To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

m6riano - 19-04-2011, 23:47

Możesz kupic taki filtr:

i tyle oleju:

wilukce - 22-04-2011, 10:26

Mam taki pytanie do użytkowników automatów. U siebie zauważyłem ostatnio taki objaw. Jadąc 90km/b na biegu 4 tuż po zmianie biegu z 3 na 4 obroty to około 2500, po chwili obroty spadają do 2000 i tak zostają. Spadek ten jest bardzo szybki i wygląda jakby po prostu lekko zamknęła się przepustnica. Jadąc na 4, 90km/h obroty 2000 po lekkim kopnięciu w pedał gazu obroty wskakują na 2500 i wtedy powiedzmy przyspieszam. Nie zachodzi wtedy zmiana biegu z 4 na 3. Ciągle jest 4. Przynajmniej tak sądzę. To wina automatu czy linki od gazu czy może jeszcze czegoś innego ? Jak wygląda objaw ślizgającego się sprzęgła ?
Krzyzak - 22-04-2011, 11:32

nie no spox - to norma - sprzęgło czy jak tam zwał konwerter ma płynny zakres regulacji poprzez napełnianie olejem - jest deko inaczej niż w manualu
wiele razy miałem fajne objawy w stylu - obroty spadają, auto przyśpiesza :)

wilukce - 22-04-2011, 11:37

No to dobrze. Trochę się uspokoiłem :) Dzięki Krzyzak.
Hugo - 22-04-2011, 15:55

Krzyzak napisał/a:
wiele razy miałem fajne objawy w stylu - obroty spadają, auto przyśpiesza
Przy gwałtownym przyśpieszaniu szczególnie to czuć, prawda?
pompec - 27-04-2011, 15:32

dwa pytania:
1. Czy niski poziom oleju w skrzyni (nie wiadomo kiedy był wymieniany) to normalny objaw czy oznacza wycieki lub inną usterkę. Wiemy, że silnik potrafi "spalać" olej... a jak jest ze skrzynią.
2. Na "N" słychać lekki szum, który ustaje po wrzuceniu "D" lub "R". Co to może być?

menic - 27-04-2011, 17:41

Mam pytanie na baaardzo szybko. Wlasnie wyruszalem w trase, gdy "zawiesiła" mi sie skrzynia na 2 biegu. Rusza z 2, jezdzi na 2. Nie redukuje do 1, ani nie wrzuca na wyzsze. Drugi raz w zyciu mi sie cos takiego stało. Wczesniej sie samo naprawiło jak podskoczyłem na jakiejs hopce. Co to moze byc i jak to cholerstwo naprawic? Musze juz wyjezdzac, a nie mam pomysłu :(
wilukce - 27-04-2011, 18:46

Na szybko to możesz tylko odłączyć aku i zobaczyć czy pomoże.
m6riano - 27-04-2011, 20:02

Albo napisać na regionalnym czy może ktoś z twoich okolic ma automata i jakieś tam pojęcie o tym.
radek79 - 28-04-2011, 12:00

menic przy skrzyni są wtyczki z wiązkami elektrycznymi może któraś z nich zaśniedziała i nie łączy warto to sprawdzić
menic - 28-04-2011, 12:06

Podjechałem wczoraj do mechanika. Musiałem trochę poczekac (z 2 godziny) aż podłaczył mi komputer do samochodu i...? I nic. żadnego błedu, za to skrzynia się naprawiła i odzyskałem biegi :)
Obyło się bez jakiejkolwiek ingerencji.

Ma humory ten samochód... :evil:

radek79 - 28-04-2011, 12:07

Cytat:
1. Czy niski poziom oleju w skrzyni (nie wiadomo kiedy był wymieniany) to normalny objaw czy oznacza wycieki lub inną usterkę. Wiemy, że silnik potrafi "spalać" olej... a jak jest ze skrzynią.

napisz kiedy sprawdziłeś stan oleju na zimnym czy rozgrzanym aucie bo na rozgrzanym stan się podnosi do poziomu hot na bagnecie , i podrugie jak nie wiesz kiedy był mieniany to na twoim miejscu bym go wymienił na nowy , ja tak zrobiłem za raz po zakupie zalałem castrolem transmax z metodą dynamiczną opisaną na forum i skrzynia chodzi idealnie

pompec - 26-05-2011, 00:29

poprawcie mnie jeśli się mylę ale tak sobie myślę, że automat ma tę cechę, że jak się zdejmie nogę z gazu, to non stop hamuje silnikiem... pod tym względem jest oszczędniejszy od manuala, w którym siłą rzeczy są momenty jazdy z wciśniętym sprzęgłem lub na luzie... to taki idealny eco driving :P oczywiście wiem, że z innych względów jest bardziej paliwożerny... chociaż jak się okazuje w identycznym cyklu (190km na Podlasie, tam dwa razy 16km w tę i z powrotem do miasta (Bielsk Podlaski) + parę kilometrów po tym że, 190km do Wawy, reszta po Warszawie) spala mi praktycznie dokładnie tyle co EA2A :shock: na dziś zalałem 58,6 l, a przejechałem 582km (spalanie 10,07 l/100km)
mar111cin - 26-05-2011, 01:49

z moich obserwacji wynikało, że on prawie w ogóle nie "hamuje biegami". Tzn skąd te moje przypuszczenia? jeździłem kalibrując gaz, prawie nigdy czas wtrysku nie spadał do 0ms, zazwyczaj spadał do ok 2,3-2,7ms czyli tyle co na jałowych. (mówiąc inaczej to tak, jakbyś w manualu odpuszczał gaz i w tym samym momencie wciskał sprzęgło/wrzucał na luz)
Krzyzak - 26-05-2011, 06:39

mar111cin niestety jest bliżej prawdy - tzn. hamowanie silnikiem w automacie jest rzadkością, najczęściej po puszczeniu gazu jedzie się na czymś w rodzaju luzu
jeździłem sebringiem z kompem i skrzynią Mitsubishi i tam zejście spalania chwilowego do 0.00 wymagało dość długiej jazdy z puszczonym gazem
w Mitsu też widać, kiedy silnikiem hamuje - wzrastają wtedy obroty do ok. 1200 rpm



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group