[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!
tomekrvf - 30-03-2009, 09:57
To jeszcze raz.
Wymagania silników serii 4B1 czyli 4B10, 4B11 i 4B12 poruszających się w Europie:
Specified Engine Oil (ACEA and API classification): ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4 or A5/B5 API SG or higher
Lepkość według poniższej tabeli
W tych kartach które podałeś jest zapis:
See operator’s manual for recommended viscosity grade and API service classification.
Stosując się do powyższego zapisu i wskazówek z Workshop Manual do Lancera na Europę i Rosję(4B11 jest na Ukrainie i w Rosji) odpowiedź nasuwa się sama.
jaca71 - 30-03-2009, 10:21
A co mu/mi zrobią jak w Europie wlejemy 5W-20? Samochód nie pojedzie? Chyba pojedzie.
Tak to jest jak się zachciewa kwadratowych silników
Trik - 30-03-2009, 10:30
No to wszystko jasne, mniej więc.
Zatem olej który kolega posiada też jest dobry ponieważ spełnie jedną z tych norm czyli A1.
Pozostaje jednak wątpliwość. Czy aby pojazd ten nie jest przypadkiem przeznaczony na rynek "California", gdzie w tym wypatku zaleca się oleje pod kontem obniżania emisji czynników szkodliwych, a co za tym idzie silnik posiada odrobinę inną charakterystykę pracy (patrz user manual Lancer USA)? Czy nie ma na to jakiegoś wpływ rodzaj paliwa w europie i w usa? Nie wspominając o wilgotności powierza, średniej temperaturze i tym podobnych incydentach mających jakiś tam wpływ na prace silnika.
Patrząc w tabelę w linkach do Valvoline wszystko wygląda w porządku. Kryteria są spełniane.
Fakt olej 5W20 nie jest u nas spotykany zbyt często, ale kolega już go ma i chyba może go wykorzystać do następnej wymiany. Po co ma szukać nabywce na ten olej i kupować sobie inny. Chyba że zostawi na dolewki, a to może troche potrwać .
Sorki trochę się rozpisałem. Ale to tylko moja ciekawość.
jaca71 - 30-03-2009, 10:38
Mój był nabyty w Illinois gdzie temperatura waha się od -30C do ponad 30C. Nie ma tam norm PZEV (normy te tylko w Kalifornii i NYC) a zalecany olej to właśnie 5W-20
Nie będę na siłę takiego szukał zadowolę się 5W-30 ale jak kolega ma 5W-20 to niech leje...
A co do "Penzyny" to nie ma ona wpływu na olej. Ichnie 87 to nasze 91
Trik - 30-03-2009, 10:49
Na olej nie ma ale na silnik i owszem może
No właśnie jak ma to niech leje a potem sobie zamieni. Problemów nie powinno chyba być.
jaca71 - 30-03-2009, 11:01
Trik napisał/a: | Na olej nie ma ale na silnik i owszem może |
Teraz samochody mądre są, nawet mądrzejsze od swoich właścicieli. Same się dostosowują do jakości paliwa. Pamiętam że w instrukcji Corsy były dwa sposoby dostosowania silnika. Jeden to automatyczny - moja już to miała a w starszych odwracało się wtyczkę jak była potrzeba nalać Pb91.
Trik - 30-03-2009, 14:33
Poniał. Bez odbioru.
tomekrvf - 30-03-2009, 16:59
jaca71 napisał/a: | Teraz samochody mądre są, nawet mądrzejsze od swoich właścicieli. |
Niestety to jest prawda. Ale to nie samochody zmądrzały.....
krzychu - 30-03-2009, 17:16
tomekrvf napisał/a: | jaca71 napisał/a: | Teraz samochody mądre są, nawet mądrzejsze od swoich właścicieli. |
Niestety to jest prawda. Ale to nie samochody zmądrzały..... |
jaca71 napisał/a: | Pamiętam że w instrukcji Corsy były dwa sposoby dostosowania silnika. (..) a w starszych odwracało się wtyczkę jak była potrzeba nalać Pb91. |
Na dieslu sam pojedzie czy będę musiał odwrócić magiczną wtyczkę?
Nie przesadzajcie
Krzychu
jaca71 - 30-03-2009, 17:21
krzychu napisał/a: | jaca71 napisał/a:
Pamiętam że w instrukcji Corsy były dwa sposoby dostosowania silnika. (..) a w starszych odwracało się wtyczkę jak była potrzeba nalać Pb91.
Na dieslu sam pojedzie czy będę musiał odwrócić magiczną wtyczkę?
Nie przesadzajcie
Krzychu |
Czy Pb91 to ON? Chyba nie. Piszemy tylko o różnicach w oktanach.
Chociaż swego czasu pamiętam jak na CPN (kto jeszcze pamięta?) kolo nalał mi do syrenki ON. Na szczęście było to przy baku do połowy pustym. I co ciekawe nie trzeba było zlewać - jeździła syrenka biedna tyle że słabo...
krzychu - 30-03-2009, 17:30
No jak są mądrzejsze od właściciel.... E to joke był a czepiasz się słówek
Krzychu
Navynov - 22-05-2009, 14:15
Radassss napisał/a: |
juz mam ponad 1200 i jeszcze nie wymienilem...
ale z tego wzgledu ze olej ktorym chce zalac nie jest jeszcze dostepny na naszym rynku
i trzeba jeszcze 2-3 tyg na niego poczekac... |
Przepraszam, jak to nie tajemnica to o jakim super oleju myslisz? I co on ma takiego czego nie maja inne?
lukas1 - 22-05-2009, 15:33
Witajcie,
ja po 4.5k zalalem Shella helix ultra 5W-40 i jest spoko, nawet silnik troche sprawniej chodzi a moze to po prostu dotarcie, teraz mam 5,5 tys. chcialem 5W-30 ale gosc mowil ze duze sie tym interesuje i odbyl duzo szkolen na ten temat i powiedzial ze jak mam troche ciezsza node to lepszy bedzie 5W40.
Co do roznicy w oktanach to w Polsce mamy 95 i 98 oraz ten Vpower100
Obecnie przebywam w danii gdzie na stacji kupisz 92- 95 albo 95 super( zalezy od stacji ) a Vpower jest jedynie 99
Kicek - 22-05-2009, 16:42
Ja osobiście planuję zmienić olej najdalej po 2000 km. Żaden ze mnie fachowiec w tej dziedzinie więc polegam na zdaniu prawdziwych specjalistów. Jak wysłałem zapytanie do Pana Jacka Chojnackiego nt tuningu miśka to zdecydowanie potwierdził, żeby po 2k wymienić olej. A fachowcy z serwisu wiedzą co mówią radząc także wymiankę. Przecież koszt bardzo mały biorąc pod uwagę cenę auta a można spać spokojnie. Zresztą ja wyznaję spiskową teorię dziejów, że producenci specjalnie nie proszą o wymianę oleju po 1-2k km bo przecież na serwisie muszą zarobić
poziomka - 22-05-2009, 17:00
Kicek napisał/a: | Pana Jacka Chojnackiego nt tuningu miśka |
masz może już jakieś plany dotyczące zmian w nowym Lancerze ?
|
|
|