MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - Przeglądy gwarancyjne w ASO - masakra cenowa czy oszustwo?
mitsu00 - 27-04-2010, 15:18
SlaweK napisał/a: | własne filtry (kabinwy, powietrza i paliwa) |
Czemu wymienialeś filtr paliwa przy przeglądzie 20K? Przecież to zupełnie niepotrzebne.....
SlaweK napisał/a: | 45zł za nowe spinki jakich musieli użyć przy zmianie filtra. |
A to co za spinki sie wymienia? I to za 45zl?
Anonymous - 27-04-2010, 15:46
mitsu00 napisał/a: | SlaweK napisał/a: | własne filtry (kabinwy, powietrza i paliwa) |
Czemu wymienialeś filtr paliwa przy przeglądzie 20K? Przecież to zupełnie niepotrzebne.....
SlaweK napisał/a: | 45zł za nowe spinki jakich musieli użyć przy zmianie filtra. |
A to co za spinki sie wymienia? I to za 45zl? |
Ze względu na jakość paliwa jakie musiałem przez pewien czas tankować, a że filtr miałem za 25% ceny nominalnej to zdecydowałem się go wymienić.
Co do spinek to szczerze - nie mam pojęcia. Poinformowano mnie, że te, które były nie trzymały dobrze i trzeba było je wymienić.
Anonymous - 27-04-2010, 19:14
spinki trzymaja ta plastikową osłone pod silnikiem, widocznie majster co ją ściagał nie potrafił ich odczepić tylko pourywal zeby zdjąc pokrywe. Ściaga sie ja w celu spuszczenia oleju srubka:) mam to już za soba. Filtr wyminia sie górą, otwierając maske i sciagając osłone silnika. To jest w 2.0 DID, moze u was jest inaczej
mitsu00 - 27-04-2010, 20:32
gajduss napisał/a: | spinki trzymaja ta plastikową osłone pod silnikiem, widocznie majster co ją ściagał nie potrafił ich odczepić tylko pourywal zeby zdjąc pokrywe. Ściaga sie ja w celu spuszczenia oleju srubka:) mam to już za soba. Filtr wyminia sie górą, otwierając maske i sciagając osłone silnika. To jest w 2.0 DID, moze u was jest inaczej |
Pięknie....Majster pourywal spinki ale klient zapłacić za nowe musi
Anonymous - 27-04-2010, 21:03
Niestety tak. Zwlaszcza że nie ma się czasu na uzeranie o grosze. F...... Polska realnosc
mitsu00 - 27-04-2010, 21:08
SlaweK napisał/a: | Niestety tak. Zwlaszcza że nie ma się czasu na uzeranie o grosze. F...... Polska realnosc |
Wiesz, grosze nie grosze. Mnie chodziło o samą zasadę..... Nie dość ze policzyli jakieś kilka tys. % nażutu za te spinki to jeszcze psując coś karzą bezczelnie klientowi płacić za swoje błędy. Brrrrr.....
Anonymous - 27-04-2010, 21:35
Zgoda, masz racje. Mnie tez to boli, ale niestety nie jestem z PiS żeby ich na razie ścigać. Bliżej mi do PO i lekkiego naciagania.
Ale masz racje - zasady to zasady.
NeXT time. I hope.
[ Dodano: 27-04-2010, 21:40 ]
A swoją droga to masakra cenowa.
mitsu00 - 27-04-2010, 21:49
SlaweK napisał/a: | Zgoda, masz racje. Mnie tez to boli, ale niestety nie jestem z PiS żeby ich na razie ścigać. Bliżej mi do PO i lekkiego naciagania.
Ale masz racje - zasady to zasady.
NeXT time. I hope.
[ Dodano: 27-04-2010, 21:40 ]
A swoją droga to masakra cenowa. |
A tak na przyszlość to filtr oleju do 2.2 kupuj w PUGU (do ich modelu 4007). 38 zł. Sam tak robię i działa great
bonito - 30-04-2010, 08:09 Temat postu: Koszty serwisu po gwarancji Ponieważ kończy mi się gwarancja (100 tys), następny "przegląd" robię na stacji szybkiej obsługi:
1. Komplet filtrów (powietrze, kabina, olej, paliwo) z iparts: 220 PLN
2. Olej Castrol 5w30 z allegro: 140 PLN
3. Robocizna, myślę że ze 100 PLN
4. Jak zaszaleję, to jeszcze mycie ręczne: 30 PLN
RAZEM: 490 PLN
mitsu00 - 30-04-2010, 11:05 Temat postu: Re: Koszty serwisu po gwarancji
bonito napisał/a: | Ponieważ kończy mi się gwarancja (100 tys), następny "przegląd" robię na stacji szybkiej obsługi:
1. Komplet filtrów (powietrze, kabina, olej, paliwo) z iparts: 220 PLN
2. Olej Castrol 5w30 z allegro: 140 PLN
3. Robocizna, myślę że ze 100 PLN
4. Jak zaszaleję, to jeszcze mycie ręczne: 30 PLN
RAZEM: 490 PLN |
Małe sprostowanie do twoich wyliczeń: Filtr powietrza i kabinowy wymień sam, zajmuje to 5 min. dla obu. Filtr paliwa tez możesz wymienić sam, jest z tym troszke więcej roboty bo trzeba zdjąć rurę dolotu powietrza i go wymienić. Wymiana oleju wraz z filtrem oleju w Norrauto - 39 zł I już jesteś 60 zeta do przodu
bonito - 30-04-2010, 11:14
mitsu, jak mi wyjaśnisz bliżej jak się to robi, chętnie podzielę się zaoszczędzoną kwotą :
1. gdzie jest filtr kabinowy i jak się go wymienia?
2. fitr powietrza - zakładam że luzuje się zatrzaski, zdejmuje pokrywę, wymienia i zakłada nowy?
3. filtr paliwa - z tego co pamiętam jest do niego łatwy dostęp (silnik 2.0 TDI), demontaż rury dolotowej jest niezbędny?
bonito
mitsu00 - 30-04-2010, 11:37
bonito napisał/a: | 1. gdzie jest filtr kabinowy i jak się go wymienia? |
Zdejmujesz klapkę dolnego schowka (po prawej stronie zdejmujesz siłownik z zawleczki, klapka jest na zatrzaski). Zobaczycz białą nagrzewnice z prostokątną klapką którą zdejmujesz odpinając zatrzaski z prawej i z lewej strony. Wyciągasz filtr kabinowy, wkladasz nowy i robisz wszystko analogicznie tylko w odwrotną stronę. Kup węglowy bo takie są lepsze niż ten oryginalny papierowy szit (50 zł na Allegro). pamiętaj żebyś poprawnie zamocowal na zawieszce wspornik klapki po prawej stronie. Inaczej będzie ci trzapać przy zamykaniu i otwieraniu.... bonito napisał/a: | 2. fitr powietrza - zakładam że luzuje się zatrzaski, zdejmuje pokrywę, wymienia i zakłada nowy? |
Dokladnie jak napisałeś. BluePrint robi super jakościowo filtry za 35 zł. Sam ich używam i wymieniam co 5 tys.km.
bonito napisał/a: | 3. filtr paliwa - z tego co pamiętam jest do niego łatwy dostęp (silnik 2.0 TDI), demontaż rury dolotowej jest niezbędny? |
To w 2.2 jest trochę ciaśniej bo cały ststem dolotu powietrza chyba trzeba zdemontować.
BTW. Też nie tak dawno wykonalem ostatni obowiązkowy przegląd w ASO przy przebiegu 80 tys. km. Teraz nareszcie za normalne, uczciwe kwoty będę mógł serwisować misia
Anonymous - 30-04-2010, 23:03 Temat postu: Re: Koszty serwisu po gwarancji
bonito napisał/a: | Ponieważ kończy mi się gwarancja (100 tys), następny "przegląd" robię na stacji szybkiej obsługi:
1.
2.
3.
4.
|
a gdzie cała reszta punktów z listy czynności serwisowych?
Poproś panów ze stacji sybkiej obsługi aby wykonali wszystko zgodnie z tą listą i ciekawe czy wtedy czy będzie tak tanio...
Gunner - 01-05-2010, 01:26
bonito napisał/a: | Ponieważ kończy mi się gwarancja (100 tys), następny "przegląd" robię na stacji szybkiej obsługi:
1. Komplet filtrów (powietrze, kabina, olej, paliwo) z iparts: 220 PLN
2. Olej Castrol 5w30 z allegro: 140 PLN
3. Robocizna, myślę że ze 100 PLN |
No powiem ci Bonito,ze po 100tys jest troszke wiecej do zrobienia.
Nie mam przy sobie specyfikacji przegladu ,ale o ile pamietam jest chyba cos z tylnym mostem,zamkami w drzwiach,sprawdzenie akumulatora i pare innych.
I piszac to,wierze ze oni w tych serwisach wszystko z siebie daja,zeby sprawdzic kazdy punkt.... Bo jesli nie,to ich tez chromole.
mitsu00 - 01-05-2010, 09:43
Gunner napisał/a: | I piszac to,wierze ze oni w tych serwisach wszystko z siebie daja,zeby sprawdzic kazdy punkt.... Bo jesli nie,to ich tez chromole. |
Uwierz mi że ASO olewaja te punkty serwisowe nagminnie. Biorą gruba kase za robocizne a nie robia nic więcej niż wymiana filtrow i oleju. Natknąłem się tylko na 1 ASO które rzetelnie oddało mi podpisana listę z punktami serwisowymi. Reszta uważam że nie wykonuja wszystkiego co narzuca dany przegląd. A majac ta liste w książce serwisowej można śmiało zlecić np w Norrauto żeby to samo sprawdzili za grosze. Np podstawowe punkty serwisowe z podpisana lista czynności wykonują tam niezależnie co im sie zleca. W skład tego wchodzi sprawdzenie luzów w zawieszeniu, poziom wszystkich płynow w tym sprawdzenie temp. wrzenia płynu chlodzenia i hamulcowego, sprawdzenie oświetlenia, ciśnienia w kolach, stan zuzycia bierznika i wiele innych.
|
|
|