To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

fredfm - 04-07-2013, 13:17

Ja ostatnim czasem kupowałem poniższy zestaw rozrządu...
LINK

W opisie wyraźnie napisane rolki SKF, po rozpakowaniu piękne pudełka SKF .... a w środku KOYO Japan... i bądź tu mądry. Czy już nawet taka firma jak SKF bawi się w konfekcjonowanie towaru??

5eba - 04-07-2013, 17:24

No i ja tez postawilem auto na wymiane rozrzadu :( ,
co powiecie na taki zestaw:
- pasek geates
- napinacz hydr. INA
- rolki INA
- pompa wody JPN

Taki zestaw wyceniono mi na ok 750zl

INA podobno idzie na pierwszy montaż forda

Fragu - 04-07-2013, 20:02

A ja kupiłem i będę zakladal zestaw na pasku Conti :finga:
Hugo - 05-07-2013, 07:55

Fragu napisał/a:
A ja kupiłem i będę zakladal zestaw na pasku Conti
Też mam taki, montowany jeszcze w Niemczech.
Fragu - 05-07-2013, 08:28

Hugo, szumi, huczy, wyje, pruje sie, rozwarstwia itp? :mrgreen:
Hugo - 05-07-2013, 17:49

Fragu napisał/a:
Hugo, szumi, huczy, wyje, pruje sie, rozwarstwia itp?
Mam nadzieję, że nie :mrgreen:
5eba - 06-07-2013, 14:09

No i kupilem ciut inny zestaw:
pasek Gates
rolki SNR
napinacz INA
i pompa wody Oyodo NPW Japan
Wyszlo o 90zl wiecej ale pompa wody nie jest chinszczakiem przynajmniej

malina_drizzt - 10-07-2013, 16:32

Czy po zgaszeniu silnika na pasku może pojawić się luz kiedy auto stoi na biegu?
Czy pasek powinien być bezwzględnie zawsze napięty?
Jakiś czas temu zauważyłem, że po zgaszeniu pasek jest raz napięty raz ma luz ponad 1 cm-1,5 cm pod naciskiem palca.
Spanikowałem i wymieniłem cały komplet rozrządu z napinaczem prawie 10 tys. km wcześniej.
Mechanik śmiał się ze mnie i twierdzi, że to normalne i napinacz jest całkowicie sprawny.
Według mojej skromnej wiedzy, ale pewnie się mylę, napinacz tego typu nie powinien luzować paska do tego stopnia?

deejay - 10-07-2013, 23:52

malina_drizzt napisał/a:
Mechanik śmiał się ze mnie i twierdzi, że to normalne i napinacz jest całkowicie sprawny.
Według mojej skromnej wiedzy, ale pewnie się mylę, napinacz tego typu nie powinien luzować paska do tego stopnia?


Miał 100% racji :wink: Silnik po zgaszeniu nie zawsze robi tylko ruchy w tym samym kierunku , zdarza sie ze zachowuje sie jak wahadło i potrafi "odbic " i zrobić ruch zwrotny , dlatego pasek sie luzuje . Za wszystkim stoi stopień sprężania .

malina_drizzt - 11-07-2013, 10:14

deejay napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
Mechanik śmiał się ze mnie i twierdzi, że to normalne i napinacz jest całkowicie sprawny.
Według mojej skromnej wiedzy, ale pewnie się mylę, napinacz tego typu nie powinien luzować paska do tego stopnia?


Miał 100% racji :wink: Silnik po zgaszeniu nie zawsze robi tylko ruchy w tym samym kierunku , zdarza sie ze zachowuje sie jak wahadło i potrafi "odbic " i zrobić ruch zwrotny , dlatego pasek sie luzuje . Za wszystkim stoi stopień sprężania .


Czyli się myliłem.
Ale aż taki luz, że można zdjąć pasek. :shock:

adt81 - 12-07-2013, 19:20

A mnie dzisiaj spotkała przykra niespodzianka z rozrządem - przy okazji wizyty w warsztacie nie związanej z rozrządem okazało się że olej leje się niemal ciurkiem spod auta a jeszcze rano w garażu było suchutko. Okazało się, że wypierdziało i to dosłownie uszczelniacz wałka od strony chłodnicy bo wystaje prawie na całej szerokości na wałku - nie wiem jak to się stało i nie wiem jak wygląda jeszcze ten od kabiny bo jutro będę rozbierał. Uszczelniacze niby wymieniane przy okazji robienia rozrządu na CORTECO i wytrzymały 20tyś ale dziwi mnie to jak go wywaliło - zdjęcie poniżej.
Kupiłem już uszczelniacze a jutro mam mieć pasek bo na pewno trzeba go teraz zmienić - producent SUN i pakowane przez jakąś firmę krzak za 190zł (teraz też mam SUN). Pytanie tylko czy przy wymianie uszczelniaczy muszę ściągać pokrywy zaworów i jak ściągnąć koła pasowe wałków ?

Uszczelniacz

fj_mike - 12-07-2013, 19:49

adt81 napisał/a:
Pytanie tylko czy przy wymianie uszczelniaczy muszę ściągać pokrywy zaworów

Nie.

adt81 napisał/a:
jak ściągnąć koła pasowe wałków ?

Odkręcić :wink:

adt81 - 12-07-2013, 20:02

fj_mike napisał/a:
Odkręcić


No tak to dużo wyjaśnia :P - ale to koło trzeba wcześniej zablokować bo będzie się kręcić razem ze śrubą ? Od razu pewnie wymienię uszczelniacz wału korbowego bo nie mam zamiaru rozbierać tego kolejny raz.

fj_mike - 12-07-2013, 20:05

adt81 napisał/a:
ale to koło trzeba wcześniej zablokować bo będzie się kręcić razem ze śrubą ?

Oczywiście, poluzuj śrubę przed zdjęciem paska :wink:

adt81 - 12-07-2013, 20:11

No teraz to już oświecenie - podziękował :P

[ Dodano: 15-07-2013, 07:45 ]
Uszczelniacze wymienione wraz z nowym paskiem - okazało się że te barany co robiły dwa lata temu rozrząd nie wymieniły uszczelniaczy (stare twarde jak skała) bo się nie chciało odkręcić dwóch śrub - a dałem w komplecie z częściami. Krew mnie zalewa na coś takiego bo miałem do nich zaufanie i jeszcze nawet pytali przez telefon czy ruszać bo stare nie lały. Przez uszczelniacze za 60 zł musiałem jeszcze ekstra 200 zł na pasek wydać - przez długi czas mnie tam nie zobaczą bo teraz jakbym tam pojechał to mógłbym tego żałować :-) .
Z tego miejsca chciałbym jeszcze raz podziękować koledze Kamil_Ziomek za nieocenioną pomoc i chęć jechania taki kawał drogi w sobotę - dzięki Ci za pomoc bo sam na pewno nie dałbym rady.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group