To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Zhan - 12-02-2010, 23:34

jkrzysztof80, wyglada ladnie a jak z czytelnoscia wyswietlacza w sloneczny dzien?
jkrzysztof80 - 12-02-2010, 23:54

Zhan, jak przyświeciło też było bardzo dobrze. Jak zaświeci znowu to pstryknę fotki i wrzucę.
Zhan - 07-03-2010, 23:17

Tak sie troche ostatnio zastanawialem nad skonstruowaniem komputerka... W zasadzie interesuje mnie tylko spalanie LPG, czy sadzicie, ze gdyby brac sygnaly bezposrednio z wtryskiwaczy gazowych oraz z czujnika cisnienia gazu daloby sie uzyskac precyzyjne pomiary?
jkrzysztof80 - 09-03-2010, 18:31

Zhan, komputerek i tak musisz skalibrować więc dokładność pomiarów zależy od dokładności kalibracji
Zhan - 09-03-2010, 22:27

No tak ale o ile dokladniejsza to bedzie kalibracja... na spalanie gazu zasadniczy wplyw maja tylko dwa czynniki, cisnienie oraz czas otwarcia wtryskow i obydwie wartosci mozemy mierzyc podlaczajac sie do czujnikow od instalacji LPG. W zasadzie mozna tez wykorzystac czujnik podcisnienia w dolocie i sprobowac przelozyc to jakos na precyzyjniejszy pomiar zuzycia rowniez benzyny.
Orientuje sie ktos jak sa sterowane wtryskiwacze benzynowe, w sensie czy wszystkie otwieraja sie na ten sam czas w jednym cyklu?

jkrzysztof80 - 10-03-2010, 00:23

Z tego co wiem to ten komputerek zlicza tylko impulsy z wtryskiwaczy i impulsy przebytej odległości, więc jeśli chcesz coś zmieniać to wydaje mi się że będziesz musiał go zmodyfikować programowo i pewnie sprzętowo również. Zajrzyj tu http://www.nestor-electronic.pl/forum/index.php może chłopaki coś więcej powiedzą.
Zhan - 11-03-2010, 08:58

jkrzysztof80, przeciez napisalem, ze mysle o wlasnej konstrukcji :) komp nestora jest fajny bo uniwersalny a ja chce urzadzenie, ktore bedzie w 100% dopasowane do mnie i do galanta
anwi - 26-03-2010, 14:26

Zhan napisał/a:
No tak ale o ile dokladniejsza to bedzie kalibracja... na spalanie gazu zasadniczy wplyw maja tylko dwa czynniki, cisnienie oraz czas otwarcia wtryskow i obydwie wartosci mozemy mierzyc podlaczajac sie do czujnikow od instalacji LPG. W zasadzie mozna tez wykorzystac czujnik podcisnienia w dolocie i sprobowac przelozyc to jakos na precyzyjniejszy pomiar zuzycia rowniez benzyny.
Orientuje sie ktos jak sa sterowane wtryskiwacze benzynowe, w sensie czy wszystkie otwieraja sie na ten sam czas w jednym cyklu?



nie wiem czy jest potrzeba takiej ingerencji i robienie sobie roboty z pisaniem programu i podpinaniem np czujnika cis LPG (domyślam się ze wtedy była by to najdokładniejsza metoda ale czy warto??) wolał bym ten czas poświecić na realizacje innych funkcji np przysłowiowego zegarka w aucie, przy odpowiedniej kalibracji kompa myślę ze margines błędu będzie minimalny,
a wiec czy warto??

milo - 23-04-2011, 10:26

Odświeżę temat zastanawiam się nad założeniem komputera pokładowego do diesla podobno da się, może ktoś ma w dieslu :?:
Owczar - 23-04-2011, 14:42

Z tego co wiem to nikt nie ma, ale potrzebny bedzie soft z odwrotnym zliczaniem impulsow podlaczony do Solenoid timing control valve. Ja si przymierzaem, ale czasu brak :/
milo - 23-04-2011, 14:59

Impulsy są malejące czy rosnące jak sprawdzić ? tylko pod który przewód TCV się podpiąć ? na jednym jest około 5 v a na drugim około 14 v na zapalonym silniku
Owczar - 23-04-2011, 15:25

Nie pamietam dokladnie ktory, ale 5V z tego co pamietam jest zarezerwowane dla czujnikow. Zaworem pewnie steruje napięcie instalacji czyli 12-14V. Z tego co czytalem, to pod napieciem zawor jest zamkniety, a po zaniku napiecia sie otwiera. Stad wniosek, ze potrzebne bedzie odwrotne zliczanie impulsow, ale pewności nie mam. w ostatecznosci można wrzucić normalny wkład. Nie mam dostępu do kompa, bo bym zajrzał do service manuala. W dziale FUEL masz rozpiske i jest tam jak działa TCV.
milo - 23-04-2011, 15:32

Zmierzyłem diodą na przewodzie gdzie jest około 5 V na wolnych obrotach dioda mruga przy dodaniu gazu częstotliwość zwiększa się , impulsy są rosnące czyli zestaw będzie teoretycznie działał
Owczar - 23-04-2011, 15:38

Tak, tylko ze on mierzy czas impulsu, a nie czesstotliwosc. Potem na podstawie sumy wszystkich czasow ustala przeplyw paliwa w jednostce czasu. Na tym pinie gdzie jest 14V jest stale napiecie?
milo - 23-04-2011, 16:20

Owczar napisał/a:
Tak, tylko ze on mierzy czas impulsu, a nie czesstotliwosc. Potem na podstawie sumy wszystkich czasow ustala przeplyw paliwa w jednostce czasu. Na tym pinie gdzie jest 14V jest stale napiecie?
Przy wyższych obrotach CZAS impulsu będzie krótszy a przy niskich dłuższy, dobrze mówię .Na tym pinie gdzie jest 14 V napięcie jest stałe .Z tego co wyczytałem ze wzrostem obrotów impulsy powinny maleć .http://nestor-electronic....topic.php?t=908


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group