[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
jOkerek - 09-03-2010, 06:22
a jak jest wlasnie z ich skutecznoscia ? warto je zamontowac zamiast jednotloczkowych 140 czy lepiej poszukac dwutloczkowych ?
swinks_UK - 09-03-2010, 07:34
jOkerek napisał/a: | przyjechal dawca / bardzo sie ciesze i biore sie za hamulce / sciagam kolo a tu ??? tarcza 276 i zacisk jednotloczkowy...
dawca Avance sport z koncowki 2001 w pelnej opcji silnik 2.5 V6 - czy to normalne ? |
i
jOkerek napisał/a: | czy sa to te same zaciski co w roczniku 97 i tarczy 256 czy inne i porownywalne jakoscia do tych dwutloczkowych ? |
A może byś tak czasem przeczytał temat w którym wstawiasz post, co?
Masz dosłownie post wyżej zrobione pełne zestawienie i wszystko opisane. Nie można już jaśniej...
jOkerek - 09-03-2010, 15:15
swinks_UK, dobrze jest wszystko napisane i zrozumiale ale nie ma napisane jak jest ze skutecznoscia zaciskow poliftowych jednotloczkowych porownujac do zaciskow jednotloczkowych przedliftowych...
czytalem caly temat od pocztaku uwaznie gdyz jestem przed zmiana ukladu hamulcowego i wszystkie wskazowki sa dla mnie cenne / jesli jednak byla odpowiedz na moje pytanie to ze zmeczenia musialem poprostu przeoczyac za co przepraszam.
Bartek - 09-03-2010, 15:48
jOkerek, spoko, Tomek się trochę zagalopował...... Co do skuteczności - nie są wiele gorsze od 2-tłoczkowych i są równie odporne na przegrzanie, co jest tak na prawdę celem przeróbki.....
piotruswie - 20-05-2010, 11:09
Bartek napisał/a: | jOkerekCo do skuteczności - nie są wiele gorsze od 2-tłoczkowych i są równie odporne na przegrzanie |
Bartku.........ja się z tym nie zgadzam - sam zmieniłem na dwu tłoczkowe oraz więkrze tarcze i dlatego mam porównanie
słowo "nie wiele" to pojęcie względne - napisz lepiej że ty nie odczówasz różnicy
JA widzę różnicę i czuję ją pod nogą i powiem stanowczo
HAMULCE DWUTŁOCZNKOWE SĄ SKUTECZNIEJSZE
jak ktoś uważał na lekcjach fizyki to powinien wiedzieć że prawie dwukrotnie większy klocek w porównaniu z jednotłoczkowym zaciskiem musi dać większe tarcie
Owczar - 20-05-2010, 11:19
piotruswie, nie doczytałeś ostatnich postów, a robisz po 2 miesiącach długi wywód.
Bartek porównał skuteczność hamulców poliftowych, jedno i dwu tłoczkowych z tarczami o średnicy 276!
A jak już jesteśmy przy fizyce, to nie powierzchnia klocka, a siła*współczynnik tarcia decyduje o sile hamowania. Lepsza skuteczność wynika z większej wytrzymałości na przegrzanie.
marrok - 18-06-2010, 12:00
Witam,
jakiś czas temu zrobiłem swapa hamulców do mego kombi 2,0 z przodu, dawcą był angielski sport edition sedan 2001. Wczoraj na przeglądzie technicznym diagnosta zwrócił uwagę, że tylne hamulce za słabo hamują (tzw. nie blokują się na hamowni i nie włącz się ABS).
Czytałem na początku, że powinno się zrobić przy takim swapie zmianę korektora hamowania.
Pytanie, gdzie go szukać (mijesce w samochodzie)? Czy będzie pasować od sedana SE po 2001? Z tyłu mam NIWO. Czy przy takiej zmianie trzeba również zmienić tylne hamulce na poliftowe?
Pozdrawiam
Owczar - 18-06-2010, 12:09
Element 56263R. Nie jestem przekonany czy od sedana będzie identyczny. Sedan ma mniejszy nacisk na tył więc może dawać mniejszą siłę na tył. Ja bym szukał raczej od kombi.
[ Dodano: 18-06-2010, 12:13 ]
Cytat postu Bartka:
Kod: | W kombi (z tego co pamiętam masz kombi ;) ) występowały 2 rozwiązania - statyczny korektor i dynamiczny zależny od ugięcia tylnego zawieszenia (bodaj tylko w wersji samopoziomującej). W e88 był tylko statyczny, tak jak w sedanach EA. Jeeli masz statyczny, to z wymianą nie będzie problemu, przy dynamicznym można coś rzeźbić (udając większe ugięcie zawiasu niż jest naprawdę) lub wymienić na korektror z poliftowego EA3 lub EA5 |
robertdg - 18-06-2010, 12:17
marrok napisał/a: | Wczoraj na przeglądzie technicznym diagnosta zwrócił uwagę, że tylne hamulce za słabo hamują (tzw. nie blokują się na hamowni i nie włącz się ABS). | Hamulce były sprawdzane na odpalonym czy zgaszonym silniku Coś mi się wydaje, że rolki nie kręcą się z wymaganą prędkością, aby się załaczył ABS
Ost. pytanie, zmieniałeś same hamulce, bez instalacji hydraulicznej, jeżeli tak to korekcja siły hamowania nie ma nic do tego, bo jej nie zmieniałeś, ewentualnie może byc tak, że już była wcześniej uszkodzona, jak odpowietrzałeś układ hamulcowy
Owczar - 18-06-2010, 12:22
robertdg napisał/a: | jeżeli tak to korekcja siły hamowania nie ma nic do tego, bo jej nie zmieniałeś, |
Robert ma znaczenie, kolejny cytat, z którym się zgadzam:
Bartek napisał/a: | Pompa daje radę, warto jednak zmienić korektor siły hamowania, bo przy hamulcach przednich o mniejszym zapotrzebowaniu na płyn, tył jest mocno tłumiony i efekt jest taki, że auto po takiej zmianie nie hamuje lepiej, tylko mocniej nurkuje przy hamowaniu, bo tylne hamulce prawie nie działają |
Bartek napisał/a: | Piszę z doświadczenia identycznego swapa w E33 - wrażeniowo po swapie hamulce się poprawiły, tylko że droga hamowania się wydłużyła.....dopiero wymiana tylnych hamulców wraz z korektorem skróciła drogę hamowania..... Samochód hamuje 4 kołami nie bez powodu |
marrok - 18-06-2010, 12:33
Owczar napisał/a: |
Element 56263R. Nie jestem przekonany czy od sedana będzie identyczny. Sedan ma mniejszy nacisk na tył więc może dawać mniejszą siłę na tył. Ja bym szukał raczej od kombi. |
Wiem, że może zabrzmieć dziecinnie, ale mam pod ręką dawcę sedana i pytanie, czy korektor z wersji po lift sedan lepiej będzie się sprawował niż korektor z wersji kombi pre lift ?? Chodzi mi oto, czy w ogóle nie zawracać sobie nim głowy i szukać innego od kombi, czy może różnica będzie na tyle nieduża, że akceptowalna...
Pytanie stąd, że od sedna części mam śmiesznie tanio (znajomego) a jak zacznę u handlarzy szukać to zabulę a trochę wydatków ostatnio mam.
jedno jest pewne, że muszę to zrobić bo hamulce są dla mnie priorytetem w samochodzie i muszą być sprawne !!! (stąd zmiana na przodzie)...
Owczar - 18-06-2010, 12:40
marrok napisał/a: | dużo lepiej przód hamuje i nie włącza się tak często ABS jak |
To jest to o czym pisał Bartek, lepszy docisk przodu, ale nie oznacza lepszej skuteczności całego układu.
marrok napisał/a: | martwi mnie jednak tył, bo o ile w lato jest ok, to w zimę mogę mieć nie zaciekawię...
|
Więcej tracisz latem, zimą będzie niezauważalna różnica, także w drodze hamowania.
marrok napisał/a: | Czyli jeżeli szukać korektora to tylko od kombi po lifcie?? |
Według mnie tak, warto sprawdzić czy masz dynamiczny, ale nie wiem czym się różni z zewnątrz od tradycyjnego.
Cytat: | Nie trzeba chyba przy tym zmieniać hamulców z tyłu?? |
One się chyba niewiele różnią.
marrok - 18-06-2010, 12:55
Owczar napisał/a: | marrok napisał/a: | dużo lepiej przód hamuje i nie włącza się tak często ABS jak |
To jest to o czym pisał Bartek, lepszy docisk przodu, ale nie oznacza lepszej skuteczności całego układu.
marrok napisał/a: | martwi mnie jednak tył, bo o ile w lato jest ok, to w zimę mogę mieć nie zaciekawię...
|
Więcej tracisz latem, zimą będzie niezauważalna różnica, także w drodze hamowania.
marrok napisał/a: | Czyli jeżeli szukać korektora to tylko od kombi po lifcie?? |
Według mnie tak, warto sprawdzić czy masz dynamiczny, ale nie wiem czym się różni z zewnątrz od tradycyjnego.
Cytat: | Nie trzeba chyba przy tym zmieniać hamulców z tyłu?? |
One się chyba niewiele różnią. |
Wielki dzięki, to biorę się do poszukiwań...
sorki, ale wcześniejszego posta przez przypadek edytowałem i namieszało się trochę...
Rzeczywiście, po swapie nurkuje głębiej...
Jak znajdę ten korektor i wyminę, to dam znać o spostrzeżeniach.
pozdrawiam
robertdg - 18-06-2010, 12:57
W galantach EAxW oraz EAxA raczej nie było korektora dynamicznego, bo nie widziałem takowego w zadnym manualu, oraz katalogu, jedynie zawór proporcjonalny.
Korektor dynamiczny, przeważnie to taki śmieszny kawałek prostokącika, do którego wchodzą 4 przewody (prawy i lewy wlot, prawy i lewu wylot), no i w środku tego korektora jest tłoczek, który reguluje przepływ poprzez ramię zewnętrzne, na końcu tego ramienia jest przeważnie uchwyt sprężynowy (nigdy na sztywno) który montuje się do wahacza głownego, najczęściej belki sztywnej
Z forum mazdy http://www.mazdaspeed.pl/...pic.php?t=62528
marrok - 18-06-2010, 13:07
robertdg napisał/a: | W galantach EAxW oraz EAxA raczej nie było korektora dynamicznego, bo nie widziałem takowego w zadnym manualu, oraz katalogu, jedynie zawór proporcjonalny.
Korektor dynamiczny, przeważnie to taki śmieszny kawałek prostokącika, do którego wchodzą 4 przewody (prawy i lewy wlot, prawy i lewu wylot), no i w środku tego korektora jest tłoczek, który reguluje przepływ poprzez ramię zewnętrzne, na końcu tego ramienia jest przeważnie uchwyt sprężynowy (nigdy na sztywno) który montuje się do wahacza głownego, najczęściej belki sztywnej
Z forum mazdy http://www.mazdaspeed.pl/...pic.php?t=62528 |
Wielkie dzięki !!!! kocham te forum
No to dziś będę wiedział jaki korektor mam założony i czy czeka mnie batalia z handlarzami, czy też od sedan będę przymierzał...
Na pewno dam znać co i jak..
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
|
|
|