To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Znika plyn z chlodnicy

Damooo - 14-11-2010, 12:27

1 węże mają być nabite , bo to znaczy że pompa pracuje , co to u ciebie znaczy duże ciśnienie ile ono wynosi ?? podaj jakąś wartośc !!! po czym stwierdzasz ze jest ono za duże !!
2 jeśli poszła by głowica gdzies na cylindrach to pościągało by ci węże albo rozerwało
3 zerknij jakie masz ciśnienie wybite na korku 0,9 czy 1,1 i zmień korek na nowy przecierz 30 zł cie nie zabije a zawsze możesz spróbować , chyba lepiej niz sie drugi raz za głowice brać
4 zabrałeś cie za głowice a czy wpierw sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach i cisnienie w układzie chłodzenia , bo od tego sie zaczyna znalesc przyczyne a nie wyczytales gdzies ze to pewnie glowica i odrazu mechanik po czym wychodzi ze nic sie nie zmienilo

Przemysl i napisz co z tego już wykonałeś

Owczar - 14-11-2010, 12:40

dawidbori, nikt tu nie ma problemów z czytaniem, choć szczerze mówiąc czasem piszesz tak nieskładnie, że nie mam pojęcia o co Ci chodzi.

Ludzie piszą Ci co może być przyczyną, a Ty wszystko negujesz. Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz na forum?

Gdybyś troszkę poczytał ten wątek od początku, to byś wiedział co może być przyczyną, a także, że układ w galancie odpowietrza się sam, jeśli ma sprawny korek od chłodnicy.

Poza tym skoro górny wąż jest twardy, to także dolny powinien być, a także wszystkie inne.

Węże nawet przy sprawnym układzie są twarde, bo korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie 0,9 bar. Więc Twoje organoleptyczne wnioski mogą być dość subiektywne, chyba, że masz porównanie z innym galantem.

Ubytek płynu przez korek można łatwo zauważyć, ponieważ wtedy po prostu przelewa się przez zbiorniczek wyrównawczy. Ale w Twoim wypadku mogą być tylko 2 przyczyny, albo mechanicy źle wymienili uszczelki- co się często zdarza, albo źle pozakładali węże i gdzieś cieknie.

Tak więc poczytaj ten wątek od pierwszej strony, sprawdź wszystkie sugestie, które się pojawiają, metodą eliminacji znajdź usterkę, a w razie wątpliwości pisz. Poza tym jak ubywa płynu to reklamuj naprawę, zapłaciłeś za usługę, więc niech to naprawią.

dawidbori - 14-11-2010, 12:57

Robiłem uszczelki pod głowicami ponieważ po pierwsze ubywało płynu a po 2 było czuc płyn chłodniczy w spalinach . mechanik już szukał nieszczelności i znalazł jedna gdzies gdzie sie składa węże czy rułki gdzie jest ornig wymienił go i już tam nie cieknie a czytałem już ten wątek cały dwa razy mam gdzieś korek do chłodnicy spróbuje zobaczymy na razie dzieki za uwagi i nie neguje wszystkiego tylko dużo juz sprawdziłem a głowice sa sprawe na 100% uszczelki raczej też są dobrze pozakladane chociaż głowy nie dam sobie uciąć miałem duzo samochodow nawet colta i nigdy nie mialem takich problemow
bieniak - 14-11-2010, 18:54

1bar to jest znikome ciśnienie i spokojnie przy takim można zgnieść węże,a co do uszczelek to ja swoje już przerobiłem i nie raz ktoś leciał po taniości i zakładał tanie i szybko puszczały ,a nie zawsze będzie śmierdziało spalinami.... wystarczy że ciśnienie będzie szło w ukł chłodzenia węże będą twarde a nadmiar płynu będzie wywalany przez zbiorniczek wyrównawczy i w taki sposób będzie w układzie powietrze.....tyle ode mnie.
a mechanikowi pewnie chodziło o połączenie przy głowicach z oringami na sztywno.albo szukaj wycieku albo sprawdź kompresję czy gdzieś Ci nie ucieka w układ chłodzenia

Damooo - 14-11-2010, 22:16

Jeśli mechanior poprawił wyciek zobaczysz jak sytuacja w zbiorniczku , jeśli dalej coś uchodzi skorzystaj z podpowiedzi kolegi Owczara i nalej coś co da sie lepiej zauważyć przy nieszczelnościach :rolleyes: a tak na marginesie napisz ile tego płynu ucieka. Z tymi głowicami to raczej TD sie męczą a nie benzyniaki
dawidbori - 14-11-2010, 23:19

dam znac napewno dzieki za uwagi !!

[ Dodano: 15-11-2010, 20:14 ]
za 200 km dolalem litr gdzies pol do zbiorniczka i pol do chlodnicy

Damooo - 16-11-2010, 23:52

ja bym na twoim miejscu podjechał do tego mechanika powiedział co sie dzieje i niech posprawdza ciśnienie na garach i w układzie chłodzenia bo jest naprawde coś bardzo spieprzone , :shock: 1 l na 200 km piękny wynik rób coś z tym bo poleci silnik
Jarcev - 27-01-2011, 11:22

Witam , podłacze sie pod temat , u mnie tez znika płyn chodzenia (v6) jak zaleje zbiornik wyrównawczy do max to po dwóch miesiącach moze trzech zniknie , i tak , niedawno zniknał mi czego nie zauwazyłem i troche musiałem tak pojezdzic , temp na wskazniku cały czas w idelnie w normie , kiedy zauwazyłem ze wyrównawczy pusty to płyn w reke i uzupełniam , otiweram maske - w wyrównwczym susza , odkrecam korek z chłodnicy - pełno , płyn czysty jak z butelki (i w wyrównawczym tez był zawsze cyszysty) , odpaliłem z odkreconym korkiem chłodnicy (myslałem ze jkies powietrze pójdze ) ale nic , troche sie podgrzał to zakreciłem bo zaczął przelewac i tak nie wiem co jest , modle sie zeby nie uszczelka albo głowica bo ostatnio miałem przygode na polskich diurawcych drogach z felgami i oponami i pare zł mnie to kosztowało ...
przegldałem te dwa weze co idą z chłodnicy ale jak mi ukapało z korka to nic nie zobaczyłem bo juz były mokre ale zauwazyłem ze górny ciepły a dolny zimny (po 15-20min) ma ktos jakies pomysły?

Owczar - 27-01-2011, 11:23

Masz LPG?
Jarcev - 27-01-2011, 11:24

nie mam i nigdy nie było instalacji lpg
Owczar - 27-01-2011, 11:27

Ten zimny dolny to normalne. A sprawdziłeś węże do nagrzewnicy? Może być tak, że dopiero gdy się rozgrzeje i ciśnienie w chłodnicy jest większe, zaczyna wyciekać i od razu odparowuje. Popraw opaski na wężach od chłodnicy. Przesuń je o ich szerokość w którąś stronę i obróć. U mnie tam wyciekało, dopiero gdy zalałem tłusty koncentrat, znalazłem wyciek.
Jarcev - 27-01-2011, 11:29

ok , poczekam az odparuje to co rozlałem i poogladam , moze znajde , na uszczelke albo pęknietą głowice ( czytałem o tym ale głownie w td ) nie stawiasz? :)
Owczar - 27-01-2011, 11:35

Przy uszczelce pod głowicą wywala przeważnie płyn do zbiorniczka. Po forsownej jeździe, gdy otworzysz maskę i masz pełny zbiorniczek, że aż się przelewa, to licz kasę na uszczelkę ;) Rzadziej zdarzają się awarie, że płyn dostaje się do komory spalania. Ale wtedy auto kopci na biało, że świata nie widać :)
Jarcev - 27-01-2011, 11:57

nie kopći a ze zbiorniczka to mi sie nie przelewa , ogólnie mi sie nie przelewa ostatnio :p ok posprawdzam te węze , thx
Krzyzak - 27-01-2011, 13:29

chłodnica cieknie - niestety kolejna wada fabryczna rekina, bo dotyczy niemal wszystkich egzemplarzy
pierwszą wymieniasz po 8-10 latach, potem już zależy jak się trafi... ja obecnie wymieniam po 3 latach od ostatniej wymiany

zobacz czy chłodnica nie jest mokra od spodu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group