To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pajero] pompa wtryskowa 3.2DI-D

czortunio - 01-09-2013, 11:01

EGR się naprawia/wymienia, a nie zaślepia. Kiedy w końcu skończymy w metodami napraw rodem z PRLu ?
zbyszekm2 - 01-09-2013, 14:59

Ma zaslepic, zeby zobaczyc czy nie ma on winy.a pozniej zrobi co bedzie uwazal.
tomasztomasz - 03-09-2013, 14:22

Tak jest. zaslepie egr, kapne mixolu do baku i zobacze jak bedzie sie zachowywal...ew jakie ma bledy. napisze co i jak. pozdrawiam
harold3 - 08-09-2013, 23:16

Witam serdecznie !
Mam klopot z moim pajero 2004 3.2 did mamual. Mialem uszkodzona pompe ,kupilem uzywana i oddalem do zamontowania w warsztacie. Sprzedawca zapewnia ,ze pompa jest sprawna ,a po zamontowaniu silnik dymil na czarno . Po powtornym wmontowaniu i przesunieciu o jeden zabek kola pompy samochod nie dymi ale wchodzi na obroty ok 1500 na biegu jalowym .Po lekkim wcisnieciu pedalu gazu silnik wchodzi na 3000 obr i tak juz pozostaje do momentu wylaczenia kluczykiem .Odpala za kazdym razem nawet po kilku dniach postoju. Komputer nie pokazal zadnych bledow. Czy ktos moglby mi pomoc w diagnozie . Samochod ogladalo dwoch mechanikow i obaj twierdza ze to pompa .Pozdrawiam serdecznie

zbyszekm2 - 09-09-2013, 07:35

A wyczyściłeś układ paliwa? Po drugie większość pomp używanych ( nie sprawdzanych i nie regenerowanych) oferowanych do sprzedaży posiada takie uszkodzenia jak twoja wymontowana.
harold3 - 09-09-2013, 12:51

Bardzo dziekuje za tak szybka odpowiedz.
Tak, uklad jest przeczyszczony, a poza tym samochod odpalany byl z dodatkowego karnistra z czystym w 100% paliwem. sprzedawca zapewnia ze pompa sprawna i nie ma klopotu ze zwrotem pieniedzy. Uzgodnilem ,ze poczekam na nastepna pompe. Czy jest jeszcze cos co moge podpowiedziec mojemu mechanikowi ,aby sprawdzil. Moze sa jakies specjalne triki z ustawieniem tej pompy. Zawor EGR byl blokowany, bez poprawy. Kazdorazowa wymiana jest bardzo kosztowna.Czy przychyla sie pan ze zdaniem ,ze pompa jest niesprawna ? Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.

Hubeeert - 09-09-2013, 14:28

czortunio EGR jest zbędny z punktu widzenia mechanicznego a służyć ma tylko dwóm celom:
1. Poprawiać w znikomym stopniu jakość spalin opuszczających Twój samochód przez rurę wydechową
2. Dać zarobić mechanikom jak się zepsuje oraz za każdym razem gdy trzeba czyścić coś w silniku z syfu jaki dzięki EGR mamy w dolocie.

Skończ docinki bo kończy mi się cierpliwość...

Bartek - 09-09-2013, 14:52

Silnik 4M41? Jeżeli tak, to jest mały myk - zębatkę ustawiasz na znak (znak na pompie i na zębatce) zanim zazębisz ją o rozrząd (ustawiony oczywiście na znaki). W czasie zazębiania zębatka pompy ma się obrócić o jeden ząb w dół.
harold3 - 09-09-2013, 16:13

Tak wlasnie jest ustawiony. Odpala od pierwszego krecenia. Wchodzi na 1500 obr stopniowo ok 5-10 sekund tak pracuje na biegu jalowym przy zimnym silniku (odpalam bez dotykania pedalu gazu).Po nacisnieciu pedalu gazu podnosza sie obroty do 3000-3100.Nie reaguje juz wtedy na gaz.(nie dymi .silnik pracuje rowno)Po wylaczeniu kluczykiem .i powtornym odpaleniu wchodzi na 3000obr. Po odczekaniu kilkunastu sekund odpalam i wchodzi na 1500 . Przestawilismy o jeden zabek ,odpala z problemem strasznie dymi ale reaguje na pedal gazu. Chcialbym byc pewnym przy oddaniu tej pompy ,poniewaz sprzedawca zapewnia ,ze jest sprawna .Kupilem ja z allegro ,a sprzedajacy ma same pozytywy i jest tego troche ,wiec nie mam podstaw mu nie wierzyc. Zapewnil ze pieniadze odda lub jezeli znajdzie inna pompe to ja wymieni.
TangoKK - 09-09-2013, 16:25

Nie bardzo rozumiem. Mieszkasz w UK a kupujesz używkę na allego?
Przecież to się kupy nie trzyma. Ja mieszkam w Polsce a ściągałem specjalnie używkę z UK bo o połowę taniej wychodzi. Pompa ściągnięta z rozbitka ale serce pracowało. 2800 PLN łącznie ze ściągnięciem. Pompa przeszczepiona hula aż miło :D

tomasztomasz - 09-09-2013, 20:07

Zaslepilem EGR luzniej zaczął pracowac.. i zwawiej wchodzi na obroty.
Ale po ostygnieciu problem wrocil- trzesie autem, bialy dym, bez checkow na desce, czyli pompa... pzdr

rafał7 - 09-09-2013, 20:39

Witam wszystkich.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi Pajero III z 2001r z automatyczną skrzynią biegów i oczywiście pierwsza moja obawa to pompa wtryskowa.odpalanie ( nie ważne czy na ciepło czy zimno) trwa na moje oko za długo (ok 2 sek) , mam nadzieję, że przyczyną może być coś mniej poważnego. od czasu do czasu zapala się kontrolka silnika ale po jakimś czasie gaśnie (podobno nie ma pamięci, żeby sprawdzić co to za błąd) często kontrolka gaśnie po zatrzymaniu się i przełączeniu skrzyni na pozycję P.

Będę wdzięczny za jakieś sugestie bo po przeczytaniu kilku tematów jestem przekonany, że trafiłem w odpowiednie miejsce :D

harold3 - 09-09-2013, 20:55

Do TANGOKK .Mam nadzieje ,ze podpowiesz mi gdzie taka pompe i za taka cene moge kupic w UK.Jak do tej pory, to znalazlem za duzo wieksza kwote od 1000 funtow minimalna cena.
TangoKK - 09-09-2013, 21:18

harold3 napisał/a:
Do TANGOKK .Mam nadzieje ,ze podpowiesz mi gdzie taka pompe i za taka cene moge kupic w UK.Jak do tej pory, to znalazlem za duzo wieksza kwote od 1000 funtow minimalna cena.


Kolega mieszka w Newcastle znalazł firmę, która specjalizuje się w skupowaniu rozbitków i ich utylizacji. Można kupić tanio części. Mogę napisać żeby dał namiary na tą firmę. :)

harold3 - 10-09-2013, 00:38

Kolega mieszka w Newcastle znalazł firmę, która specjalizuje się w skupowaniu rozbitków i ich utylizacji. Można kupić tanio części. Mogę napisać żeby dał namiary na tą firmę. :)

Bede wdzieczny za kontakt.Wracajac do mojej pompy ,czy uwazacie ze jest uszkodzona?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group