To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Marecki Galant Avance 2002r

Krzyzak - 19-01-2021, 08:29

u mnie padł na 1 cylindrze, kupiłem cała listwę z 6-ma za 50zł i podmieniłem na pierwszy z brzegu - wszystko bangla dalej
Marcino - 19-01-2021, 11:38

Mówie jezdzić na LPG to nic się nie popsuje...:)
Krzyzak - 19-01-2021, 11:44

Ty - ale to było tuż po instalacji instalacji :) - jeszcze byłem wtedy u ciebie, pamiętasz? przy okazji wymiany urwałem kabelek wtrysku od 5 cylindra...
Hugo - 19-01-2021, 16:58

Czyli licencja bosza, to pół biedy :mrgreen:
Marcino - 19-01-2021, 23:41

Krzyzak napisał/a:
Ty - ale to było tuż po instalacji instalacji :) - jeszcze byłem wtedy u ciebie, pamiętasz? przy okazji wymiany urwałem kabelek wtrysku od 5 cylindra...

Aaaa wtedy z tym filterkiem ...

MichciuGT - 21-01-2021, 21:23

Przebieg 187700km
Wymieniony rozrząd, w tym:
pasek, dwie rolki, napinacz, pompa wody, uszczelniacze na wałkach i wale korbowym, płyn chłodniczy.

uszczelniacze na wałkach były za głęboko wbite i ten czarny był bardzo twardy przez co puszczał olej, mechanik też powiedział że te nowe uszczelniacze lepiej jak by miały gumę na całości po zewnątrz, bo przez to że w połowie były metalowe ciężko się wbijało.
płyn chłodniczy w sumie zleciał czarny, prawdopodobnie był różowy i ktoś dolał zielonego, pompa wody trochę już zaczynała puszczać (z tego co zobaczyłem złożona była na sylikon).

ciężko było się dostać do śruby pompy wody która jest zasłonięta łapą od klimatyzacji i wspomagania, został spuszczony czynnik (510g + 108ml oleju) i po złożeniu rozrządu na nowo uzupełniona klimatyzacja.

Hugo - 22-01-2021, 07:47

MichciuGT, nie trzeba spuszczać czynnika z klimatyzacji przy wymianie pompy wody. Wystarczy odkręcić mniejszy wentylator klimatyzacji, sprężarke od łapy silnika i odsunąć ją do chłodnicy. Chłodnicę osłonić kartonem by je nie uszkodzić. Sprężarka wisi na rurkach i wężach i jest OK.
Krzyzak - 22-01-2021, 08:22

Hugo napisał/a:
Wystarczy odkręcić mniejszy wentylator klimatyzacji, sprężarke od łapy silnika i odsunąć ją do chłodnicy.
ja wentylatora nie odkręcałem - ale za to pompę wspomagania i sprężarkę z całą łapą potem już tak :)
od lat tak robię

edit - w sensie układ klimy nadal pozostaje szczelny
BTW - manual pokazuje, że do operacji należy zdjąć chłodnicę

Marcino - 22-01-2021, 09:05

Krzyzak napisał/a:
ja wentylatora nie odkręcałem - ale za to pompę wspomagania i sprężarkę z całą łapą potem już tak
od lat tak robię

Tak samo robię

MichciuGT - 08-02-2021, 20:41

ok. 188200 km, w czwartek dobrałem się do tylnej głowicy, 3 popychacze miały wżery/ubytki od strony zaworu, wymieniłem na oryginały w bardzo dobrym stanie od Hugo, resztę wyczyściłem w nafcie, uszczelkę pokrywy zaworów dałem na masę victor reinz, wymieniłem świece na nowe - Denso IK20TT, niestety oryginalne gumy w fajkach od oleju spęczniały i przydałoby się wymienić komplet, na tą chwilę posmarowałem smarem silikonowym i jakoś weszło, do tego rurka od tylnej pokrywy zaworów do rury między przepustnicą a przepływomierzem pęka z dwóch stron i też przydało by się ją zmienić, zmieniłem też uszczelkę pod podstawą/chłodniczką filtra oleju, stara wychodziła w kawałkach. Do oleju przed rozbiórką dolałem 400ml nafty, tylna głowica była już całkiem ładnie umyta, jako nowy olej wjechał jeszcze raz Valvoline 5w30 4L, na początku po odpaleniu przestraszyłem się że popychacze klepią i coś kiepsko odpowietrzyłem, ale jak tylko silnik zaczynał nabierać temperatury to po lekkim przegazowaniu wyciszyły się.

Przyszły też wtryskiwacze po sprawdzeniu, 5 sztuk było uszkodzonych (te kupione z listwami wtryskowymi, poinformowałem sprzedawcę i część kasy dostałem z powrotem), reszta wydajnościowo i cewki ok, ale rozpylanie opisane jako słabe, nie chciałem już podmieniać ich bo raz że więcej roboty, a dwa podejrzewam że problemem u mnie może być lewe powietrze i brudny układ dolotowy, bardzo długo obroty po odpaleniu schodzą z 2000 obr., 650 obr/min jest dopiero po pełnym rozgrzaniu, a tak nawet po rozgrzaniu ponad 50 stopni nadal jest powyżej 1000 obr/min

Podsumowując:
- Nowe świece Denso IK20TT
- Nowe uszczelki, tylna pokrywa zaworów, pod kolektor dolotowy, pod podstawę filtra oleju
- 3 popychacze wymienione na oryginały w dobrym stanie
- Nowy olej Valvoline 5w30 + filtr filtrona

Hugo - 09-02-2021, 07:52

Kupiłeś 6 używanych oryginalnych wtryskiwaczy paliwa i 5 z nich było uszkodzonych?
MichciuGT - 09-02-2021, 14:51

Kupiłem dwie listwy wtryskowe z wtryskami, przy czym w jednej listwie brakowało 1sz, czyli kupiłem 11 szt., 4 szt. ciekły, a jeden miał uszkodzoną cewkę
MichciuGT - 22-02-2021, 16:34

188 400km, jako że jest cieplej i przejechałem kawałek to zmieniłem olej w skrzyni biegów na valvoline 75w90, stary zlany do wiaderka był już ciemny, nieprzeźroczysty, ale nie czarny, nie miał opiłków i nie mienił się, było go ok. 2.1l, nowego oleju wlałem ok. 2,2L.

Silnik niestety nie jest idealnie szczelny i pojawia się olej na śrubach kolektora wydechowego, zarówno z przodu i tyłu, przy samych pokrywach zaworów jest sucho.
Przy okazji wymiany oleju w skrzyni chciałem poprawić gumę stabilizatora przednią lewą, bo była krzywo włożona, niestety jedna śruba się zapiekła, albo była zbyt mocno dokręcona i urwałem ją :/.
Mam kupione dwa wahacze proste firmy 555, tylko chcę jeszcze dokupić nowe śruby które skręca się wahacz z amortyzatorem i z sankami.

Krzyzak - 23-02-2021, 07:51

MichciuGT napisał/a:
urwałem ją :/
masz sanki stalowe czy alu? - przy alu udało mi się zerwać śrubę
MichciuGT - 23-02-2021, 15:55

alu, wydawałoby mi się że alu jest lepsze bo lżejsze od stali, ale gwinty są udręką w tym przypadku, spróbuje rozwiercić mniejszym wiertłem i użyć wykrętaka do śrub


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group