To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Bicie przy hamowaniu

Hugo - 13-01-2012, 20:08

matek napisał/a:
btw koles u którego robiłem przegląd stwierdził ze nie da sie sprawdzić czy piasta jest prosta bez uprzedniego wyciągnięcia łożyska i wsadzenia jej na tokarkę
Nie wydaje mi się. Zdejmujesz koło, zacisk, jarzmo zacisku, tarczę. Łożysko jest skrecone do kupy śrubą na przegubie, więc nic nie ma prawa "bić". Jeśli ma odchyłki to krzywa piasta (lub łożysko kaput).
sampler - 13-01-2012, 20:48

polaff napisał/a:
twister47 napisał/a:
a jak wyjasnic to ze u mnie telepie przy hamowaniu z roznych predkosci i nie zakazdym razem??

to było wałkowane milion razy i wele osób tak ma (ja również). Niestety nikt chyba nie znalazł jednoznacznej odpowiedzi...


Spotkalem sie z takim zjawiskiem. Jezeli pojawiaja sie takie efekty ale przy lekkim hamowaniu i znikaja jak sie docisnie hamulec mocniej to przyczyna sa porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki. W momencie stykania sie zaczynaja plywac na nierownosciach. Zeby to wyeliminowac trzeba sciagnac klocki i jezeli beda nierownosci przeszlifowac go na rowno jak jest z czego a tarcze dac do wyrownania na tokarce.

Hugo - 13-01-2012, 23:03

sampler napisał/a:
porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
deejay - 14-01-2012, 00:24

Hugo napisał/a:
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?


Rodzaj materiału , zawsze cos "twardszego" sie znajdzie w okładzinie klocka to powoduje rysy i wgłebienia na tarczach .

polaff - 14-01-2012, 00:30

deejay napisał/a:
Hugo napisał/a:
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?


Rodzaj materiału , zawsze cos "twardszego" sie znajdzie w okładzinie klocka to powoduje rysy i wgłebienia na tarczach .

pewnie również brud - piasek i inne tego typu zjawiska jak np. błoto.

Przecież rysy to normalne zjawisko i w tym akurat Galant nie jest odosobniony :biggrin:

twister47 - 14-01-2012, 01:22

sampler napisał/a:
polaff napisał/a:
twister47 napisał/a:
a jak wyjasnic to ze u mnie telepie przy hamowaniu z roznych predkosci i nie zakazdym razem??

to było wałkowane milion razy i wele osób tak ma (ja również). Niestety nikt chyba nie znalazł jednoznacznej odpowiedzi...


Spotkalem sie z takim zjawiskiem. Jezeli pojawiaja sie takie efekty ale przy lekkim hamowaniu i znikaja jak sie docisnie hamulec mocniej to przyczyna sa porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki. W momencie stykania sie zaczynaja plywac na nierownosciach. Zeby to wyeliminowac trzeba sciagnac klocki i jezeli beda nierownosci przeszlifowac go na rowno jak jest z czego a tarcze dac do wyrownania na tokarce.


u mnie jest dokladnie jak opisales tylko ze zalozylem nowe tarcze ATE i klocki Brembo i od poczatku tak jest, o trzywych tarczach nie ma mowy bo sprawdzalem, piasty tez, wszystko rowne i gladkie, tarcza zuzyw sie jak powinna a wiec klocki tez sa ok... nie wiem jaka moze byc przyczyna dolegliwosci mojego miska:(

Hugo - 14-01-2012, 10:20

polaff napisał/a:
Przecież rysy to normalne zjawisko i w tym akurat Galant nie jest odosobniony
Ale ja mam nie tyle rysy (bo rysa to raczej ma ostre kanty) tylko mnóstwo rowków po obwodzie. Tarcze Mountain, a klocki Ferodo Premier.
milo - 14-01-2012, 14:05

Miałem bicie na kierownicy przy hamowaniu już tarcze chciałem wymieniać ale jeszcze sprawdziłem końcówki drążka kierowniczego i co się okazało jedna miała spory luz po wymianie problem ustąpił

[ Dodano: 14-01-2012, 14:12 ]
Hugo napisał/a:
Ale ja mam nie tyle rysy (bo rysa to raczej ma ostre kanty) tylko mnóstwo rowków po obwodzie. Tarcze Mountain, a klocki Ferodo Premier.

Wina leży po stronie klocków mają cos powtapiane niby mosiądz opiłki

jabudek - 20-01-2012, 16:32

U mnie występowało bicie na kierownicy przy hamowaniu, bardzo nasilone powyżej 90km/h od momentu zakupu auta. Przy niskich prędkościach czuć było pulsowanie na pedale. Przyczyną były tylne tarcze. Po zmianie kompletu tylnych tarcz i okładzin problem się skończył.
ALEX-77 - 26-03-2012, 20:48

Ja nadal walczę z biciem kierownicy (telepie całym autem) podczas hamowania i tak : wymieniłem już piastę z łożyskiem (miała bicie),tarcze ATE ,klocki TRW(pół roku eksploatacji) wszystko mierzone zegarem i wszystko w normie przód 0,03 i 0,04 tył podobnie czyli w normie koła wyważone ,wymienione końcówki drążków ,wyczyszczone i przesmarowane tłoczki hamulcowe,płyn wymieniony i odpowietrzony układ i nadal bije podczas hamowania od 80km/h wzwyż ,ręce już opadają :cry: ,macie może jakiś pomysł z tymi hamulcami w tym aucie.
deejay - 26-03-2012, 21:04

Cos mi się nie chce w to wierzyc :?:
Hugo - 26-03-2012, 21:21

ALEX-77 napisał/a:
macie może jakiś pomysł z tymi hamulcami w tym aucie.
U mnie było to samo, kompletny układ hamulcowy wymieniony oprócz przewodów sztywnych i giętkich, przelatałem tak kilkaset km po czym nagle wszystkie niepokojące objawy (najpierw bicie, a później pulsowanie auta przy dohamowywaniu) zniknęły i tak jest już od dłuższego czasu. A hamulce są jak przysłowiowe "brzytwy", aż trzeba umieć hamować, żeby nie pozabijać tych co pasów nie zapięli :wink: Także polataj jeszcze trochę.
ALEX-77 - 26-03-2012, 21:30

deejay napisał/a:
Cos mi się nie chce w to wierzyc :?:

deejay to nie kwestia wiary tylko hamulce w Galancie :? jeszcze jutro jadę dla spokojnego sumienia na przetoczenie tarcz ,ostatnia nadzieja ze może będzie w koncu dobrze.


Hugo napisał/a:
U mnie było to samo

Wiem wiem czytałem juz chyba wszystkie wątki na forum o bicu podczas hamowania :wink:

marcinzam - 26-03-2012, 21:45

ALEX-77 napisał/a:
deejay napisał/a:
Cos mi się nie chce w to wierzyc :?:

deejay to nie kwestia wiary tylko hamulce w Galancie :? jeszcze jutro jadę dla spokojnego sumienia na przetoczenie tarcz ,ostatnia nadzieja ze może będzie w koncu dobrze.


Hugo napisał/a:
U mnie było to samo

Wiem wiem czytałem juz chyba wszystkie wątki na forum o bicu podczas hamowania :wink:


to może spróbuj jeszcze wyważanie dynamiczne

deejay - 26-03-2012, 21:54

marcinzam napisał/a:
to może spróbuj jeszcze wyważanie dynamiczne


To nie sa koła na 100% . interesuje mnie jakie jest w tym momecie bicie przednich tarcz , mierzył ktos ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group