Forum ogólne - Opony na sezon letni
krzychu - 15-04-2010, 14:32
A jakaś alternatywa w może bardziej docenianej firmie?
[ Dodano: 15-04-2010, 14:35 ]
jaca71 napisał/a: | Unia Europejska do togo stopnia się dziwiła że nakazała wprowadzić odpowiednie oznaczenia na oponach od 2012 roku |
No to fajnie. Mi chodzi tylko o oznaczenia w zakresie jednego producenta. Samo kupienie klocków do samochodu EBC ma takie fajne wykresy które jak pylą, jak na temperaturę odporne, jak działają na zimno/ciepło... Patrzę na firmy od opon i sam marketingowy bełkot typu ta opona jest lepsza od poprzedniego modelu (nie w sensie innego tylko np. oferowanego 4 lata temu zero porównania do innych oferowanych modeli) pod względem mniejszego hałasu i odprowadzania wody. Patrzysz następny model i znowu marketingowy bełkot ta jest super i w ogóle każda nasz jest super. UE chyba chodzi o coś ustandaryzowanego ale to też się przyda.
cns80 - 15-04-2010, 14:48
krzychu napisał/a: | A jakaś alternatywa w może bardziej docenianej firmie? | Wczoraj założyłem sobie na przód Uniroyal RainExpert. Myślę że będą OK. Wcześniej zamówiłem Uniroyal Ralle, ale niestety ostanie sztuki jakie mieli były z 6-go tygodnia 2008 roku więc odesłałem i poprosiłem o RainExperta. Za mój dość nietypowy (przez co droższy) rozmiar 195/55R15 płaciłem po 303 zł za sztukę. Na profilu 60 są tańsze. Zupełnie nie rozumiem opinii w sieci że opona ma za miękki bok. Chyba do Kamaza Wulkanizator miał lekki problem żeby włożyć ją na felgę Przejechałem się szybciej po łukach i nie widzę żeby miała jakąkolwiek tendencję do uginania się na feldze.
krzychu napisał/a: | Coś czytałem o RainSportach jako rewelacja na głęboki deszcz, ale na suchym podobno tak sobie, | Na suchym i tak różnice w drogach hamowania opon zwykle są niewielkie (pomijając jakieś chińskie wynalazki). Za to na mokrym zobaczyłbyś różnicę. Podobnie z trzymaniem w zakrętach.
http://www.opony.com/opon...ainsport_2.html
Cena chyba Cię satysfakcjonuje.
krzychu - 15-04-2010, 15:49
cns80 napisał/a: | Zupełnie nie rozumiem opinii w sieci że opona ma za miękki bok. |
Ja to odczytałem na 2 sposoby:
- bok rozrywa się po wpadnięciu w dziurę (ktoś pisał że załatwił tak w sumie 5 opon).
- na winklach zdziera się bardziej zewnętrzny bok niż środek i wewnętrzna strona mam taki efekt teraz ale różnica jest może 0,5mm. Jak patrzę na bardziej performance to one mają na boku bardziej upakowany bieżnik niż na środku gdzie są duże kanały odprowadzające wodę.
krzychu napisał/a: | Cena chyba Cię satysfakcjonuje. |
Tak. Wstępnie mógł by to być jeden z typów. A jak z hałasem?
Anonymous - 15-04-2010, 16:42
cns80 napisał/a: | Zupełnie nie rozumiem opinii w sieci że opona ma za miękki bok |
a ile twoje auto wazy? do mojego sie nie nadaja jak i t1r.
Radowan - 15-04-2010, 16:46
O ile to pomoże, to tu:
http://www.opony.com/
na dole przy każdym modelu są procentowe wskaźniki, i są to raczej dane wielu użytkowników.
Może to coś pomoże.
Cytat: | le niestety ostanie sztuki jakie mieli były z 6-go tygodnia 2008 roku |
Mi człowiek w centrali Dunlopa powiedział, że mieszanka (opona) jest uważana za nową przez 5 lat od daty wyprodukowania, przy prawidłowym przechowywaniu. A całkowita trwałość liczy się na około 8 lat.
I jest to czas, kiedy opona nie traci swoich właściwości, a trzyma je na poziomie zadowalającym.
Za miękki bok opony ja uważam tendencję do uginania się w zakrętach i szybsze zużywanie się zewnętrznej części krawędzi.
Opona taka jest lżejsza (kto lata rowerem powinien wiedzieć co to jest skinwall), przez co dynamiczniej się prowadzi ale jest to okupione mniejszą wytrzymałością na uszkodzenia boków i większym ugięciem i podatnością.
Ja tak myślę.
A miękkość wcale nie wpływa na siłę z jaką wskakuje na felgę.
Ta siła zależy od średnicy opony i felgi i od pierścienia zbrojącego.
Jakbyś widział z jaką siłą moje wskakiwały na obręcze to byś się zdziwił.
Przychodzili mechanicy z warsztatu obok, bo huk był taki, że myśleli czy coś nie wybuchło
A opona normalnie zachowywała się na drodze.
cns80 - 16-04-2010, 09:53
krzychu napisał/a: | bok rozrywa się po wpadnięciu w dziurę (ktoś pisał że załatwił tak w sumie 5 opon). | Zdolniacha Mi się jeszcze nigdy to nie udało.
krzychu napisał/a: | na winklach zdziera się bardziej zewnętrzny bok niż środek i wewnętrzna strona mam taki efekt teraz ale różnica jest może 0,5mm. Jak patrzę na bardziej performance to one mają na boku bardziej upakowany bieżnik niż na środku gdzie są duże kanały odprowadzające wodę. | Chyba bardziej piszącemu chodziło o uginanie się i przechylanie opony na feldze. Może miał wyższy profil, bo przy niskim tego nie ma. A efekt ździerania boku zamiat środka wynika chyba bardziej ze zbyt niskiego ciśnienia.
Cytat: | Tak. Wstępnie mógł by to być jeden z typów. A jak z hałasem? | Na normalnym poziomie. Na pewno Ciszej od Klebera i Continentala ContiContact.
deenbe napisał/a: | a ile twoje auto wazy? | DMC 1730kg czyli jakieś 1300 kg na pusto.
Radowan napisał/a: | Mi człowiek w centrali Dunlopa powiedział, że mieszanka (opona) jest uważana za nową przez 5 lat od daty wyprodukowania, przy prawidłowym przechowywaniu. A całkowita trwałość liczy się na około 8 lat. | Znam ta teorię tylko że ja na tych oponach zamierzam pojeździć jakieś 5 lat, a dwa z nich minęły zanim opona została mi sprzedana. Dawali mi rabat na 286 zł za szt. ale to dla mnie mało. Za 240 bym je wziął. Moje 7 letnie Continentale są tak sparciałe że nawet do taczki bym ich nie założył więc teoria teorią, a rzeczywistość jest inna (
Radowan napisał/a: | Jakbyś widział z jaką siłą moje wskakiwały na obręcze to byś się zdziwił.
Przychodzili mechanicy z warsztatu obok, bo huk był taki, że myśleli czy coś nie wybuchło | Mi nie chodzi o moment kiedy opona wskakuje na felgę i jest ten huk tylko wcześniej jak wulkanizator za pomocą łyżki wkłada oponę na felgę. Musieli użyć dwóch łyżek A specjalnie przejechałem się po łukach żeby zobaczyć czy się ugina i nie ma tego efektu. Continentale zachowywały się jakby miały za chwilę spaść z felgi
Opny Uniroyal stosuję od wielu lat i mogę śmiało powiedzieć że poza modelem Rallye 680 to wszystkie inne, które miałem były rewelacyjne. 680 była przeciętna.
[ Dodano: 16-04-2010, 10:00 ]
deenbe, ty masz jakieś pół tony więcej, ale krzychu ma raptem niecałe 100 kg więcej.
Anonymous - 16-04-2010, 10:15
cns80, ja sie odnioslem do tylko do twojej wypowiedzi co do miekkiej scianki, z waga lancera mozna smialo smigac na takich oponkach.
Student - 16-04-2010, 23:34
Nie miałem 2 ale mam 1 i są rewelacyjne.
Uniroyal Rainsport 2 205/55R16 91 W
za cenę 251 zł
Nie ma sie co zastanawiać ,
Lepszej opony nie dostaniecie.
Barumy czy Daytona mogą sobie przy Reinach tylko poleżeć.
tommyc1 - 17-04-2010, 18:55
Ja drugi sezon śmigam na Toyo Proxes cf1-też dają radę .
Marcin-Krak - 20-04-2010, 10:31
Mam pytanko, ponieważ z Toyo okazało się że mam dostać 3 szt
A i i czy Toyo Cf1 jest warte uwagi
Co możecie powiedzieć o:
Dayton D210
Dunlop Sp Sport 01 - na Forum kilka osób chwaliło, jak na mokrym się sprawują, bo tu są zdania podzielone?
Firestone T2300
Fragu - 20-04-2010, 11:06
Dayton NIE
U mnie: na mokrym słabiutko, głośne (bardzo) i szybko się ścierają. Nie polecam.
Radowan - 20-04-2010, 11:48
Dunlop Sport SP01 używam drugi sezon.
I na suchym dobrze i na mokrym bardzo dobrze.
W zasadzie nawet przy jeździe w czasie ulewy, gdzie na drodze leżało 2cm wody, przy 70km/h auto było w pełni kontrolowalne.
Jak te zajeżdżę, to następne też kupię w tym modelu, chyba że wycofają.
krzychu - 20-04-2010, 12:18
Marcin-Krak napisał/a: |
A i i czy Toyo Cf1 jest warte uwagi
Co możecie powiedzieć o: |
Jeden kolega zapytany z forum (kupił do lancera) powiedział że je szybko oddał w rozliczeniu. Kupił jakiś Yokohamy tylko czekam jak mi odpisze jaki model.
Ogólnie z nim wymieniłem parę zdań i to co jest w Lancerze Yokohama Advan to górna półka i na pewno ten RainSport nie ma szans dorównać....
Na razie odpuszczam poszukiwania ale jak będę coś kupował to coś asymetrycznego i z mocnym zewnętrznym rantem jak Yokohama Advan Sport (szkoda że od 17 cali się zaczyna).
Widać wyraźnie że na zewnętrznej stronie ma więcej "miesa" a wewnętrzna więcej rowków.
Tak samo jakieś poważne opony od Toyo też w tym rozmiarze nie występują. Ogólnie 205/50/16 to bieda z dobrą opona większość kierunkowych a te szybciej się zedrą na rancie i do tego głośniejsze przeważnie... albo niskie modele asymetryczne które nie są polecane. Może coś się pokaże do przyszłego sezonu.
Z fajnych kierunkowych te Toyo T1R i Yokohama S.Drive wyglądają na godne sprawdzenia. ContiSportContact 2 wyglądają na fajne ale 2 opinie z czego jedna że gość załatwił te opony po wpadnięciu w dziurę
Będę musiał chyba wydać więcej niż 400zł na sztukę bo w tej cenie chyba nie kupię nic ciekawego co by dorównało temu co mam a te dociskam niekiedy do granicy na zakrętach.
Rafal_Szczecin - 20-04-2010, 12:56
krzychu napisał/a: | ContiSportContact 2 |
nie polecam , ujezdzalem 205/55/16, glosne, glosne , i do tego glosne, trzymanie do asfaltu umiarkowane, na mokrym wystarczajace do spokojnej jazdy,
krzychu - 20-04-2010, 13:04
Rafal_Szczecin napisał/a: | trzymanie do asfaltu umiarkowane, na mokrym wystarczajace do spokojnej jazdy, |
A co trzymało lepiej?
|
|
|