To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zwiększone SPALANIE

Tomizar - 06-01-2012, 20:50

Może zresetować komputer żeby sie ustawił . może to poprawi spalanie ?

[ Dodano: 06-01-2012, 20:53 ]
Tak CE mruga jednostajnie.

fj_mike - 06-01-2012, 20:57

Tomizar napisał/a:
Tak CE mruga jednostajnie.

Czyli błędów nie ma. Zaopatrz się lepiej w kabel.
Kabel prawdę Ci powie :wink:

Tomizar - 06-01-2012, 21:02

Chyba tak będzie najlepiej, ale jutro zrobie reset tak na wszelki wypadek. Może coś sie poprawi. Ale kabelek też kupie w koncu nie duży wydatek. Dzieki za pomoc :biggrin: .
komarsnk - 06-01-2012, 22:51

Tomizar napisał/a:
Może zresetować komputer żeby sie ustawił . może to poprawi spalanie ?

[ Dodano: 06-01-2012, 20:53 ]
Tak CE mruga jednostajnie.

Skoro nie ma błędów a dużo Ci pali to:
- w pierwszej kolejności sprawdź zaciski hamulcowe czy nie są zapieczone
- do sprawdzenia zbieżność i łożyska
- możliwe też, że lambda powoli umiera i jeszcze ECU nie zgłasza błędów ale sonda źle odczytuje.

Reset raczej nic tu nie da.
A napisz jeszcze czy masz LPG i czy chodzi o spalanie LGP czy Pb :rolleyes:

Tomizar - 06-01-2012, 23:31

Hamulce raczej sprawne niby po wymianie tarcz i klocków, po za tym nawet na małym zniesieniu stacza sie sam. Co do zbieżności to też bym odpuścił nie ściąga, łożyska raczej też bym darował nic nie szumi. Stawiałbym na sonde. Dodam że auto świeżo sprowadzone z niemiec w grudniu, jeszcze nie zagazowany.Także jeżdże na tylko na benzynie.
deejay - 06-01-2012, 23:37

Jezeli juz tak szukacie co jest powodem zbyt dużego spalania to podstawą bedzie weryfikacja świec zapłonowych , kolor mieszanki wiele wam powie czy jest ok. Jesli będą okopcone to wiadomo mieszanka bogata , jesli mają kolor "kawy z mlekiem" nazwijmy to tak :wink: lub będą bielsze to wszystko ok z silnikiem . Tylko jest jeden warunek , auto do sprawdzenia świec musi przejechac dystans ok 10 km . Jest jszcze jeden najprostszy sposób , stacja dignostyczna 20 zł... i kontrola składu mieszanki , po co sobie tak utrudniać życie :wink: .
Tomizar - 06-01-2012, 23:54

Czyli mam rozumieć że na rozgrzanym silniku ? Jeśli nie to jutro sprawdze. Dzisiaj zrobiłem rundke po mieście zrobiłem jakieś 16km jestem załamany tym spalaniem. Wskazówka tak dużo spadła przy normalnej jezdzie oczywiście a ruchu o tej porze niema. Powiedzmy że niecałe 3/4 kreski.

[ Dodano: 06-01-2012, 23:58 ]
no może 1/2 . Ale to i tak jest dużo za dużo.

Anonymous - 06-01-2012, 23:59

Tomizar, wskazówka w galancie nie spada równomiernie, przez pierwszą połowę skali rusza się opornie, potem leci bardzo szybciutko.
Tomizar - 07-01-2012, 17:23

Cytat:
Jezeli juz tak szukacie co jest powodem zbyt dużego spalania to podstawą bedzie weryfikacja świec zapłonowych , kolor mieszanki wiele wam powie czy jest ok. Jesli będą okopcone to wiadomo mieszanka bogata , jesli mają kolor "kawy z mlekiem" nazwijmy to tak lub będą bielsze to wszystko ok z silnikiem . Tylko jest jeden warunek , auto do sprawdzenia świec musi przejechac dystans ok 10 km . Jest jszcze jeden najprostszy sposób , stacja dignostyczna 20 zł... i kontrola składu mieszanki , po co sobie tak utrudniać życie .

Tylko gdzie są te świece? Sorry ale niemoge znalezc tych swiec ani kabli do świec. Czy są one pod wtryskami? Szczerze mówiąc niespotkałem sie z takim silnikiem a nie jedno auto miałem. 4g63

m6riano - 07-01-2012, 18:28


chyba wszystko jasne?;-)

Tomizar - 07-01-2012, 18:45

Żeczywiście że ja sie nie domyśliłem :oops:

[ Dodano: 07-01-2012, 18:50 ]
Ale moge sie wytłumaczyć że robiło sie ciemno i cewki mi zasłoniły dwie swiece :mrgreen:

[ Dodano: 08-01-2012, 14:13 ]
Wykręciłem jedną świece . Elektrody białe w koło sadza, gwint troszke zaolejony.

[ Dodano: 08-01-2012, 14:15 ]
Niewiem jak wstawić zdjęcie

Saqu - 08-01-2012, 20:56

a "wensze" od chłodnicy sprawdzałeś jak się nagrzewają, może termostat otwarty, i w gratisie czujnik temp od ecu przekłamuje i Ci łyka trochę ;)
Tomizar - 08-01-2012, 21:08

Też brałem taką opcje ale temperatura by spadała. Miałem tak w poprzednim galu. Na postoju trzymał temp. a w czasie jazdy spadała. Tylko wtedy temp. była poniżej zera.
Saqu - 08-01-2012, 23:14

sprawdzić węża np po 2.5km czy się nagrzewa to chyba nie problem, a zawsze to jakoś można będzie eliminować po kolei, czujnik od ecu można chyba omomierzem sprawdzić.
Tomizar - 12-01-2012, 21:06

Sprawdziłem węże po przejechaniu 3 km i jest ok dolny zimny górny ciepły także termostat jest ok. Jutro podłączam do kompa. Zobaczymy co wykaże , stawiam na sonde.

[ Dodano: 16-01-2012, 16:08 ]
Do kompa nieudało mi sie podłączyć. Być może mam za starego gala z 2000r. z tego co wyczytałem na forum. Podłączyłem kabelkiem Elm327. Jak sprawdzić sonde?

[ Dodano: 22-02-2012, 18:04 ]
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Po pierwszej próbie wymrugania błedów pomyliłem piny i zrobiłem zwarcie przez co zresetowałem komputer. Po prawidłowym podłączeniu pinów zero błędów. Po dłuższym czasie zapaliła mi sie kontrolka CE. Połączyłem znowy piny i wymugało kod 11 czyli sonda przednia, z tego co wyczytałem w manualu. Także jade wymiwniać sonde. I mam takie pytanie. Czy oponość ma znaczenie w sondzie? Na allegro widze tylko 4-6 omy ,czy można założyć taką zamiast 15,5 oma?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group