[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
fergul11 - 12-11-2011, 10:38
wpisałem "płukanka" i wyrzuciło 4 tematy jako że ten jest największy zapytam szybciutko-
Płukankę lać na 15 minut przed wymiana jak jest w jej opisie na pudełku ?
czy wlać i zrobić trasę 20-30 km ?
Czy w jej składzie są jakieś detergenty pozbawiające olej właściwości smarnych , wtedy wykluczałoby jazdę na niej ?
komarsnk - 12-11-2011, 11:02
fergul11 napisał/a: | wpisałem "płukanka" i wyrzuciło 4 tematy jako że ten jest największy zapytam szybciutko-
Płukankę lać na 15 minut przed wymiana jak jest w jej opisie na pudełku ?
czy wlać i zrobić trasę 20-30 km ?
Czy w jej składzie są jakieś detergenty pozbawiające olej właściwości smarnych , wtedy wykluczałoby jazdę na niej ? |
Absolutnie nie można wtedy w żaden sposób obciążać silnika! Wtedy smarowanie jest na najmniejszym niezbędnym poziomie.
Wlać, odczekać 15 min na włączonym silniku, zgasić, zlać stary olej.
Krzyzak - 12-11-2011, 11:21
Croom napisał/a: | Tak zgadza się przyjacielu już NIE syntetyczny ...
Porównaj opisy oleju tego produktu w Nniemczech i w ...Polsce . |
mam go w garażu, bo kupuję właśnie wersje 4+1 i zawsze 1l zostaje, więc sprawdziłem - full synthetic
chyba nie chcesz powiedzieć, że po przejechaniu granicy nagle zmienia się skład?
rozumiem, że chcesz powiedzieć, że skład oleju zależy od miejsca rozlewania, ale myślę, że jednak są pewnie normy i ta firma ich przestrzega...
tosztotomasz - 12-11-2011, 14:00
Krzyzak, Wg tego co jest napisane na BITOGu (o ile dobrze zrozumiałem) gdzieś na przestrzeni 2005 i 2009 roku Mobil1 zaczął stosować bazy grupy III i odszedł od baz opartych na PAO, co nie zostało oficjalnie opublikowane. Oczywiście jest to tylko kwestia nomenklatury i politycznej poprawności, pośrednio określająca tylko jakość tych olejów. Oleje M1 w US wciąż są uważanie za jedne z najlepszych, na równi z Redline, Amsoil i Royal Purple. Jak to się ma do produktu blendowanego w Europie i w Polsce - zdania są podzielone. Osobiście nie zabieram stanowiska, znam natomiast użytkownika, który w swojej Hondzie Jazz jednoznacznie potwierdził różnicę jakościową między amerykańskim i polskim M1.
Croom - 12-11-2011, 18:18
Nie no żyjemy w Polsce więc kupujemy pełnego syntetyka np. tutaj:
http://allegro.pl/mobil-1...1922912510.html
Lub tu:
http://allegro.pl/olej-si...1876322830.html
0W40:
http://allegro.pl/mobil-n...1922912144.html
Idziemy do Niemiec i kupujemy to samo tyle że z opisem juz bardziej aktualnym ...
http://www.ebay.de/itm/Mo...#ht_3798wt_1185
http://www.ebay.de/itm/MO...8#ht_1252wt_218
I bliżej ....
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...em=170552011127
Podpowiem różnica jest na dole butelki w opisie.
To apropo tego czy olej jest pełnym syntetykiem czy nie.
Mam nadzieję że juz wiadomo czym różnią się oleje sprzedawane w Niemczech od tych w Polsce (pomijam zawartość bo tutaj pewnie nie doszło by się do konsensusu..) ale po opisie widać jaka różnica ...
Ze wszystkim tak jest....praktycznie ze wszystkim z nieweilkiemi wyjątkami od ciuchów, poprzez spożywkę a na motoryzacji koncząc
Jedno jest nie fair....klient nie powinien być nabijany w butelkę ale rozsądnie informowany o produkcie jak mi się wydaje
mlun - 12-11-2011, 18:28
A to dobre:) Ciekawe czy te z Niemiec na prawdę są syntetyczne czy tylko w technologii syntetycznej.
Croom - 12-11-2011, 20:08
mlun napisał/a: | A to dobre:) Ciekawe czy te z Niemiec na prawdę są syntetyczne czy tylko w technologii syntetycznej. |
Nie jak widać na opisanych butelkach zresztą, sa po prostu opisane zgodnie ze stanem faktycznym .....
Krzyzak - 12-11-2011, 21:32
tosztotomasz napisał/a: | M1 | 5W50 to nie jest mobil 1 - to pierwsza różnica
a co do reszty - chyba będę musiał pogrzebać, bo oczywiście nie mam monopolu na wiedzę - zawsze jednak uważałem ten olej za 100% syntetyk - inne np. castrol czy elf mają np. napisane: elf synthetic technology czy hc synthese czy w ogóle synthetic technology, co oznacza, że nie są w 100% syntetyczne albo hydrokrakowane
w każdym razie - 3 moje Gale chodzą na 5W50 cicho, równo i bezproblemowo
[ Dodano: 12-11-2011, 21:39 ]
Croom napisał/a: | różnica jest na dole butelki w opisie. |
przecież pokazałeś 2 różne oleje - mobil 1 0W40 i mobil peak life 5W50...
Zolar - 12-11-2011, 21:41
Jakie macie doświadczenia z filtrami? Spotkałem się na innych forach z opinią, że nie ma większej różnicy jakiej firmy filtr się kupuje bo na świecie jest 2-3 producentów wkładów. Reszta to opakowanie.
robertdg - 12-11-2011, 21:45
Był już ten temat poruszany, filtry w jakie warto inwestować to Knecht Mahle, Mann Hummel, Purflux, ze względu na jakośc wykonania (wkładu filtrującego)
Croom - 12-11-2011, 21:46
Krzyzak napisał/a: | przecież pokazałeś 2 różne oleje - mobil 1 0W40 i mobil peak life 5W50... |
Zobacz:
http://www.ebay.de/itm/Mo...#ht_4267wt_1185
i jedziemy do Polski ...
http://allegro.pl/mobil-1...1922912510.html
Zolar - 12-11-2011, 21:52
robertdg napisał/a: | Był już ten temat poruszany, filtry w jakie warto inwestować to Knecht Mahle, Mann Hummel, Purflux, ze względu na jakośc wykonania (wkładu filtrującego) |
Czy przekłada się to na jakieś wymierne korzyści? Dlatego pytam o doświadczenia. Wiadomo, że jak coś droższe to pewnie lepsze, ale czy zawsze?
Krzyzak - 12-11-2011, 21:54
no tam na opakowaniu jest SHC...
ale gość pisze: "Mobil 1 Peak Life 5W-50 ist das fortschrittlichste vollsynthetische Motorenöl"
natomiast na moim oleju jest wyraźnie Full synthetic napisane - więc albo jest jakaś luka prawna, która na to pozwala albo oszustwo producenta (jak np. mięso MOM w jedzeniu dla dzieci Gerbera) albo (w co wolę wierzyć - to prawda
robertdg - 12-11-2011, 22:22
Zolar pooglądaj poczytaj http://www.auto-swiat.pl/...iltra-w-filtrze jest wiele specjalistycznych stron/artykułów odnośnie takich tematów, ja zbytnio nie mam ochoty wałkować tego co już tutaj było przemaglowane dziesiątki razy
tosztotomasz - 12-11-2011, 22:22
Krzyzak napisał/a: | 5W50 to nie jest mobil 1 - to pierwsza różnica |
A to przepraszam, o jakim my oleju rozmawiamy?
|
|
|