[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA
lichy - 10-10-2016, 15:39
Właśnie jestem w trakcie zakupu ASX'a i tam w wersji Intense Plus są fabryczne opony 225/55 R 18 (ciśnienie zalecane 2,2 bar).
Zimówki dostałem 215/70 R 16 i dla takich producent zaleca już 2,6 bar.
Dane odczytane z naklejki na słupku.
Trochę duża rozbieżność mi się wydaje...
coni940 - 13-10-2016, 11:23
Ja w Lancerze 1.8 (205/60 R16) jezdze na 2,6 bara i wtedy moim zdaniem jest idealnie. Jak mam 0,2 bara mniej to auto sie gorzej prowadzi i duzo bardziej czuc wszelkie nierownosci nawierzchni itp.
Co ciekawe, na słupku drzwi kierowcy mam wbite, ze przy tym rozmiarze opon powinienem miec 2,4 bara . Wg instrukcji powinno być 2,6 , pytalem tez w ASO i potwierdzili, ze to jedyna słuszna opcja w moim przypadku. Ktoś sie orientuje czemu jest rozbieznosc miedzy tym co napisane jest w manualu, a tym co nabite na słupku? Auto mam z polskiego salonu.
lichy - 14-10-2016, 13:02
Wydaje mi się, że rocznik modelowy samochodu i konieczność spełniania przez niego odpowiednich norm emisji spalin ma większe znaczenie, jak chodzi o ciśnienie w oponach niż parametry techniczne pojazdu (masa, ładowność, osiągane prędkości).
Producenci na siłę podnoszą ciśnienie w oponach, żeby o kilka g/km obniżyć emisję poprzez redukcję oporów toczenia na twardych oponach.
...może masz instrukcję (zalecana 2,6 bara) do nowszego rocznika niż samochód jest w rzeczywistości (zalecane 2,4 bara na naklejce), albo ktoś Ci podmienił naklejkę na taką ze starszego rocznika...
Ja w Lancerze (produkcja 2010/ MY 2011) miałem zarówno w instrukcji, jak i na naklejce zalecane 2,6 bara, a poprzednie roczniki miały chyba 2,3 albo 2,4 - samochód praktycznie identyczny.
coni940 - 14-10-2016, 14:12
według VIN moje auto to MY2010, data produkcji to 30 grudnia 2010, ale zakupione zostało w salonie w maju 2011. Moze został faktycznie sprzedany z książka do modeli od 2011 i cała tajeminica rozwiazana w kazdym badz razie jakby nie bylo, na 2,4 jezdzi mi sie gorzej niz na 2,6, wiec jezdze na 2,6
sharky - 16-12-2018, 14:53
Zdjęcia stron z mojej instrukcji do Lancera z 2012 roku, rok wydania samej instrukcji to 2010.
Modele 1500, 1600 oraz 2000.
Modele 1800.
Lucas123w - 18-12-2018, 11:21
coni940, a to dziwne że MY10, mojego kupowałem dokładnie jak Ty i mam MY11, na słupku też 2,4 bara ale w oponach utrzymuje 2,2 do 2,3 maks, powyżej tego zakresu strasznie sztywno się robi i na dziurach polskich drogach nie jest to dla mnie komfortowe.
tyku - 18-12-2018, 22:17
Aż mi się nie chce wierzyć, że masz tak niskie ciśnienie
2,2 to mi nawet nie wskazuje przy -20 C
Lucas123w - 19-12-2018, 11:56
tyku, masz 18 cali a ja 16 i trzymam się pierwotnego założenia producenta, który założył że do prędkości 160 km 2,2 bara jest optymalne.
W dalsze trasy teraz jeżdżę sporadycznie, większość po mieście a dziury i studzienki jakie są każdy wie dlatego wole dobijać opony niż zawieszenie.
lukaszkalb - 01-01-2019, 15:04
Lucas123w napisał/a: | tyku, masz 18 cali a ja 16 i trzymam się pierwotnego założenia producenta, który założył że do prędkości 160 km 2,2 bara jest optymalne.
W dalsze trasy teraz jeżdżę sporadycznie, większość po mieście a dziury i studzienki jakie są każdy wie dlatego wole dobijać opony niż zawieszenie. |
ja mam 205/60/16 i pompuje na 2,4 bo tak mam na etykiecie i zawieszeni się nie wybija a i komfort dobry a do tego na lato zakupiłęm opony XL i pompuje na 2,5 efekt super trzymanie drogi i nie pływa powyżej 140
[ Dodano: 22-01-2019, 06:48 ]
krzychu napisał/a: | Panowie ale zacznijmy od teorii. Dobre ciśnienie nie jest wtedy kiedy się dobrze jeździ tylko wtedy kiedy się opona równo ściera i zużywa. Moim zdaniem jeśli nie używacie pełnego załadunku swojego samochodu to ciśnienie powinno się wahać między minimalnym stanem a stanem w połowie wartości (przecież codziennie nikt tego nie kontroluje). Jak ktoś lubi szybciej po zakrętach przejechać lub jeździ autostradami (większy docisk samochodu) to można dodać 0,1-0,2. Ja tak pompuje zawsze.
Więc dla tego obrazka co tam macie (zakładając że nikt nie robi ciężarówki z samochodu) przód 2,4 tył 2,3. dla 16-stki opony. Sprawdzać co miesiąc wtedy spada o 0,1-0,2 przynajmniej ja tak miałem w starym samochodzie.
Krzychu |
A moje pytanie czy jak będę jechał lancerem 1.8 z4 osobami plus box na dachu to zwiększac ciśnienie z 2.4 bo w książce nie ma opcji jazdy z ciężarem i zwiększeniem ciśnienia
tyku - 22-01-2019, 12:00
lukaszkalb napisał/a: | trzymam się pierwotnego założenia producenta, który założył że do prędkości 160 km 2,2 bara jest optymalne. | Producent niestety szybko zmienił zdanie i na tabliczkach jest 2,4 bar. Nawet w moim modelu starszym jest 2,4.
coni940 napisał/a: | jakby nie bylo, na 2,4 jezdzi mi sie gorzej niz na 2,6, wiec jezdze na 2,6 | Miałem identycznie, jak jeździłem na 205/60/16.
Dużo zależy od opony i jej właściwości (mieszanka gumy).
Piskosz - 03-03-2019, 15:56
Ja kupilem auto w 2017 za granica w salonie. Na naklejce mam 2,7 bara w 16. Letnie mam 18, pytalem w salonie jakie cisnienie w tym rozmiarze powiedzieli, ze takie same 2,7. Pytamlem czy nie za duze, to powiedzieli ze ochrona srodowiska, emisja mniejsza i opory i tak jest ok.
Uwex - 04-03-2019, 13:29
Piskosz napisał/a: | ...ochrona srodowiska, emisja mniejsza i opory... |
+ wytrzaskane zawieszenie na naszych drogach.
Piskosz - 28-04-2019, 15:05
No właśnie, te "Polskie Drogi". Myślicie, że Mitsubishi dostosowuje informacje o ciśnieniu w ogumieniu w zależności od kraju? Im lepsza infrastruktura tym wyższe ciśnienie pozwalaja pompować? W sumie w Niemczech drogi są gładkie jak stół, ale w miastach taka sama lipa jak u Nas. Tez połatane, nierówne, kałuże są też. Jedynie takich dziur gdzie koło urwać można jest duuużo mniej i każą na 2,7 pompować.
tobiaszboksik - 20-05-2019, 23:38 Temat postu: ciśnienie jakie ciśnienie powinno być w oponach 205/60 r16 - instrukcja podaje 2,6 bara i skąd się bierze różnica dla aut produkowanych dla Rosji - tam zalecają tylko 2,2 bara
Bizi78 - 21-05-2019, 05:26
tobiaszboksik napisał/a: | skąd się bierze różnica dla aut produkowanych dla Rosji - tam zalecają tylko 2,2 bara |
Pewnie z przestrzegania w europie norm emisji spalin .
|
|
|