To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Bzyk_R1 - 04-09-2020, 15:17



Dawno temu będąc w odwiedzinach u staszq2 zakosiłem mu lewy przedni boczek drzwi (od kierowcy) ponieważ mój carbon z podłokietnika schodził w kilku miejscach (prawdopodobnie zamiłowanie do wożenia kluczyków przez poprzedniego właściciela w tym miejscu). W dodatku miałem strasznie irytujący guzik od blokowania otwierania szyb. Wpadał w rezonans i wydawał bardzo nieprzyjemny dźwięk. Przy słuchaniu głośnej muzyki, każdy audiofil padł by na zawał.

Dzisiaj wreszcie po kilku(nastu?) miesiącach przerzuciłem boczki. Nastała cisza, carbon jest w ekstra stanie ale coś jeszcze się wydarzyło...

Przy demontażu okazało się że moduł sterowania szybami ma inny numer niż mój wcześniejszy. Myślę sobie to nic zakładam i będzie. Okazało się że Outlander dostał nową funkcję, każda z szyb ma dwustopniową regulację :mrgreen: wcześniej tylko szyba kierowcy miała funkcję domykania po przytrzymaniu przycisku. Teraz wszystkie 4 szyby mają ten bajer. Udało się niesamowicie a człowiek uczy się całe życie 8)

tościk - 04-09-2020, 18:24

Bzyk_R1 napisał/a:
Okazało się że Outlander dostał nową funkcję, każda z szyb ma dwustopniową regulację :mrgreen: wcześniej tylko szyba kierowcy miała funkcję domykania po przytrzymaniu przycisku. Teraz wszystkie 4 szyby mają ten bajer. Udało się niesamowicie a człowiek uczy się całe życie 8)

O patrz...to miałeś wyjątkowe auto. U mnie wszystkie 4 śmigają z panelu kierowcy. I nie trzeba trzymać, tylko mocniej zaciągnąć / popchnąć guzik i idzie samo.

Bizi78 - 04-09-2020, 19:55

Krzysiu, a może trzeba było przeprowadzić naukę szyb jak w innych miśkach :| .
Bzyk_R1 - 04-09-2020, 20:01

Bizi78, a jak to się robi? Przez 4 lata nie działały, akumulator był odpinany dziesiątki razy, a tutaj wystarczyło wpiąć wtyczkę do innego modułu i działa?
Rafik83 - 04-09-2020, 20:03

Bizi78 napisał/a:
Krzysiu, a może trzeba było przeprowadzić naukę szyb jak w innych miśkach :| .

Tez mi się tak wydaję bo ja też mam te funkcję i po odłączeniu akumulatora trzeba mu przypomnieć jak to ma być.

Bizi78 - 04-09-2020, 20:19

Bzyk_R1 napisał/a:
a jak to się robi?

Opis MitsuManiaka 8) .
http://mojspacestar.blogs...gramowanie.html

Bzyk_R1 - 13-09-2020, 21:11



75.000km u mnie.
73.000km na LPG
73.000km po chiptuningu
25.000km na Brembo
6.000km na drugim rozrządzie
8.000km od wymiany oleju
Setki holowań przyczep
4 lata i 1 miesiąc w Pińczowie.

Niesamowite auto!

Rafik83 - 13-09-2020, 22:17

Bzyk_R1 napisał/a:
Obrazek

75.000km u mnie.
73.000km na LPG
73.000km po chiptuningu
25.000km na Brembo
6.000km na drugim rozrządzie
8.000km od wymiany oleju
Setki holowań przyczep
4 lata i 1 miesiąc w Pińczowie.

Niesamowite auto!

Bajka brakuję tylko żeby ta wskazówka była na 220 a nie 100 :D

Bzyk_R1 - 19-09-2020, 20:45



Nigdy nie byłem fanem tych dildosowych gałek, niestety kilkadziesiąt tysięcy kilometrów temu kupiłem nową gałkę z ASXa, myślałem że temat zamknięty na lata. Albo moje dłonie są zbyt szorstkie albo jakość wykonania kuleje. Gałka z ASXa wygląda jakby miała 500.000km przebiegu a nie 10% tego.

Postanowiłem zamówić gałkę Ralliart od majfrendów, wersja ala carbon, zobaczymy ile wytrzyma. Trzeba przyznać że biegi wrzuca się lepiej i pewnej. Dobrze leży w dłoni. Jeździmy obserwujemy.

Krzyzak - 19-09-2020, 21:01

Bzyk_R1 napisał/a:
zamówić gałkę Ralliart od majfrendów
Hindusi przejęli rynek od Chin?
Fighter001 - 20-09-2020, 13:32

Dają do tej gałki naklejkę z rozpiską biegów? Jak wygląda na żywo? Bo na zdjęciach to słabo a te białe albo czarne to już dramat.
Bzyk_R1 - 20-09-2020, 18:51

Krzyzak napisał/a:
Hindusi przejęli rynek od Chin?


My tak wszystkich nazywamy z dalekiego wschodu.

Cytat:
Dają do tej gałki naklejkę z rozpiską biegów? Jak wygląda na żywo? Bo na zdjęciach to słabo a te białe albo czarne to już dramat.


Na tej aukcji gdzie kupiłem nie dawali naklejki, i dobrze bo mi nie potrzebne. Na żywo wygląda ok, wydawało mi się że będzie większa ale po kilkuset kilometrach się przyzwyczaiłem, jest mniejsza od fabrycznej. Również flaga ralliart miała być czerwono pomarańczowa a zamiast tego drugiego jest żółty. Co do jakości nadruku to zobaczymy. Znajomy ma już długo i trzyma dobrze.

HUGIO - 20-09-2020, 19:22

To jest plastik-fantastik, czy jakieś amelinium z hydrografiką?
Bzyk_R1 - 07-10-2020, 21:32

HUGIO, to jest plastikowa gałka.

SWAP NA BREMBO Z TYŁU

Przyszedł czas na zmianę tylnych hebli na coś sprawniejszego. Jak pisałem wcześniej chciałem zaciski dwutłoczkowe ale nie za kosmiczną cenę tych z EVO 7-9. Poza tym znalezienie takich jest bardzo trudne bo rzadko trafiają się używane. Tak trafiłem na zaciski z Mercedesa ML W163 które można dorwać poniżej 200zł za komplet. Ogólnie modyfikując tył w O1T mieliśmy takie opcje:
-kupić zwrotnice/półosie/zaciski z EVO i mieć 300/22mm z tyłu za jakieś 5000zł :shock:
-kupić zaciski z EVO i przespawać ucho w zwrotnicy O1T i mieć 300/22mm za jakieś 2000zł
-zamówić zestaw wg projektu Jacka z Motoweldu na zacisku Mercedesa ML z tarczą 300/22mm za...mniejszą kaskę. Wybrałem opcję numer 3 a poniżej efekty mojej koncepcji z pracą Jacka:




Na powyższych zdjęciach widzicie kompletny setup takiego swapu. Nie będę się rozpisywał szczegółowo na temat każdego elementu i jego wymiarów bo jest tego sporo, a jeżeli ktoś chce to kompletne zestawy będą dostępne w wiadomym miejscu. Wybrałem nierdzewiejące tarcze Textar 300/22 z EVO 7-9 oraz klocki ferodo.

Średnica bębna w EVO i O1T jest ta sama więc wszystkie elementy układu hamulca postojowego zostają bez zmian.

Na zdjęciach możecie zobaczyć też carbonowy dekiel/pokrywę świec zapłonowych która wreszcie zagości pod moją maską. Zawsze chciałem ten dodatek do czerwonej pokrywy zaworów.

Zaciski zostaną jeszcze pomalowane na kolor husqvarna i oklejone odpowiedniim logiem :wink: przewody hamulcowe z Outlandera pasują do zacisku Mercedesa. Nie wiem jeszcze jak z długością czy dostaną gdyż zaciski MLa mają mocowanie z boku a nie u góry jak O1T, ale w razie potrzeby wkręci się kątowy łącznik. Do tego warto zamówić osłony tarcz hamulcowych z...VW Tourana za śmieszne pieniądze i po lekkich modyfikacjach będą pasować i ładnie osłaniać nowe duże tarcze.

Z racji tego że tutaj na forum nie handlujemy wszelkie pytania o taki setup proszę kierować w wiadomościach prywatnych do Jacka lub do mnie. Możecie go łatwo namierzyć tutaj na forum w temacie Outlander Turbo + lub w Internecie na stronie Motoweld.pl.
Mam nadzieję że projekt się podoba. Zmiana z tarczy z 262/10 na 300/22 i konkretny zacisk przyniesie na pewno pożądany efekt. Wkrótce relacja z montażu tego zestawu u mnie. To będzie pierwszy Outlander na takim heblu.

Za parę lat w sklepie motoryzacyjnym:

-poproszę zestaw hamulców do mojego auta...
-Outlander Turbo?
-chwileczkę...poproszę:
Tarcze kia optima przód
Klocki BMW e38 przód
tarcze EVO 7-9 tył
Klocki Mercedes ML tyl :mrgreen:

Yyy...okej...

Rafik83 - 08-10-2020, 07:03

Świetna robota naprawdę chłopaki jak wy coś zrobicie no nie ma ....a we wsi :D
Czekam na ciąg dalszy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group