To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

tomekrvf - 30-03-2009, 09:57

To jeszcze raz.
Wymagania silników serii 4B1 czyli 4B10, 4B11 i 4B12 poruszających się w Europie:
Specified Engine Oil (ACEA and API classification): ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4 or A5/B5 API SG or higher
Lepkość według poniższej tabeli


W tych kartach które podałeś jest zapis:
See operator’s manual for recommended viscosity grade and API service classification.
Stosując się do powyższego zapisu i wskazówek z Workshop Manual do Lancera na Europę i Rosję(4B11 jest na Ukrainie i w Rosji) odpowiedź nasuwa się sama.

jaca71 - 30-03-2009, 10:21

A co mu/mi zrobią jak w Europie wlejemy 5W-20? Samochód nie pojedzie? Chyba pojedzie.
Tak to jest jak się zachciewa kwadratowych silników ;)

Trik - 30-03-2009, 10:30

No to wszystko jasne, mniej więc.
Zatem olej który kolega posiada też jest dobry ponieważ spełnie jedną z tych norm czyli A1.
Pozostaje jednak wątpliwość. Czy aby pojazd ten nie jest przypadkiem przeznaczony na rynek "California", gdzie w tym wypatku zaleca się oleje pod kontem obniżania emisji czynników szkodliwych, a co za tym idzie silnik posiada odrobinę inną charakterystykę pracy (patrz user manual Lancer USA)? Czy nie ma na to jakiegoś wpływ rodzaj paliwa w europie i w usa? Nie wspominając o wilgotności powierza, średniej temperaturze i tym podobnych incydentach mających jakiś tam wpływ na prace silnika.
Patrząc w tabelę w linkach do Valvoline wszystko wygląda w porządku. Kryteria są spełniane.
Fakt olej 5W20 nie jest u nas spotykany zbyt często, ale kolega już go ma i chyba może go wykorzystać do następnej wymiany. Po co ma szukać nabywce na ten olej i kupować sobie inny. Chyba że zostawi na dolewki, a to może troche potrwać :wink: .
Sorki trochę się rozpisałem. :mrgreen: Ale to tylko moja ciekawość.

jaca71 - 30-03-2009, 10:38

Mój był nabyty w Illinois gdzie temperatura waha się od -30C do ponad 30C. Nie ma tam norm PZEV (normy te tylko w Kalifornii i NYC) a zalecany olej to właśnie 5W-20 :P
Nie będę na siłę takiego szukał zadowolę się 5W-30 ale jak kolega ma 5W-20 to niech leje...
A co do "Penzyny" to nie ma ona wpływu na olej. Ichnie 87 to nasze 91 :)

Trik - 30-03-2009, 10:49

Na olej nie ma ale na silnik i owszem może :)
No właśnie jak ma to niech leje a potem sobie zamieni. Problemów nie powinno chyba być. 8)

jaca71 - 30-03-2009, 11:01

Trik napisał/a:
Na olej nie ma ale na silnik i owszem może :)

Teraz samochody mądre są, nawet mądrzejsze od swoich właścicieli. Same się dostosowują do jakości paliwa. Pamiętam że w instrukcji Corsy były dwa sposoby dostosowania silnika. Jeden to automatyczny - moja już to miała a w starszych odwracało się wtyczkę jak była potrzeba nalać Pb91.

Trik - 30-03-2009, 14:33

Poniał. Bez odbioru. :mrgreen:
tomekrvf - 30-03-2009, 16:59

jaca71 napisał/a:
Teraz samochody mądre są, nawet mądrzejsze od swoich właścicieli.

Niestety to jest prawda. Ale to nie samochody zmądrzały.....

krzychu - 30-03-2009, 17:16

tomekrvf napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Teraz samochody mądre są, nawet mądrzejsze od swoich właścicieli.

Niestety to jest prawda. Ale to nie samochody zmądrzały.....


jaca71 napisał/a:
Pamiętam że w instrukcji Corsy były dwa sposoby dostosowania silnika. (..) a w starszych odwracało się wtyczkę jak była potrzeba nalać Pb91.


Na dieslu sam pojedzie czy będę musiał odwrócić magiczną wtyczkę? :finga:

Nie przesadzajcie :P

Krzychu

jaca71 - 30-03-2009, 17:21

krzychu napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Pamiętam że w instrukcji Corsy były dwa sposoby dostosowania silnika. (..) a w starszych odwracało się wtyczkę jak była potrzeba nalać Pb91.


Na dieslu sam pojedzie czy będę musiał odwrócić magiczną wtyczkę? :finga:

Nie przesadzajcie :P

Krzychu

Czy Pb91 to ON? Chyba nie. Piszemy tylko o różnicach w oktanach.
Chociaż swego czasu pamiętam jak na CPN (kto jeszcze pamięta?) kolo nalał mi do syrenki ON. Na szczęście było to przy baku do połowy pustym. I co ciekawe nie trzeba było zlewać - jeździła syrenka biedna tyle że słabo...

krzychu - 30-03-2009, 17:30

No jak są mądrzejsze od właściciel.... E to joke był a czepiasz się słówek :P

Krzychu

Navynov - 22-05-2009, 14:15

Radassss napisał/a:

juz mam ponad 1200 i jeszcze nie wymienilem...
ale z tego wzgledu ze olej ktorym chce zalac nie jest jeszcze dostepny na naszym rynku
i trzeba jeszcze 2-3 tyg na niego poczekac...


Przepraszam, jak to nie tajemnica to o jakim super oleju myslisz? I co on ma takiego czego nie maja inne?

lukas1 - 22-05-2009, 15:33

Witajcie,

ja po 4.5k zalalem Shella helix ultra 5W-40 i jest spoko, nawet silnik troche sprawniej chodzi a moze to po prostu dotarcie, teraz mam 5,5 tys. chcialem 5W-30 ale gosc mowil ze duze sie tym interesuje i odbyl duzo szkolen na ten temat i powiedzial ze jak mam troche ciezsza node to lepszy bedzie 5W40.

Co do roznicy w oktanach to w Polsce mamy 95 i 98 oraz ten Vpower100
Obecnie przebywam w danii gdzie na stacji kupisz 92- 95 albo 95 super( zalezy od stacji ) a Vpower jest jedynie 99

Kicek - 22-05-2009, 16:42

Ja osobiście planuję zmienić olej najdalej po 2000 km. Żaden ze mnie fachowiec w tej dziedzinie więc polegam na zdaniu prawdziwych specjalistów. Jak wysłałem zapytanie do Pana Jacka Chojnackiego nt tuningu miśka to zdecydowanie potwierdził, żeby po 2k wymienić olej. A fachowcy z serwisu wiedzą co mówią radząc także wymiankę. Przecież koszt bardzo mały biorąc pod uwagę cenę auta a można spać spokojnie. Zresztą ja wyznaję spiskową teorię dziejów, że producenci specjalnie nie proszą o wymianę oleju po 1-2k km bo przecież na serwisie muszą zarobić :-)
poziomka - 22-05-2009, 17:00

Kicek napisał/a:
Pana Jacka Chojnackiego nt tuningu miśka

masz może już jakieś plany dotyczące zmian w nowym Lancerze ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group