To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

dawidekz - 07-12-2010, 12:37

Proszę o spojrzenie na mojego loga:


Octan level niski przy PB95 zmienię na 98 i sprawdzę czy będzie różnica. Co jakiś czas na jałowym mam lekką zmianę pracy silnika co jest słyszalne i odczuwalne, ale przy obserwacji podglądu rejestracji na żywo, nie zostało to zarejestrowane (przy pokazanych parametrach)...

Przy pierwszym podłączeniu (samego kabla) kontrolki pokazały błąd 56, ale program nic nie pokazał, więc wyczyściłem błędy i po przejechaniu kilkudziesięciu km nie pojawił się ponownie ani przy mruganiu ani w programie.

Adrianeo - 08-12-2010, 20:04

Witam mógłby ktoś polecić jakiś kabel do diagnostyki? jakiś link może na allegro albo coś w tym stylu.
kamir - 08-12-2010, 20:11

Witam

Czy kabel z aukcji podanej poniżej będzie pasował do diagnostyki Carismy 1,8 SOHC z 1996 roku??

http://allegro.pl/interfe...1338619796.html

aren195612 - 08-12-2010, 21:12

Na Allegro pojawili się sprzedawcy interfejsów VAG KKL USB, którzy w opisie sprzedawanego kabla deklarują kompatybilność z Evoscanem : link do aukcji
fuegos - 16-12-2010, 10:18

Wpadl mi dzisiaj w lapy kabel na ukladzie FT232BL. Ma ktos moze jakies doswiadczenie z takim cudem?
aren195612 - 16-12-2010, 17:50

fuegos napisał/a:
na ukladzie FT232BL
Dokladnie taki konwerter jest w moim kablu i z Evoscanem działa.
fuegos - 16-12-2010, 21:32

Podlaczylem, sprawdzilem, dziala bez zwory. Laczy sie przez mut3 i obd2 96+. Teoretycznie odczytuje dtc. Bardzo przydatny bajer. Moglby ktos udostepnic namiary na program w wersji 2.8? Obecnie mam 2.7 beta 5 i nie moge znalezc nowszej.
rysiul - 12-01-2011, 20:41

Dobrałem się wreszcie do komputera w moim autku a rezultat można obejrzeć poniżej. Ekran loga wygląda dosyć dziwnie tj. przez pierwsze 240 sek. odczyty z czujnika położenia przepustnicy oraz czujnika prędkości obrotowej wału korbowego zawierają szum o kształcie piły.



Od czasu do czasu czujnik położenia przepustnicy oraz prędkości obrotowej wskazują wartości błędne (wąskie szpilki sięgające 50-100% dla przepustnicy oraz 8000 obr/min obrotów). Reszta parametrów raczej w normie z wyjątkiem Fuel Trim Mid który uparcie stoi na +3,5% i dzięki temu auto pali więcej ;-) Tam również są szpilki tyle że raz w górę do +25%, raz w dół do -20%. Podejrzewam że w obwodzie sondy lamda jest zwarcie które daje o sobie znać(sporadycznie napięcie skacze w okolice 5V). Więcej informacji znajduje się w pliku poniżej. Za wszelkie sugestie co do potencjalnych nieprawidłowości z góry dzięki.

http://www.sendspace.com/file/juaou7

aren195612 - 12-01-2011, 21:22

Logi ci się nadpisują, wychacz Autoreconect on Timeout w zakładce Logging, zmień układ na metryczny- też zakładka Logging. Coś mało tych parametrów. Trudno cokolwiek powiedzieć.
Na stronie 6 tego wątku jest tabelka z takim niezbędnym minimum dla GDI, plus późniejsze zmiany.
Pozdrawiam

rysiul - 12-01-2011, 21:43

Na rysunku jest tylko najciekawszy wycinek tego co udało mi się zarejestrować. Więcej danych znajduje się w pliku na dole poprzedniego posta(do otworzenia w Evoscanie). Układ metryczny był wybrany podczas rejestracji podobnie jak reconnect.
aren195612 - 12-01-2011, 22:15

rysiul napisał/a:
przez pierwsze 240 sek. odczyty z czujnika położenia przepustnicy oraz czujnika prędkości obrotowej wału korbowego zawierają szum o kształcie piły.

Jak dla mnie, 240 sekund to nadpisany wykres, czyli zachaczony/aktywny Autoreconnect. Jednostki się zgadzają.
Te piki- faktycznie nie ciekawe.

Przejrzałem twoje logi w EcuEdit, sprawa jasna, nadałeś nazwy własne swoim parametrom.
Np. Forum_EGR_Valve.
LogReference dla danego parametru w Evoscanie powinniśmy mieć te same. Tylko wtedy dany parametr będzie widoczny na innych komputerach. Display- nazwę wyświetlaną niekoniecznie.
Z tego powodu z całego twojego loga dla mnie widocznych jest 9 parametrów.

Pozdrawiam

rysiul - 13-01-2011, 20:02

Tak rzeczywiście jest, oprócz tych standardowych parametrów rejestrowałem ciśnienie paliwa oraz oraz stosunek powietrze/paliwo zgodnie z Twoimi wskazówkami ze strony 8 tego tematu z dokładnością do nazw. W wolnej chwili przeprowadzę standaryzacje moich ustawień. Dziś wygenerowałem kolejnego loga podczas jazdy do pracy(te same parametry co ostatnio + dodałem napięcie akumulatora). Generalnie w logu widać że szpilki które wcześniej rejestrowałem rozsiewane są przez zasilanie. Jest chwila w której napięcie zasilające przysiada do 1,5V :shock: (na około 200ms). Najprawdopodobniej to jest przyczyna zaburzenia pracy wszelkiej maści czujników.

Link do loga: http://www.sendspace.com/file/fv41c8

aren195612 - 13-01-2011, 20:33

rysiul napisał/a:
Jest chwila w której napięcie zasilające przysiada do 1,5V (na około 200ms). Najprawdopodobniej to jest przyczyna zaburzenia pracy wszelkiej maści czujników.


Nie tylko ty masz problem z tymi pikami. Na stronie 9-tej tego wątku kolega rasiak1980 cos o tym pisał- sugerował że może coś z fajko-cewkami. Poniżej „świeży” log jednego z naszych kolegów z forum:



Spadku napięcia do tego poziomu bym nie podejrzewał /prawie do 0 volt/, tak na logikę poniżej 12 Volt przy sprawnym AKU nie powinno być. Zakładamy że wszelkie połączenia z masą są OK.
Faktycznie, ma to wpływ na inne parametry, aczkolwiek nie wszystkie.
Co za licho???????

Pozdrawiam

MichuGdy - 14-01-2011, 16:50

Witajcie, czy ktoś doradziłby mi sprawdzony kabelek do mojego auta: Carisma 1.8 GDI 2002 rocznik

Potrzebuje zlokalizować błąd, gdyż pojawiła mi się kontrolka CE.

Pilna sprawa :)

Znalazłem dwa:

http://allegro.pl/vag409-...1374655461.html

http://allegro.pl/vw-seat...1402485258.html

który z nich będzie odpowiedniejszy ?


Pozdrawiam,
Michał

saphire - 14-01-2011, 20:01

Na sam odczyt błędu wymryganiem na zegarach wystarczy zworka na pin 1 i 4 w złączu i nie trzeba do tego kabla ani softu ale jak już chcesz coś więcej diagnozować to jednak EvoScan z odpowiednim kablem jest nieoceniony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group