[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja
rajmund - 04-07-2009, 09:21
mechanik mi popatrzał i stwierdził że jak narazie to padła OPORNICA DMUCHAWY
gdzie ją można dostać i jaki to może być kosz ??
roch_27 - 04-07-2009, 11:52
rajmund napisał/a: | mechanik mi popatrzał i stwierdził że jak narazie to padła OPORNICA DMUCHAWY
gdzie ją można dostać i jaki to może być kosz ?? | tak na szybko to zobacz TU a jak masz Service Manual to wejdź w dział 55 strona 23 (55-23) i będziesz miał dokładnie pokazane co i jak
Manual do ściągnięcia GALANT
pozdro
Zhan - 04-07-2009, 22:11
Witam,
Macie jakis sposob na czyszczenie parownika od klimy? Robilem dzis konserwacje i probowalem wyczyscic ale jest tak nabity syfem, ze nie pomoglo skrobanie ani odkurzacz. Mniej wiecej 1/4 powierzchni od strony filtra zatkana jest brudem. Moze jakis specyfik potrafi to rozpuscic?
deejay - 04-07-2009, 22:52
Zhan żeby wyciągnąc parownik potrzeba 15 min , ale najpierw po kolei , podstawową rzeczą to musisz odciągnąc czynnik chłodniczy , bo inaczej wszystko "ucienkie" podjedz gdzieś do serwisu klimy i zapytaj , ale jak juz masz brak czynnika w układzie to do wyciągniecia parownika potrzebujesz klucz 12 i 10 i śrubokręt krzyżakowy , najpierw demontujesz schowek , pod schowkiem osłone , demontujesz wspornik za schowkiem i dostajesz się do parownika , odłanczasz wszystkie kostki i odkręcasz parownik który jest przykręcony na trzy śruby 12--tki od dołu wszystko widac jak na dłoni sam parownik wychodzi bez problemu ale najpier musisz odłączyc przewody klimy od komory silnika które wchodzą przez ścianę grodziową. Cały parownik najlepiej myc Karcherem i ciepłą woda z użyciem srodka tzw. Utrament lub jakaś chemia i wszystko pięknie schodzi Montaz w odwrotnej kolejności powodzenia
Zhan - 04-07-2009, 22:59
no to lipa bo wlasnie dzis nabilem klime
a co z obudowa parownika? probowalem dzis ja zdemontowac zeby byl lepszy dostep ale nie dalo rady, trzebaby chyba cale sterowanie nawiewem wyawalac...
rozumiem, ze przewody odkracamy od parownika tuz przy nim, czy w innym miejscu?
zenio86 - 15-07-2009, 14:53 Temat postu: niechlodzaca klima galant ea5w 2.5 witam,
jakis czas temu nabijali mi klime, bo bylo za malo czynnika i sie nie zalaczala. Po nabiciu chlodzila 2 dni i przestala. Sprezarka sie wlacza, ale nie leci zimne powietrze. Co moze byc nie tak ?
Owczar - 15-07-2009, 15:41
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że się włącza?
zenio86 - 15-07-2009, 23:32
kreci mi sie kolko napedowe przy sprezarce, ktore przy wylaczonej jest wysprzeglone, poza tym zalaczaja sie wentylatory i wzrastaja obroty na biegu jalowym.
Owczar - 16-07-2009, 12:08
Prawdopodobnie jest problem ze sprężarką. A czy ona pracuje cały czas czy się wyłącza? Spadek obrotów... Jeśli działa cały czas i nie chłodzi to prawdopodobna jest wina sprężarki. Jeśli włącza się i wyłącza a leci ciepłe powietrze to może być problem z klapką regulującą temp nawiewu.
Kofi - 17-07-2009, 11:25
Zawsze staram się na kilka minut przed końcem jazdy wyłączać klimatyzację aby osuszyć parownik. Dziś zauważyłem ciekawą rzecz.
Próbowałem się przekonać do trybu auto. Na kilka miniut przed osiągnięciem punktu docelowego mojej podróży, wyłączyłem klimę, ale zmniejszyłem temperaturę z 22 do 17,5 stopnia (poniżej 17,5 włącza się sprężarka i trzeba ją wyłączyć ręcznie). I nagle wiatrak rozbujał się prawie na maxa a obieg powietrza przełączył się na zamknięty. Dlaczego?
Przełączenie trybu na zamknięty można łatwo wytłumaczyć. Powietrze w kabinie było chłodniejsze niż na dworze.
A wiatrak na maxa? Czy po to aby osuszyć parownik?
Owczar - 17-07-2009, 12:05
Raczej z osuszaniem parownika to nie miało nic wspólnego. Klimatronik to typowy przykład elementu automatyki, który ma dążyć do wartości zadanej.
Nie wiem jaki ma algorytm ten sterownik, ale można zauważyć że im większa różnica między wartością zadaną, a wartością obecną, tym szybciej kręci się dmuchawa, aby zniwelować tą różnicę.
Ty wyłączyłeś klimatyzację, przez co nie miałeś już pełnego trybu auto. Zmiana temp z 22 na 17,5 to spadek o 4,5 stopnia, czyli tyle i potrzeba aby bujnąć dmuchawę prawie na maks.
Przez wyłaczoną klimatyzację układ nie miał dopływu zimnego powietrza. Nie był w stanie schłodzić do zadanej temperatury, ale powodował cyrkulację powietrza. Obieg zamknięty jest logiczny. Nawet jak klima jest włączona A jest w aucie bardzo gorąco to na jakiś czas zamyka obieg.
Pozostaje pytanie czy te wysokie obroty to zamierzony efekt automatyków. No bo logiczne, że powietrze w ruchu zapewnia większy komfort od tego które się nie rusza...
Według mnie nie. Wydaje mi się, że prędkość nadmuchu jest ściśle uzależniona od różnicy temp na wyświetlaczu, a tej panującej w aucie.
Obieg zamknięty i otwarty również jest uzależniony od tej różnicy. Kierunek nawiewu itd zależy od czujników zewnętrznych oraz temp w aucie. Nasłonecznienie też ma wpływ na prędkość nadmuchu.
Kofi - 17-07-2009, 12:43
ciekawi mnie dlaczego tryb auto głównie ustawia nadmuch na głowę. Jak już jest odpowiednio chłodno to zmniejsza wiatrak i przełącza na nogi. Dlaczego nie wieje na szybe? Przecież to przez szyby auto najbardziej się nagrzewa i ich wychłodzenie jest ważniejsze niż przewianie głowy zimnym powietrzem.
pablo diablo - 20-07-2009, 11:50
nie chce zakładać osobnego tematu mam tylko małe pytanie
gdy zalanczam klimatyzacje obroty spadają czuć ze silnik jest obciążony
używam klimy na trasie wtedy tego nie odczuwam gdyż silnik pracuje na wysokich obrotach ,ale gdy tylko jazda po mieście i stoję na światłach klimatyzacja wyraźnie obciąża silnik i obroty spadają gdzie szukać problemu ?
Hubeeert - 20-07-2009, 12:03
pablo diablo napisał/a: | klimatyzacja wyraźnie obciąża silnik i obroty spadają gdzie szukać problemu | Nigdzie - klima obciążą silnik bo sprężąrka jest napędzana paskiem od silnika. Klima zabiera klika KM i tyle. Przywyknąć albo kupić coś z większym Nm.
Owczar - 20-07-2009, 12:15
Hubeeert, ale w Galancie po włączeniu klimatyzacji następuje autoamtyczne podbicie obrotów, aby zniwelować ten spadek i zwiększyć wydajność klimatyzacji.
Możliwe, że jest problem z komputerem klimatyzacji albo problem z komunikacją między ECU, a klimatronikiem. Czy oba wentylatory się załączają po włączeniu klimy?
|
|
|