[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia
mar111cin - 07-09-2010, 15:40
sorx nie napisałem że z podkładkami chodzi o tył, a z tulejami o przód.
właśnie widziałem galanta podniesionego i faktycznie teraz mam jakby dwie inne tuleje z przodu :/ tak jak na tym zdjęciu co wyżej popisałem, stary wahacz ma przesunięcie na tych śrubach, nowy ma je w lini prostej ;/ kurde... chyba będę musiał zamówić nowy na drugą strone żeby były takie same
eddi1977 - 07-09-2010, 17:45
sampler napisał/a: | a jakie masz kąty pochylenia koł z przodu? |
Poproszę inny zestaw pytań
mar111cin - 08-09-2010, 15:54
no i siedziałem dzisiaj kilka godzin pod autem, mierząc wszystko co się tylko da. zauważyłem że stabilizator jest troche dogięty do auta, mogło by przez to ściągać ?
mierząc mocowania wahaczy wszystkie wartości się zgadzają z obu stron.
natomiast nowy wahacz tak jak myślałem ma przesunięte mocowanie do nadwozia o jakieś 5mm, chyba musze kupić dwa nowe wahacze na lewą strone i wtedy z założenia chociaż będą równe z obu stron.
do tego wyszło mi że osie są nierówno rozstawione o jakieś 2-3mm
lewa strona 2646mm
prawa strona 2644mm
z tym że pamiętam że przedkolizją też osie nie były równo rozstawione, a mimo to auta nie ciągneło...
eddi1977 - 10-09-2010, 20:47
Znalazłem.Mocowanie lewego górnego wahacza,przednie.Jest tam taki sworzeń pionowy czy jak to nazwać,jest skrzywiony i mocowanie wahacza przesunięte jest do środka czyli w prawo.
Widać skrzywienie po odległości od ściany kielicha.
mar111cin - 13-09-2010, 10:27
jeżeli jest tak jak mówisz, to powinieneś mieć niewłaściwy kąt pochylenia koła. (tak by z tego wynikało) masz wydruk jakiś z geometrii? jak Ci wyszły kąty ?
u siebie powoli zaczynam obstawiać, że ściąga przez kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który się różni o ponad jeden stopień względem koła lewego a prawego :/
eddi1977 - 15-09-2010, 15:51
Nie mam wydruku,nie wiem jakie mam kąty. Pytałem po ustawieniu to facet mówił że z jednej strony trochę trzeba było przestawić. Od tego czasu jest trochę lepiej ale nie to co kiedyś.
Nie znam się na ustawianiu zbieżności ale jeżeli chodzi tam o ustawianie osi koła do jezdni to może zostało ustawione ale to skrzywienie powoduje że koło skręca w prawo.
Sprawdzałem jeszcze w weekend. Ewidentne skrzywienie. Planuję zregenerować górne wahacze,wtedy będzie można się tym zająć,wyprostować ten sworzeń.
mar111cin - 15-09-2010, 18:13
ale ten górny sworzeń przesunął Ci się w którąś strone ? do środka auta/ na zewnątrz, czy też do przodu albo do tyłu ?
Hugo - 15-09-2010, 19:26
mar111cin napisał/a: | ale ten górny sworzeń przesunął Ci się w którąś strone ? do środka auta/ na zewnątrz, czy też do przodu albo do tyłu ? | Górny sworzeń jest tak montowany, że tylko przy jego nienaturalnym zużyciu (krawężnik itp.) może dostać sporego luzu (prawdopodobnie pęka miseczka wewnątrz) i wtedy będzie latał przód-tył i prawo-lewo. Przekonałem się o tym niestety...
eddi1977 - 17-09-2010, 16:43
mar111cin napisał/a: | ale ten górny sworzeń przesunął Ci się w którąś strone ? do środka auta/ na zewnątrz, czy też do przodu albo do tyłu ? |
Jest zgięta śruba która trzyma ucho wahacza przez co przednie mocowanie wahacza górnego przesunięte jest do środka,w prawo czyli cały wahacz (sworzeń) jest przesunięty w prawo i lekko do przodu.
Pisałem wcześniej że miałem przygodę małą i od tego czasu mi ściąga.
Owa śruba jest skrzywiona ale i osadzenie trochę ucierpiało.
Wyciąga się ją odkręcając nakrętkę na kielichu niedaleko puszki z bezpiecznikami (17) po uprzednim odkręceniu wahacza z tego co widać.
mar111cin - 17-09-2010, 20:58
jak dla mnie, wydaje mi się że tym sposobem wyprostowałeś kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, dlatego ściąga auto. racjonalnie powinno ściągać na tą stronę, z której masz to uszkodzenie.
michal7777 - 30-11-2010, 18:54
koledzy ja sie tak podlacze do tematu, mam caly przod zrobiony na perfekt lacznie z tulejami poliuretanowymi, zrobilem zbieznosc ale nie dotykalem tylu, jest to mozliwe ze przez tyl autko mi skacze dziwnie na lewo i prawo? prawe tylnie kolo ma kiepska zbieznosc, nie wiem nie znam sie na tym za bardzo ale az taki wplyw by mialo? aha i jeszcze najwazniejsze, chce zmienic tuleje z tylu na poli i dlatego to pytanie, gdzie kupic sruby ktorymi reguluje sie zbieznosc i ile ich jest bo mi sie wydaje ze jedna na strone chyba ze jeszcze jedna od katow ale do tego jeszcze nie doszlem, musze je wykrecic bo bede zmienial tuleje a napewno sie pourywaja a nie chce zeby autko stalo
robertdg - 30-11-2010, 19:17
Same śruby dostępnę są na allegro i w serwisie Mitsubishi
eddi1977 - 26-12-2010, 23:17
Witam.Chciałbym sprostować.Snułem teorie ale jak mi przy zmianie opon wyważyli koła sytuacja się znacznie poprawiła.Dodam że felga która jest po prawej stronie z tyłu jest stuknięta i dobrze by było ją wymienić bo prostowanie chyba nie ma sensu.
fergul11 - 19-01-2011, 00:59
http://www.tkurylo.republ...nik/k/index.htm
pod tym linkiem znajdziecie objaśnienia nazewnictwa geometrii kół + obrazki (i wiele wiele innych terminologii związanych z autem), gdyż odnoszę wrażenie że nie wszyscy (ja też ) wiedzą które kąty gdzie są i za co odpowiadają .
adt81 - 26-01-2011, 19:19
Ja dzisiaj byłem sprawdzić geometrię w związku z uciążliwym "myszkowaniem" tyłu na dziurach i śliskiej nawierzchni. Po sprawdzeniu lewy tył 1 stopień różnicy. Pytam czy to dużo a mechanik że bardzo dużo. Mówię no to spoko tylko po ciągłym czytaniu na forum jak to ciężko ruszyć te mimośrody w belce z tyłu, że raczej ich nie ruszy - mechanik powiedział tylko cytuję "co k...a nie ruszy jak ruszy" i ruszyło . Ustawili i za wcześnie żeby jeszcze na 100% potwierdzić bo warunki drogowe są całkiem ok ale po najechaniu na dziurę czuć zauważalną różnicę - nie znosi tyłu a i starałem się poszukać na drodze trochę lodu i mam wrażenie że jest ok. Poczekam aż troszkę śniegu spadnie ale różnica 1 stopnia chyba swoje robi. W załączniku skan wydruku z pomiaru - nie zwracajcie uwagi na datę bo nie ustawili w kompie .
|
|
|