[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
Hugo - 16-04-2012, 09:06
Z przodu opony 215/45 R17, a z tyłu 225/45 R17.
SPIDER-ek - 16-04-2012, 09:56
Ja użytkuję w zimie 205/55/16, a w lecie 225/45/17.
Każdy mówi o swoich spostrzeżeniach więc i ja powiem.
Jeżeli chodzi o spalanie to nie ma żadnej różnicy. W zimie z regóły każdy samochód więcej pali, więc gdy na wiosnę gdy temp. większe i samochód zaczyna mniej palić to przy zmianie na szersze opony, nie widać żadnej różnicy na minus.
Plusem napewno jest przyczepność i wygląd. Jeżeli jest prosta droga to miodzio. Ale jeżeli zaczynają się koleiny i dziury to czuję się jak w gokarcie i plomby wypadają. Trzeba mocniej złapać kierownicę i pływa się po koleinach. Boli mnie serce że zawieszenie zaraz padnie, ale....
Po zmianie z letnich na zimowe czyli z 17>16, mówiłem że na lato nastepne kupuję już tylko 16. Ale znowu zmieniłem na 17, i chyba przeboleję ten dyskomfort twardości i kupię pożądne nowe 225/45/17. Nie wiem co one mają w sobie, ale czuję się na 17 pewniej przy większej prędkości. A jeżeli chodzi o hamowanie to bez porównania wygrywają 17. Może właśnie dlatego że są szerokie to samochód jest pewniejszy na dobrej drodze, których miejmy nadzieję że będzie więcej.
arturj123 - 16-04-2012, 11:33
Koledzy mam dylemat. Muszę wymienić oponki na tyle, pewnie jakieś dobre używki.
Przód to 215/45/17 czyli wszystko ok. Na tył chce założyć 225/45/17.
Mam obniżone sprężyny Eibach-a i nowe amortyzatory (KYB MIJ przód, Bilstein z tyłu) i nie wiem czy aby przy 3 osobach z tyłu, nie będzie problemu z obcieraniem o ranty nadkoli.
Ma ktoś może z tym doświadczenie?
Tomek - 16-04-2012, 11:40
arturj123 napisał/a: | Przód to 215/45/17 czyli wszystko ok. Na tył chce założyć 225/45/17.
Mam obniżone sprężyny Eibach-a i nowe amortyzatory (KYB MIJ przód, Bilstein z tyłu) i nie wiem czy aby przy 3 osobach z tyłu, nie będzie problemu z obcieraniem o ranty nadkoli.
Ma ktoś może z tym doświadczenie? |
miałem taki setup przez jakiś czas
teraz mam wszędzie 225/45R17 i Eibach oczywiście
nic nie obciera, nawet przy załadowanym
matek - 16-04-2012, 11:49
jakie ciśnienie powinno być w oponach letnich 205/55/16 w kombi 2.0? dodam ze jeżdżę zazwyczaj w 2 osoby
Tomek - 16-04-2012, 12:01
arturj123, jeszcze dodam, że wszystko jest OK, pod warunkiem, że masz odpowiednie ET, ja mam seryjne Avancowe felgi
arturj123 - 16-04-2012, 12:04
Moje ET 40
2pac - 16-04-2012, 17:09
podejrzewam, że Ci co niezauważają wielkiej różnicy w spalaniu, przyspieszeniu i niemają wrażenia, że po zmianie z 195/60R15 na 225/50R16 (lub zbliżonej różnicy) przy okazji ktos podmienił im zawieszenie na twardsze... mają poprostu dobre opony
w chińskich z indeksem W zamiast oplotu stalowego jest chyba rdzeń stalowy...
spown - 16-04-2012, 18:55
Szafiq napisał/a: | różnicę w przyspieszeniu zdecydowanie czuć po zmianie z zimówek 195R15 na letnie 215R17
nie mówiąc już o 225 |
Dokładnie mam takie same odczucia, szczególnie po wyjechaniu pierwszy raz po założeniu letnich
m6riano - 16-04-2012, 19:16
Zhan napisał/a: | Z tym spalaniem to zmierzyłeś czy to na prawdę tylko subiektywne odczucie? |
zmiana u mnie z 205/60r15 na 205/55r16 to ok 0,5do1litra lpg więcej...
[ Dodano: 16-04-2012, 19:19 ]
matek napisał/a: | jakie ciśnienie powinno być w oponach letnich 205/55/16 w kombi 2.0? dodam ze jeżdżę zazwyczaj w 2 osoby |
identyczny setup w lato..
przód-2,2-2,5
tył-2,2-2,4(w zależności od obciążenia)
xor - 16-04-2012, 19:30
No bez jaj, M6riano, właśnie sugerujesz, że u Ciebie zwiększonemu spalaniu winne są większe felgi...
Winna jest różnica jakości opon.
Tomek - 16-04-2012, 19:36
xor napisał/a: | No bez jaj, M6riano, właśnie sugerujesz, że u Ciebie zwiększonemu spalaniu winne są większe felgi...
Winna jest różnica jakości opon. |
dokładnie
+ fakt, że na tych 16-stkach robisz w rzeczywistosci wiecej km
Krzyzak - 16-04-2012, 22:41
dodam jeszcze od siebie, że mam opony 225 typu XL - czyli extra load, nośność jednej to prawie 700kg - barki są bardzo twarde i daje to dodatkowe walory przy pokonywaniu nierówności
xor - 16-04-2012, 23:08
Też mam XL, i to 215x45, czyli niższe, i wcale na komfort na 17 nie narzekam Jasne, trzeba uważać na dziury, ale jak dla mnie wcale nie jest diametralnie gorzej niż na 195x60x15. A i koła mam zawsze napompowane do 2.5
Krzyzak - 16-04-2012, 23:21
xor napisał/a: | mam zawsze napompowane do 2.5 | w tym roku zmniejszyłem do 2.2 (też miałem 2.5)
|
|
|