To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD

ichi - 08-11-2011, 14:35

ostatnio zauważyłem w sprzedaży Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 (podobno dedykowany dla VW) czy ktoś z was wie czy jest to inna nazwa dla Shell Helix Ultra Extra 5W-30? Bo ten z kolei ciężko uświadczyć na stacjach shella lub w sklepach.
TOM65 - 09-11-2011, 09:52

ichi napisał/a:
ostatnio zauważyłem w sprzedaży Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 (podobno dedykowany dla VW) czy ktoś z was wie czy jest to inna nazwa dla Shell Helix Ultra Extra 5W-30? Bo ten z kolei ciężko uświadczyć na stacjach shella lub w sklepach.


Witam, około 48 zł za litr wystepuje w opakowaniu 1l i 20l

jaceksu79 - 09-11-2011, 10:38

TOM65 napisał/a:
ichi napisał/a:
ostatnio zauważyłem w sprzedaży Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 (podobno dedykowany dla VW) czy ktoś z was wie czy jest to inna nazwa dla Shell Helix Ultra Extra 5W-30? Bo ten z kolei ciężko uświadczyć na stacjach shella lub w sklepach.


Witam, około 48 zł za litr wystepuje w opakowaniu 1l i 20l


Bogato...
za jakiś czas ja będę trochę tego mieć....

isic - 02-01-2012, 11:22

Jakoś nikt z Was nie pisze o PLATINUM SYNTHETIC 5W-40? lub PLATINUM MaxExpert XJ 5W–30 ?
Ten ostatni wręcz zalecają do Mitsubishi:

Czy macie doświadczenie z Orlenowskim olejem?
****
Spełniają wymagania: Volkswagen 505 00 / 502 00
Karta produktu i charakterystyki:
http://www.orlenoil.pl/of...bowe,1,404.html

MaxExpert XJ:
http://www.orlenoil.pl/of...bowe,1,412.html

jaceksu79 - 02-01-2012, 13:56

STOP!!!! tematom z olejami do silników :P

Do motorów diesla bez zamkniętego DPF-u możecie zalać cokolwiek jest dostępne na rynku Polskim. Do silników benzynowych bez katalizatora trójdrożnego także cokolwiek...

Nawet nie wyobrażacie jak ten 2.0 TDI pięknie się spisuje na 10W40 shell-a i turbo wtedy jest na przynajmniej 200kkm a nie te siśki 5w30 C3...

zalej jeden z drugim półsyntetyk-a właśnie np,. shella do swojego 2.0 klekota i się przekonasz jak silnik zdecydowanie ciszej pracuje, przestaje zjadać olej... - tylko wymieniaj go co 10kkm

patrycjuszek - 03-01-2012, 07:50

Czy 10w40 w zimie to zabójca turbin?!

Jest wogóle produkowany 10w40 spełniający VW 505,01?

jaceksu79 - 03-01-2012, 16:49

patrycjuszek napisał/a:
Czy 10w40 w zimie to zabójca turbin?!


zabójcą turbin jest bezmózgi kierowca...
patrycjuszek napisał/a:
Jest wogóle produkowany 10w40 spełniający VW 505,01?


napisałem przecież żeby wymieniać co 10kkm - więc jakieś wątki? :D

bonito - 03-01-2012, 17:02

To może i ja się dołączę z bardziej ogólną uwagą: obserwuję od pewnego czasu gwałtowny przyrost różnych rodzajów norm, olejów dedykowanych dla konkretnych producentów, nawet silników...

Wszystko to powoduje duże zamieszanie przy wymianie oleju, oraz galopujące ceny (ostatnio płaciłem 100 PLN za litr "cudownego specyfiku" Castrola). Podejrzewam, że chodzi w tym wszystkim o marketing służący wyciąganiu pieniędzy z kieszeni frajerów (czyli nas). Nie będąc specjalistą w przedmiocie trybologii , też zastanawiam się coraz bardziej nad wyborem tańszego oleju (niekoniecznie 504/507) i częstszej jego wymiany...

bonito

patrycjuszek - 03-01-2012, 17:44

Ja kupuje w ELF 5w30 Excellium DID specjalny do PD-ków, spełnia normę 505.01 i kosztuje w 5 litrowej bańce 24 pln brutto/l, wymieniam co 10kkm.
Jak miałem dpf to kupowałem Elf Solaris 5w30 DPF z normą vw 507 też po 24pln/l

Jeszcze dostaje koszulkę albo czapeczkę Renault F1 ;)

Po co kombinować, jak są TANIE oleje konkretne pod silnik tym bardziej że w 2,0 tdi idzie tylko 4l a np w 2,0 d4d toyoty ok 7l.

bonito - 04-01-2012, 09:21

A gdzie kolega kupuje ten olej, jeżeli mogę zapytać?

bonito

fufaj3 - 04-01-2012, 11:51

Witam
ja od samego początku zalewam mojego olejem Castrol EDGE 5w40
na każdy przegląd zanosze swój olej - nic nie mówią na serwisie
koszt takiego oleju 5L 125 zł brutto

patrycjuszek - 04-01-2012, 15:25

bonito napisał/a:
A gdzie kolega kupuje ten olej, jeżeli mogę zapytać?

bonito


Dekal Lubartów - taka lokalna hurtownia :)

Na opokowaniu kod kreskowy i etykieta jest franuska, a po polsku to taka biała naklejka

jaceksu79 - 05-01-2012, 00:05

patrycjuszek, ten elf ma C3 tak? bo z tego co znalazłem to tak... po co Ci to skoro masz wywalony DPF? i na dodatek masz 400Nm... :roll: na tych sikaczach szybko zjedziesz motor... Wiesz o tym, że norma C informuje o zawartości popiołu siarczanowego w oleju? jest on mega szkodliwy dla dpf-u zamkniętego, ale natomiast bardzo korzystny dla aspektów tribologicznych...
patrycjuszek - 05-01-2012, 08:14

Popiól siarczanowy w oleju w dieslu ma za zadanie zneutralizować kwaśny odczyn powstający przy spalaniu siarki zawartej w paliwie. Od czasu wprowadzenia ON - ów bezsiarkowych nie jest potrzebny.

P.S.
Nm na zimę zmniejszyłem do 340 i 160ps. Spalanie przy 400Nm dochodziło do 9l a teraz 6, ekonomia wygrała, ropka droga a w zimie i tak nie ma co się wściekać. ;)

jaceksu79 - 05-01-2012, 15:48

benzyna też jest bezsiarkowa, a mimo to subaru kategorycznie zabrania lania oleju z normą C3 i C2 do silników benzynowych - właśnie ze względu na charakterystyki tribologiczne

[ Dodano: 05-01-2012, 15:51 ]
Poza tym jest jeszcze coś takiego jak liczba zasadowa oleju - przeglądnij karty charakterystyk- wszystkie oleje są zasadą dlatego, że są emulgatorami i tworzą medium dla zawiesiny cząstek sadzy itp... przestarzały olej przestaje być emulgatorem i wtedy może nastąpić korek w silniku jak to zostanie zassane. Popiół siarczanowy jest skutkiem ubocznym produktu ale bardzo pomocny trybologicznie natomiast skutecznie zabijający popiołem dpf-zamknięty..

[ Dodano: 05-01-2012, 15:53 ]
patrycjuszek napisał/a:
Nm na zimę zmniejszyłem do 340 i 160ps. Spalanie przy 400Nm dochodziło do 9l a teraz 6, ekonomia wygrała, ropka droga a w zimie i tak nie ma co się wściekać


toż każdy tuner zachwala, że po jego mapie wzrasta moc i spalanie spada... :lol:
takie swoiste perpetuummobile :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group