To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

Bartek - 22-11-2011, 21:03

Hugo, Masz za mało płynu w skrzyni.

Jakby każdy kto twierdzi, że oleju sie nie wymienia raz zobaczył różnicę między starym olejem a nowym, zmieniłby zdanie :) . Pisze oczywiście o dynamicznej wymianie.

polaff - 22-11-2011, 21:11

Bartek napisał/a:
Jakby każdy kto twierdzi, że oleju sie nie wymienia raz zobaczył różnicę między starym olejem a nowym, zmieniłby zdanie :) . Pisze oczywiście o dynamicznej wymianie.

no ja jestem osobą, która nigdy oleju w automacie nie wymieniała.
Trochę pewnie ze względu, że zdania są podzielone, a opinie użytkowników po wymianie często są subiektywne ze względu na autosugestię - to trochę tak jak z jazdą na benzynie 98...

A znawcy tematu, których znam mają zdania podzielone w stosunku 50/50.

Mi niby do wymiany zostało jeszcze jakieś 30kkm, ale auto dość mocno szarpie i wierzę w to, że Wasze sugestie jeśli nie rozwiążą to chociaż może złagodzą moje problemy... :)

no tyle słowem usprawiedliwienia...

Bartek - 22-11-2011, 21:21

Nie twierdze, ze sprawna skrzynia po wymianie pracuje lepiej. Twierdzę, że na czystym oleju skrzynia pojeździ dłużej.

Producentom zależy na tym, żeby silniki, skrzynie i ogólnie samochody jeździły do końca gwarancji i ani dnia dłużej.

pompec - 22-11-2011, 21:25

Bartek napisał/a:
Nie twierdze, ze sprawna skrzynia po wymianie pracuje lepiej.

czy z tych słów można wysnuć wniosek, że jeśli po wymianie oleju skrzynia pracuje lepiej, to jest niesprawna?

fj_mike - 22-11-2011, 21:29

Cytat:
Producentom zależy na tym, żeby silniki, skrzynie i ogólnie samochody jeździły do końca gwarancji i ani dnia dłużej.

Tak jak wspomniałem na poprzedniej stronie. Brachol mimo info producenta olej i tak wymienił ;)

Hugo - 22-11-2011, 23:10

Bartek napisał/a:
Hugo, Masz za mało płynu w skrzyni.
Kurde skrzynia i okolice skrzyni suchutkie, a jak zmieniałem olej w skrzyni to dolałem do poziomu HOT. No ale sprawdzę jutro po powrocie z pracy. To by była dopiero heca...
Bartek - 22-11-2011, 23:55

pompec, nie. Po prostu jak było dobrze, to i będzie. Jak było źle, to nie nalezy liczyc, że wiele sie nie poprawipoprawi.

Hugo, sprawdzając poziom na N przy pracującym silniku? W vr przy moich hamulcach nie mogę pozwolić sobie na stan ciut poniżej max, bo właśnie po długim, mocnym hamowaniu jest szarpnięcie od ponownego zasprzeglenia skrzyni.

mario mario - 23-11-2011, 07:09

Czy ktoś zna osobę, która po wyglądzie oleju i zapachu (nie chodzi o spalony olej) jest w stanie ocenić jego właściwości. Ja takiego nie znam i jak ktoś przyjeżdża do warsztatu i pyta się o stan oleju to zawsze mówię to samo, jeżeli zna takiego fachowca to niech do niego jedzie, ja ani mój kolega u którego pobieram nauki nie wiemy i nie potrafimy określić stanu oleju. Olej w skrzyni ma spełniać określone wymagania przy ekstremalnych obciążeniach skrzyni. Jeżeli olej stracił już swoje właściwości a jeździmy delikatnie, czyli bez przeciążeń to ten olej da radę, alę jak wstawimy w ....... to skrzynia zacznie pracować w ekstremalnych warunkach, a olej nie będzie spełniał warunków smarnych i nie odprowadzi ciepła z elementów skrzyni i skrzynia się "zjara". Rachunek jest bardzo prosty. Raz na 90000 km wymiana oleju kosztuje parę setek, a remont skrzyni parę tysięcy złotych. Pozdrawiam.
Hugo - 23-11-2011, 07:51

Bartek napisał/a:
Hugo, sprawdzając poziom na N przy pracującym silniku?
Tak, oczywiście. Wcześniej "przewachlowałem" od P do L kilka razy tam i z powrotem.
Bartek napisał/a:
po długim, mocnym hamowaniu jest szarpnięcie od ponownego zasprzeglenia skrzyni.
Dokładnie mam to samo. Stan nie pamiętam, ale z tego co pamiętam to mam chyba nieco poniżej MAX., z 1-2 mm. Wymiana dynamiczna przeprowadzona ponad rok temu. Olej Castrol Transmax Z. A jak lekko przeleję powyżej MAX to nic się nie stanie?
Bartek - 23-11-2011, 09:01

Po nalaniu równo z górną granicą poziomu HOT problem przestał występować - dolałem wtedy może 150 ml od stanu w którym zjawisko było zauważalne (może nie dokuczliwe, bo występowało tylko przy ciągłym i pełnym hamowaniu z prędkości 100+)

mario mario, masz rację, że trudno ocenić czy olej się nadaje, niemniej jak rozsmarujesz zawartość bagnetu po papierze stary olej jest po prostu brudny - są to drobinki które na pewno nie poprawiają właściwości oleju. Drugą sprawą jest jerzyk na korku spustowym - po 60 000 km już robi się spory, a po 90 000 km nie sądzę, żeby był w stanie jeszcze coś przyjąć, więc:

mario mario napisał/a:
Raz na 90000 km wymiana oleju kosztuje parę setek, a remont skrzyni parę tysięcy złotych.


Podpisuję się pod tym wszystkimi kończynami, przy założeniu stosowania olei "long life" typu oryginał, czy Transmax-Z

Hugo - 23-11-2011, 10:14

Bartek napisał/a:
występowało tylko przy ciągłym i pełnym hamowaniu z prędkości 100+)
Dokładnie.
pompec - 23-11-2011, 10:30

Bartek napisał/a:
pompec, nie. Po prostu jak było dobrze, to i będzie. Jak było źle, to nie nalezy liczyc, że wiele sie nie poprawipoprawi.


bo ja miałem taką sytuację, że mechanik stwierdził lekko zabrudzony olej w skrzyni (jakieś 10tys. po wymianie)... i wtedy mi trochę poszarpywał zwłaszcza w wolnym ruchu w korkach przy zmianie na trójkę... po wymianie oleju szarpanie ustało całkowicie... stąd moje pytanie...

Hugo - 23-11-2011, 22:01

Sprawdziłem poziom oleju i był ok. 3 mm poniżej kreski HOT. Dolałem z dużej strzykawki dokładnie 100 ml Transmax-a Z. Zobaczymy jutro czy będzie poprawa.
SPIDER-ek - 24-11-2011, 23:03

Ze wzgledu na to że miałem wymieniany olej w skrzyni metodą dynamiczną w ubiegłym tygodniu właśnie przez Bartka. To po tygodniu (ok.150km) mogę powiedzieć że:

-praktycznie po wymianie oleju, nie zauważyłem żadnej rożnicy w działaniu skrzyni
-drobne różnice pojawiły się przy jeździe z tipem - przełącza troszke płynniej
-na zimnym silniku/skrzyni, przełączenie z P na D przebiega teraz delikatniej
-no i tyle.
Ale tak jak stwierdzono jak skrzynia sprawna to żadnej różnicy znaczącej się nie odczuwa, ale za to skrzynia popracuje dłużej. A po co remontować jak można jej żywot przedłużyć.

Co do jeżykow i jak olej może wyglądać, to fotki:

Krzyzak - 25-11-2011, 06:57

jeszcze takiego korka nie widziałem :)
u mnie szlam po 45 tkm miał max. 1 mm grubości



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group