Carisma - Techniczne - [1,8 GDI] Spalanie
rasiak1980 - 15-11-2008, 08:33
5,5l/100km na trasie przy 120 km/h, przy 145km/h i z czterema osobami na pokładzie 6,4l/100km. miasto z 4-ma osobami na pokładzie 10,1l/100km jadąc samemu 8,9 l/100km są to wskazania z komputera, ale niebawem podam wyliczone z tego czego mi w baku ubyło od poprzedniego tankowania, zawsze zapisuje na paragonie ze stacji ile przejechałem i zawsze tankuje do pełna na tej samej stacji. poza tym zauważyłem ze strasznie podskakuje zużycie jak grzeje silnik nawet do 12l/100km
Morfi - 15-11-2008, 09:26
rasiak1980, masz idealne spalanie . Kazdy silnik jak zimny to wiecej spali
mlun - 15-11-2008, 11:26
Zima idzie to i spalanie teraz wzrośnie .
kkriss - 20-11-2008, 15:30
A ja się zastanawiam czy moje spalanie jest ok. 1.8 GDI automat - Jeżeli jeżdżę tylko w Warszawie - trasy po ok 8 km w jedną strone to spalanie mam ok 12 l. Jeżeli trochę ruszę w trasę to ok 11 l. Teraz byłem trochę w trasie wychodzi mi że prawie 300 w Warszawie na krótkich trasach i 300 w trasie - komp pokazuje 10 l.
Czy to trochę nie za dużo - można to jakoś zmniejszyć?
Dodam, że staram się jeździć Eco - w trybie Eco GDI, oraz jak widzę czarwone światło dalej to noga z gazu, oraz zmiana biegów przy ok 2,5 tyś obrotów.
I jeszcze mały off top. w sprawie prędkości - jeżeli ktoś jeździ 90 km/h a inny 130 km/h i tego pierwszego nie przekonuje argumentacja o usypianiu to mam małą radę. Biorę pod uwagę, że dla obu ich prędkości są takie w jakich czują się komfortowo.
A więc ten pierwszy uważa, że ten co jeździ 130, ze względów bezpieczeństwa, powinien jeździć 90 km/h. Więc niech ten co jeździ 90 km/h zacznie jeździć 50 km/h przy pustej drodze - wtedy może zrozumie o co chodzi z tym zasypianiem.
Anonymous - 20-11-2008, 16:48
trasa Skoczów- Szczecin jedna osoba autostrada A-4 max. 140/h średnie spalanie liczone po zatankowaniu do pełna 5,9 droga powrotna ful obciążenie 6,6 l max prędkość 180/h czyli ok.
[ Dodano: 20-11-2008, 16:50 ]
dodam że trasa razem to 1544 km.
[ Dodano: 20-11-2008, 16:51 ]
trasa Skoczów- Szczecin jedna osoba autostrada A-4 max. 140/h średnie spalanie liczone po zatankowaniu do pełna 5,9 droga powrotna ful obciążenie 6,6 l max prędkość 180/h czyli ok.raze 1544 km.
[ Dodano: 20-11-2008, 16:52 ]
trasa Skoczów- Szczecin jedna osoba autostrada A-4 max. 140/h średnie spalanie liczone po zatankowaniu do pełna 5,9 droga powrotna ful obciążenie 6,6 l max prędkość 180/h czyli ok.raze 1544 km.
Moomin - 20-11-2008, 21:07
[quote="kkriss"] Cytat: | A ja się zastanawiam czy moje spalanie jest ok. 1.8 GDI automat - Jeżeli jeżdżę tylko w Warszawie - trasy po ok 8 km w jedną strone to spalanie mam ok 12 l. Jeżeli trochę ruszę w trasę to ok 11 l. Teraz byłem trochę w trasie wychodzi mi że prawie 300 w Warszawie na krótkich trasach i 300 w trasie - komp pokazuje 10 l.
Czy to trochę nie za dużo - można to jakoś zmniejszyć?
Dodam, że staram się jeździć Eco - w trybie Eco GDI, oraz jak widzę czarwone światło dalej to noga z gazu, oraz zmiana biegów przy ok 2,5 tyś obrotów. |
Jeżdże bardzo podobnie do Ciebie i spalanie mam takie samo. Musiałbyś przejechać sporo w trasie żeby zniwelować te 12 po mieście. Następnym razem proponuje wyzerować komputer przed wyjazdem w trasę, wtedy mniej więcej dowiesz się ile spala w trasie.
maciej76 - 04-12-2008, 08:31
Wysłany: 14-11-2008, 20:08
-------------------------------------------------------------------------------
Wyniki spalania mojej GDI manual, na podstawie wskazań komputera:
-Trasa Warszawa- Poznań(300km) a więc zróżnicowana- korki w mieście, autostrada, dwupasmówka, jednopasmówka. Prędkość do 160km/h. Średnia 7,7l
-Dojazd do pracy(6km) tj. odcinek w mieście 3x światła i fragment dwupasmówką. Średnia 9.7l. Czytając o osiągach w spalaniu przez niektórych forumowiczów. Zastanawiam się czy podjąć jakieś działania w kierunku zmniejszenia spalania
Po wypłacie zaleję do pełna. Wtedy sprawdzę spalanie rzeczywiste i porównam je ze wskazaniami z komputera
A więc wypłata była, to sprawdziłem. Zalany bak do pełna, licznik wyzerowany, średnie spalanie zresetowane i jazda. Po 100 km. Bak zalany do pełna na tej samej stacji, z tego samego dystrybutora. Weszło dokładnie 9.11 ltr. Wskazania komputera 9.1. Niesamowita precyzja Nie spodziewałem się takiej dokładności kompa.
Fabjan - 05-12-2008, 09:57
hehe... no to masz nieźle precyzyjną maszynkę
Mi komputer pokazuje spalanie 7,8 a po zalaniu do pełna na tym samym dystrybutorze po przejechaniu ponad 500 km wyszło, że spalił w rzeczywistości 10 litrów!
I teraz nie wiem czy to komp szaleje czy Lukoil kombinuje z licznikami na dystrybutorach
Anonymous - 05-12-2008, 11:11
krótka trasa 6,9
miasto do 11
w automacie więc nie mam za wiele do gadania
Anonymous - 09-12-2008, 10:47
Moja Cari w obecny okresie na trasie 10km do pracy, spala średnio 8,3 według wskazań kompa, w okresie od wiosny do jesieni spalanie wychodziło na tej samej trasie od 7,0 do 7,8/100.
Średnio po mieście jeżdżę 60km/h na trasie, (ok.5km, które mam do przejechania) w granicach 100. Na trasie z Berlina do Łodzi jadąc autostradą komp pokazał 5,5l/100km.
Do tej pory nie udało mi się tego powtórzyć na żadnej trasie w polsce, średnio wychodziło 6,7l/100km.
turek61 - 10-12-2008, 11:17
Średnie spalanie na wyświetlaczu na krótkich trasach, po mieście - Pb/LPG 9.4 l/100km.
W trasie przy śr. prędkości 110km/h 8,2/100 km.
Anonymous - 20-01-2009, 13:00
[1,8 GDI 2003r] A mój niestety pali aż 13l/100. Odcinki codzienne to 2-4 km. Sprawdzałem poprzez wlewanie pod korek.
Przeprowadziłem 2 testy i możecie w to nie uwierzyć ale tak jest (zalany po korek)
- test pierwszy: jazda po mieście bardzo agresywnie (oczywiście po rozgrzaniu silnika).
Spalanie 12,7l/100 (tyle zatankowałem po przejechaniu równej setki)
- test drugi(mniej przyjemny): jazda bardzo delikatna, przyspieszanie bez gwałtownego ruszania, obroty maks 2,9tys/min.
Spalanie 13,2l/100
??? A więc pytanie, co jest grane. Mój brat mechanik mówi, że nie zawsze delikatna jazda może dać pozytywne(niższe) wyniki.
Test oczywiście powtórzę, bo sam w to jeszcze nie wierze.
Tak na marginesie te 13 litrów to troszkę przerażające. Ja kupiłem to auto aby troszkę zaoszczędzić, a tu się okazuje, że pali więcej niż moje stare autko ( na forum było tyle pozytywnych opinii o tym spalaniu). Myślę, że te opinie trzeba mierzyć za każdym razem inną miarką hehe. Poza tym to powiem, że autko jest śliczne.
saphire - 20-01-2009, 14:18
Chyba żartujesz - jeździsz 2-3 km odcinki i CHCESZ ZAOSZCZĘDZIĆ???
Przecież po 3km silnik dopiero się nagrzewa w zimie więc cały ten dystans jedziesz "NA SSANIU" to jakim cudem chcesz w jakimkolwiek silniku coś tu zaoszczędzić no chyba że kupisz rower
Chcesz mieć tanio to kup coś z silniczkiem 600cm to może będziesz miał taniej
Duże silniki muszą palić choć byś nie wiem jak kombinował. Oszczędności masz tylko w trasie i to przy monotonnej jeździe.
Anonymous - 20-01-2009, 14:38
Czasami są większe odcinki. Ale i tak to faktycznie za mało. Nie mniej jednak, zanim ruszę, czekam ok 5 min żeby ssanie się wyłączyło. Obroty spadają wtedy do normalnych obrotów i ruszam w miasto. Koszalin to niewielkie miasto i tu przydałby się raczej melex hehe, albo coś z nowych elektrycznych chińskich pojazdów.
Moomin - 20-01-2009, 14:51
Willson1981, podejrzewam, że moje spalanie jest podobne. Nigdy dokładnie nie mierzyłem, ale paliwa ubywa szybko. Jeżdżę takie same odcinki jak Ty, w dodatku mam automat. Poza tym robisz błąd, że grzejesz go na luzie, to Ci dodatkowo mocno podbija spalanie bo stoisz w miejscu, a auto pali jak smok na ssaniu. Po uruchomieniu można odczekać z 10-15sek żeby smarowanie ruszyło, ale potem od razu jechać. Wszyscy producenci to zalecają. Wtedy się szybciej rozgrzewa silnik i w dodatku nie chodzi na pusto.
Kiedyś wyzerowałem średnie spalanie zaraz po uruchomieniu silnika i podjechałem kawałek cały czas na ssaniu, powolutku bo to osiedlowa uliczka (ze 300m pewnie). Wiesz jaki wyskoczył pierwszy odczyt średniego spalania po tym kawałku? 39l/100km! Ssanie, z moich obserwacji, zżera więcej niż ostra jazda. Ja unikam ciągnięcia samochodu na tak krótkie kawałki, a jak mogę to robię sobie dłuższą trasę niż muszę, choćby po to by ulżyć temu silnikowi i dać mu się rozgrzać zanim go znów wyłączę.
|
|
|