przełączeniu na gaz nie ma skąd pobrać czasów wtrysków benzynowych, są całkowicie odcinane już na wyjściu z ECU.
polaff - 18-03-2012, 18:29

sveno napisał/a:
normalny Galant V6 miał 260km/h
to mój chyba też jest nienormalny bo mam 240km/h Vmax
Tomek - 18-03-2012, 18:34

polaff napisał/a:
sveno napisał/a:
normalny Galant V6 miał 260km/h
to mój chyba też jest nienormalny bo mam 240km/h Vmax


przed liftem w europie miał 240

jak
sveno napisał/a:
mój miał 240


jak dla mnie to Galant mógłby mieć wyskalowane do 140 kmh, bo tyle można w .pl

tws - 18-03-2012, 19:18

tomek84 napisał/a:
polaff napisał/a:
sveno napisał/a:
normalny Galant V6 miał 260km/h
to mój chyba też jest nienormalny bo mam 240km/h Vmax


przed liftem w europie miał 240

jak
sveno napisał/a:
mój miał 240


jak dla mnie to Galant mógłby mieć wyskalowane do 140 kmh, bo tyle można w .pl


a jak do Niemiec jedziesz to na granicy przekręcasz zegary na drugie ? :)

sveno - 18-03-2012, 20:34

polaff, normalny w sensie w zegarach HC :) przepraszam za skrót myślowy :)
Artur te 180km/h w zupełności wystarcza tylko 2 razy miałem okazję pojechać więcej, oczywiście na niemieckiej autostradzie :)

fj_mike - 18-03-2012, 22:19

tomek84 napisał/a:
przed liftem w europie miał 240

Z tym to różnie bywało. Mój miał do 260.

Temat z kompem pokładowym u mnie powoli się klaruje. Czekam na OLEDa :wink:

Tomek - 18-03-2012, 22:24

fj_mike napisał/a:

Z tym to różnie bywało. Mój miał do 260.


wszystko możliwe
poza tym Ty masz zdaje się szweckie wydanie, a tam też było różnie
zresztą nie ważne

a co by było w temacie, to ja podobnie jak sławek przygarnę czarny wyświetlacz z białymi znakami, w cenie lepszej niż normalnie

swinks_UK - 18-03-2012, 22:38

tomek84 napisał/a:

a co by było w temacie, to ja podobnie jak sławek przygarnę czarny wyświetlacz z białymi znakami, w cenie lepszej niż normalnie

Będę miał 2 na zbyciu, ale jak Artur przyspieszy tego OLED'a :wink:

tws - 19-03-2012, 12:19

wracając do tematu osobnego zliczania wtrysków gazowych - może ktoś z was będzie miał pomysł

Jest problem tego typu, jak wykrywać kiedy auto chodzi na gazie a kiedy na benzynie, kiedy są doprowadzone tylko czasy wtryskiwacza benzynowego i gazowego, załóżmy takie sytuacje:

Auto chodzi na gazie - są czasy wtrysków i benzynowe (przy ecu nie są odcinane) i gazowe,
Auto chodzi na benzynie - są czasy wtrysków benzynowe i nie powinno być czasów wtrysków gazowych, ale nie jest to warunek wystarczający, co jak np. jedziemy na gazie i zaczniemy przez kilka sekund hamować silnikiem? Czasy wtrysków gazowych spadną do zera na dłuższą chwile a auto dalej chodzi na gazie.

Jakiś pomysł?

Sprawę by rozwiązało podłączenie tak wtrysku benzynowego, aby podczas pracy na gazie był odcinany - czyli tylko przy samej kostce wtryskiwacza - to rozwiązanie odpada.

Bartek - 19-03-2012, 13:33

tws napisał/a:
wracając do tematu osobnego zliczania wtrysków gazowych - może ktoś z was będzie miał pomysł


wydaje mi się, że jedynym miarodajnym wyznacznikiem pracy silnika na gazie jest otwarty elektrozawór gazu.... Instalacja Landi Renzo podczas rozgrzewania silnika (jazda na benzynie) otwiera wtryski gazowe, co słychać bardzo dobitnie ;)

sveno - 19-03-2012, 17:17

tws, a czy dotychczasowe rozwiązanie się w tej sytuacji nie sprawdzi? Tzn, jeden kabelek do zaworu? Jest napięcie-zlicza czasy wtrysków gazowych, nie ma napięcia-benzynowych. Czy chodzi o to, że brakuje pinów w kostce UKP?
tws - 19-03-2012, 19:12

brakuje hardware, a chodzi o to żeby wykorzystać to co jest

trudno, będzie dołożona opcja podłączenia wtrysków gazowych pod wejście LPG ale pod warunkiem, że podczas pracy na gazie sygnał wtrysków benzynowych jest wygaszany (trzeba będzie go pobrać z kostki wtrysku aby tak było)

soft pod OLED już jest przygotowany, czekamy teraz na dostawę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group