To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Kopułka i palec rozdzielacza w EA

Anonymous - 26-12-2012, 20:15

Owczar napisał/a:
Poleci ktoś sprawdzonego sprzedawcę, u którego kupię kopułkę i palec w niewygórowanej cenie?


palec u Japaneze, najlepiej org, ok 100zł kopułka org w ic po dużych rabatach ~ 150 zł..

fj_mike - 27-12-2012, 00:00

Owczar napisał/a:
Poleci ktoś sprawdzonego sprzedawcę, u którego kupię kopułkę i palec w niewygórowanej cenie?


Japanez i all-parts. Porównaj ceny i kup gdzie taniej. Oboje mają oryginały.

m6riano - 27-12-2012, 20:08

Owczar, E-AUTOPARTS? bo rozumiem że japannezy czy mateusze za drogie?
Owczar - 28-12-2012, 10:20

Dzięki za namiary. Za oryginał Japaneze powiedział mi 230+100.

W sobotę rozbiorę kopułkę i zobaczę co tam się dzieje. Nie mam pewności, że to kopułka. Między 3 a 4k gdy wyrównam obroty zdarza się wypadanie zapłonów. Co ciekawe podczas butowania i w innym zakresie ten problem nie występuje. Obstawiam, że ma to związek z kątem wyprzedzenia zapłonu, który trafia w określone miejsce na palcu i stąd to wypadanie, ale wolę potwierdzić zanim wydam 3,5 stówki :)

Zastanawiam się jeszcze nad przeróbką na elektroniczny zapłon z 6 cewkami, tyle, że mi się nie chce :P

deejay - 28-12-2012, 10:26

Owczar napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze nad przeróbką na elektroniczny zapłon z 6 cewkami, tyle, że mi się nie chce


Rób , rób :P :wink:

Tomek - 28-12-2012, 10:28

Owczar napisał/a:

Zastanawiam się jeszcze nad przeróbką na elektroniczny zapłon z 6 cewkami, tyle, że mi się nie chce :P


ciekawe rozwiązanie, ile z tym roboty ?
a co na tym zyskasz?

Krzyzak - 28-12-2012, 10:55

kiedyś Josie zmienił cewkę w C52 na zewnętrzną - chyba od Poloneza
auto śmigało elegancko
niestety i mnie dopadł problem aparatu - w środę silnik szarpał, wczoraj już nie odpalił... kombi chwilowo uziemiony
też podejrzewam aparat i już kombinuję zapas

Owczar - 28-12-2012, 10:58

Cytat:
ciekawe rozwiązanie, ile z tym roboty ?


Rozwiązanie ciekawe, ale pnp raczej nic nie założę. Szukam informacji jak sterowane są moduły zapłonowe VW i opla, bo te 2 powinno dać radę zapiąć do przewodów WN od galanta. Tutaj mamy sterowanie 1 cewki i czujnik TDC. Trzeba będzie zrobić interfejs do sterowania 3 cewkami... Nie wiem jak to rozwiązali inni producenci.

A co zyskuję. Generalnie rzadko jest spotykany silnik V6 z jedną cewką. W rzędówce mitsu zastosowało fajkocewki, tak samo w FTO V6 czy galancie VR-4. Tutaj uznali, że wystarczy jedna cewka. A cewki tracą sprawność. W jednym cyklu cewka musi się naładować i strzelić 6 razy. Z 3 cewkami ta liczba spada do dwóch. Że nie wspomnę już na stratach w kopułce, bo iskra musi przeskoczyć tam i na świecy.

Jeśli da radę w dość prosty sposób zaadoptować cewkę zespoloną np z omegi to się pobawię. Jeśli będzie dużo zachodu i ryzyku awarii ma się zwiększyć to kupię po prostu nowy zestaw kopułka/palec. Nie wiem czy każda cewka jest sterowana przez ECU, czy w module jest przerzutnik, który sekwencyjnie wysterowuje po kolei każdy cylinder. No i kwestia skąd moduł wie, kiedy wysterować pierwszy. Czy bierze dane z TDC czy charakterystyka sygnały sterującego mu to przekazuje....

Mocniejsza iskra na LPG na pewno poprawi spalanie. Tym bardziej, że ta obecna iskra jest nędzna nawet w porównaniu do astry I... Cewka niby jest duża, ale podłączałem zewnętrzną cewkę od VW rzędowego- 2 razy mniejsza od tej i iskra była podobna pomimo totalnej rzeźby (wysokie napięcie było przekazywane w do kopułki przez wywiercony w niej otwór).

[ Dodano: 28-12-2012, 10:59 ]
Krzyzak napisał/a:
kiedyś Josie zmienił cewkę w C52 na zewnętrzną


To już testowałem :) ale teraz chciałbym zrobić elektroniczne sterowanie zapłonem poprzez sygnał niskonapięciowy, a nie rozdzielanie wysokiego napięcia.

Hugo - 28-12-2012, 19:27

Owczar, muszę przyznać, że masz łeb. Nie nadążam za Tobą w sprawach elektroniki.
Anonymous - 28-12-2012, 19:34

krzyzak jesli potrzebujesz kopulke i palec od 2.5 to mam uzywany...
mnie gazownik wcisnal ciemnote ze mam nawalone a okazalo sie ze to dwa wtryski od gazu juz sie skonczyly , ja juz nie zakladalem starych spowrotem bo nie mialem czasu na rozkrecanie i zwro. tamte zostawilem na czarna godzine bo jeszcze powinny posmigac

polaff - 28-12-2012, 22:58

Owczar, a nie ławiej było by zamotać zestaw z SONATY V6 z rocznik około 2000?
Krzyzak - 29-12-2012, 00:18

cuuube napisał/a:
krzyzak jesli potrzebujesz kopulke i palec od 2.5 to mam uzywany...
Krzysiu - kopułkę i palec mam nowe... ok. 2 letnie, przebieg max 20 tkm... to raczej cewka, więc szukam całego aparatu
Owczar - 29-12-2012, 18:55

polaff napisał/a:
Owczar, a nie ławiej było by zamotać zestaw z SONATY V6 z rocznik około 2000?


Ten zestaw to podobnie jak w Omedze same cewki. Aby je wysterować ECU ma zintegrowane 3 drivery. Galant ma 1. Więc cały myk to przekształcenie sygnału na 3 lub 6 niezależnych. Myślę nad licznikiem z przerzutnikami, zerowanym sygnałem z TDC. Trochę więcej zabawy niż myślałem. Może ktoś zna się na elektronice i podpowie przy schemacie?
Muszę jeszcze sprawdzić w którym momencie pojawia się sygnał na TDC, czy przed detonacją czy po. Bo ma to znaczenie od której cewki puszczać sygnał.

Krzyzak - 29-12-2012, 23:48

wyjąłem dziś aparat i go rozłożyłem - cewka zmierzona i ma 0.6Om na pierwotnym i 9.42 kOm na wtórym - czyli książkowo
palec i kopułka są nowe
cewka wydaje się bez zarzutu
jest tam jeszcze tranzystor M67580 - może to on padł?
bo iskra jest dość słaba

robertdg - 30-12-2012, 09:16

Krzyzak, power transistor, w manualu jest instrukcja jak go sprawdzić


Edit:

Trzymaj ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group