To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA

Lucas123w - 08-10-2014, 17:55

el_diablo napisał/a:
70 KM w lekkiej budzie może by żwawsze od Lancera 1.8...


Uwierz że nie było znam to z własnego doświadczenia.

wiewioor - 09-10-2014, 09:17

Lucas123w napisał/a:
Uwierz że nie było znam to z własnego doświadczenia.


Oczywiście nikogo nie obrażając - Lucas123w - w takim wypadku masz małe doświadczenie.

RalfPi - 09-10-2014, 09:27

jakieś konkrety?
MaciekCi - 09-10-2014, 09:43

RalfPi napisał/a:
jakieś konkrety?


Chłopakom chodzi o coś niestandardowego, co jest oczywiste. Jak zbudujesz sobie jakiegoś customa, najlepiej jeszcze dwuosobowego co będzie ważył 500kg i miał 70KM to tak, będzie żwawszy od Lancera 1.8, ale seryjnie w produkcji nic takiego nie ma.

Chociaż... istnieją takie pojazdy. ;)

http://www.honda.pl/motor...ifications.html

wiewioor - 09-10-2014, 15:48

Customy - jak najbardziej i o to głównie mi chodziło.

Aczkolwiek dla przykładu podam seryjną stara Honda Civic 1,3 V gen., której moc co prawda 75 KM. Standardowe modele były wolniejsze od lancera aczkolwiek wersje noblesse (standardowe) z bardzo krótką skrzynią (z przełożeniem głównym 4,497 !!), przy wadze nieco ponad 900 kg oraz możliwością kręcenia motoru do ok. 8500 rpm robiły naprawdę sporo zamieszania.

drip313 - 09-10-2014, 18:33

Lucas123w napisał/a:
drip313, pierwsze auto powinno mieć nie więcej jak 70 KM :D wtedy można mówić że takie coś ma mało mocy :D
Lancer 1.8 żyje dopiero od 3tyś do góry, poniżej to eco driving :P
10KM można z tego silnika wyciągnąć z tym że jak ma się to z przełożeniem z przyśpieszaniem z niskich obrotów to nie wiem, kolega tyku będzie miał największą wiedzę w tym temacie.

Pewnie masz racje aczkolwiek jestem zadowolony z wyboru bo auto prowadzi sie bardzo fajnie no ale zaczyna mi brakować,mocy,dynamiki wiekszej itd :P no ale ostatecznie chyba wstrzymam sie jeszcze pol roku i wymienie z doplata na RA a za 2 lata jak Mi się skonczą 2 zobowiazania finansowe kupie evo :D Jeszcze mam jedno pytanie ktore może jest głupie no ale nie znam odpowiedzi, co oznacza srebrne GS3 na dole drzwi mojego auta ?

MaciekCi - 09-10-2014, 19:36

drip313 napisał/a:
Pewnie masz racje aczkolwiek jestem zadowolony z wyboru bo auto prowadzi sie bardzo fajnie no ale zaczyna mi brakować,mocy,dynamiki wiekszej itd :P no ale ostatecznie chyba wstrzymam sie jeszcze pol roku i wymienie z doplata na RA a za 2 lata jak Mi się skonczą 2 zobowiazania finansowe kupie evo :D Jeszcze mam jedno pytanie ktore może jest głupie no ale nie znam odpowiedzi, co oznacza srebrne GS3 na dole drzwi mojego auta ?


Evo też się skończy... ;)


drip313 - 10-10-2014, 20:00

wszystko sie skonczy ;) co oznacza gs3 ;>
tyku - 08-02-2015, 19:57

Zamontowałem w lancerku Torque Solution Short Shifter. Na filmie pokazane jest jak było seryjnie, a jak jest po zmianie.
https://www.youtube.com/watch?v=hppjCSVwtmc
Zestaw jaki kupiłem:
https://www.torquesolutio...tCode=TS-SS-009
https://www.torquesolutio...tCode=TS-BB-002
Porównanie wybieraków (z lewej strony fabryczny).

gaciar - 15-06-2015, 10:59

tyku napisał/a:
Lucas123w napisał/a:
kolega tyku będzie miał największą wiedzę w tym temacie.

Jak wymienię wydech na HKS, to podjadę na hamownię i się wszystkiego dowiemy(co na czarowałem). :P


Tyku,

Napisz co konkretnie zamawiałeś, bo po głowie chodzi mi wymiana tłumika końcowego.
W necie widziałem fajne tłumiki Greddy-ego, którymi można zastąpić fabryczny tłumik.
http://www.greddy.com/pro...del:Lancer+GTS/
Jedyny minus jest taki że są pod wersje amerykańskie 2.4L - ciekawe czy w 1.8 były te same tłumiki.

z HKS to chyba całe układy są ale dedykowane do EVO.

Co do K&N Typhoon to czytałem, że istnieje ryzyko pojawiania się błedu check engine w wersjach europejskich - możesz napisać coś z własnego doświadczenia?

tyku - 15-06-2015, 12:15

gaciar napisał/a:
Co do K&N Typhoon to czytałem, że istnieje ryzyko pojawiania się błedu check engine w wersjach europejskich - możesz napisać coś z własnego doświadczenia?
Odpukać, żadnych błędów nie stwierdzono na dzień dzisiejszy. :wink:
Ponad rok użytkowania stożka i nic się nie dzieje. Drugi filtr na zamianę zamówiony(stary trzeba wymyć i nasączyć).
gaciar napisał/a:
Napisz co konkretnie zamawiałeś, bo po głowie chodzi mi wymiana tłumika końcowego.
Na razie temat tłumika odpuściłem, zająłem się innymi zabawami związanymi z lancerem, co nie oznacza, że nie myślę o zmianie tłumika na HKS 32003-BM002. :P
toomi1982 - 30-05-2016, 08:58
Temat postu: 1.6 MIVEC - ZWIĘKSZENIE MOCY
Witam,

Odgrzeję temat.W ostatnim dniach poświęciłem trochę czasu na poszukiwania odpowiedzi na moje pytanie. Czy da się zwiększyć moc w moim 1.6 MIVEC 117 koni. Podzwoniłem troszeczkę po firmach zajmujących się tymi sprawami i w odpowiedzi słyszałem zawsze prawie to samo: "Panie nie da się". Tylko jedna firma odpowiedziała twierdząco - tuning STAGE II ze 117koni na 125 oraz moment około 175 NM - to wszystko za 2.000PLN. Co sądzicie o takim rozwiązaniu. Z wykresu podobnej modyfikacji w ASX`ie wyszło,że krzywa momentu bardzo ładnie pnie się w górę od niższych partii obrotów. Dla mnie ten parametr w sumie jest ważniejszy niż moc. Nie wiem tylko czy te parę NM i HP więcej warte jest 2.000PLN (i jazdę na drugi koniec polski). Waham się dlatego piszę. Żony jeszcze nie pytałem o zdanie - może warto?

tyku - 30-05-2016, 09:56

toomi1982, Poczytaj o charakterystyce silnika 4A92 1.6 MIVEC 117KM :
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=180
:wink:

.swat. - 30-05-2016, 20:16
Temat postu: Re: 1.6 MIVEC - ZWIĘKSZENIE MOCY
toomi1982 napisał/a:
Żony jeszcze nie pytałem o zdanie - może warto?
I nie pytaj, nie warto :mrgreen:

Buciki, torebki i kiecki tak szybko wychodzą z mody :biggrin:

Czy warto? Jak dla mnie NIE.
W przypadku wolnossących, bez doładowania kompletnie mija się to z celem.
Przyrost mocy czy polepszenie momentu obrotowego jest w granicach błędu (parę procent) i nie odczuje się tego ( będzie ci chlał paliwo i dodatkowo możesz mieć problem z komputerem)- co ciekawe tyle samo gwarantują w przypadku wymiany filtra powietrza na K&N. A ten kosztuje nie 2000 zł a 200zł. Ja zamontowałem i poczułem :-) Troszeczkę.

RalfPi - 30-05-2016, 21:15

1) W jaki sposób chcą pomierzyć te parę koni i parę Nm.. Mogę się założyć, ze robiąc 10 pomiarów u różnych gości będziesz miał rozrzut +- 3 do 5% (czyli właśnie te kilka koni).

2) Na czym ma polegać "przeróbka"?

3) Czy gwarantują, że w przypadku awarii silnika np. do pół roku.. wezmą koszty naprawy na siebie?

Jak poznasz odpowiedzi na te pytania, to będzie wiadomo czy warto :)

PS Pozostaje jeszcze kwestia.. co tu dużo mówić.. rzetelności pomiaru - jest coś takiego jak off-set (kalibrujesz inaczej momenotmierz i masz magiczne +3% przy pomiarze :) .. lub +100% :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group